Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis Californie

Discussie gestart

djengo

  In Oktober gaan we weer op reis naar de USA. :D

We gaan naar Californie en zijn hier in 2001 ook geweest.

onze planning is als volgt.

6/10  Amsterdam        - San Francisco
7/10 San Francisco  ( Alcatraz)
8/10 San Fancisco
9/10  SFO-- Yosemite
10 /10  Yosemite     Tioga road     Mono Lake  Bodie
11/10 Mono lake     Lone Pine of ergens in de buurt
12/10 Lone Pine    Death Valley
13/10 Death Valley     Rhyolite      Las Vegas
14/10  Las Vegas   Valley of Fire  Las Vegas
15/10  Las Vegas     LA
16/10 LA  (universal?)
17/10  LA
18/10  LA    richting San Luis Ibispo
19/10 San Luis Ibispo      Monterey    ( Zeeleeuwen onderweg)
20/10
21/10
22/10     overnachting in/bij San Francisco
23/10 San Francisco       Amsterdam

Is lake Tahoe de moeite waard.

Wie heeft er nog tips?

Universal lijkt ons ook nog wel een keer weer leuk, viel alleen bijna achterover van de entree prijs van  USD 92.00
#1 - 08-02-2015, 13:56 uur
« Laatst bewerkt op: 08-02-2015, 14:23 uur door djengo »

Cees A

Eerste indruk:  Erg weinig tijd voor Yosemite en veel tijd in Death Valley.
Is dat bewust zo gedaan ?  Wat ben je van plan in Death Valley ?
En die blanco dagen ?  Heb je die over ? Weet je (nog) niet wat je daarmee aan moet ?
Tip: Rij via Joshua Tree en Palm Springs naar LA

O ja, ik zie dat je in het weekend in Yosemite zit.
Ik weet niet hoe de weekenddrukte in oktober is, maar ik weet wel dat je daar in veel andere maanden in de weekends niets anders doet dan filerijden en parkeerplaatsen zoeken.
Oplossing is simpel. Zet de dagen die je in San Francisco wil doorbrengen aan het einde van je trip en ga meteen de ochtend na aankomst, op 07/10, naar Yosemite 
#2 - 08-02-2015, 15:20 uur

Marianne

Ik denk dat het goed ik als je je keuzes even toelicht. benb je al eerder in Yosemite geweest?
Hoe Lake tahoe in die periode is weet ik niet; het is dan net het tussenseizoen.
In die periode lijkt DV mij erg prettig, je hebt daar zeker niet te vele tijd. Wat wil je tussen Mono Lake (je bedoelt Lee vining?) en Lone Pine doen?
Ik zou Bodie op deze dag plannen, je zult er weinig tijd voor hebben als je van Yosemite komt. Kijk ook eens naar de openingstijden zo laat in het seizoen.

Misschien ook ene dagje Joshua Tree?

Marianne
#3 - 08-02-2015, 18:14 uur

djengo

We zijn al een keer eerder in Yosemite  en death Valley geweest. Misschien dat we  in yosemite nog een dag extra verblijven.
joshua Tree zijn we al een keer geweest en hoeven we nu niet weer heen.
tussen mono lake en lee Vinning eerst naar Bodie verder nog niet echt wat gepland. Het is meer afhankelijk van de tijd die we bij bodie en mono lake  door brengen. Had bij mono lake eeen wandeling naar een soort kloof gezien,.
De blanco dagen  staan nog open.
Er zou bij LA evt een dag afkunnen.
Inderdaad yosemite valt in het weekeind.. Zullen we nog even naar kijken.

Zat te twijfelen om naar lassen vulcano NP te gaan.......
#4 - 08-02-2015, 18:29 uur

Cees A

Lassen is goed haalbaar. Enige onzekerheid is het weer daar. Lassen ligt vrij hoog.
Na Lassen kun je naar Reno of lake Tahoe rijden. Tip: Bezoek onderweg Virginia City.
Vanaf Lake Tahoe kun je dan naar de westelijke ingang van Yosemite (bv El Portal) en daar pik je je oorspronkelijke route weer op.
Tussen Yosemite en Death Valley kun je het volgende bezoeken:
Bodie
Mono Lake
Ancient Bristlecone Pine Forest
Manzanar
Alabama Hills

Succes met plannen.
#5 - 08-02-2015, 21:00 uur

djengo

Goedemorgen,

De tickets zijn inmiddels geboekt. >:D

 we vliegen op San Francisco en komen er 6 oktober aan.

Nu kwam ik er achter dat die week / komende weekend  8 t/m 10 oktober de Fleet Week plaats vindt.

 Is er iemand bekend met deze Amerikaanse Vlootdagen?  Is het de moeite om een dag langer in SF te blijven?
We vertrekken nu vrijdags uit SF.
#6 - 04-05-2015, 07:47 uur

djengo

Het schiet al aardig op. de route is nu als volgt:

6/10  Amsterdam        - San Francisco
7/10 San Francisco  ( Alcatraz) 
8/10 San Fancisco   Fietsen over de Golden Gate bridge   China town
9/10  San Francisco  Fleetweek en airshow practice
10 /10 SFO     -     Yosemite
11/10 Yosemite     
12/10   Yosemite Tioga road   Mono lake       Overnachting waar ?  nog niet gepland
13/10 Bodie   Death Valley    Waarschijnlijk overnachting Panamint springs
14/10  Death Valley     Rhyolite      Las Vegas
15/10 Las Vegas   Valley of Fire  Las Vegas
16/10  Las Vegas     LA
17/10   LA     Santa monica
18/10  LA  (universal?)
19/10)   LA    richting San Luis Ibispo
20/10     San Luis Ibispo      Monterey    ( Zeeleeuwen onderweg
21/10
22/10     overnachting in/bij San Francisco
23/10 San Francisco       Amsterdam

Welk motel/ hotel is jullie goed bevallen in Los Angeles?

