Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

rondreis noord/west

Discussie gestart

jaroen

Hoi,

We hebben in gedachten om een rondreis noord/west amerika te gaan doen rond week 40/41/42.

Mijn vraag is kunnen we geen problemen krijgen met sneeuwval etc.  We weten nog niet precies hoe het rondje eruitziet, iets meer naar het oosten met rocky mountains en yellowstone, of toch meer naar het westen met seatle erbij of nog een stukje canada erbij. Ons voornaamste vraag is dat we in die regionen niet komen te zitten met sneeuw. Heeft iemand ervaring met die periode en daar rondreizen?
#1 - 14-08-2007, 13:56 uur

Loek

Het zal wel gebruikelijk zijn in Nederland om met weeknummers te werken, maar ik heb geen idee in welke maand(en) week 40/41/42 vallen...
#2 - 14-08-2007, 20:41 uur

jerbia

Het zal wel gebruikelijk zijn in Nederland om met weeknummers te werken, maar ik heb geen idee in welke maand(en) week 40/41/42 vallen...


Nee hoor, dat is niet gebruikelijk wink Volgens de kalender zijn dat de eerste 3 weken van oktober.
#3 - 15-08-2007, 01:45 uur

jaroen

Het zal wel gebruikelijk zijn in Nederland om met weeknummers te werken, maar ik heb geen idee in welke maand(en) week 40/41/42 vallen...


Oke, inderdaad eerste drie weken van oktober, plan is om 6 a 7 oktober weg te gaan en dan zo'n 14 a 18 dagen daar te zitten.
Kon echter niet goed vinden of er dan al problemen kunnen ontstaan door sneeuwval in die regio
#4 - 16-08-2007, 13:33 uur

USofA

In sommige regio's heb je dan inderdaad als neeuw liggen. Vooral de hoger gelegen gebieden.
#5 - 16-08-2007, 15:40 uur

DennisH

Vorig jaar, waren we de laatste week van September in Yellowstone en de eerste week van Oktober in Aspen en Denver.
In Yellowstone was alles wel zo'n beetje gesloten, alleen de grote houten blokhut was open en de SnowLodge waarin wij zaten.
Wel was het heerlijk rustig, nauwelijks mensen, het weer was koud en miezerig, maar het park was prachtig. En omdat het zo rustig is kun je er meer van genieten !
Aspen en denver waren ook kil, maar niet zo koud als Yellowstone (voor m'n gevoel, misschien is een stad warmer).
In Aspen was weinig te doen (alleen genieten van de natuur) maar de gondel was nog gesloten, misschien is die open als jij er bent en dan kun je de berg op.
Toen we van Aspen naar Denver reden (binnendoor, over de bergen) kwamen we op de Continental Divide (bijna 4km hoog) en daar hadden we de eerste sneeuw, goed kans dat die weg dicht is als jij er bent.

Ik denk dat het heel mooi is in die periode en lekker rustig. Wel zou ik goed opletten welke accomodaties en wegen open zijn.

Succes !
#6 - 17-08-2007, 08:23 uur

XJ

Ja kijk er niet raar van op als ze hele wegen afsluiten bij sneeuwval. Zeker rekening mee houden.
#7 - 01-09-2007, 00:38 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15