Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis West Amerik juli 2015

Discussie gestart

Sjesta

Hoi allemaal,
Nog nooit op een forum gezeten maar het lijkt mij wel heel handig. Ik wil met man en zonen (18 en 20) in juli ruim 3 weken een rondreis maken in West Amerika. Camper vinden wij leuk, boys minder die willen hotels, oké je moet er wat voor over hebben om ze mee te lokken  :-X Nadeel van hotels lijkt dat je altijd met zijn vieren op een kamer slaapt (je kan natuurlijk af en toe twee kamers nemen maar dat is geloof ik ongeveer de dubbele prijs). Zijn er hotels die wat meer privacy bieden of in ieder geval losse bedden? Rondje wordt zo ongeveer LA, Las Vegas, Grand Canyon, Bryce Canyon, Zion, Las Vegas, Death Valley, Sequoia, Yosemite, San Fransisco, Monterey, Sante Barbera, Sante Monica. Er staat nog niks vast maar we willen niet alle dagen reizen maar vooral veel zien en doen. Liefst in de parken huisjes maar dat bestaat niet echt geloof ik in Amerika. Luxe is niet belangrijk (hoef geen sportzaal/sauna of slaafjes die mijn kamer schoon maken, geen onzin dingen, eten regelen we zelf wel. Belangrijk vind ik een mooie plek/natuur en eigen wc/douche. Wie heeft er tips/aanraders of afraders. Welke reisorganisatie/ zelf boeken? Alles is welkom, we zijn nog nooit in Amerika geweest.
Alvast bedankt voor de moeite!
#1 - 02-12-2014, 23:10 uur

Old Faithful

Hartelijk welkom op het forum.

Tja, Ik weet niet of de privacy met zijn vieren op een hotelkamer zo veel minder is dan in een camper.

Op het forum en in reisverslagen van andere forumleden zijn ongetwijfeld voorbeelden te vinden van reizen die de door jou genoemde bezienswaardigheden aandoen. Verder is http://www.ontdek-amerika.nl/nationaleparken.html een goede informatiebron.

Hotelkamers hebben vaak 1 kingsize bed of twee queens of twee doubles. Dat laatste zou ik voor vier personen niet ideaal vinden. Op verschillende plaatsen zijn ook cabins. Als je een route hebt zullen er ongetwijfeld forumleden zijn die daar meer van weten.

Ik zou in ieder geval het samenstellen van de route in eigen hand houden. Vaak zijn de door reisorganisaties aangeboden reizen veel te gehaast en liggen de overnachtingsplaatsen heel ongunstig. Vliegtickets en autohuur zou je eventueel wel via een reisbureau kunnen boeken, maar dat zelf doen is, eventueel met hulp van forumeleden, goed te doen. Voor veel forumleden begint het plezier al met de voorbereidingen van de reis.

Het reserveren van hotels zou ik zeker in eigen hand houden. Je bent dan niet gebonden aan de vaak ongunstig gelegen hotels die in het aanbod van de reisbureau's zitten. Bovendien kun je dan eventueel ook niet zo gewone accommodatie vinden.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#2 - 03-12-2014, 01:08 uur
Groet,

Old Faithful

Cees A

Kijk voor accommodaties ook eens bij http://www.vrbo.com/  en bij  https://www.airbnb.nl/
Je kunt er, met een beetje zoeken, een compleet huis of appartement huren voor de prijs van een hotelkamer.

Paar voorbeeldjes.
Op VRBO vond ik bv dit appartement in Monterey:  http://www.vrbo.com/326844#
En op Airbnb deze Cottage in Morro Bay: https://www.airbnb.nl/rooms/4170536?s=VUUX

Dit soort accommodatities zijn, door de extra kosten zoals schoonmaakkosten, vooral bedoeld voor als je meerdere dagen op een plaats verblijft.
Je kunt die kosten dan over meerdere dagen uitsmeren.
Maar ............ kijken kost niks, dus ik zou zeggen ga eens rondneuzen op beide websites
#3 - 03-12-2014, 08:52 uur

Marianne

Hallo, welkom op het forum!

Als de jongens niet met een camper willen dan is kamperen met een tent waarschijnlijk ook geen optie? Ik dacht altijd dat jongens zoiets wel leuk vonden, en  avontuurlijk. Vuurtje maken 's avonds, iets roosteren op de barbecue, ... Mochten ze dat toch wel leuk vinden dan is dat een leuke mix; in de steden en onderweg in een hotel, en in de parken op de camping. Met 2 tenten toch nog enige privacy. Misschien hebben jullie iets aan deze reisverslagen (www.michelly.nl); zij trekken ook met oudere tieners rond en naast tentkamperen hebben ze vaak ook leuke cabins.

