Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis Denver.

Discussie gestart

bono

Hallo,

Wij gaan in september een rondreis maken vanuit Denver. Zijn er onderweg nog dingen en plekken die we beslist moeten zien? We hebben de Durango - Silverton train al geboekt.

De reis ziet er als volgt uit, 1. Denver (2)
                                            2. Steamboat Springs (1)
                                            3. Rock Springs (1)
                                            4. Jackson Hole (1)
                                            5. Yellowstone (2)
                                            6. Pocatello (1)
                                            7. Salt Lake City
                                            8. Bryce Casnyon (2)
                                            9. Page (2)
                                          10. Cortez (1)
                                          11. Durango (2)
                                          12. Gunnison (1)
                                          13 Colorado Springs (1)

Graag tips,
                       


#1 - 29-07-2011, 14:22 uur

Hans B

Tenzij je iets bijzonders in Pocatello te doen hebt, maar anders zou ik proberen de route in Yellowstone zó te doen dat je uiteindelijk de laatste overnachting in West Yellowstone hebt en vandaar in één keer naar Salt Lake city reist. 325 mile is op een dag wel te doen. Voordeel is dat je nog een extra dag in Yellowstone hebt.
Voor Bryce Canyon geldt, indien je de route door het park neemt (doodlopend) en de uitzichtpunten bezoekt + de wandeling Navajo Queens Garden maakt (3u), dan heb je aan één dag voldoende tijd in dit park.
Welke route neem je van SLC naar Bryce, de Interstate of ga je via Price en Green River over de Hwy-24.
Dit is een prachtige weg over Escalante en vergeet Goblin Valley niet.
#2 - 29-07-2011, 15:25 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Old Faithful

Het eerste stuk is inderdaad een hele mooie weg en het laatste stuk, de Ut12, is prachtig. Ik denk echter dat het wel wat lang is voor één dag. Je moet rekenen op ongeveer 8 uur rijtijd. Er blijft dan weinig tijd over voor Goblin Valley S.P. en ook op Highway 12 zul je een aantal keren willen stoppen. Bovendien kom je door Capitol Reef N.P.
Torrey lijkt me dan ook een logische tussenstop. Je zou die overnachting bij Bryce weg kunnen halen.

Ik ben het ook met Hans B eens om Pocatello weg te laten en een extra overnachting in of bij Yellowstone N.P. te nemen.

Omdat je alleen de overnachtingsplaatsen geeft, is het niet zo duidelijk wat je van plan bent. Sla je bijvoorbeeld Rocky Mountains N.P. over of rijd je daar door op weg naar Steamboat Springs? Heb je een reden voor de stop in Rock Springs? De afstand van Steamboat Springs naar Rock Springs is niet groot en volgens mij is Rock Springs niet echt een aantrekkelijke plek voor toeristen. Ik moet echter toegeven dat ik het alleen van doorreis ken. Eventueel kun je er een lange reisdag van maken en meteen doorrijden naar Jackson Hole.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#3 - 29-07-2011, 16:35 uur
Groet,

Old Faithful

bono

2 jaar geleden hebben we een rondreis gemaakt door Florida en Californie, toen hebben we heel veel gezien en ook weer niets omdat we overal zeer kort waren en heel veel in de auto zaten.Dat wilden we deze keer voorkomen en daarom hebben we wat extra rust punten ingepland o.a. steamboat en pocatello.Vanuit Denver ligt het in de bedoeling om naar de dino's te gaan en zo naar steamboat springs.Dan nog een vraag Welke route kun je vanuit jackson het beste nemen richting West Yellowstone? De korte of de lange route,mijn voorkeur neigt naar de lange omdat we dan op de eerste dag al langs Old faithfull rijden.
#4 - 29-07-2011, 16:46 uur

hdeweert

Je route ziet er leuk uit als je ook aangeeft wat je allemaal denkt te gaan doen onderweg zijn de tips wat gerichter.
Als je Durango train al besteld heb bij deze onze ervaring. Wij zijn per bus terug gegaan van Silverton naar Durango.
Nadat we in Silverton een hotel geregeld hadden en zijn bij terugkomst in Durango met de auto naar Silverton gereden.
De Volgende dag kun je dan verder naar de Black Canyon of the Gunnison

http://www.usa4every1.nl/usa1/index.php?option=com_content&view=article&id=55:durango-silverton-per-trein&catid=41:colerado&Itemid=60

