Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis vanuit Houston zomer 2010

Discussie gestart

waterbank

Hoi allemaal,

We hebben tickets geboekt voor zomer 2010.  ;D We vertrekken op 8 juli naar Houston en vliegen op 3 augustus vanaf Houston weer terug.
We hebben nog geen idee hoe onze route er precies moet komen te uitzien maar staan graag open voor suggesties. :afro: Wel hebben we een idee over de parken/steden die we in ieder geval
willen bezoeken maar gezien de wat 'verre' begin- en eind plaats is het wel even puzzelen (tickets naar HOU kunnen kopen voor een aantrekkelijke prijs)

Deze parken/plaatsen willen we bezoeken:
Las Vegas (min. 2 nachten), Grand Canyon (North rim), Bryce Canyon, Monument Valley, Arches, Canyonlands. Heel misschien nog Death Valley/Yosemite maar ik denk wellicht net iets te ver.
We zijn met twee volwassenen en twee kinderen (14 + 16 jaar)

Dit zijn de dagen die we tot onze beschikking hebben:
Dag 1  do 8-jul Vertrek Nederland, aankomst 13:45 Houston
Dag 2  vr 9-jul
Dag 3  za 10-jul
Dag 4  zo 11-jul
Dag 5  ma 12-jul
Dag 6  di   13-jul   
Dag 7  wo  14-jul
Dag 8  do  15-jul
Dag 9  vr  16-jul
Dag 10 za  17-jul
Dag 11  zo  18-jul
Dag 12 ma  19-jul
Dag 13  di   20-jul
Dag 14  wo  21-jul
Dag 15  do  22-jul
Dag 16  vr   23-jul
Dag 17  za   24-jul
Dag 18  zo   25-jul
Dag 19  ma  26-jul
Dag 20  di   27-jul
Dag 21  wo  28-jul
Dag 22  do   29-jul 
Dag 23  vr   30-jul
Dag 24  za  31-jul
Dag 25  zo  1-aug
Dag 26  ma  2-aug
Dag 27   di   3-aug   Vertrek van Houston naar Nederland  16.30 uur 
Dag 28  wo  4-aug   Aankomst Nederland 11.00 uur Amsterdam

Zoals jullie kunnen zien is er nog niets besloten maar het idee is om te niet lang in Texas, New Mexico te blijven plakken maar ‘snel’ door te rijden richting Arizona, Utah.

Groet Karin en Carlo

#1 - 19-09-2009, 10:41 uur



Marianne

Houston ligt inderdaad wel een stukje uit de richting ....
Is een binnenlandse vlucht naar bijvoorbeeld Las Vegas nog een optie?

Ik heb even in grote lijnen een mogelijke route uitgezet,zie hier.
op basis hiervan zou je het verder in kunnen gaan vullen.
Hebben julie een speciale reden om naar de North Rim van de GC te willen gaan? Ik denk dat de South Rim handiger is, makeklijker te bereiken, en je neemt hoe dan ook het stuk onder de GC langs mee in de route als je naar Las Vegas gaat.

Marianne
#2 - 19-09-2009, 11:22 uur

waterbank

Marianne,

Bedankt voor je suggesties. Vooropgesteld dat auto rijden door de VS door ons absoluut niet als straf wordt gezien willen we toch graag de hele reis met de auto vanuit Houston doen.
Omdat wij al eerder (zonder kinderen) de GC-south rim bezocht hebben leek het ons leuk om nu de GC-North rim te doen. Ik ben bang dat het ook erg druk is in de zomer op de GC-Southrim?
Ook over Las Vegas twijfelen we nog, twee nachten willen we sowiezo blijven evt. is 3 nachten ook een optie maar ik ben bang dat toch te lang wordt.

Groet, Carlo
#3 - 19-09-2009, 11:47 uur



Marianne

Als je aan de SR bent geweest is het inderdaad wel mooi om nu de NR te bezoeken. Het is daar veel rustiger, maar er is ook minder te doen; minder activiteiten, restaurants, accommodaties, etc, en minder wandelmogelijkheden. De Lodge zul je op tijd moeten boeken, of je moet een stuk verder op gaan zitten, maar het mooiste is wel een overnachting in de lodge.

Misschien kunnen jullie uit ons 2008-verslag wat tips halen; we hebben toen ook Moab gedaan, en Monument Valley. Mesa Verde zou voor julie ook een optie kunnen zijn. Zion en Bryce kunnen ook makkelijk in de route opgenomen worden. Canyon de Chelly ken ik niet, maar is ook een mogelijkheid.
Zoiets zou een mogelijkheid kunnen zijn, en dan heb je ook nog wat ruimte. Ik heb het niet in GoogleMaps bekeken, dus misschien zitten er wat rare kronkels in.

