Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

rondreis van SF naar LA met camper en gezin

Discussie gestart

Buddyentl

In de meivakantie gaan we een rondreis maken van SF naar LA in 3 weken. Tickets en 3 nachten hotel in SF zijn al geboekt. Alsook de camper bij El Monte. En de hotelovernachting in LA. We hebben in een grove lijn onze route uitgestipeld. Nu zouden we graag willen weten of er nog tips zijn en of het haalbaar is qua afstanden.  De kinderen zijn 12 en 10 jaar.

Dag 1 Dusseldorf - San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 4 camper ophalen, boodschappen doen en naar Modesto
Dag 5 Yosemite
Dag 6 Yosemite
Dag 7 Sequoia/kings Canyon
Dag 8 Death Valley
Dag 9 Death Valley/Las Vegas
Dag 10 Las Vegas
Dag 11 Zion
Dag 12 Zion/ Bryce Canyon
Dag 13 Bryce Canyon
Dag 14 Monument Valley
Dag 15 Grand Canyon
Dag 16 Grand Canyon
Dag 17 Kingman
Dag 18 Joshua Tree
Dag 19 Carlsbad
Dag 20 Los Angeles camper inleveren
Dag 21 Terugreis Dusseldorf

We willen voor de kinderen een helikoptervlucht boven de grand canyon maken, een bezoek aan een echt cowboy stadje brengen, een dagje legoworld doen.  We willen middenklasse rv campgrounds.

Alle tips zijn welkom

groetjes buddyentl
 
#1 - 14-03-2017, 23:06 uur

Cees A

Om te beginnen  welkom op dit forum,

Dan je belangrijkste vraag: Is het haalbaar ? Ja, dit is haalbaar.
Hier en daar zit je wat krap in je tijd, maar ik ga ervan uit dat je dat weet.

Tips:
Ik denk dat je al heel veel tips vindt in de informatie bij onze voorbeeldroute.
Je vindt daar, naast veel info en tips, ook PDF kaarten van de parken die je gaat bezoeken.
OP die kaarten zie je waar de bezienswaardige punten in zo'n park liggen.
Wat inzoomen op het PDF document, dan worden de details wat beter zichtbaar.
Klik hier voor de voorbeeldroute

Yosemite en Sequoia:
V.w.b. Yosemite en Sequoia moet je met een paar dingen rekening houden.
Er is dit jaar veel sneeuw gevallen in de Sierra Nevada en de kans bestaat dat er begin mei nog wegen en trails afgesloten kunnen zijn.
Hou de actuele situatie in de gaten via de websites van deze parken.
Klik hier voor Yosemite  En hier voor Sequoia

In Sequoia gelden, ongeacht het weer, sowieso op bepaalde wegen restricties voor langere voertuigen zoals campers.
Zie deze kaart; https://www.nps.gov/hfc/carto/PDF/SEKImap3.pdf
De wegen naar Crystal cave en Tunnel Log zijn verboden voor voertuigen langer dan 22 ft.
Voor de Generals Hwy, de weg die door het park heen loopt, geldt een "vermijden" advies voor voertuigen langer dan 22 ft.
Informeer jezelf via de websites van de parken en ga na aankomst naar het visitorcenter voor info over de laatste actuele (on)mogelijkheden.

Zion en Bryce:
Ik zie dat je 1 overnachting hebt in Zion en 2 in Bryce
Ik ken je plannen in Bryce niet, maar alleen al kijkend naar de grootte van deze parken zou je dat beter kunnen wisselen. 2 nachten Zion en 1 nacht Bryce.
Bryce ligt op slechts 2 uur rijden van Zion, dus je bent voor de middag al bij Bryce.
Bryce is bovendien een relatief klein park wat je in de (ruime) halve dag + de avond helemaal kunt zien.
In die tijd kun je ook nog een paar mooie hiking trails lopen. (zie onze voorbeeldroute)
In het grotere Zion zijn vele trails, van de uitdagende Angels Landing tot de relatief gemakkelijke Emerald Pools of Watchman Trail.
Nu je wat extra tijd hebt gekregen voor Zion zou je op weg van Las Vegas naar Zion via het mooie Valley of Fire kunnen rijden.
Zie voor info over de mogelijkheden in zowel Zion als Valley of Fire onze voorbeeldroute.

Monument Valley;
Ik ben persoonlijk meer gecharmeerd van het plaatsje Page (met Antelope Canyon, Horseshoe Bend en lake Powell) dan van Mon.Valley.
Bekijk de info over beiden nog eens goed. Misschien is het een idee om je dag in Mon Valley te ruilen voor 1 in Page.
Maar dit is mijn persoonlijke mening en die mag je negeren en terzijde schuiven.

Cowboystadje:
Rij vanaf Kingman via de oude Route 66 (deze weg heeft nu overigens het wegnr. 10) over de Sitgreaves Pass naar Oatman.
Oatman is een oud mijnwerkersdorpje en best leuk voor een korte stop.
Kenmerkend voor Oatmans zijn de ezeltjes, nazaten van ezels van voormalige mijnwerkers, die los door het dorp lopen.
Bekijk de info bij onze voorbeeldroute en zoek op youtube met de zoekterm "Oatman Arizona" maar eens naar video's.

Veel plezier.
#2 - 15-03-2017, 09:15 uur

Chris RTA

Ik ben het eens met Cees.

Wat betreft Monument valley, zou ik in uw geval ook voor Page gaan. Niet alleen omdat Page zo mooi is, maar ook omdat de afstand naar MV een flinke is met een camper.
Of je moet ergens nog een dag schrappen om na Page nog MV mee te pakken.
#3 - 15-03-2017, 10:41 uur

Buddyentl

Bedankt voor jullie informatie, we gaan hier mee aan de slag.  Word vervolgd. groetjes buddyentl.
#4 - 15-03-2017, 22:12 uur

Buddyentl

Zijn er nog mensen die ook met de camper rond getrokken zijn in april/mei en nog campground namen/tips voor ons hebben.
Hoe zijn de campings in de Nationale Parken zelf? Of is het verstandiger om er net buiten te kamperen? Alle tips zijn welkom.

groetjes buddyentl
#5 - 20-03-2017, 21:30 uur

Hans B

Wij reizen de laatste jaren meestal in het voorjaar.
Echter wij boondocken veel, vrij kamperen is dat.
Google op RV camprounds + plaatsnaam en er komt vast wel iets voorbij.
Probeer te reserveren, want de laatste jaren wordt het drukker en drukker ook in het voorseizoen.
#6 - 19-04-2017, 17:58 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Terpies

Je kunt ook kijken op www.freecampsites.net voor gratis overnachtingsplaatsen. Wel is het dan verstandig om vooraf even contact op te nemen of er vrije plaatsen zijn.
#7 - 20-04-2017, 18:12 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15