 Ervaring met de wandeling naar Taft point en Sentinel Dome in Yosemite?

 Wat is het mooiste punt om Mono lake te bekijken?

 de extra dag komt er waarschijnlijk bij Death Valley bij.

 we hebben dit rondje zo ongeveer  14 jaar geleden ook gedaan en zijn op de meeste plaatsen toen ook geweest.


 groetjes
#7 - 23-08-2015, 18:57 uur
« Laatst bewerkt op: 23-08-2015, 19:00 uur door djengo »

Marianne

Wij hebben dit jaar de wandeling naar Taft Point gedan en enkele jaren geleden die naar Sentinel Dome. Beide leuke en niet te lange wandelingen. Je kunt ze combineren maar dat is langer dan wanneer je weer terug naar de trailhead loopt.
Wij hebben dit jaar overnacht bi de Tioga Pass Resort. Is ons goed bevallen. Zie ons 2015-verslag daarvoor. Voor een bezoek aan Bodie de volgende dag zijn Lee Vining of Bridgeport ook handig.
Voor Mono Lake is de zuidkant het mooist, je rijdt dan via de 120.
Kijk ook eens in dat verslag en in ons 2013-verlsag voor het stuk tussen Lee Vining en Death Valley.

Hoe wil je DV bezoeken? Als je naar Rhyolite gaat rij je dan weer terug het park in?

In LA hebben we goede ervaringen met de Orchid Suites.

Marianne
#8 - 23-08-2015, 19:51 uur

djengo

  Hoi Marianne,

 Mooi verslag, ik ga van de week nog even verder snuffelen.

 de planning is  om in panamint springs te overnachten, dan de volgende dag in DV te zijn om dan in Beatty te overnachten.

de volgende dag Rhyolite te bezoeken en dan door te rijden naar LV.

Al staat op 1 dan DV en rhyolite om vervolgens door te rijden aanr LV me ook wel aan maar ben bang dat dit een beetje lange dag zal worden....

de panorama trail lijkt mij ook heel mooi maar met 1 dag twijfel ik daar aan en denk dat we die niet moeten doen.

 Ooit wel eens een wandeling in DV gemaakt?

 mooie kamerprijs voor Exalibur, wij hebben de vrijdag erbij geloof ik dus wordt dan meteen al duurder..

#9 - 23-08-2015, 22:02 uur

Dirc

13/10 Bodie   Death Valley    Waarschijnlijk overnachting Panamint springs
14/10  Death Valley     Rhyolite      Las Vegas


Wij hebben Bodie aan het einde van de dag een keer gedaan uit Yosemite.
De overnachting hebben we toen gedaan in Bridgeport.

Kun je niet beter als je van DV naar Las Vegas gaat via Shoshone rijden. Wij hebben dit dit jaar gedaan (maar dan andersom dus Las Vegas - Shoshone - DV - Panaminst Springs).
En dan deze route, waar je op de kruising met de 190 nog even naar recht kunt voor Zabriskie Piont.


....of je moet na Bodie per se ook Rhyolite willen zien en de mooiste route van DV daarvoor skippen...
#10 - 23-08-2015, 22:09 uur

Dirc

Ooit wel eens een wandeling in DV gemaakt?

Dit jaar nog 2:
-Naar Zabriskie Point: zo'n 200 meter omhoog lopen
-Natural Bridge Canyon Trail: ongeveer 1,6 km voor een natural bridge. Goed te doen maar ook niet heel bijzonder. De route ernaar toe is gravel.
#11 - 23-08-2015, 22:13 uur

Marianne

Wij hebben een stuk in Moasic canyon gelopen, dat is een aanrader (zie ons 2013-verslag).
En een stuk bij Dante's View. Verder zijn het alleen maar uitstapjes geweest omdat we meestal in de zomer in het park waren.

De route via Shoshone is ook mooi, maar niet perse beter.

Marianne
#12 - 23-08-2015, 22:56 uur

djengo

Ik ga er naar kijken Dirc. ;)

marianne  mosaic canyon had ik idd ook gezien. Het zal deze of golden canyon worden. Ken je die ook ?
#13 - 25-08-2015, 09:06 uur

djengo

Is Titus Canyon de moeite waard om door te rijden?

#14 - 25-08-2015, 09:21 uur

Marianne

Wij hebben van Golden Canyon een heel klein stukje gelopen en dat was erg mooi. Vanwege de hitte toen zijn we niet verder gegaan. Zie mijn wandelsite voor foto's van het eerste stuk.
Als je niet te ver gaat kun je makkelijk beide wandelingen doen.

Marianne
#15 - 25-08-2015, 19:38 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15