1   Houston         
2   Houston    -   San Antonio   
3   San Antonio    -   Juarez   of via Big Bend?
4   Juarez    -   Phoenix   
5   Phoenix    -   Sedona   
6   Sedona         
7   Sedona    -   Las Vegas   
8   Las Vegas         
9   Las Vegas         
10   Las Vegas    -   Zion   
11   Zion         
12   Zion    -   GC NR   
13   GC NR    -   Page   
14   Page      Page   
15   Page    -   Bryce   
16   Bryce    -   Capitol Reef   
17   Capitol Reef    -   Moab   
18   Moab         
19   Moab         
20   Moab    -   Monument Valley   
21   Monument Valley    -   Mesa Verde   
22   Mesa Verde    -   Albuquerque   
23   Albuquerque         
24   onderweg         
25   onderweg         
26   onderweg         
27   onderweg         
28   Houston         

Marianne
#4 - 19-09-2009, 13:13 uur

waterbank

Marianne,

Bedankt voor je suggesties, ik heb al even gekeken op jullie website, leuk om nu al te beginnen met de voorpret. Zoals gezegd zijn we met z'n tweeen ook al eens in deze buurt geweest waarbij we nooit moeite hadden om elke dag verder te trekken. Gezien de leeftijd van jullie dochters die niet veel verschillen van onze kinderen bevalt het beter om wat vaker langer dan 1 nacht te blijven in een hotel of hebben ze nooit moeite om elke dag verder te trekken?

Okay, ik ga een eerste poging wagen voor onze route, ik hoor graag nog andere suggesties  :afro:

Dag 1  do 8-jul Vertrek Nederland, aankomst 13:45 Houston
Dag 2  vr 9-jul Houston - Fort Stockton
Dag 3  za 10-jul Fort Stockton - Tucson
Dag 4  zo 11-jul Tucson
Dag 5  ma 12-jul Tucson - Las Vegas
Dag 6  di  13-jul  Las Vegas
Dag 7  wo  14-jul Las Vegas
Dag 8  do  15-jul Las Vegas - Zion - Kanab
Dag 9  vr  16-jul Kanab - GC North rim
Dag 10 za  17-jul GC North rim
Dag 11  zo  18-jul GC North rim - Page
Dag 12 ma  19-jul Page - Bryce
Dag 13  di   20-jul Bryce – Capitol Reef - Hanksville
Dag 14  wo  21-jul Hanksville – Moab
Dag 15  do  22-jul Moab
Dag 16  vr   23-jul Moab
Dag 17  za   24-jul Moab – Monument Valley
Dag 18  zo  25-jul Monument Valley - Flagstaff
Dag 19  ma  26-jul Flagstaff -  Albuquerque     
Dag 20  di   27-jul  Albuquerque
Dag 21  wo  28-jul Albuquerque – White sand NM- Alamogordo   
Dag 22  do   29-jul  Alamogordo - Carlsbad
Dag 23  vr   30-jul  Carlsbad
Dag 24  za  31-jul Carlsbad – San Angelo (Texas)
Dag 25  zo  1-aug San Angelo - Houston
Dag 26  ma  2-aug Houston
Dag 27   di   3-aug   Vertrek van Houston naar Nederland  16.30 uur 
Dag 28  wo  4-aug   Aankomst Nederland 11.00 uur Amsterdam


#5 - 19-09-2009, 16:52 uur



Loek

Als je van en naar Houston vliegt, waarom wil je dan de southwest gaan bezoeken?  Amerika is meer dan alleen de southwest.  Het lijkt mee meer voor de hand liggen om je vanuit Housten te concentreren op de southeast: Louisiana (Baton Rouge, New Orleans), Mississippi (Hattiesburg, Vicksburg, Jackson, Natchez Trail), Tennessee (Memphis) en vervolgens mogelijk via een omweg naar Oklahoma City of recthstreeks via Little Rock, AR terug naar Texas (Dallas/Fort Worth en Houston).  Alle gebieden die ik hier noem hebben wel iets te bieden.  Ik zou zeggen bewaar de southwest maar als je een goeie deal vind naar Las Vegas bijvoorbeeld.
#6 - 19-09-2009, 17:41 uur
« Laatst bewerkt op: 19-09-2009, 17:44 uur door Loek »

waterbank

Loek,

Bedankt voor je logische suggesties, echter voor ons heeft al een aantal jaren vast gestaan dat wanneer we terug gingen naar de USA het in ieder geval een bezoek aan het westen van de USA moest zijn. Waarom dan gekozen voor Houston ??? Heel simpel, een aantal weken geleden kwamen vliegtickets naar Houston beschikbaar voor een wel heel erg aantrekkelijke prijs.
Plaatsen als SFO, LA of Las Vegas moesten bijna het dubbele kosten. Aangezien we ook 4 tickets nodig hebben was het voordeel zo groot dat we de extra kilometers er graag voor over hebben.

