Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

rondreis in mei

Discussie gestart

guustje

Hallo allemaal,
dit is onze route, ik heb al veel veranderd dankzij allerlei tips hier op het forum, ik denk dat het nu wel al redelijk goed zit (hoop ik ). Onze vliegtuigtickets hadden we geboekt met het idee om Yellowstone mee te pikken, ondertussen hebben we beseft dat dit teveel was  :-\, maar we konden helaas onze tickets niet meer veranderen.

1/5 ’s avonds laat aankomst in Salt Lake City
2/5 vertrek ri Yosemite, stoppen in Fernley                                            (783 km)
(Bodie,Mono Lake en Tioga pass slaan we met spijt in het hart over, maar bewaren we voor een volgende reis  :D )
3/5 verder naar Yosemite in Housekeeping Camp Area                         (446 km)
4/5 en 5/5 verkennen Yosemite
6/5 naar Sequoia (waar slapen?)
7/5 wandelen in Sequoia en door naar Lone Pine
8/5 Death Valley verkennen en slapen in Death Valley Junction (?)      (298 km)
9/5 via Valley of Fire naar Zion, slapen in Springdale (?)                       (469 km)
10/5 en 11/5 verkennen Zion
12/5 naar Bryce via Cedar Breaks NM (177 km)
13/5 zonsopgang bekijken en dan verder via Boulder naar Torrey       (210 km)
Na inchecken hotel bezoek aan Reef NP
14/5 via Natural bridges NM (bezoek van een uur of 4?) en uitzichtspunt Gooseneck State Reserve naar Monument Valley, slapen in Kayenta (?)           (429 km)
15/5 via Navajo NM naar Page (onderweg stoppen aan Antelope Canyon Horseshoe bend en Lake Powell)                                                                       (187 km)
16/5 naar Grand Canyon, stoppen in Cameron en de view points (slapen in park zelf of Williams of Seligman?)                                                                  (384 km tot Seligman)
17/5 via grand canyon caverns naar peach springs en naar Supai, slapen in Havasupai Lodge                                                                                           (148 km)
18/5 Supai
19/5 via peach springs, Truxton naar Kingman
20/5 via Boulder City (helikoptervlucht) naar Las Vegas                                                                                                                                                        (171 km)
21/5 Las Vegas
22/5 naar huis

Nog enkele vraagjes, kunnen we onze GPS van hier, daar ook gebruiken? Onze gsm's?
Heeft iemand ervaring met een helikoptervlucht vanuit Boulder? Reserveren we dit best vooraf?
Laat de extra tips maar komen en alvast bedankt,
Groetjes, Petra
#1 - 17-01-2010, 20:42 uur

koosv

Vanuit Salt Lake City is het 6 uur rijden naar Yellowstone..... :afro:
Begin mei is enigszins aan de vroege kant, maar volgens de meeste kenners zie je dan meer dieren, maar daar zijn hooglopende discussies over.
Als je eenmaal hebt gekozen om het park nu over te slaan dan moet je er vrede mee hebben, anders moet je het hele schema overhoop gooien, hoewel..... :banghead:
#2 - 17-01-2010, 22:53 uur

koosv

Met GPS bedoel je denk ik navigatieapparaat. Die kan je daar absoluut gebruiken, mits je een amerikaanse wegenkaart bemachtigt. Een moderne GPS, eigenlijk de voorloper van een navigatieapparaat, is meer bedoeld om in ruw terrein, zonder autowegen zelfs, precies te zien waar je zit en hoe je weer wegkomt, als die beer achter je aanrent bijvoorbeeld, maar ook daar kan je speciale topografische kaarten voor krijgen,zoals bij de USGS
#3 - 17-01-2010, 23:20 uur
« Laatst bewerkt op: 17-01-2010, 23:29 uur door koosv »

guustje

Goed geprobeerd, maar ik ga het toch bij dit schema houden  ;) Ben er ondertussen achter (ondanks dat ik nog niet op reis vertrokken ben) dat ik wel nog een paar keer zal teruggaan. Yellowstone (craters of the moon, Grand Teton) houden we dus voor een volgende reis. De eerste is nog niet gebeurd en de volgende wordt al gepland, raar beestje die Amerikamicrobe  :D

Dat navigatieapparaat gaan we nog zien, heb elders al gehoord dat je ook met kaarten ook al ver komt, aangezien we de steden er buiten laten, is dit waarschijnlijk het gemakkelijkst.

