Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis mei 2015

Discussie gestart

GuidoWater

Sinds we in 2008 een rondreis Californië, Nevada, Utah en Arizona gemaakt hebben praten we al over een terugkeer.

In 2015 moet het er dan echt van komen. Na veel lezen en opzoeken hebben we een aardig idee van wat we willen zien en waar we willen overnachten.

Dat we veel afstand afleggen vinden we totaal geen probleem.

Dit is de route die we nu in gedachten hebben :

02 mei : amsterdam -> phoenix
03 mei : phoenix -> goldfield -> apachie trail-> tucson
04 mei : tucson (saguaro desert + prime air en space museum)
05 mei : tucson -> white sands -> alamongordo
06 mei : alamongordo -> carlsbad caverns -> carlsbad
07 mei : carlsbad -> rosswell -> trinity site -> santa fe
08 mei : santa fe
09 mei : santa fe -> mesa verde -> cortez
10 mei : cortez -> 4 corners -> valley of the gods -> moab
11 mei : moab (arches)
12 mei : moab (canyonlands)
13 mei : moab ->jackson (grand teton)
14 mei : jackson (grand teton)
15 mei : jackson (grand teton) -> yellowstone (lake / oost kant)
16 mei : yellowstone (noord kant mammoth hot springs)
17 mei : yellowstone (west kant old faithfull)
18 mei : yellowstone -> salt lake city
19 mei : salt lake city -> capitol reef -> bryce canyon
20 mei : bryce canyon -> las vegas
21 mei : ??????????????????????
22 mei : las vegas
23 mei : las vegas -> amsterdam
24 mei : Amsterdam

Echter hebben we nog 1 dag over waarvan we niet goed weten waar we hem moeten plaatsen. We willen hem zeker niet tussen moab en jackson. We weten dat dat een hele lange rit is maar dat hebben we over om de rest van de reis meer ruimte te creëren.

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën.
#1 - 25-11-2014, 19:08 uur
Voor al onze avonturen zie www.vandewateropreis.nl

Old Faithful

Torrey.  ;)
#2 - 25-11-2014, 21:46 uur
Groet,

Old Faithful

GuidoWater

haha die heb ik eerder gehoord...  ;)
#3 - 25-11-2014, 22:15 uur
Voor al onze avonturen zie www.vandewateropreis.nl

Marianne

Ik wil ook nog wel even mijn stem voor Torrey uitbrengen. :)
Of ga naar het Needles-deel van Canyonlands.
Of meer tijd voor NM.

Marianne
#4 - 25-11-2014, 23:30 uur

Cees A

Voeg tussen Bryce en las vegas een overnachting in St.George in.
Op weg van Bryce door Zion kun je eerst, net voor de Zion tunnel, de korte Canyon Overlook trail lopen.
Foto's van deze trail: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/nationaleparken/utah/zion/canyonoverlooktrailfoto.html

Daarna kun je bijvoorbeeld naar Kolob Canyons, het minder bezochte noordelijke deel van Zion.
Info Kolob Canyon: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/nationaleparken/utah/zion/zion.html

Of je gaat naar Snow Canyon, een mooi state park vlakbij St.George.
Info Snow Canyon: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/snowcanyon/snowcanyon.html
Brochure Snow Canyon: http://static.stateparks.utah.gov/docs/SnowCanyonBrochure.pdf
Op pagina 2 van deze brochure staan de wandeltrails.  Wandeltip: Parkeer je auto op de parkeerplaats van de Lava Flow Trail.
Loop dan eerst de Lava Flow Trail, dan linksaf een stukje West Canyon Road, linksaf Three Ponds, linksaf Petrified Dunes (beetje klimmen) en tot slot Butterfly.

Als je dan in St.George bent en je hebt nog wat tijd over, bezoek dan de mormonentempel in het centrum.
Info:  http://www.ldschurchtemples.com/stgeorge/
Foto's:  http://www.ldschurchtemples.com/stgeorge/gallery/
#5 - 26-11-2014, 08:48 uur

GuidoWater

Het gebied ten zuiden van bryce laten we eigenlijk bewust links liggen omdat we hier de vorige keer al geweest zijn.

Valley of fir, st. george, zion en page hebben we al gezien.

We hebben eigenlijk besloten dat we de dag die over is aan het begin van onze reis willen plaatsen.