Carlo
#7 - 19-09-2009, 19:53 uur



Hans B

Gefeliciteerd met je lage ticketrpijs, mogen wij ook weten wat het is geweest?
Toch zie ik ook meer in Loeks idee.
Houston - Page (AZ) is wel even 1250 mile en natuurlijk is autorijden in de VS geen straf, maar zulke afstanden, dan zou ik toch een binnenlandse vlucht nemen.
Er is zo veel te zien in Texas en New Mexico of de andere kant op richting Florida, dat je mijns inziens niet verder moet willen.
Maar ja, van een ander lid die ook voorstelde enorme afstanden te gaan afleggen, kregen wij (goedwillende forumleden en adviserend naar eigen ervaring) ook op de kop. Achteraf is dat forumlid bij zijn plan gebleven. Blijft natuurlijk wat zie je dan op je route.
Hans
#8 - 19-09-2009, 20:07 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

waterbank

Ticketprijs is geen geheim hoor :o Voor 4 tickets AMS-HOU in het hoogseizoen hebben wij in totaal 1900 euro betaald. Volgens ons een hele schappelijke prijs.
Er zijn inderdaad dagen dat we iets verder rijden maar ik heb ook nog geprobeerd meerdere malen een aantal dagen op dezelfde plaats in te plannen waardoor het zeker geen vakantie wordt van alleen maar in de auto zitten.

Carlo
#9 - 19-09-2009, 20:20 uur



Marianne

Marianne,

Bedankt voor je suggesties, ik heb al even gekeken op jullie website, leuk om nu al te beginnen met de voorpret. Zoals gezegd zijn we met z'n tweeen ook al eens in deze buurt geweest waarbij we nooit moeite hadden om elke dag verder te trekken. Gezien de leeftijd van jullie dochters die niet veel verschillen van onze kinderen bevalt het beter om wat vaker langer dan 1 nacht te blijven in een hotel of hebben ze nooit moeite om elke dag verder te trekken?

Onze kinderen vinden het niet erg om veel in de auto te zitten, maar we vinden het allemaal ook prettig om zo nu en dan ergens langer te blijven. Als we een park bezoeken dan zorgen we er meestal voor dat we er 1 volle dag zitten of langer bij de grotere parken. Op die manier heb je tijd om meerdere wandelingen of andere activiteiten te doen. Elke dag verder trekken kan natuurlijk als de afstanden niet te groot zijn en je nog wel tijd overhoudt om ook iets te zien.

In jouw schema vind ik de tijd voor Zion erg kort. Onze kinderen vinden dat een van de leukste parken. Er zijn prachtige lange en kortere wandelingen te maken, zeker de Narrows valt bij kinderen in de smaak. En ben je niet al te bang aangelegd dan is Angels Landing natuurlijk een must. Waarom niet in Springdale overnachten? Dan heb je de volgende ochtend ook nog tijd voor Zion, bijvoorbeeld om de Canyons Overlook Trail te lopen. Als je toch 2 nachten voor de North Rim uittrekt heb je voldoende tijd om vanuit Sprindale naar de GC te rijden.

Waarom ga je na Monument Valley naar Flagstaff? Je kunt goed in 1 keer naar Albuquerque rijden, dat scheelt je een dag die je bijvoorbeeld bij Zion of bij Chinle of bij Sedona kunt gebruiken.

Marianne
#10 - 19-09-2009, 21:46 uur

Loek

Ticketprijs is geen geheim hoor :o Voor 4 tickets AMS-HOU in het hoogseizoen hebben wij in totaal 1900 euro betaald. Volgens ons een hele schappelijke prijs.

Da's best een schappelijke prijs.  Mijn vrouw betaalt ietsje meer vanaf Denver naar Amsterdam over twee maanden ($695), maar de prijzen van de US naar NL zijn altijd een stuk duurder dan andersom.  Waarom dat is vraag ik me nog steeds af...
#11 - 19-09-2009, 23:13 uur

waterbank

Citaat
In jouw schema vind ik de tijd voor Zion erg kort. Onze kinderen vinden dat een van de leukste parken. Er zijn prachtige lange en kortere wandelingen te maken, zeker de Narrows valt bij kinderen in de smaak. En ben je niet al te bang aangelegd dan is Angels Landing natuurlijk een must. Waarom niet in Springdale overnachten? Dan heb je de volgende ochtend ook nog tijd voor Zion, bijvoorbeeld om de Canyons Overlook Trail te lopen. Als je toch 2 nachten voor de North Rim uittrekt heb je voldoende tijd om vanuit Sprindale naar de GC te rijden.