Wij zaten met onze dochters altijd op 1 kamer; beide meiden in een double was niet altijd een succes (hoewel ze slanker zijn hadden zij er toch meer moeite mee dan wij:)).
Wij hebben ook wel in KOA-cabins overnacht; die heb je ook met 2 kamers en losse bedden. Maar geen eigen sanitair.

Twee kamers betekent inderdaad dat je twee keer - of bijna twee keer - zo duur uit bent. Maar als je dat doet op de goedkopere locaties en in de dure paatsen voor 1 kamer gaat valt het misschien wel mee. Een camper is ook prijzig, waarschijnlijk in het hoogseizoen duurder dan auto met hotels, en daar zit je ook dicht opelkaar.
In Springdale hebebn wij goede ervaringen met de Desert Pearl Inn; hele ruime kamers met 2 queens en daarnaast nog een sofa bed.

In je rondje begin je in LA en rijdt dan naar Las Vegas. Je kunt ook kijken of beginnen in LV of in Phoenix een optie is. Zoek bij vliegtickets dan met de multicity-optie.
Werk het eens uit in een schema per dag; je zult waarschijnlijk tot de conclusie komen dat je aan drie weken niet genoeg hebt zeker als je zo nu en dan wat langer op een plaats wilt blijven.
Kijk ook of je naar Ssquoia wilt; dit betekent in jouw voorstel dat je niet via de mooie Tioga Pass rijdt. Als je wel die route wilt nemen dan zou je eerst naar Yosemtie kunnen gaan en dan naar Sequoia. Misschien heb je iets aan ons 2006-verlsag voor die routes en voor beide parken.

En blijf weg van de reisbureaus; die proppen altijd te veel in te weinig tijd en kijken voor accommodatie vooral naar de prijs en niet naar de ligging.

Marianne
#4 - 03-12-2014, 09:54 uur

Sjesta

Bedankt allemaal voor de tips, leuk zo'n forum je steekt er veel van op! Ben naar van alles aan het kijken!
#5 - 03-12-2014, 23:17 uur

Pieter79

Welkom op het forum!

Gr. Pieter
#6 - 04-12-2014, 00:13 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Sjesta

O, jee wat spannend allemaal haha. Manlief heeft bij reisorganisatie gekeken (mag je namen vermelden?) en dan wordt het voor ongeveer 23 dagen ruim 10.000 euro! En dan moet je ook nog eten (en de rest) en je benzine betalen. Wel een grote SUV maar toch. Is het misschien toch niet veel slimmer om alles zelf te regelen. Ik vind 200 euro voor een nachtje hotel wel heel veel geld. Zag dat je al motels had voor 30/40 euro voor een 4-persoons kamer. Je kan dan natuurlijk het hotel in LA wel boeken, lekker makkelijk als je aankomt maar voor de rest een beetje op de bonnefooi? Heeft iemand ervaring hiermee in het hoogseizoen? Vliegen vanaf Düsseldorf is ook goedkoper zie ik. Kan je de gok wagen om met z'n vieren te gaan reizen en misschien maar een paar plekken van te voren te reserveren? (Ik zat me te bedenken dat je bijna in Amerika een tent kan kopen/luchtbedjes/slaapzakken voor de prijs van één hotelovernachting). Wij gaan normaal altijd kamperen op de bonnefooi maar dacht dat rondreizen in Amerika op de bonnefooi (hotels/motels) tijdens het hoogseizoen niet kon of is dat bangmakerij? Wie heeft er tips? Ik vind het prima om af en toe in goedkope motels te zitten (je bent toch de hele tijd op stap). Het prettige hiervan is dat als je het ergens leuk vindt je gewoon langer blijft en nergens aan vast zit. Zijn er trouwens periodes waarin vliegtickets goedkoper zijn of moet je gewoon regelmatig op de sites kijken?
Alvast weer bedankt!
#7 - 05-12-2014, 01:08 uur

Hans B

Dit zijn wel heel veel vragen in 1 bericht.
Op vakantie gaan in Amerika is er makkelijk zelf te doen.
Zeker motels kunnen veel goedkoper dan 200 euro.
Zet eerst een route uit wat je graag wil. Post die op de site.
Dan krijg je feedback wat handig is te doen en hoeveel tijd je er gemiddeld moet zijn.
Dat ga je fine tunen en fine tunen.
Ben je er uit, kun je alles vastleggen.
Wil je wat meer vrijheid bespreek je alleen het noodzakelijke.