Wat vind je verder van de route, beetje haalbaar? En al bedankt natuurlijk  >:D
#4 - 18-01-2010, 04:51 uur

Marianne

Mooie route, en dat stuk door Nevada is ook wel eens aardig om te zien, wij reden het in 2008. Misschien kom je wel verder dan Fernley, zo lang je niet in het weekend zit zul je wel een motel vinden dus reserveren lijtk me niet nodig.
Je kunt via de 88 naar de 49 rijden, zie ons 2006-verslag voor die route.
In Sequoia/Kings Canyon zaten wij in Grant Grove, maar misschien is het handiger om verder door te rijden naar de Wuksachi Lodge. Butien het park kan ook, maar dan rij je toch wel veel heen en weer.
Je zou kunnen overwegen om in Death Valley te overnachten: DV Junction is niets. Een overnachting in het park heeft zijn charmes, omdat je dan het park ziet als de zon laag staat waardoor de heuvels veel mooier zijn. Je zou dan in Sequoia 2 nachten kunnen doen en dan in een keer doorrijden naar DV. Of misschien de tweede nacht in Visalia of zo, zodat de rit naar DV niet te lang wordt.
Voor NAtural Bridges heb je geen 4 uur nodig denk ik, maar dat merk je vanzelf wel. Kayenta is niet aantrekkelijk, ik zou in MV zlef overnachten ((View Hotel, of Gouldings).
Grand Canyon: zeker in het park zelf slapen, of eventueel in Tusayan, zodat je een zonsondergang mee kunt maken.
De omgeving van Supai ken ik niet, maar ik denk dat je genoeg tijd hebt daarvoor.

Het lijkt me allemaal heel goed te doen zonder navigatie. Die vind ik in steden wel handig (hoewel wij altijd zonder doen), maar jullie doen geen grote steden aan dus het gaat met een goede kaart prima lukken. (Hoe vaak ik al niet gelezen heb over TomToms die mensen de verkeerde weg opgestuurd hebben ...).

Marianne
#5 - 18-01-2010, 21:07 uur

guustje

Hey Marianne,
 dank je voor de tips, ben ze nog even aan het uitzoeken om te kijken wat we gaan doen.
Voor Sequoia zijn we nog een beetje aan het zoeken wat we gaan doen. Three Rivers is ons ook al aangeraden (ligt idd wat verder van het park, maar is wel goedkoper). Wat denk je? We zouden het houden bij een nacht en dan van daar doorrijden naar Ridgecrest (ipv Lone Pine, we gaan dit houden voor een volgende reis, somen met Mono Lake en de Tioga pass   >:D ). Om zo de volgende dag door te rijden naar Death Valley.
In Death Valley gaan we nu toch in het park overnachten, vermoedelijk in Stovepipe Wells Village.
Monument Valley gaan we ookn het park overnachten, uit een van je andere berichtjes heb ik Gouldings Campground gevonden (we gaan toch slaapzakken meenemen voor ons verblijf in Yosemite).
Grand Canyon is al vol, we wisten dat we snel moesten zijn voor Yosemite en nu hebben we helaas pech bij Grand Canyon. Tusayan moet ik nog es opzoeken.
Supai heb ik gevonden in een reisgids, ziet er zeer mooi uit, ligt in de Canyon en veel watervallen. Ik reken er wat meer tijd voor aangezien je een stuk te voet moet doen om er te geraken.

We zullen het inderdaad bij de kaarten houden, ga er binnenkort omgaan want met kaart is het leuker om dingen op te zoeken dan altijd met Google. Jij raadt Hallway 5 & 6 aan?
Petra
#6 - 19-01-2010, 08:24 uur

Marianne

Supai lijkt mij ook mooi met die watervallen. Het kost je wat tijd, maar ik denk dat het zeker de moeite waard is.

Wat de kaarten betreft: je redt het net niet met 1 kaart. Nr 5 is California/Far wEst. Die gaat tot ongeveer bryce/Grand Canyon Village. Page staat er net niet meer op, daarvoor heb je nr 6 nodig.

Three Rivers lijkt me prima voor de laatste nacht, maar als je daar 2 nachten zit rij je eerst het park voorbij en moet je weer terug rijden. Je zou ook 1 nacht Grant Village en 1 nacht Three Rivers kunnen doen. Je hebt dan ook meer tijd om de Kings Canyon Scenic Byway te rijden (als die open is).

