Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

rondreis april/mei SF - SF (26 dagen)

Discussie gestart

jannekes

Hallo, mijn naam is Jannekes
Wij gaan van 24/4 - 19/5 rondreis maken in W-USA.
Reacties of dit een mooie reis is en aanvullingen, correcties en andere suggesties zijn van harte welkom.
01 - A-dam - SF
02 - SF
03 - SF - Yosemite (Overn El Portal)
04 - Yosemite
05 - Yosemite - Sequioa (Three Rivers)
06 - Sequioa
07 - Seq - DV (Panamint Springs)
08 - DV - LV
09 - LV
10 - LV - Zion (Springdale)
11 - Zion
12 - Zion - Bryce (Bryce Canyon Pines Resort)
13 - Bryce - Page
14 - Page
15 - Page - GC
16 - GC
17 - GC -  ?
18 - ? - Joshua (29 Palms)
19 - Joshua - Santa Monica
20 - Santa Monica - Montery
21 - Montery - SF

Nu hebben we nog een aantal dagen over. Iemand suggesties om deze leuk in te kleden.

Wij willen veel bezoeken, maar het moet niet zo zijn dat we alleen maar rijden, we willen ook de tijd nemen om in een park een paar wandelingen te maken. We houden van natuur maar vinden LV en SF ook heel mooi.
LA slaan we over omdat ons dat minder interessant lijkt, we houden niet zo van pretparken en onze indruk is dat LA minder mooi is dan SF. Wel willen we de kustroute volgen van LA naar SF.

We hebben tot nu toe alleen de vlucht geboekt, ben nu bezig met uitzoeken van hotels. Dus ook hier graag suggesties, moet wel betaalbaar zijn.
#1 - 09-02-2010, 12:27 uur

Tet14

Je hebt mooi de tijd. Zelf zou ik een bezoek aan SF tot het eind van de reis bewaren, maar we zijn allemaal verschillend.
Dag 1: Aankomst SFO. Hotel bij luchthaven.
2. Naar Yosemite
3 en 4: Yosemte
5. Yosemite dan door Sequoia naar Three Rivers. Wij zijn ooit in april daar geweest maar de Kings Canyon weg was toen gesloten.(sneeuw)
6. Three Rivers-DV. Panamint Springs ligt wat buiten het centrum van DV aan de westzijde, dus als je die dag nog vast wat van DV wil zien zou ik doorrijden naar Stovepipe Wells en bv vast Mosaic Canyon zien en de zondsondergang over SPW dunes. De keus is aan jou natuurlijk.
7. Death Valley bezoek en naar LV
8. LV
9. Naar Zion
10.Zion
11. Naar Bryce
12. Naar Page
13. Page
14. Page-GCNP
15. GCNP en in de middag naar Sedona
16: Sedona
17: Sedona--Twentynine Palms.(of Palm Springs)
18. Twentynine Palms (Palm Springs)-Santa Barbara
19: Santa Barbara-Cambria voor Hearst Castle
20: Langs hw1 naar Monterey
21: Naar San Francisco
22 een 23: San Francisco.
Je zou ook wat korter voor de coastal drive kunnen nemen en langer in SF of korter in etc etc.
Tet

#2 - 09-02-2010, 12:46 uur

jannekes


Bedankt voor je reactie.
Je hebt voor Sedona een hele dag ingepland.
Wat kan ik hier bezoeken?
#3 - 09-02-2010, 12:55 uur

Tet14

#4 - 09-02-2010, 14:31 uur

houtsmaaa

Grappig, ik ga dit even in de gaten houden want wij (stel, 30 & 25jr) gaan van 27/4 tot 18/5 en doen het rondje precies andersom dan jullie. Dus eerst van SF de kustlijn af naar L.A en richting LV enz.. Hebben jullie al hotels geboekt of boeken jullie alleen de eerste nacht (en) en de laatste? Huren jullie een auto en zo ja waar als ik vragen mag? Alvast veel plezier daar!!

Vriendelijke groeten,

Johannes
#5 - 09-02-2010, 21:06 uur

jannekes

HULP GEVRAAGD. HELP HELP
Wij, koppel van 40-jarigen gaan van 24 april - 19 mei naar W-Amerika.
Wij hebben vlucht geboekt retour SF
Tot nu toe heb ik het volgende schema opgesteld.
Kan iemand mij helpen om de overige dagen in te vullen en eventueel andere reissuggesties. Ook reacties over hotels zijn van harte welkom.
Hoop op korte termijn reacties te ontvangen, daar het kort dag is en ik onze hotels nog moet boeken
Alvast bedankt.

