Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

rondreis noordwesten

Discussie gestart

phappel

Begin september ga vlieg ik naar San Francisco. Daar vanuit wil ik eerst richting Seattle en dan via het binnenland weer richting San Francisco (ca 3e week).
Heeft er iemand nog suggesties over wat ik vooral niet moet missen in dit gebied

groetjes

Peter
#1 - 15-07-2003, 06:54 uur

woerkens

San Francisco mag je natuurlijk niet missen  :)
Er valt hier wel het nodige te zien (er zijn reisboeken speciaal over SF).

Verder ligt er net ten noorden van SF nog Muir Woods. Ten oosten van SF ligt Napa valley (wijnstreek) en verder weg Yosemite Park..

Een stukje zuidelijk van SF ligt Big Sur en Hearst Castle.
#2 - 24-07-2003, 14:40 uur

Mike G

Mijn vriendin en ik hebben in mei 2001 een rondreis gemaakt door tien staten in het westen van de USA. Eén van de hoogtepunten was ons bezoek aan de vulkaan Mount St. Helens die in 1980 is uitgebarsten. Het is geen national park, maar de aanblik van honderden vierkante kilometers (!!!) weggevaagde natuur is een ervaring om nooit te vergeten.

Je geeft echter aan dat je in november wilt gaan. Ik weet niet of een bezoek dan mogelijk is; dat moet je zelf nog wel even uitzoeken.
#3 - 23-11-2003, 22:09 uur

Ronald Verhoog

Er is heel veel te zien en te doen in dat gebied. In Seattle ben ik in september nog geweest (zie http://www.usa-reizen.com) en heb er o.a. Mount St Helens bezocht (zie het stukje van Mike). Kijk er niet alleen bij het visitorcentre en de weg naar boven maar bezoek ook de Ape Cave en Crystal Lake via de zuid-oost zijde. Een Ape Cave is een Lava tunnel onder de grond waar de lava doorheen stroomde en de bovenkant hard is geworden. Het is een bezoekbare tunnel geworden. Ook leuk vond ik de Underground tour in Seattle.  Ook mooi is in Oregon Crater Lake, het diepste meer van de US met de mooiste kleur blauw die er bestaat.. Verder raad ik je aan om veel reisverslagen te lezen (zie www.verenigdestaten.info)
Succes en veel plezier!

Ronald
#4 - 28-11-2003, 20:50 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15