Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis Seattle - West-Canada- Yellowstone - Denver

Discussie gestart

JohanenTine

Nieuw!
Hoi,

wij zijn onze derde roadtrip door de USA aan het plannen. Na het Zuidwesten en onze tocht van New York tot Miami, willen we deze keer het Noordwesten zien als huwelijksreis.

Dit is onze planning:

20 augustus: Brussel-Seattle: aankomst rond de middag
21: Seattle
22: auto ophalen Seattle- Olympic National Park
23: Olympic NP
24: Mount Rainier
25: Mount Rainier
26: Vancouver
27: Vancouver
28: rit Vancouver - Clearwater
29: rit Clearwater - Jasper NP
30: Jasper NP
31: Banff NP
1: Banff NP
2: Waterton NP
3: september: Waterton NP
4: Glacier NP
5: Glacier NP + rit richting Yellowstone
6: rit naar Yellowstone
7: Yellowstone
8: Yellowstone
9: Yellowstone
10: rit Yellowstone - Sheridan
11: rit Sheridan - Mount Rushmore
12: rit naar Rocky Mountains
13: Rockies
14: Denver-Brussel


Heeft iemand suggesties: langer blijven of dingen overslaan op een bepaalde plaats?
We zijn ook op zoek naar een leuk hotel in Seattle en Vancouver. Iemand suggesties die budgetvriendelijk zijn?
De rest van de reis zouden we willen kamperen of in cabins slapen. We leggen op voorhand niets vast, behalve de hotels in het begin van de reis, zodat we nog de vrijheid hebben om onze planning aan te passen.

Alvast bedankt,
Johan en Tine
#1 - 22-01-2012, 13:44 uur
« Laatst bewerkt op: 08-08-2012, 03:31 uur door JohanenTine »

Marianne

Hallo Johan en Tine,

Dat lijkt me een prachtige reis toe! Van Canada weet ik niets, maar Yellowstone is geweldig, en 3 dagen daar is heel mooi. Het enige wat mij erg krap lijkt is die ene overnachting in South Dakota. Er is daar zoveel meer te zien en te doen dan alleen Mt Rushmore (Crazy Horse, Custer SP, Badlands NP), dat ik er wel 3 nachten zou aanraden. Misschien ten koste van Rocky Mountain NP? In Canada zul je al genoeg bergen en meren zien.
Misschien hebben jullie iets aan ons 2006-verlsag voor een stukje Washington, en ons 2004-verslag voor Yellowstone, South Dakota en RMNP.

Marianne
#2 - 22-01-2012, 19:01 uur
« Laatst bewerkt op: 23-01-2012, 12:25 uur door Marianne »

JohanenTine

Bedankt voor de tip! We zoeken het verder uit.

Zit het begin van de reis niet te vol? We willen een ferrytocht vermijden, daar mijn vriend en ik  niet zo fan zijn van boten...
#3 - 23-01-2012, 12:25 uur

svenn

Hoi Johan en Tine
Gezien de grote route over het aantal dagen vind ik de route best wel evenwichtig! Het begin is inderdaad wat enthousiast, maar misschien kun je de dag van Mt Rainer naar Vancouver alvast 's avonds in Vancouver wat gaan doen zodat je hier dan een dag minder kan zijn.
Ik kan me voorstellen dat het inschatten van de rij-tijden lastig is, dus ik zal je daar wat tips over geven:
29 Hier kun je overdag lekker naar het park en pas halverwege de middag rij je naar Jasper. De rit naar Jasper gaat relatief snel (rechte, snelle, brede, rustige weg), maar je gaat wel een tijdzone door en de klok gaat een uurtje terug. Zorg dat je het hotel hebt gereserveerd, dan kun je wat later arriveren.
Van Banff naar Waterton ga je beter niet via Calgary, maar neem je de 1, 40, 533, 22, 3 en de 6 dat is de mooiste route, hier een linkje naar Google Maps: http://g.co/maps/e35d4
Van Glacier naar Yellowstone moet je in 1 dag doen. Het is dan wel erg ver, maar je mag er relatief hard rijden , zeker als je eenmaal op de Hwy90 zit. Het is een van de breedste en leegste autowegen die ik ooit gezien heb en je mag er 120km/uur. Montana wordt Big Sky Country genoemd. Als je op de Hwy90 rijdt, dan snap je waarom dat zo is.
Groetjes, Svenn
#4 - 09-02-2012, 01:12 uur
ondanks dat het koud is, is het toch koud

svenn

je gaat wel een tijdzone door en de klok gaat een uurtje terug.

Ik bedoel natuurlijk dat de klok een uurtje verder gaat. Je "verliest" hier dus een uur. Maar het is dan wel langer licht :). Waar is de Canadese hoed?
#5 - 09-02-2012, 01:17 uur
ondanks dat het koud is, is het toch koud

Hans B

:). Waar is de Canadese hoed?