01 Aankomst SF (hotel ??)
(03 SF
04 SF naar Yosemite, (Oakhurst)
05 Yosemite
06 Yosemite naar Sequoia (in Park)
07 Sequoia
08 Sequoia naar Death Valley (Paramint Springs)
09 DV naar LV (Harrah's)
10 LV
11 LV naar Zion, (Springdale)
12 Zion naar Bryce (Bryc View Lodge)
13 Bryce naar Moab (Moab Valley Inn)
14 Moab
15 Moab naar Mexican Hat (San Juan Inn)
16 Mexican Hat naar Page (days Inn)
17 Page naar GC (hotel ??)
18 GC
19 GC naar ??
20 ?? naar Santa Monica
21 Santo Monica naar ??
22 ?? naar Montery
23 Monetery naar SF
24
25
26 vertrek SF om 15.00 uur.

Heb tot nu toe nog geen hotels geboekt, maar wil dat dit weekend gaan regelen.
#6 - 11-02-2010, 23:58 uur

Marianne

Geen panierk, je hebt toch alle tijd? En waarom zou je alles willen boeken? Je bent er niet in het hoogseizoen. Misschien is het handig om Yosemite te boeken, of de Grand Canyon als je er in het weekend bent, maar eigenlijk wil ik je aanraden om je reis zo flexibel mogelijk te houden. In april/mei kan het best eens voorkomen dat je ergens in een sneeuwbui terecht komt en dan is het wel prettig als je je route aan kunt passen.
Overweeg ook eens om de route in omgekeerde volgorde te doen, dan heb je Yosemtie op het laatst, en iets meer kans op sneeuwvrije wegen en paden. Of bekijk het ter plekke hoe je gaat rijden, afhankelijk van de weersomstandigheden.
Ik zie dat je bij Yosemite Oakhurst hebt staan, is daar een reden voor? Je zit dan bij de zuidingang van het park en je moet dan heen en weer rijden naar de vallei. Oakhurst is een goede uitvalsbasis voor de sequoia's in Yosemite, maar die kun je beter overslaan als je toch al naar Sequoia/Kings Canyon gaat. Als je buiten het park wilt zitten is El Portal een betere optie.
Tussen Grand CAnyon en LA zou ik een bezoek aab Joshua Tree brengen, met een overnachting in Twentynine Palms.
Voor DV zou ik in het park gaan zitten om ook een zonsopgang.ondergang mee te maken. Zowel Stovepipe Wells als Furnace Creek is prima. Idem voor de GC, kijk eens op ww.xanterra.com voor de mogelijkheden.

Wil je zowel in het begin als op het eind nog naar SF of zijn die laatste dagen echt over? Overweeg in het laatste geval meer tijd voor Zion, en Moab en tussen bryce en Moab (UT 12, Capitol Reef).

Marianne
#7 - 12-02-2010, 09:45 uur

Marianne

Ik zie nu dat je je route al eerder had gepost en ook al goede suggesties had gekregen. Als je je vragen in hetzelfde topic houdt is het makkelijker om te zen wat er al aangeraden is en wat je wel en niet wilt.  :)

Marianne
#8 - 12-02-2010, 10:01 uur

Hans B

Ik vind het wel ambitieus voor 4 weken.
Natuurlijk je zult het rondje best afkrijgen, maar wil je ook wat zien.
Daarom zou ik te voren niets vastleggen, tenzij je je aan dit strak schema houdt

Verder zou ik SF of aan het begin willen bezoeken (minimaal 2 volle dagen) of aan het eind.
Niet splitsen, dat kost je weer meer tijd.

Indien je de mogelijkheid hebt de route andersom te rijden, zou je vanaf de Death Valley over de Tioga Pass naar Yosemite kunnen, maar dat hangt af van de sneeuw.
Optie?
SF-SF-SF-Monterey-Santa Barbera-LA-LA-?-Gr.C.-Gr.C.-Page-Mon.Val-Moab-Moab-Moab-Torrey-Bryce-Zion-Zion-LV-LV-LV-DV-Tioga-Yosemite-Yosemite-SF-vliegen.
Hierin zit niet Sequoia, maar ja in het zuiden van Yosemite heb je dezelfde bomen en nu kun je iets meer dagen besteden aan je route.
#9 - 12-02-2010, 11:06 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

jannekes

alvast bedankt voor jullie reacties.
Als wij Yosemite doen, is Sequoia dan overbodig? Teveel gelijkenis?
Stel we doen reis andersom, weet ik dan zeker of de tiogapass open is, anders is het volgens wij wel heel ver vanuit DV naar El Portal of Oakhurst
Nog een vraag: is deze reis te druk gepland, gezien reactie. kan ik beter iets schrappen? Volgens Hans zijn we te ambitieus en is het een strak schema.
Stel dat we geen hotels reserveren, dan heb je natuurlijk wel een grote kans dat je verder weg zit van de parken, etc. En je moet dan steeds op zoek naar betaalbaar/leuk hotel.
Heeft iemand hier ervaring mee in april/mei

Ps. SF doen we ook 2 volle dagen, was typfout.
#10 - 12-02-2010, 13:14 uur

Marianne

Die kans van de Tioga Pass open is half mei, is niet zo groot, maar natuurlijk al wel weer iets groter dan begin mei.
Plan je route alsof hij gesloten is en mocht hij toch open zijn dan kun je je route aanpassen. Ik zou in elk geval een tussenstop tussen DV en Yosemite plannen. En kijk ook eens naar de accommodatie in het park, via www.yosemitepark.com .

