Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis september 2005

Discussie gestart

sandravaneeden

Hallo allemaal!

Wij gaan 5 september 19 dagen op (huwelijks) rondreis naar California. Wij hebben al een planning gemaakt. Nu is de vraag of het allemaal goed haalbaar is om het zo te doen. De planning ziet er nu nog als volgt uit:

Dag 1  : San Francisco
Dag 2  : San Francisco
Dag 3  : Lake Tahoe
Dag 4  : Yosemite
Dag 5  : Yosemite, eind van de dag naar Fresno
Dag 6  : Sequoia
Dag 7  : Death Valley
Dag 8  : Las Vegas
Dag 9  : Las Vegas (+vlucht naar Grand Canyon en terug)
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Bryce Canyon
Dag 12: Flagstaff
Dag 13: Joshua Tree
Dag 14: Joshua Tree, eind van de dag naar Palm Springs
Dag 15: Palm Springs
Dag 16: Los Angeles
Dag 17: Los Angeles
Dag 18: Los Angeles + terugreis

Alle tips zijn welkom!!
#1 - 11-06-2005, 19:05 uur

Hans B

Hallo Sandra,
in de eerste plaats wil ik je niet van je route afbrengen, maar je neemt wel een heleboel kilometers op je vork. De afstanden die je tussen je plaatsen noemt zijn erg groot en ik betwijfel of je dan nog geniet van al het moois dat er onderweg te zien is.
Bekijk op dit forum de reizen, routes en adviezen van anderen eens en probeer voor jezelf uit te vinden wat wel en wat niet MOET.
Zoals gezegd qua dagen en miles is het allemaal wel af te leggen, maar meer an een glimp van al het moois zal het niet worden en dat is zonde.
Mocht je weten wat echt MOET dan wil ik en vele andere forum lezers je met alle plezier helpen.
groeten Hans
#2 - 11-06-2005, 20:59 uur
« Laatst bewerkt op: 11-06-2005, 21:00 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Ebelix

Hallo allemaal!

Wij gaan 5 september 19 dagen op (huwelijks) rondreis naar California. Wij hebben al een planning gemaakt. Nu is de vraag of het allemaal goed haalbaar is om het zo te doen. De planning ziet er nu nog als volgt uit:

Dag 1  : San Francisco
Dag 2  : San Francisco
Dag 3  : Lake Tahoe
Dag 4  : Yosemite
Dag 5  : Yosemite, eind van de dag naar Fresno
Dag 6  : Sequoia
Dag 7  : Death Valley
Dag 8  : Las Vegas
Dag 9  : Las Vegas (+vlucht naar Grand Canyon en terug)
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Bryce Canyon
Dag 12: Flagstaff
Dag 13: Joshua Tree
Dag 14: Joshua Tree, eind van de dag naar Palm Springs
Dag 15: Palm Springs
Dag 16: Los Angeles
Dag 17: Los Angeles
Dag 18: Los Angeles + terugreis

Alle tips zijn welkom!!

IK ben het met Hans eens dat het heel veel miles zijn en niet alleen dat. IK denk dat je je ook vergist in de rijtijden.  Zeker dag 10 t/m dag 14. Dit juist het mooiste gedeelte van je reis maar daar ga je het hardste doorheen en daarnaast kan je in die gebieden niet hard rijden omdat het maar 2 baans wegen zijn met van alles op de weg (traktoren, rv's, vrachtwagens, enz) en erg bochtig.

Daarnaast vlieg je van Las Vegas naar de Grand Canyon terwijl 2 dagen later op weg naar Flagstaff langs de Grand Canyon rijdt.

Lees het forum nog een keer rustig door en lees de reisverhalen op www.verenigdestatenvanamerika.com door om te zien dat je nu net telkens de plank misslaat.

Veel succes met de planning.
#3 - 13-06-2005, 17:00 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

hello,how are you?

Hallo Sandra,als je lid bent van de anwb,kun je via hun site heel eenvoudig de afstanden berekenen.Je gaat dan naar trip-tik en dan kun je b.v.stad of hotel invoeren en de afstand wordt berekent en hoelang je reistijd is .Zo heb ik ook een hele route gemaakt en wij zijn in mei geweest naar Nevada,Utah,Colorado en Californie' ;) en dat is goed bevallen.
Groetjes Eva
#4 - 05-07-2005, 14:11 uur

BbimmerR

Ik vind de afstanden persoonlijk wel weer te doen, dit omdat ik de route ook zo ongeveer heb gedaan. Er zitten wat lange dagen tussen, maar als je van rijden houdt en je daar bijvoorbeeld tot 12 uur daar voor over hebt, dan is het goed te doen. Ben je niet zo'n rijder, dan raad ik het net zoals de rest af. Het is ook een beetje afhankelijk met wat je rijdt. Rij je met een camper of een auto?
#5 - 05-07-2005, 15:18 uur
Check mijn zuidwest foto's op: http://www.imol.nl/cpg
Check mijn midwest blog op: http://www.imol.nl/usa/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15