Marianne
#7 - 19-01-2010, 21:05 uur

guustje

Hier ben ik terug, we hebben onze route aangepast en de meeste hotels zijn geboekt.:

1/5 ’s avonds laat aankomst in Salt Lake City (Candlewood Suites Airport)
2/5 vertrek ri Yosemite, hopelijk rijden tot Carson City, onderweg even stoppen in Bonnevill Speedway en Winnemuca                                                    (880 km)
3/5 verder naar Yosemite via de oude goudzoekersroute (Housekeeping Camp Area)                                                                                (337 km)
4/5 en 5/5 verkennen Yosemite
6/5 naar Sequoia, General Grant Grove (als hij sneeuwvrij is Highway 180), Sherman Tree, Moro Rock  (Three Rivers, Western Holiday Lodge)      (435 km)
7/5 via Lake Isabelle en Ballarat en naar hotel, zonsondergang bij Zabriskie Point (Stovepipe Wells Village)                                                         (537 km)
8/5 Death Valley verkennen en doorrijden naar Las Vegas via Tecopa (eventueel China Ranch), stoppen in Red Rock Canyon                                         (390 km)
9/5 via Lake Mead naar Valley of Fire en verder naar Zion, slapen in Springdale (Canyon Ranch Motel)                                                                      (328 km)
10/5 en 11/5 verkennen Zion (misschien ook eens naar Grafton
12/5 stoppen aan Canyon Overlook Trail en via Cedar Breaks NM (als het sneeuwvrij is) naar Bryce  (Rubby’s Inn)                                        (212 km)
13/5 zonsopgang, via Boulder, Reef NP naar Bullfrog Basin (Defiance House Lodge)                                                                                                           (335 km)
14/5 overzet nemen en via Natural bridges, Moki Dugway, Muley Point en Gooseneck naar Monument Valley (Gouldings Campground)                            (220 km)
15/5 via Navajo NM naar Page, stoppen aan Antelope Canyon, Toadstool Hoodoo  (Best Western Arizonainn)                                                            (223 km)
16/5 Page (Horseshoe bend en Lake Powell, misschien rainbow bridge of rafting)                     
17/5 naar Grand Canyon, misschien rond voor Little Colorado Gorge , stoppen in Cameron en view points, zonsondergang (RED FEATHER LODGE)   (296 km)
18/5 helikoptervlucht en eventueel nog een wandeling en dan verder via Seligman (R66)  naar grand canyon caverns (misschien paardrijden)               (197 km)
19/5 via Truxton, Valentine (keepers of the wild), Kingman, Sitgreaves pass naar Oatman   slapen in Bullhead city of Laughlin of Needles?            (204 km)               
20/5 via Boulder City, hooverdam  naar Las Vegas                                                                                                                                       (171 km)
21/5 Las Vegas
22/5 naar huis

Zit alleen nog een beetje in de knoei met de slaapplaats na Oatman.  Ook twijfelen we nog of we nu een helikoptervlucht zouden nemen vanuit Tusayan of vanuit Boulder city.

Nog een keer bedankt voor de vele tips die ik hier al gekregen (en vooral gelezen) heb.

Petra
#8 - 15-02-2010, 14:56 uur

Lenawilk

Hallo Petra,
Wij lezen heel vaak mee in het forum.In 2008 hebben we een prachtvakantie gehad in Amerika en dit jaar vertrekken wij opnieuw voor een rondje Westen.
Ik lees in je laatste berichtje dat je Supai en zijn prachtige watervallen gaat overslaan. Wij (2volw en 2 kids van toen 11 en 13 jaar) hebben deze tocht gedaan en het was voor ons HET HOOGTEPUNT van onze reis. Het was het paradijs op aarde, niet het dorpje Supai maar de natuur. Wij hadden de lodge wel 6 maanden op voorhand gereserveerd.

Je route ziet er voor de rest mooi uit.

Niek
#9 - 05-03-2010, 23:30 uur

guustje

Hey Niek,

ik keek er ook enorm naar uit maar helaas was alles al volzet. Op hun site stond dat je maar mocht bellen vanaf een bepaalde datum en ja, toen was alles helaas al vol. We hebben nog getwijfeld om kampeermateriaal te huren en te kamperen, maar hebben toen besloten het te houden voor een volgende reis (net als nog een paar andere dingen ;-).

Hoelang hebben jullie er toen over gewandeld en hoelang duurde de rit eigenlijk vanaf Peach Springs tot de parkeerplaats?

