Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis LA-LA juli-augustus 2015 (tips gevraagd)

Discussie gestart

dendrijver

Beste Forumleden,

Wij (een gezin met 2 kids 18-21 jr) gaan van ma 27 juli t/m 12 augustus een rondreis maken LA-LA.
We hebben gezien dat er zeer bruikbare tips worden gegeven op de planning en willen jullie dan ook vragen om commentaar te geven op onderstaand overzicht.

Alvast bedankt!

      van   naar   en naar
27-07-15   maandag   A-dam-Los Angeles-   Huntington Beach   
28-07-15   dinsdag   Huntington Beach-   Anaheim-   San Diego
29-07-15   woensdag   San Diego      
30-07-15   donderdag   San Diego-   Lake Havasu   
31-07-15   vrijdag   Lake Havasu-   Grand Canyon   
01-08-15   zaterdag   Grand Canyon-   Las vegas   
02-08-15   zondag   Las vegas      
03-08-15   maandag   Las Vegas-   Bishop   
04-08-15   dinsdag   bishop-   Yosemite   
05-08-15   woensdag   Yosemite      
06-08-15   donderdag   Yosemite-   San Francisco   
07-08-15   vrijdag   San Francisco      
08-08-15   zaterdag   San Francisco-   Santa barbara   
09-08-15   zondag   Santa Barbara   
10-08-15   maandag   Santa Barbara-   Los Angeles   
11-08-15   dinsdag   Los Angeles   
12-08-15   woensdag   Los Angeles-   Amsterdam   
13-08-15   donderdag   Amsterdam

Groet Sonja      
#1 - 04-03-2015, 19:55 uur

NMP

Hallo Sonja,

Het is vast vloeken in de kerk maar persoonlijk zal ik de Grand Canyon zeker niet opnemen in deze trip gezien de tijd / aantal dagen die je gaat doorbrengen. Het scheelt je ruim 500 km en 2 dagen, extra tijd die je dan goed kan besteden aan alle andere mooie en leuke dingen die je op de rest van de trip tegen komt. 1 extra dag in San Diego en 1 dag extra in Las Vegas is geen straf. Zeker niet als je er nog nooit bent geweest. Of je gebruikt een extra dag tussen San Francisco  en Santa Barbara, het is een van de mooiste wegen in de USA. Persoonlijk zal ik vanuit San Diego direct naar Las Vegas rijden. Tja en dan heb je ook nog een goede rede om ooit eens terug te komen voor de Grand Canyon. Volgens mij is de route dan een echte vakantie route.
Gr.
Marco
PS:
Gaan jullie met een auto of camper ? If camper dan moet je eerst een nacht slapen voordat je mag rijden !
Hotels in Las Vegas zijn op de Vrijdag en in het weekend 200% of meer duurder dan op Maandag tm Donderdag
#2 - 04-03-2015, 20:52 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

Tet14

San Francisco naar Santa barbara is eigenlijk niet te doen in een dag als je de kustroute neemt. Ik zou een extra overnachtmg plannen bv in Cambria of Morro Bay and dan ee stop in SB op weg naar LA. In Lake Havasu City heb je de London Bridge maar ook niet veel meer. Je kan dan beter doorrijden naar Kingman en een stuk R66 meenemen (bv Topock-Oatman-Kingman en daarna Kingman-Hackberry-Seligman)
Wil e van Huntington Beach naar DL en dan door naar San Diego diezelfde dag. Dan zal je de dure togangsprijs voor DL er niet echt uithalen.
Tet
#3 - 04-03-2015, 22:35 uur

Cees A

Allereerst  welkom op dit forum.
Je hebt een redelijk druk schema. In theorie qua afstanden en rijtijden misschien te doen, maar absoluut op sommige plaatsen te weinig tijd om iets te ondernemen
Weinig tijd voor Disney en veel te weinig tijd voor de kustlijn tussen San Francisco en LA
Ik ga niet "vloeken in de kerk" zoals Marco het noemt. Grand Canyon hoort m.i. gewoon bij een 1e bezoek aan de VS en mag van mij dus blijven.  ;)
Maar ik zou wel iets schrappen. Wat dacht je van het schrappen van San Diego ? Ik doe dat met pijn in m'n hart want SD is een van mijn favoriete steden
Schrappen van San Diego zou echter wel de broodnodige rust in je route brengen.
Het zou dan zoiets worden:

1   AMS – LAX
2   LA – Kingman (via Oatman)
3   Kingman – Grand Canyon
4   Grand Canyon – In de middag naar Las Vegas
5   Las Vegas
6   Las Vegas – Bishop
7   Bishop – Yosemite
8   Yosemite
9   Yosemite – San Francisco
10   San Francisco
11   San Francisco – Monterey
12   Monterey – Pismo Beach
13   Pismo Beach – Hollywood
14   Hollywood via Santa Monica en Venice naar Anaheim
15   Anaheim (disney)
16   Reservedag. In te zetten in bijvoorbeeld Las Vegas, San Francisco, LA, een extra stop tussen Las Vegas en Yosemite of waar je maar wil
17   LAX – AMS
18   Aankomst AMS
#4 - 05-03-2015, 09:23 uur

dendrijver

Beste Forumleden,

Bedankt voor deze reacties en ik geloof inderdaad dat wij keuzes moeten maken.
En dat is best moeilijk wel/geen SF of Grand Canyon...

De tip betr. de kustlijn route gaan we zeker meenemen.

Wij gaan met de auto

Andere vraag; is de route naar Yosemite de beste,leukste via Bishop?

gr Sonja
#5 - 05-03-2015, 19:24 uur

Marianne

De route via Bishop is inderdaad het mooist. Je rijdt dan eerst door Death Valley en dan ga je bij Lone Pine naar het noorden. Wij overnachten meestal in Death Valley en vlak voor Yosemite (in Mammoth Lakes, maar Lee Vining kan ook). Je kunt dan ook Mono Lake en Bodie bezoeken. Zie bijvoorbeeld ons 2013-verslag daarvoor.

Marianne
#6 - 05-03-2015, 19:37 uur

Ikbenwalter

Vwb de grand canyon zul je je overnachting tijdig vooraf moeten boeken. het is daar in jullie periode meestal erg warm en zeker druk. Denk ook zeker dat je in die tijd shuttle bussen moet gebruiken in het park en dat kost ook meer tijd.
Zoals marco ook al aangaf: het is nog wel een stukkie rijden !

maar de GC is absoluut onvergetelijk !

Walter
#7 - 05-03-2015, 19:46 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15