We willen graag wat echte western dorpjes bezoeken als tombstone. We creëren dan ook wat meer ruimte voor white sands.

Ik denk dat als we naar arches, canyonlands, bryce, yellowstone, grand teton, saguaro, white sands en mesa verde niet ook nog naar capitol reef moeten gaan.

Deze dag moeten we ergens inzetten waar we een ander soort Amerika kunnen zien en dan is tombstone misschien dus wel een leuk idee.
#6 - 27-11-2014, 21:35 uur
Voor al onze avonturen zie www.vandewateropreis.nl

Hans B

Bisbee : queen copper mine met trein tour de mijn in.
#7 - 28-11-2014, 12:17 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

GuidoWater

Eigenlijk is de grootste vraag waar ik nu mee zit de volgende :

Is het in mei nodig om vooraf hotels te boeken of kunnen we makkelijk zomaar naar Amerika gaan en daar hotels zoeken?

We hebben yellowstone in elk geval wel gereserveerd.

Stel dat we ergens toch eerder weg willen of langer willen blijven dan is dat wel een lekkere vrijheid natuurlijk.

Maar het moet niet zo zijn dat we uren moeten zoeken naar beschikbare hotels.

Iemand ervaring met reizen zonder te boeken?
#8 - 30-11-2014, 22:17 uur
Voor al onze avonturen zie www.vandewateropreis.nl

Old Faithful

Ik weet dat er mensen zijn die niet reserveren en tegen de avond op zoek gaan naar een hotel. Ik doe dat zelf nooit. Soms vind ik het noodzakelijk vooraf te reserveren om niet te ver van de bezienswaardigheden terecht te komen. Denk bijvoorbeeld aan Yellowstone of Yosemite. Het kan dan gebeuren dat zoveel overnachtingen vastliggen, dat er sowieso weinig speelruimte meer is. In dat geval reserveer ik alle hotels, wel met de mogelijkheid kort voor aankomst zonder kosten te annuleren.
Ik heb ook wel eens ooit telkens 's avonds via internet het hotel voor de volgende dag gereserveerd. Dat was bijvoorbeeld op een reis van Seattle naar San Francisco in september. Het is toen één keer voorgekomen - in Forks - dat ik niets meer vrij vond in een plaats waar ik wilde overnachten.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#9 - 01-12-2014, 01:08 uur
Groet,

Old Faithful

Pieter79

Iemand ervaring met reizen zonder te boeken?

Ja, in 1999 door de Canadese Rockies. Nooit meer; na een lange en vermoeiende dag zomaar in het wilde weg rondrijden, bij een hotel naar binnen en verrast worden door veel te hoge prijzen, of geen plaats meer. Hotels lagen er niet echt dik bezaait in dat gebied dus ik weet niet hoe het zou zijn geweest in drukker bewoonde gebieden, maar ik zal dat niet meer doen. Misschien dat het trouwens anders zou zijn geweest als we internet bij de hand gehad zouden hebben, om zo naar een hotel en op prijs te zoeken.

Mocht je ergens langer willen blijven of dingen lopen anders dan je had gepland dan kun je altijd annuleren (vaak 24-uur of 3 dagen voor je geplande overnachting).

Gr. Pieter
#10 - 01-12-2014, 12:45 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Cees A

Nooit leuk natuurlijk als je zoals Old Faithful langer moet zoeken naar een hotel dan je had verwacht of zoals Pieter meer betaalt dan gedacht
Wel een beetje jammer is dat dergelijke incidentele ervaringen worden aangevoerd als maatstaf voor reizen op de bonnefooi.

Ik reis al 24 jaar, waarvan verreweg de meeste jaren in het hoogseizoen, op de bonnefooi door Amerika/Canada en ik ben er een stuk positiever over.
Mijn ervaring is dat ik meestal (veel) lagere prijzen betaal dan de prijzen op boekingssites.
Aan de balie onderhandelt nu eenmaal gemakkelijker dan bij boeken via internet ..............
Groot voordeel vind ik ook dat je met eigen ogen ziet waar je slaapt.
We hebben, bij boeken via internet, allemaal wel eens meegemaakt dat de werkelijkheid er "anders" uitzag dan de foto's op de boekingssite.
Natuurlijk kom ik ook wel eens in een plaats waar net een congres o.i.d. is en dan is er weinig te onderhandelen en betaal je de hoofdprijs.
Maar .............. That's all in the game.

