Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

rondreis september 2011

Discussie gestart

robbyd

Wel, na enkele jaren volop te dromen van een reis naar Amerika, ben ik er eindelijk in geslaagd mijn vrouw te overtuigen. We vertrekken op 7 september en komen de 29 ste terug. Graag had ik van meer ervaren reizigers geweten ok mijn "voorlopig schema" er wat goed uit ziet.

7 september Brussel - San francisco
8 september San Francisco
9 september San Francisco
10 september San Francisco
11 september San Francisco - Yosemite NP
12 september Yosemity NP (zouden 's avonds wel al stukje richting death valley rijden
14 september Yosemity NP - via death valley naar Las Vegas
15 september Las vegas
16 september Las Vegas
17 september Las Vegas - Zion NP
18 september Zion NP - Monument valley
19 september Monument Valley
20 september Monument Valley - grand canyon - naar de avond toe stukje richting LA
21 september xxx - richting LA
22 september LA (universal studios)
23 september LA
24 september San Diego (sea woorld)
25 september LA
26 september LA - richitng San Francisco via Kustweg en halfweg stoppen
27 september Verdere reis richting San Francisco (s'avonds auto indienen)
28 september San Francisco - Brussel
29 september aankomst in belgië
 
Bryce Canyon doen we niet. Verder zijn we beiden filmliefhebbers dus voor LA hebben we wel enkele dagen uitgestippeld. Eerste 3 dagen zouden we ons in San Francisco vooral via het openbaar vervoer verplaatsten. Kwestie dat we 3 dagen minder betalen voor de huurauto (en hem dan gewoon moeten laten staan in de garage). Ik hoor van verschillende mensen dat San Francisco heel moeilijk is met de wagen vooral wat betreft parking.

Zouden een SUV huren, gewoon kwa gemak. Ruim, hoge ligging op de weg,....

Iemand nog tips?
#1 - 10-01-2011, 12:42 uur

Yessica

Hallo en welkom op het forum. Fijn dat je je vrouw hebt weten te overtuigen, maar dat zal daarna niet meer hoeven, Amerika is verslavend!  :afro:

Over je rondreis. Ik weet niet of je ook een natuurliefhebber bent, maar dan zou ik zeker niet de 2e dag al vertrekken vanuit Yosemite richting Death Valley. Die dag kun je daar echt wel gebruiken en is zelfs al aan de krappe kant. Drie volle dagen in Las Vegas kan, maar het lijkt me wat veel, maar uiteraard is dat ook afhankelijk wat je zoekt. Ik zou liever een nachtje in Death Valley blijven, dat is best bijzonder. Een hele dag Monument Valley lijkt me ook wat lang. Misschien een nachtje in Zion blijven? Daar kun je prachtige wandelingen maken. Je zou als je in de richting van LA rijdt eventueel kunnen overnachten in Palm Springs.
Maar echt logisch is het niet, van LA naar San Diego en dan weer terug. Je kunt dan beter vanuit Grand Canyon richting San Diego rijden en van daaruit naar LA om daar te blijven. Dat scheelt je een hoop op- en neer rijden.

San Fransisco is inderdaad supergoed te doen met Openbaar Vervoer of zelfs te voet, dan ontdek je de stad pas echt!
#2 - 10-01-2011, 13:01 uur



robbyd

Hallo en welkom op het forum. Fijn dat je je vrouw hebt weten te overtuigen, maar dat zal daarna niet meer hoeven, Amerika is verslavend!  :afro:

Over je rondreis. Ik weet niet of je ook een natuurliefhebber bent, maar dan zou ik zeker niet de 2e dag al vertrekken vanuit Yosemite richting Death Valley. Die dag kun je daar echt wel gebruiken en is zelfs al aan de krappe kant. Drie volle dagen in Las Vegas kan, maar het lijkt me wat veel, maar uiteraard is dat ook afhankelijk wat je zoekt. Ik zou liever een nachtje in Death Valley blijven, dat is best bijzonder. Een hele dag Monument Valley lijkt me ook wat lang. Misschien een nachtje in Zion blijven? Daar kun je prachtige wandelingen maken. Je zou als je in de richting van LA rijdt eventueel kunnen overnachten in Palm Springs.
Maar echt logisch is het niet, van LA naar San Diego en dan weer terug. Je kunt dan beter vanuit Grand Canyon richting San Diego rijden en van daaruit naar LA om daar te blijven. Dat scheelt je een hoop op- en neer rijden.

San Fransisco is inderdaad supergoed te doen met Openbaar Vervoer of zelfs te voet, dan ontdek je de stad pas echt!
In monument valley kan je blijkbaar paard rijden en op die manier de vallei ontdekken. Het leek mij interessant om dit te overwegen.
Van de  grand canyon kan je idd richting san diego rijden, maar als je een stuk weg wil afsnijden passeer je eerst los angeles (dus je rijd niet via Phoenix) en meteen doorrijden naar San diego was nog 2 uur langer rijden.
#3 - 10-01-2011, 13:11 uur

MiamiHeat

Als film liefhebber zou ik dan zeker een een bezoek aan de Paramount Studios brengen. Leuker en intiemer dan de Universal Studios, dit laatste is natuurlijk meer een Pretpark.