Bedankt voor de leuke reactie, die willen we graag in overweging nemen. Ik heb het schema er vast op aangepast. Voorlopig schema tot nu toe:
Dag 1    do 8-jul   Vertrek Nederland, aankomst 13:45 Houston
Dag 2    vr 9-jul   Houston - Fort Stockton
Dag 3    za 10-jul   Fort Stockton - Tucson
Dag 4    zo 11-jul   Tucson
Dag 5    ma 12-jul   Tucson - Las Vegas
Dag 6    di 13-jul    Las Vegas
Dag 7    wo 14-jul   Las Vegas
Dag 8    do 15-jul   Las Vegas - Zion - Springdale
Dag 9    vr 16-jul   Springdale (Zion)
Dag 10   za 17-jul   Springdale - GC North rim
Dag 11    zo 18-jul   GC North rim
Dag 12   ma 19-jul   GC North rim - Page
Dag 13    di 20-jul   Page - Bryce
Dag 14    wo 21-jul   Bryce - Capitol Reef NP - Hanksville
Dag 15    do 22-jul   Hanksville - Moab
Dag 16    vr 23-jul   Moab
Dag 17    za 24-jul   Moab
Dag 18    zo 25-jul   Moab - Monument Valley
Dag 19    ma 26-jul   Monument Valley - Albuquerque
Dag 20    di 27-jul    Albuquerque
Dag 21    wo 28-jul   Albuquerque - White sand NM- Alamogordo   
Dag 22    do 29-jul    Alamogordo - Carlsbad
Dag 23    vr 30-jul    Carlsbad
Dag 24    za 31-jul   Carlsbad – San Angelo (Texas)
Dag 25    zo 1-aug   San Angelo - Houston
Dag 26    ma 2-aug   Houston
Dag 27    di 3-aug    Vertrek van Houston naar Nederland  16.30 uur 
Dag 28    wo 4-aug    Aankomst Nederland 11.00 uur Amsterdam
#12 - 19-09-2009, 23:33 uur



waterbank

Nog even een vraag over Las Vegas. We hebben nu 3 nachten gereserveerd in Las Vegas maar ik twijfel of dit niet te veel wordt. Aan de ene kant heb je fantastische hotels hier met prachtige zwembaden maar het wordt hier natuurlijk wel ongeloofelijk heet in Juli.
Zijn er eigenlijk in Las Vegas ook 'shopping malls/outlet centers' aanwezig want er moet natuurlijk ook deze vakantie nog een beetje geshopt worden.

Gr. Karin
#13 - 20-09-2009, 12:09 uur



Wop

Nog even een vraag over Las Vegas. We hebben nu 3 nachten gereserveerd in Las Vegas maar ik twijfel of dit niet te veel wordt. Aan de ene kant heb je fantastische hotels hier met prachtige zwembaden maar het wordt hier natuurlijk wel ongeloofelijk heet in Juli.
Zijn er eigenlijk in Las Vegas ook 'shopping malls/outlet centers' aanwezig want er moet natuurlijk ook deze vakantie nog een beetje geshopt worden.

Gr. Karin

Aan het eind van de Strip, dichtbij het vliegveld, vind je de Las Vegas outlets. Voorheen Belz.  Shop till you drop!!
#14 - 20-09-2009, 12:22 uur

Hans B

Het is alweer 20 jaar geleden dat ik op de North Rim ben geweest.
Er moet misschien in de tussenliggende jaren veel veranderd zijn, maar die indruk heb ik niet en op destijds was er helemaal niets.
We zijn naar alle uitzichtpunten geweest en daar kon je vanuit de auto een kort stukje naar het uitzichtpunt wandelen en dat was het.
Achteraf ben ik al 4x bij de south rim geweest, heeft leukere wandelmogelijkheden, visitorcenter, h(m)otels, enkele winkels, ik vraag me af of de north rim wel echt interessant is, zeker gezien je reis van Zion naar de North Rim en dan via Page naar Bryce. Ik moet me al sterk vergissen (en dat kan want ik wordt ouder) is de Colorado Rivier niet te zien.
Misschien dat Las Vegas, Zion, Bryce, Arches, Page, Albuquerque logische is.
Dan mis je inderdaad de Grand Canyon, maar de Horseshoe Bend bij Page of Goosenecks (Capitol Reef NP) heeft ook hele diepe afgronden waar je de Colorado rivier wel kunt zien.
#15 - 20-09-2009, 13:06 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15