Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis Denver - Denver september 2011

Discussie gestart

Swissdutchie

Dag allemaal!
We hebben de knoop doorgehakt en vandaag vluchten naar Denver gereserveerd. Het is weliswaar nog maar een optie, want we weten pas in december zeker of we vrij kunnen krijgen op het werk. Maar ook al is het nog niet helemaal zeker, kan de planning nu toch echt beginnen. Voorlopig hebben we de volgende route samengesteld. Ben benieuwd, wat jullie ervan vinden?

11 sept: vlucht Amsterdam - Denver
12 sept: Denver - Estes Park
13 sept: Rocky Mountain NP
14 sept: Estes Park - Steamboat Springs
15 sept: Steamboat Springs - Dinosaur NM - Vernal
16 sept: Vernal - Jackson
17 sept: Grand Teton NP
18 sept: Jackson / Grand Teton - Yellowstone NP
19 sept: Yellowstone NP
20 sept: Yellowstone NP
21 sept: Yellowstone NP
22 sept: Yellowstone NP - Cody
23 sept: Cody - Sheridan
24 sept: Sheridan - Rapid City
25 sept: Badlands NP
26 sept: Mt. Rushmore, Custer SP, Wind Cave NP, Crazy Horse
27 sept: Rapid City - Cheyenne
28 sept: Cheyenne - Denver
29 sept: Denver
30 sept: vlucht naar huis
1 okt: aankomst Amsterdam

Het hoofddoel van onze reis is om Yellowstone te bezoeken, van daar dat we daar de meeste tijd doorbrengen. Als jullie verder nog tips hebben, wat we langs deze route absoluut niet mogen missen, dan horen we dat natuurlijk graag.
Alvast bedankt!
Groetjes,
Franziska



#1 - 01-11-2010, 21:21 uur



Marianne

Heel mooi! De tijd voor Yellowstone is echt niet te lang hoor. Daar kan zelfs nog best een dag bij. In SD zou je de laatste nacht al iets zuidelijker kunnen gaan zitten, bijvoorbeeld in Hot Springs. Dan rij je darvandaan in één keer naar Denver. Of willen jullie graag naar Cheyenne?
Onderweg zou je langs Scottsbluf, Carhenge en Guernsey  (Oregon Trail) kunnen rijden.

Marianne
#2 - 01-11-2010, 22:30 uur

Swissdutchie

Hoi Marianne,
Onze overnachtingsplaatsen staan nog niet echt vast en we willen behalve in Yellowstone en misschien Grand Teton ook eigenlijk niets vooraf boeken, zodat we de plannen ook onderweg nog kunnen aanpassen. Rapid City heb ik dan ook alleen gebruikt, omdat het een grotere plaats in de omgeving is en waarschijnlijk voldoende accommodaties heeft. Echter jouw idee om de laatste nacht al wat zuidelijker te overnachten en dan de volgende dag in een ruk door te rijden naar Denver heeft wel wat. Op die manier zou ik nog een dagje Yellowstone of Grand Teton eruit kunnen slepen. We zullen dan ook serieus naar deze  mogelijkheid gaan kijken. Cheyenne is geen must hoor. Ik wou alleen de lange rit van Rapid City naar Denver nog een keer onderbreken. We zullen zien, wat het gaat worden. Bedankt in elk geval voor de tip!
#3 - 02-11-2010, 11:40 uur