Op het Canada Forum  ;)
#6 - 09-02-2012, 08:33 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Eens met Marianne. Ik zou in deze reis ook RMNP overslaan en meer tijd besteden aan Black Hills etc.  En je kan best in een dag van Glacier naar Yellowstone rijden vooral als je aan de noordzijde van dat laatste park gaat overnachten.
Hoe belangrijk is Vancouver voor jullie. Er zijn heel wat scenic routes te vinden die van Mnt Rainier binnendoor naar IceField Pkw gaan.
#7 - 09-02-2012, 09:23 uur

JohanenTine

Hallo,

Ondertussen steeds meer aan het lezen en bekijken of alles beetje klopt voor deze route.
Nu vraag ik me af of Mt Rainier echt de moeite is omdat we later nog zoveel natuurpracht en bergen gaan zien.
Zouden we met één dag Vancouver ook toekomen? Bij ons primeert toch vooral de natuur... weten we ondertussen uit ervaring.

Ik las wel ergens dat je iets onder Vancouver, vanaf de wal, orca's kan zien. Is dit de moeite om die "omweg" te maken of is het een kwestie van geluk hebben?

Kunnen we in Yellowstone terecht met een tent zonder te reserveren? Ik las overal dat we best op verschillende plaatsen verblijven, zodat we niet teveel km in het park moeten bollen? Klopt dit?

Nog een laatste vraag: weet er iemand iets over mountainbiken in Canada of Rockies? Zijn er routes, verhuur? Ik heb namelijk in Moab de Slick Rock route gedaan, en wil eventueel nog wel eens biken. Zo ja kan ik een beetje kledij en materiaal meenemen daarvoor.

Alvast weeral bedankt voor de vele tips en goede raad. 

#8 - 24-04-2012, 04:26 uur

Hans B

Mt.Rainier is een prachtige berg, je kunt hem vanaf Seattle al zien. De natuur daar is prachtig, maar niet super anders.
Als je iets totaal anders wilt zien, zou ik kiezen voor Mt.St.Helens.

Eén dag Vancouver is wel erg weinig, Stanley Park, Gastown, suspention bridge + een klein beetje sightseeing en de dag is om.
Dan mis je Grouse Mountain waar je je wel een dag kunt vermaken.
 
Eén dag Seattle en één dag voor Olympic NP is ook niet veel.
Met een paar wandelingen om de natuur of stad te zien, ben je veel tijd kwijt.

Dan lijkt het laatste deel vanaf Yellowstone naar Denver wel heel erg veel in de auto zitten.
Cody, Thermopolis, Bighorn Mtn, de vele bezienswaardigheden in de Black Hills, RMNP daar kun je alleen al een vakantie mee vullen.
#9 - 24-04-2012, 10:34 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

petravv

Hoi,

wij gaan vlak voor jullie een vergelijkbare route doen:


Donderdag     5 juli     Amsterdam – Seattle
Vrijdag        6 juli     Seattle
Zaterdag     7 juli     Seattle – Vancouver
Zondag     8 juli     Vancouver
Maandag     9 juli        Vancouver – Whistler – Barriere
Dinsdag    10 juli    Barriere – Mount Robson
Woensdag   11 juli   Mount Robson – Jasper
Donderdag   12 juli   Jasper
Vrijdag      13 juli   Jasper – Banff
Zaterdag   14 juli   Banff – St Mary
Zondag      15 juli    St Mary – Seeley Lake
Maandag   16 juli   Seeley Lake – Yellowstone
Dinsdag   17 juli   Yellowstone
Woensdag   18 juli   Yellowstone
Donderdag   19 juli   Yellowstone – Cody
Vrijdag      20 juli   Cody – Sundance
Zaterdag    21 juli    Sundance – Rapid City
Zondag      22 juli   Rapid City
Maandag   23 juli    Rapid City – Denver (Castle Rock)   
Dinsdag   24 juli    Denver   (Castle Rock)
Woensdag   25 juli   Denver - Amsterdam

het whale watchen wat wij hele graag wilden hebben we inmiddels via groupon geregeld met een behoorlijke korting en doen we tijdens het reizen van Seattle naar vancouver.
Ook wij gaan voornamelijk voor de natuur en vinden daarom 1 volle dag in zowel Seattle als Vancouver toerijkend, hebben voor beide plaatsen een 1-daagse highlight tocht uit reisboeken gehaald.
Wens jullie veel plezier!

Petra
#10 - 29-04-2012, 11:36 uur
http://amerika--2009.blogspot.com/   let niet op de typefouten haha  Het Zuid Westen

http://vanvliet-amerika2010.blogspot.com/

De Zuidelijke staten

Amerika/Canada 2012 http://amerikavanvliet2012.blogspot.nl/

Zofsky

Dat wordt een prachtige reis!
Ik weet niet of het makkelijk is om een kampeerplek te vinden in yellowstone.
Als je het park inrijdt, dan staat er een bord naast de ingang waar op staat of er nog plek is. ik kan me herinneren dat er altijd heel veel vol was.
maar wij hebben altijd in de lodges gezeten.

Wij vonden trouwens mount Rainier erg mooi. En Glacier is ook helemaal geweldig, daar is ook heel veel wild te zien.
Een dag/ middag Olympic erbij is wel aan te raden. Wij hebben 1 middag hurricane ridge bezocht (toen we vanuit Seatlle kwamen). En ook een dag voor het Hoh Rainforest (dit is echt ongelooflijk mooi). we zijn toen 's avonds al wel naar een strand gegaan. De volgende dag zijn we de getijdenpoelen gaan bekijken.
Ik vond een dag voor Seatlle genoeg 
 
#11 - 01-05-2012, 10:41 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15