Groetjes en bedankt,

Petra
#10 - 10-03-2010, 18:26 uur

petravv

Hey Petra,

Ik zagdat je 1 nacht overnacht in page, je hebt Antylope Canyon er op staan bij de dag dat je aankomt maar waarschijnlijk is het slimmer omdat op de dag te oden dat je vanuit Page vertrekt, dit omdat de lichtval op zijn mooiste is om half 11 's ochtends en dat red je waarschijnlijk niet die dag dat je aankomt.
Ook is het slim om de tour van te voren te reserveren online. De enige die de tour doet om half 11 's ochtends is Chief Tsosie.
haha en nee ik heb geen aandelen bij hem, (ik heb dit nl al bij diverse gezet ) maar ik zet dit steeds als reactie neer omdat het voor ons het hoogtepunt is geweest van onze reis vorig jaar zomer :)

groetjes en veel plezier :)

Petra
#11 - 12-03-2010, 13:25 uur
http://amerika--2009.blogspot.com/   let niet op de typefouten haha  Het Zuid Westen

http://vanvliet-amerika2010.blogspot.com/

De Zuidelijke staten

Amerika/Canada 2012 http://amerikavanvliet2012.blogspot.nl/

petravv

Oh, nog even dit, wij hadden wel een navigatie systeem en vonden het toch wel heel erg prettig, puur en alleen om de hotels makkelijk te vinden, verder niet gebruikt. Juist in de grote steden (San Fransisco vooral in ons geval) deed hij het niet, schijnt door de gebouwen te komen werd ons verteld :(
#12 - 12-03-2010, 13:27 uur
http://amerika--2009.blogspot.com/   let niet op de typefouten haha  Het Zuid Westen

http://vanvliet-amerika2010.blogspot.com/

De Zuidelijke staten

Amerika/Canada 2012 http://amerikavanvliet2012.blogspot.nl/

guustje

Hey Petra,

zo leuk, had net je tip gelezen over antelope bij een ander topic. We zijn nu eigenlijk nog een beetje aan het twijfelen of we niet liever lower hebben, omdat het dan wat minder druk is.  Als we er uit zijn, en het wordt upper, zal ik zeker reserveren (heb nog een beetje bedenktijd  ;) ). En we gingen het inderdaad de tweede dag nemen, hebben we een beetje extra tijd voor monument valley.

Ondertussen hebben we Bullfrog Basin al laten vallen en gaan we toch voor Torrey gaan, zodat we wat meer tijd hebben voor Capital Reef. Na Oatman slapen we in Bullhead City. Met de Grand Canyon heb ik geluk gehad, plots gezien dat Maswik Lodge South nog plaats had, dus daar snel geboekt en het andere geannuleerd  >:D

We gaan het toch proberen zonder gps, heb enkele detailplannen uitgeprint om onze hotels terug te vinden en verder gaan we toch betrouwen op de kaart  ;D.

Groetjes en bedankt!!

Petra
#13 - 14-03-2010, 11:10 uur

petravv

Hey Petra,
ha idd toevallig dat je het net ook bij een ander topic had gelezen.
Ik moet zeggen, wij hebben ook getwijfeld hoor tussen Upper en Lower maar omdat de andere met veel klimmen op ladders gepaard zou gaan hebben we die lten vallen en het risico genomen dat we in erge drukte zouden lopen. Nu  was het ook wel druk, maar als je de fotos bekijkt op onze blog zie je dat er genoeg plaatjes konden worden geschoten zonder dat er mensen massa's voor stonden, twordt nl behoorlijk strak dan geregisseerd, de groepjes worden steeds een bocht verder geleid zodat je hoegenaamd geen last hebt van elkaar.
 Qua overnachting een aanrader is Bashfull Bob, Bob zelf is de weg een beetje kwijt maar zn zoon runt het zo een beetje met hem mee (heeft zelf nl ook een motel einde van dezelfde straat) maar we hadden daar voor twee nachten van Bob een appartement gehuurd, gewoon een huis dus, voor echt een belachelijk lage prijs van $39,-.
#14 - 14-03-2010, 11:24 uur
http://amerika--2009.blogspot.com/   let niet op de typefouten haha  Het Zuid Westen

http://vanvliet-amerika2010.blogspot.com/

De Zuidelijke staten

Amerika/Canada 2012 http://amerikavanvliet2012.blogspot.nl/

Tet14

Je gaat een mooie reis maken Guustje/Petra!
#15 - 14-03-2010, 14:05 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15