Swissdutchie

Inmiddels worden de plannen voor onze reis steeds concreter. We hopen één dezer dagen van onze werkgever te horen, of we groen licht krijgen voor de gekozen vakantieperiode in september. Dan kunnen we overgaan tot het definitief boeken van onze vlucht.
Ook hebben we besloten om het voorstel van Marianne over te nemen en aan het einde van de reis in één dag van de Black Hills in South Dakota naar Denver te rijden. Op deze manier winnen we een dag, die we in Rocky Mountain, Grand Teton of Yellowstone weer kunnen inzetten. Het verblijf in Yellowstone schuift dus met een dag op en begint nu pas op 19 september. De accommodaties in Yellowstone zijn besproken, maar kunnen gratis geannuleerd worden, zou dat nodig zijn.
Nog niet echt zeker ben ik over het traject tussen Rocky Mountain NP en Jackson. Mijn oorspronkelijke plan was het om in drie dagen van Estes Park via the Trail Ridge Road, Steamboat Springs, Dinosaur NM en Flaming Gorge naar Jackson te rijden. Omdat de 'quarry' in Dinosaur echter nog steeds gesloten is, ben ik echter niet meer zo zeker van mijn zaak. Alleen kon ik tot nu toe nog maar weinig interessante alternatieven vinden. We zullen zien. Als jullie nog ideeën hebben voor alternatieve routes, hoor ik dat natuurlijk graag.
Ook ben ik nog niet zeker, waar ik de gewonnen extra dag zal inzetten. Eerst dacht ik aan Grand Teton, maar zowel in Jackson als ook in Grand Teton zelf, zijn de overnachtingen behoorlijk prijzig. Misschien is het daarom een idee, om nog een nachtje in Old Faithful Lodge bij te boeken. Op deze manier zouden we nog bijna de hele dag in Grand Teton kunnen doorbrengen, om vervolgens laat in de middag verder te rijden naar Yellowstone. Ach wat is het toch moeilijk om keuzes te maken!  :-\
Als jullie nog tips of meningen voor ons hebben, om de keuze te vergemakkelijken, dan horen we dat natuurlijk graag.
Groetjes,
Franziska
#4 - 01-12-2010, 16:54 uur



Old Faithful

Hoi,

Mooie route.  :afro:

Wij hebben in augustus en september ook een rondje Denver - Denver gedaan. Daarbij hebben wij RMNP aan het eind gedaan, omdat we dan beter aan de hoogte gewend waren. Wij gingen wandelen in de buurt van Bear Lake en dan kun je zonder acclimatisatie last van de hoogte krijgen.
Wij deden de route in omgekeerde volgorde. Eerst South Dakota en dan naar Yellowstone. Dat had als voordeel dat de lange rit naar South Dakota aan het begin van de vakantie was, toen we toch al vroeg wakker waren.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#5 - 02-12-2010, 13:11 uur
Groet,

Old Faithful

Tet14

Lodging in GTNP is vaak aan de dure kant. Ipv Jackson zou je ook in Colter Bay kunnen gaan logeren. Hier is een site: http://www.gtlc.com/lodging/colter-bay-village-overview.aspx  Colter Bay ligt ook gunstiger tov Yellowstone en vanaf Colter Bay kan je ook heel goed GTNP onderzoeken.  Laat in de middag van Jackson naar OF rijden is geen goed idee. Die rit kan uren en uren duren ook al omdat er vaak roadworks zijn in september. Ik praat uit ervaring.
Als je niet via Vernal en Flaming Gorge wil rijden dan zijn er nog wel alternatieven. Wat ik niet zou doen is de rit van Estes Park naar Steamboat Springs overslaan. Dat is een prachtige dagrit via TRR dus bv:
1. Estes Park-Steamboat Springs.
2. Steamboat Springs-Lander.  In Lander is een "log" Best Western waar het prettig toeven is. Bij Lander is ook nog Sink Canyon SP de moeite waard en onderweg is er nog South Pass City SHS als je die route neemt.  Het stuk tussen Craig and I80 heb ik zelf niet gereden. Vlak voor Lander heb je prachtige uitzichten over Sink Canyon.
3. Lander naar Moran en Colter Bay. Je rijdt dan via Dubois (spreek uit DUH-boys) waar veel Dude ranches zijn. Het stuk weg van Dubois naar Moran is fantastisch. je hebt dan nog de hele middag voor GTNP en als je hier 09/16 zou aankomen kan je 09/18 of 19 naar OF kunnen gaan.  
Wij hebben niet in Colter Bay overnacht (wel in Jackson in de Days Inn) en in Lander (BW)  Jackson is als stadje natuurlijk wel erg leuk.
Tet
#6 - 02-12-2010, 13:19 uur

Tet14

Old Faithful heeft gelijk zoals al vermeld in een ander forum maar gezien de tijd van het jaar is het besluit van Franzisca om eerst RMNP te doen verstandig. En zij is een echte "berggeit" lol
#7 - 02-12-2010, 13:24 uur