Internet vergroot de mogelijkheden voor reizen op de bonnefooi aanmerkelijk.
Je kunt nu de avond van tevoren aanbod en prijzen in de plaats waar je morgenavond wil overnachten bekijken en bij twijfel boek je alvast iets.
Je hebt dan "best of both worlds" .    je reist nog steeds op de bonnefooi, maar wel met de zekerheid dat er een hotelkamer op je wacht.
#11 - 01-12-2014, 14:21 uur

Old Faithful

Nooit leuk natuurlijk als je zoals Old Faithful langer moet zoeken naar een hotel dan je had verwacht

Dat is mij nooit gebeurd. Ik schreef juist dat ik nooit op de bonnefooi reis.  ;)
#12 - 01-12-2014, 15:49 uur
Groet,

Old Faithful

Cees A

Ik schreef juist dat ik nooit op de bonnefooi reis.   
O, sorry.  embarressed
Guido vroeg:  "Iemand ervaring met reizen zonder te boeken? "
Ging er automatisch van uit dat degenen die daarop antwoorden er dan ook ervaring mee hebben. 
#13 - 01-12-2014, 16:09 uur

Marianne

Wij laten soms wel iets open (dus ik mag wel reageren  ;)), maar in toeristische plaatsen of tijdens drukke weekenden vind ik het wel zo prettig om te boeken. Je weet dan dat je iets hebt en je hoeft niet al vroeg op de dag te gaan kijken naar een hotel of verschillende hotels langs te gaan om te kijken of er nog iets vrij is.
Als wij een paar dagen lange ritten hebben laten we het vaak open. En dat is meestal ook goed bevallen, hoewel we eens de allerlaatste kamer hadden en het heel erg vervelend was geweest als we nog verder hadden moeten rijden omdat de volgende plaats zeker een paar uur verder lag (of we hadden een stuk terug moeten rijden wat ook niet aantrekkelijk was). Als je de laatste kamer hebt is je onderhandelingspositie ook niet zo groot.
We hebben ook wel eens kamer gehad (in Provo en in Grand Junction) waar we spontaan korting kregen. Maar je ziet het al aan de plaatsnamen dat dat niet de populairste plaatsen zijn. En dat waren plaatsen waar je langs de snelweg of business loop meerdere motels achterelkaar hebt en het dus makkelijk zoeken is.
En ook al mag je misschien niet afgaan op incidentele ervaringen, en is de kans dat je echt niets vindt misschien niet zo groot, dan nog kan de kleine kans op een heel erg onaangename ervaring (zoals uren lang zoeken) toch maken dat je liever vooraf boekt. Dat is een keuze die je zelf moet maken.

Marianne
#14 - 01-12-2014, 18:19 uur

jhbechthum

Iemand ervaring met reizen zonder te boeken?

Ik reserveer (bijna) altijd alle overnachtingen van tevoren. Ik vindt de zekerheid van een overnachtingsplaats wel zo prettig.

Één keer heb ik 1 nacht niet geboekt. Dat was na een bezoek aan Graceland. We wisten niet goed hoe lang we daar zouden blijven en de volgende dag was een reisdag, richting Golf van Mexico. Dus: hoe eerder we Graceland gezien hadden, hoe verder we konden komen en de volgende dag deste eerder op de plaats van bestemming.
Toen het tijd was om wat op te zoeken, rond 7 uur, op de navigatie gekeken naar een hotel. Er was er een op zo'n 15 minuten van de eerstvolgende afslag.
In het kleine plaatsje aangekomen had het een prachtige locale ervaring kunnen worden, veel mooier dan een hotelketen, ware het niet dat het hotel geheel verlaten was...
We moesten dus verder naar de volgende plaats en kwamen in het donker aan.
Voor ons mensen die graag vooraf boeken dus een eerste en wellicht laatste ervaring met niet vooraf reserveren.

Maar laat deze ervaring niemand ervan weerhouden om op de bonnefooi zo'n klein lokaal hotelletje in een dorpje met amper 10 huizen te vinden...

Johan.
#15 - 01-12-2014, 19:06 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15