Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

rondreis met 3 kinderen juli 2011

Discussie gestart

leonore

Hoi

We hebben reeds bij 2 reisbureaus offerte gevraagd voor een rondreis met 3 kinderen. Beide boeken steeds 2 kamers omdat we met 5 niet op 1 kamer zouden mogen.
Dit maakt het wel reuze duur. De kinderen zijn volgend jaar 3, 11 en 13.
We dachten dan aan een camper : voordeel is dat we zelf eten kunnen maken, nadeel de steden, het verbruik?
Mijn man verkiest echter een wagen. Wie heeft een rondreis reeds met 3 kinderen gedaan? Hoe doen jullie dat met eten? En konden jullie wel met 5 op 1 kamer?


groetjes
#1 - 11-10-2010, 11:28 uur

Marianne

Hallo Leonore,

Het scheelt inderdaad wel erg veel geld als je met z'n vijven op één kamer kunt slapen. En het is vaak ook best mogelijk, eventueel met een matje en slaapzak. Als ik jullie was zou ik de accommodatie zelf gaan boeken, je zult merken dat dat ook leuk is om te doen. Het voordeel is ook dat je vaak op betere locaties zit dan wanneer je een hotel/motel via een reisorganisatie hebt.
Een camper is natuurlijk ook een mogelijkheid, en je kunt dan ook zelf koken. Wij hebben om die reden regelmatig in cabins op KOA campings overnacht; we hadden een 1-pits propaanstelletje en wat pannentjes bij ons zodat we zo nu en dan eens zelf konden koken (zie bijvoorbeeld ons 2004 en 2006 verslag).
Een andere mogelijkheid is om een tent mee te nemen: je hebt dan wel je auto, je kunt motels en campings afwisselen, en het is een geweldig leuke manier om in de parken te overnachten.
Ik ken mensen (met 3 kinderen) die al jaren op die manier door de VS trekken, zie voor hun reisverslagen: www.michelly.nl .
Een camper is prijzig, vooral de huur in het hoogseizoen is hoog. Je bent ook enigszins beeprkt in de mogeljkheden, zo mag je met een camper niet door death Valley rijden.

Ik zou zeggen: plaats hier eens jullie route, dan kunnen we op basis daarvan ook zeggen of een camer wel of niet handig is en wat de mogelijkheden zijn om motels te vinden met kamers voor 5 personen.
Ik kan wel wat mogelijkheden noemen, maar het is handiger om dat te doen als ik jullie route ken.

Marianne
#2 - 11-10-2010, 12:55 uur

leonore

Hoi

Bedankt voor je reactie. Bedoeling is om naar San Francisco te vliegen, 3 weken rondtrekken via Las Vegas, Moab, San Diegoe en diverse parken en dan eindigen in LA. Ik heb al een deel gelezen op de site van Michelly, bedankt voor de tip.

Ik denk dat ik best eerst op vluchten en een auto zoek en dan hotels. Nog een vraag, kan je daar eigenlijk alle groenten en fruit krijgen dat we hier gewend zijn?

Leonore
#3 - 11-10-2010, 21:26 uur

Marianne

Ja hoor, de supermarkten zijn echt geweldig goed gesorteerd, ook wat groente en fruit betreft. Het enige waar wij wat moeite mee hadden was om lekker brood te vinden; het is meestal heel zoet daar.

Marianne
#4 - 11-10-2010, 22:56 uur

leendert en maria

Het brood vonden wij ook niet lekker. Sommigen zag ik met een broodrooster (maar heb geen idee van prijs), leek mij ook handig.
#5 - 12-10-2010, 07:32 uur

frank3m

Hallo Leonore,

We hebben afgelopen augustus met 2 volwassene en drie kinderen (12, 14 en 15) met de camper een rondreis gemaakt in het westen.
We zijn de reis begonnen in San Francisco en geeindigd in LA.

Ik weet niet of je al definitief voor de auto gekozen hebt. Mocht je nog informatie nodig hebben over de ervaringen met de camper dan hoor ik dat graag.

Frank.
#6 - 12-10-2010, 10:37 uur

Ebelix

Verder kan je ook nog kijken naar zogenaamde suite kamers. Daar pas je makkelijk met 5 personen op 1 kamer. Een voorbeeld is Extended Stay, Comfort Suites of Embassy Suites. Deze ketens zijn er er in allerlei prijsklasses. Verder moet je naar de kamers kijken met 2 double beds. Bij aankomst koop je bij de Walmart een kampeermatras en een slaapzak en de 5e persoon kan ook op de kamer slapen.

Hou er wel rekening mee dat bijvoorbeeld in San Francisco de kamers een stuk kleiner zijn dan over het algemeen in Amerika.

Succes met de voorbereiding.
#7 - 13-10-2010, 13:20 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

leonore

Hoi Frank

Mijn man zijn voorkeur gaat uit naar een auto omdat hij vreest voor het verbruik van de camper: heb jij het verbruik misschien bijgehouden?
Ik ben beide nog aan het vergelijken met voor en nadelen.

groetjes
#8 - 14-10-2010, 12:40 uur

Hans B

De Amerikaanse camper met een V8 of V10 motor heeft een gebruik van tussen de 1 op 9 en 1 op 11.
Gallon op Miles dan wel te verstaan.
Omgerekend komt dat neer op 1 liter op 4 a 4,5 kilometer.
De camper die je op het plaatje hiernaast ziet is van mij zelf. Ik haal 1 op 9.
De cabover (C-klasse) is iets kleiner en qua luchtweerstand iets voordeliger, dus zal 1 op 11 kunnen halen.
Een en ander is ook zéér afhankelijk van hoe diep je het gaspedaal intrapt.

Een grote Amerikaanse auto haalt 1 op 10 km/liters?
Dus even simpel gesteld de camper slurpt 2x zo veel benzine.

Wij zijn net terug van een 4 weekse rondreis in het zuid-oosten.
Des verder naar het westen, des te duurder de benzine.
Even de gegevens van 2008, 2009 en 2010 er bijgehaald.
2008 : 8020 miles - 916 gallons = 8,75. Gemiddelde prijs Amerika ±$ 3.00 en Canada ±$ 1.15 (is per liter)
2009 : 6320 miles - 677 gallons = 9,33. Gemiddelde prijs $ 2,70
2010 : 3580 miles - 388 gallons = 9,20. Gemiddelde prijs $ 2,48


EN :   Auto+hotel is qua beleving niet te vergelijken met camper.
#9 - 14-10-2010, 14:17 uur
« Laatst bewerkt op: 14-10-2010, 21:53 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

michelly

Hallo leonore,

Ik zie  dat Marianne je al op onze site gewezen heeft  :afro:
Wij hebben al 3 rondreizen gemaakt met onze 3 kinderen, de vierde staat gepland voor volgende zomer.
Het is bijna nergens een probleem om met vijven op 1 kamer te verblijven. Wij gebruiken dan een slaapmatje en slaapzak. In Las Vegas mag het officieel niet maar die hotels zijn zo groot dat toch niemand dat ziet  ^-^
Wat betreft kosten. Ik heb van onze reizen precies bij gehouden wat we kwijt waren per dag. Bij elke reis staat in de nabeschouwing een lijstje met de totale kosten (van 2009 moeten we nog maken  :-[) Wij kamperen ook regelmatig met de tent wat de kosten toch wel behoorlijk drukt.
Succes met de planning!

Elly
#10 - 15-10-2010, 11:22 uur
onze website www.michelly.nl

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15