Swissdutchie

Nou dat met die berggeit valt inmiddels vies tegen Tet ;)! Het is inmiddels namelijk al weer 12 jaar geleden, dat ik het schone Zwitserland voor de lage landen verruilde. Ik woon hier in Groningen zelfs onder het niveau van de zeespiegel. Maar ik heb normaal gesproken inderdaad weinig last van de hoogte. Ook mijn man niet trouwens en die is toch echt een echte Nederlander  ;D. Maar we hebben inderdaad bewust voor deze volgorde gekozen, omdat we pas de tweede helft van september gaan en het anders te koud wordt in de bergen.
Bedankt Tet voor de uitvoerige beschrijving van evt. alternatieve routes. Ik zal ze nauwkeurig gaan bestuderen. De Trail Ridge Road zullen we zeer zeker niet overslaan (als ze nog open is tenminste). Als we voor een alternatieve route kiezen, dan zorg ik er voor, dat we een dagje langer in Rocky Mountain NP blijven en dus tijd hebben voor de Trail Ridge Road.
Bedoel je met Colter Bay de Lodge / Cabins in Grand Teton NP? Die had ik al op internet bekeken, maar vond de cabins nogal prijzig. Bovendien moet je die net als de accommodaties in Yellowstone maanden van tevoren reserveren, als je zeker wilt zijn van een plek. We zullen zien, wat we gaan doen. Ik heb ook nog een ijzer in het vuur voor een leuke en redelijk betaalbare lodge in Jackson. Maar jouw voorstel om via Dubois en Moran het park in te rijden lijkt me ook erg aantrekkelijk. Oh waarom is het toch zo moeilijk om keuzes te maken?
South Pass City ben ik al wel eens ergens tegengekomen, Sink Canyon SP echter nog niet. Ik zal even gaan googlelen, om er wat meer over te weten te komen.
Groetjes en allemaal heel hartelijk dank voor de waardevolle tips en suggesties,
Franziska
#8 - 02-12-2010, 16:18 uur



Swissdutchie

Yes! Kort voor de kerst hebben we eindelijk groen licht gekregen voor onze vakantie van onze werkgever en konden we onze reis dus eindelijk boeken.  :afro: ;D Nu de vlucht en de autohuur zijn geregeld kan ik dus echt aan de slag met de routeplanning. Ik heb er echt zin in, want plannen vind ik de halve pret van het reizen. Ik zal dan ook zeker op dit forum blijven speuren en als er weer een brandende vraag naar boven komt, zal ik me weer bij jullie melden.
Groetjes,
Franziska
#9 - 02-01-2011, 23:47 uur



Hans B

Yes! Kort voor de kerst hebben we eindelijk groen licht gekregen voor onze vakantie van onze werkgever en konden we onze reis dus eindelijk boeken.  :afro: ;D

Ik ben blij voor jullie dat jullie nog een werkgever hebben.  ;)
Succes met de planning.
#10 - 03-01-2011, 16:03 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Swissdutchie

Inderdaad Hans: Nog hebben we een werkgever, alleen hoe lang nog is de vraag. Maar gelukkig is er een sociaal plan afgesproken en worden we na het toekennen van de status overcompleet nog een jaar doorbetaalt voor we echt de ww ingaan. De financiële middelen voor onze reis in september zijn dus aanwezig. Daarom hebben we zoiets van 'pluk de dag' en pakken we de kans om te gaan reizen zolang het financiëel nog kan. Omdat het voor een tijdje ons laatste verre reis zou kunnen zijn, gaan we er gewoon dubbel van genieten.
#11 - 03-01-2011, 20:40 uur



Jez

Daarom hebben we zoiets van 'pluk de dag' en pakken we de kans om te gaan reizen zolang het financiëel nog kan. Omdat het voor een tijdje ons laatste verre reis zou kunnen zijn, gaan we er gewoon dubbel van genieten.

Mijn idee: pluk de dag, voor je in een vaas eindigt........... (quote: Loesje)
#12 - 03-01-2011, 21:42 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Tet14

Hear, Hear!
#13 - 04-01-2011, 15:35 uur

snoodaard

Doe ongeveer de zelfde route in september maar dan omgekeerd.Ik ben namelijk bang voor hoogteziekte wanneer ik van het vlaamse laagland naar pieken boven de 3000 meter ga in 2 dagen tijd.
#14 - 01-02-2011, 21:08 uur

Tet14

Dat is een goede overweging Snoodaard mat het probleem met Co is, dat hoe later je naar RMNP gaat hoe slechter het weer kan zijn in september. Of niet natuurlijk, je weet maar nooit ;)
#15 - 01-02-2011, 22:10 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15