Bedenk dat het erg wram kan zijn in een tent, ook s nacht wordt het zweten. Op die plekken (las vegas bv) doe je een gekoeld motel.
#8 - 05-12-2014, 09:07 uur
« Laatst bewerkt op: 05-12-2014, 09:12 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dirc

Hoi,

Welkom!

De kosten hangen ook erg af van je eisen en wensen
-Wil je direct vliegen (als dit al kan) of vind je een of meerdere overstaps prima
-Lever de je auto op dezelfde locatie in of riskeer je een one-way fee
-Hoe groot moet de auto zijn
-Wat zijn je eisen aan een hotel / motel
-Vaak is een overnachting net buiten / naast de highlight vele malen goedkoper dan er midden in
-In Vegas bijvoorbeeld betaal je ma-vr minder dan de helft van de prijzen op za-zo

Ik heb kostenberekeningen van reizen die ik gemaakt heb naar de US (2 man) waar ik echt niet aan de 5000 euro kwam. Wij zijn echt geen zuinige types en gaan ook zeker niet overal voor het goedkoopste, dus ik denk met een beetje moeite dat er nog wel rek in zou zitten.

Zoals Hans aangaf, zet eens een (concept) route op papier, dan is advies ook makkelijker.
#9 - 05-12-2014, 09:40 uur

Cees A

Ja, vliegtickets zijn in het hoogseizoen duurder en een grote auto kost ook meer dan een standaard auto, maar dan nog is 10.000 € best veel.
In Amerika een paar simpele tentjes kopen en in de nationale parken gaan kamperen is een goede manier om je overnachtingskosten te drukken.
Overnachten in nationale parken in lodges/cabins is peperduur terwijl het comfort (geen eigen bad/wc) vaak niet uitstijgt boven kamperen.
Kamperen met eigen tentjes op een goedkope campgroundstaanplaats is dan een erg goed alternatief
De kampeerders onder de forumleden hebben hierover ongetwijfeld nog meer tips.

Onderweg, tussen de parken , is het inderdaad geen probleem om een hotel/motel te vinden.
Ik reis zelf al 24 jaar op de bonnefooi door Amerika/Canada en we hebben nog nooit in de auto hoeven slapen.
De meeste van die reizen waren, vanwege een echtgenote werkzaam in het onderwijs, in het hoogseizoen.

Het valt wel op dat je nu ineens genoegen neemt met 4 personen op een kamer terwijl je daar in je 1e bericht nog allerlei bezwaren tegen had.
Vanwaar die ommezwaai ?  Heb je nog op VRBO en Airbnb gekeken  ?
Het voorspellen van vliegticketprijzen is niet te doen.  Het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod.
Als de vliegtuigen (bijna) vol zitten is er voor de maatschappij geen noodzaak om prijzen te verlagen.
Zeker in het hoogseizoen moet je daarom rekening houden met hogere prijzen dan in het voor- na- en laagseizoen

Misschien moet je, zoals hierboven ook al wordt gesuggereerd, je routeplannen eens posten.
Als je route en overnachtingsplaatsen bekend zijn krijg je vanzelf meer tips
#10 - 05-12-2014, 09:47 uur

Sjesta

Bedankt voor jullie reacties weer. Sorry ik ben een chaoot en in m'n enthousiasme schiet ik alle kanten op maar ach dan krijg je ook weer zinnige tips. Wat betreft het bezwaar wat ik had met zijn 4e op een kamer, daar heb ik me al over heen gezet (en de mannen vonden het eigenlijk bij nader inzien geen bezwaar). Ik heb op booking.com gekeken en daar waren sommige hotels/ motels veel goedkoper dus toen dacht ik, we lijken wel gek met zo'n duur reisbureau. Wat het kamperen betreft, mijn man en ik gaan het liefst kamperen maar inderdaad misschien niet overal handig, combinatie is ook leuk en de boys krijgen dan een andere nacht weer een sjieker hotel. Met elke euro die je uitspaart kan je weer andere leuke dingen doen. Waar we niet op gaan bezuinigen is de auto, nemen een grote SUV (kan je volgens mij zelfs met zijn tweeën inliggen) omdat je toch veel reist en het dan lekker is als je de ruimte hebt met twee van die grote larven! We komen wel steeds verder met waar we wel heen willen en waar niet. Van het weekend zal ik de route hier neerzetten (goede tip!) moet nu nog even heel druk sinterklaasvoorbereiden.
Voel me een beetje als dit mannetje :dansbanaan:
Bedankt allemaal!
#11 - 05-12-2014, 10:15 uur