Succes
Harm
#5 - 29-07-2011, 17:13 uur

Marianne

Liggen de overnachtingen al vast of kun je nog wat schuiven? Ik zou zoals hierboven al is gezegd zeker Pocatello vervangen door nog een nacht Yellowstone.
En waar overnacht je precies overal? Dat is zeker voor Yellowstone wel handig om te weten.
Het is heel verstandig om niet te veel in te weinig tijd te willen doen maar dat betekent niet dat je dan overal een tussenstop moet gaan maken. Een lange rijdag is heeelmaal niet erg als je dan maar in parken als Yellowstone voldoende tijd hebt. En dat heb je nu niet.

Ik begrijp je vraag over de korte en lange route van Jackson naar West Yellowstone niet zo goed. Je hebt het over de eerste dag Old faithful, maar de dag van Jackson naar Yellowstone is toch de eerst dag? Je wilt toch wel door Grand Teton rijden neem ik aan?

Kijk eens in ons 2004-verslag en ons 2008-verslag voor Yellowston en Grand teton en de verschillende routes.

Marianne
#6 - 29-07-2011, 19:02 uur

bono

De nachten liggen vast, voor wat betreft de route naar yellowstone die had ik alleen bekeken via google maps en daar gaf een route aan die niet door grand teton liep,vandaar mijn vraag.We slapen in west Yellowstone in de Gray wolf inn.En omdat we aleen maar slapen in pocatello kunnen we een groot deel van de derde dag nog in het park doorbrengen.
#7 - 29-07-2011, 22:28 uur

Old Faithful

Dat is wat ik, en misschien anderen ook wel, bedoel(en). Ik zou er de voorkeur aan geven een hele dag  extra in Yellowstone te blijven en dan in één dag naar SLC te rijden.  Maar uiteraard is de keuze aan jullie.

Van Jackson naar West Yellowstone rijd je door Grand Teton N.P. en kom je inderdaad langs Old Faithful. In Grand Teton kun je de 191 nemen maar ook via de Moose Wilson Road en Teton Park Road rijden. Deze twee verlopen westelijk van de 191.
#8 - 29-07-2011, 23:47 uur
Groet,

Old Faithful

Marianne

Als je in West Yellowstone zit, moet je eerst weer naar het oosten als je die ochtend nog het park in wilt, en dn weer via West Yellowstone terug richting Pocatello. Je hebt dan niet veel tijd meer voor het park. Ik zou zelf liever eens een overnachting in het park nemen, dan hoef je niet aldoor heen en weer te rijden. Heb je zelf geboekt of via een reisbureau? Als je zelf hebt geboekt kun je meestal wel kosteloos annuleren.

Googlemaps geeft als snelste route voor Jackson - West Yellowstone de route door Idaho aan. Bedoel je die met de kortste route? Die zou ik nooit nemen. In afstand en tijd scheelt het niet veel hoewel de route door grand Teton wel meer tijd zal kosten omdat je dan wel eens zult stoppen of misschien nog een wandeling maakt (bijvoorbeeld bij Jennny Lake). Vergeet onderweg ook West Thumb in Yellowstone niet, voordat je naar Old Faithful en WY rijdt.

Marianne
#9 - 30-07-2011, 00:08 uur

bono

Ik doelde inderdaad op de route door Idaho, Het probleem is dat ik niet alleen reis,mijn mede reizigers vinden het stuk vanaf Yellowstone naar salt lake city te lang om in een dag te rijden. @ jaar geleden hebben we er een paar dagen bijgehad waarwe alleen maar in de auto zaten en dat willen we nu niet.
#10 - 30-07-2011, 01:16 uur

Marianne

Wij reden in 2008 van Old Faithful Inn via west Yellowstone naar Salina. Dat was wel een lange rijdag, maar van West Yellowstone naa SLC moet dan echt gemakkelijk te doen zijn. Het is geen interessante of fraaie route, je rijdt het snel.
Wij hadden daarvoor en daarna meerdere nachten op 1 locatie, en dan is zo'n rijdag helemaal geen probleem.
Je zou de overnachting ook nog open kunnen laten en gewoon ter plekke beslissen wat je wilt.

Marianne
#11 - 30-07-2011, 09:57 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15