Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis in Augustus van 3 weken! Heeft er nog iemand Tips??

Discussie gestart

debontjes

Nieuw!
Eindelijk is het dan zover, de route is gemaakt. We gaan met z'n vieren, drie weken de volgende route doen:

Dag 1- Aankomst San Fransico, vlucht vanaf Brussel, via New York naar SFO
Dag 2- uitrusten en lekker SFO ontdekken
Dag 3- Alcatraz
Dag 4- Auto ophalen en vertrek naar Yosemitepark, slapen in Cedar Lodge
Dag 5- Yosemite - naar Big Pine, slapen in Bristlecone motel
Dag 6- Stovepipe Wells/Death Vally, Slapen in de StovePipe Wells
Dag 7- vertrek naar Las Vegas en slapen in het Excalibur
Dag 8- La Vegas ontdekken
Dag 9- vertrek via Flagstaff/Hooverdam naar Grand Canyon, slapen in Red Feather Lodge
Dag 10- vertrek Grand Canyon / Sedona naar Quartzsite, slapen in Super8 motel
Dag 11- vertrek naar LA, Slapen in La Montebello
Dag 12,13,14 en 15 verblijf in LA => o.a. Disney, Universal
Dag 16- vertrek naar Santa Maria, slapen in Santa Maria Inn
Dag 17- Vertrek naar SFO, slapen in Cova Hotel Ellisstreet
Dag 18- SFO
Dag 19 SFO airport, auto retour brengen en vertrek naar Brussel via Londen


Wij denken dat we een leuke trip in elkaar gezet hebben maar als jullie nog tips hebben horen we het graag.

Alvast bedankt.
#1 - 10-06-2009, 21:18 uur
« Laatst bewerkt op: 11-07-2009, 22:40 uur door debontjes »

Marianne

Als jullie voornamelijk voor de steden gaan is het een prima route zo. Ik zelf vind het wel jammerdat je zo weinig tijd voor de parken hebt.
De ene overnachting in San Diego vind ik niet zo logisch; je gaat van LA naar het zuiden en de volgende dag moet je weer door LA naar het noroden rijden. Tijd om iets te doen in San Diego heb je nauwelijks.
Ik zou dat overslaan en meer tijd nemen voor de kustroute. Nu heb je 2 hele lange rijdagen richting San Francisco, met bijna geen tijd om onderweg nog iets te doen. Of ga eerst naar San Diego en dan naar LA.
Ik denk ook niet dat je de laatste dag in SF nog veel gaat doen, het is eigenlijk efficienter om alle dagen SF achter elkaar te plaatsen.
Voor Yosemite hebben jullie ook bijna geen tijd, ga vanuit SF meteen naar het park, en pas op het eind van de dag naar El Portal, anders blijf je heen en weer rijden. Een extra overnachting in Yosemite of bij Lee Vining in paats van big Pine zou je wat meer tijd voor het park hebben gegeven. Vanuit Big Pine ben je al in 3 uur in Stovepipe wells. Ik weet niet in welke tijd van het jaar je gaat, maar denk er aan dat je daar in de zomermaanden niet zoveel zult willen en kunnen doen, rijd er dus zo laat mogelijk op de dag naar toe. Of ga in Furnace Creek ranch zitten, dat is wat verder rijden, en daar is wat meer te doen en te bekijken. Onderweg naar DV kun je in Lone Pine de Alabama Hills bekijken.

Voor de Grand Canyon heb je ook al weinig tijd. Als je ook nog de Hooverdam wilt bezoeken (en waarom via Flagstaff?) kom je er niet echt vroeg aan, en de volgende dag heb je alweer een lange reisdag.

Marianne


 
#2 - 10-06-2009, 21:50 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15