Ik vind Sequoia niet overbodig als je Yosemite al hebt gedaan, maar er zijn natuurlijk wel gelijkenissen. yosemite is wat toegnakelijker met de auot. De bomen zijn in Sequoia wel groter en talrijker. Ik vind de Kings Canyon Scenic Byway erg mooi, misschien is die al open als jullie er zijn. Kijk voor Sequoia eens in ons 2006-verslag.
Als de Tioga Pass open is kun je overwegen om Sequoia over te slaan en meer tijd aan Yosemite te besteden. De Glacier Point road zal dan ook open zijn, en je hebt dan in Yosemite voldoende mogelijkheden om er meerdere dagen te blijven. In mei lijkt Hetch Hetchy mij ook een aanrader, zie ook weer ons 2006-verslag voor onze wandeling daar.

Ik heb geen ervaring met het reserveren in april/mei. Wij hebben zelf een keer in september en in juni rondgereisd en niets besproken. We hadden toen een tent bij ons en in Yosemite was het beide keren niet mogelijk om een camping in de vallei te vinden (maar wel in het park).
Ik kan me voorstellen dat het ook wel prettig is om van te voren iets te boeken. Boek dan iets wat je kunt annuleren (kan vaak tot 24 uur van te voren), dan blijf je toch flexibel.
Ik denk dat het bij de meeste parken wel meevalt om iets in de buurt te vinden; bij Zion heb je in Springdale of anders iets verder weg voldoende accommodatie, en ook bij Bryce en de Grand Canyon is er vlak bij het park voldoende te vinden. Bij Yosemite en Sequoia kunnen de afstanden wel oplopen, afhankelijk van waar je naar toe wilt in het park.

En de route is goed te doen hoor! Je ziet veel, maar het kan wel.

Marianne
#11 - 12-02-2010, 16:39 uur

Wop

Ik zie nu dat je je route al eerder had gepost en ook al goede suggesties had gekregen. Als je je vragen in hetzelfde topic houdt is het makkelijker om te zen wat er al aangeraden is en wat je wel en niet wilt.  :)

Marianne

En om die reden heb ik beiden topics ook samengevoegd!

Wop
#12 - 14-02-2010, 11:04 uur

Stijn1980

Wij, drie twintigers, zijn in 2007 ook in USA geweest en ongeveer jullie route gedaan.
Onze voorkeur ging (aan de kust) uit naar santa barbara ipv santa monica...
veeel gezelliger naar onze bescheiden mening en het nachtleven was ook dik in orde.
Have fun! en mss tot daar... we zakken eind april ook weer af richting het westen ;)
Aja, en op de Tioga Pass zou ik inderdaad niet te fel rekenen...
grtz
#13 - 18-02-2010, 12:58 uur

jannekes

Hallo allemaal,

Heb mijn route zover klaar met hotels geboekt, alleen het stuk va Joshua of Palm Springs weet ik eigenlijk niet goed in te vullen. Kunnen jullie misschien helpen?
Tot nu toe:

Route West-Amerika April-Mei 2010

24/4   Aankomst San Francisco            > Columbus Motor Inn
25/4   San Francisco
26/4   San Francisco
27/4   San Francisco – El Portal          (4,5 uur)   > Cedar Lodge
28/4   Yosemite
29/4   Yosemite – Fresno          (2,5 uur)   > Days Inn Fresno
30/4   Fresno – Death Valley          (6 uur)   > Panamint Springs Resort
1/5   Death Valley – Las Vegas          (4,5 uur)   > Harrah’s
2/5   Las Vegas
3/5   Las Vegas – Zion          (3 uur)   > Pioneer Lodge
4/5   Zion         
5/5   Zion – Bryce             (2,5 uur)   > Bryce View Lodge
6/5   Bryce – Torrey          (3 uur)   >
7/5   Torrey – Moab          (3,5 uur)   > Days Inn
8/5   Moab
9/5   Moab – Mexican Hat          (3 uur)   > Hat Rock Inn
10/5   Mexican Hat – Page          (3,5 uur)   > Quality Inn
11/5   Page – Grand Canyon          (3 uur)   > Holiday Inn Express
12/5   Grand Canyon – Williams          (1,5 uur)       >
13/5   Williams – Twentynine Palms of Palm Springs
14/5              Joshua of Palm Springs
15/5              29Palms of Palm Springs - ??
16/5              ??
17/5  ??         
18/5 ??
19/5              vertrek va SF

Weet iemand een goede invulling voor de laatste dagen en ook leuke en betaalbare overnachtingen.
Ik weet Monterey/Carmel is leuk, dus daar misschien 18/5.
LA hoeft voor ons niet zo, kustweg wel.
Santa Barbara misschien 17/5??

Kunnen jullie ook eens checken of de rijtijden die ik vermeld heb, redelijk overeenkomen.

Alvast heel erg bedankt.
#14 - 21-02-2010, 14:40 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15