Let wel....voor een bezoek aan Paramount dien je van te voren via hun internet site een reservering te boeken. Ik kreeg hem destijds gratis omdat ik toen nog zaken deed met Paramount in NL en daar een contactpersoon had. Echt de moeite waard.
#4 - 10-01-2011, 13:49 uur

Yessica

In monument valley kan je blijkbaar paard rijden en op die manier de vallei ontdekken. Het leek mij interessant om dit te overwegen.

Dan moet je dat zeker doen! Maar veel mensen rijden er alleen doorheen, wil je ter plekke een excursie doen, of inderdaad paardrijden, dan is het natuurlijk hartstikke mooi die dag extra te hebben.

Citaat
Van de  grand canyon kan je idd richting san diego rijden, maar als je een stuk weg wil afsnijden passeer je eerst los angeles (dus je rijd niet via Phoenix) en meteen doorrijden naar San diego was nog 2 uur langer rijden.

Dat begrijp ik, maar je wilde tussen Grand Canyon en LA toch ergens halverwege overnachten? Dan zou ik vanaf dat overnachtingspunt naar San Diego rijden, niet naar LA. Het is echt zonde om van LA naar San Diego te rijden en dan weer terug. Je rijdt dan ook 2 keer dezelfde route.
#5 - 10-01-2011, 14:16 uur



Marianne

Ik denk dat je wel erg weinig tijd uittrekt voor Yosemite. En voor Death valley. In Monument valley zou je in de ochtend kunnen paardrijden en dan doorrijden naar de grand canyon. Ik vind dat je daar moet overnachten, dan kun je ook een zonsopgang of zonsondergang meemaken in het park. Doodzonde om de GC op dooreis te doen!
SF is een geweldige stad, maar misschien is 2 volle dagen ook wel voldoende.
Overnacht je de laatste nacht bij het vliegveld? Anders zou ik de auto pas op de laatste dag gaan inleveren.

Wij hebben in LA zowel de tour bij warner Bros gedaan (in 2006, 7 aug) als bij Sony en Paramount (7 en 8 aug, 2008), zie hiervoor onze reisverslagen.

Marianne

#6 - 10-01-2011, 21:06 uur

Ko-mar

Je hebt volgens mij nog een dag extra in te vullen, ik mis 13 september in je route?  ^-^
#7 - 10-01-2011, 22:09 uur

Tet14

Die 13de september kan je mooi in Lone Pine doorbrengen! In deze omgeving (Alabama Hills) zijn vele films opgenomen en de weggetjes hebben namen van filmsterren. In Lone Pine is ook een aardig vrij nieuw filmmuseum met de kop van het monster uit "Tremors". In een dag van Yosemite naar Las Vegas moet ik ten sterkste afraden. Een van de mooiste routes langs de Eastern Sierras en door DVNP
Dus bv. 2 nachten Yosemite (heb je echt nodig) en dan de volgende dag over Tioga Pass naar Lone Pine.
Geen idee waarom je Bryce overslaat.  Ook dit park is in de major league van NP's. In Bryce kan je ook paardrijden, of in Red Canyon vlakbij Bryce.
Een SUV is een prettige auto voor deze reis.
Tet
#8 - 10-01-2011, 22:59 uur

Dirc

Je zou ook kunnen overwegen om na LA naar SD te gaan en de weg niet terug omhoog naar San Francisco te nemen.
Je kan dan in het begin van je reis van SF een stukje over Highway 1 en over de 17 mile drive bij Carmel / Monterey naar Yosemite gaan, dan heb je al een mooi stuk kust gezien.

Bespaard je een paar dagen die je bijvoorbeeld in Yosemite goed kunt gebruiken. Ik was er in najaar 2009 1,5 dag wat ik veel te kort vond, zeker ook omdat je in Yosemite zelf aardige afstanden af moet leggen. Laat staan dat je uit de auto gaat voor een hike of wandeling.
#9 - 11-01-2011, 15:34 uur

robbyd

De reis ligt ongeveer vast, vliegtuigtickets zijn reeds geboekt en betaal (vliegen op san francisco)... Heeft er verder iemand ervaringen wat betreft hotels in de grote steden. (san francisco, los angeles, las vegas,...)

Verder, moet ik de hotels bij de parken vooraf boeken of kan ik in september gemakkelijk gaan aankloppen bij de hotels?
#10 - 22-02-2011, 12:42 uur

Tet14

Ik zou ten sterkste aanraden om de National Parks te reseveren.
#11 - 22-02-2011, 14:26 uur

leendert en maria

In sf hebben wij overnacht in parc 55. Een mooi hotel, ruime schone kamers, lekkere bedden en heel centraal gelegen. Vlakbij het beginpunt van de cable car, de buslijnen en de bartlijn naar het vliegveld. Ons inleveradres van de huurauto was ook om de hoek, kon niet beter Echt een aanrader! Het ontbijt was duur, maar buiten het hotel zij genoeg alternatieven te vinden om te ontbijten.

In lv is zoveel keus... Wij waren in flamingo, centraal gelegen op de strip met een prima zwembad. Maar het kan ook luxer, wat wil je?

Maria
#12 - 22-02-2011, 16:31 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15