Dirc

Wij reden met 4 man in een Dodge Caravan. Prima te doen en ruim voldoende ruimte.
Daarnaast kun je ook eens kijken bij de diverse hotel ketens. Als je er meerdere nachten verblijft scheelt het weleens. Beste Western / Choice etc..
#12 - 05-12-2014, 10:37 uur

Cees A

Op de grootte van je auto moet je inderdaad niet bezuinigen.
Knelpunt bij veel auto's is overigens vaak niet de passagiersruimte, maar de kofferruimte.
Realiseer je dat je 4 (grote) koffers + 4 handbagage-koffertjes of rugzakken kwijt moet kunnen.
Plus, als je gaat kamperen, ook nog een paar tentjes en ander kampeerspul.
Een full-size SUV, of zoals Dirc schrijft een minivan, hebben meestal zowel voldoende passagiersruimte als een voldoende grote kofferbak
#13 - 05-12-2014, 10:44 uur

Dirc

Oja als toevoeging: deze Dodge Caravan had achterin ook 2 luxe stoelen (geen 3 persoons bank maar 2 persoons dus). Daar tussen in past mooi de koelbox. >:D
#14 - 05-12-2014, 10:46 uur

Marianne

O, jee wat spannend allemaal haha. Manlief heeft bij reisorganisatie gekeken (mag je namen vermelden?) en dan wordt het voor ongeveer 23 dagen ruim 10.000 euro! En dan moet je ook nog eten (en de rest) en je benzine betalen. Wel een grote SUV maar toch. Is het misschien toch niet veel slimmer om alles zelf te regelen.
Je mag wel namen noemen hoor. Ik zou niet zomaar iets bij een reisorganisatie boeken. Stippel eerst zelf je reis uit en kijk waar je wilt overnachten. Het is leuk om dat zelf uit te zoeken en het kan vaak goedkoper dan via een reisbureau.

Ik vind 200 euro voor een nachtje hotel wel heel veel geld. Zag dat je al motels had voor 30/40 euro voor een 4-persoons kamer. Je kan dan natuurlijk het hotel in LA wel boeken, lekker makkelijk als je aankomt maar voor de rest een beetje op de bonnefooi? Heeft iemand ervaring hiermee in het hoogseizoen?
Wij laten wel eens iets open maar op toeristische locaties is reserveren toch wel handig. Maar dat kun je zelf doen. Niet via een reisorganisatie boeken betekent toch niet dat je dan maar alles op de bonnefooi moet doen?
Je kunt zelf boeken, rechtstreeks bij het hotel of via een boekingssite. Meestal kun je tot 24 uur van te voren gratis annuleren, dus mocht je je plannen willen wijzigen dan kan dat altijd nog. Maar als je je goed voorbereid en hier de route voorlegt zul je in de praktijk toch niet vaak afwijken van de geplande route, tenzij je heel erg veel tijd hebt. Maar dat is bijna nooit het geval.
Een tent aanschaffen heb je er al in een paar nachten uit, dus dat is geen gek idee. In de parken kun je dan een stuk goedkoper overnachten. Overigens is het niet zo dat je in de parken geen eigen badkamer hebt bij de lodges en cabins, dat is in Yosemite alleen bij de tenten en een deel van de cabins het geval.
Ik had je al verwezen naar ene reisverslag van mensen die kamperen; is leuk om eens te bekijken dan krijg je een goed beeld van kamperen met een tent. wij deden het in 1988 en 1991, daar hebben we ook verslagen van gemaakt (zie mijn onderschrift).

Wat vliegtickets betreft: een tijdje terug had Delta opeens een heel goedkope aanbieding (nog geen 500 euro in het hoogseizoen) maar die aanbieding was er maar 1 dag en nu zijn de prijzen weer normaal. Je moet veel kijken en ook wel geluk hebben.
Maak verschillende routes en kijk of het uitmaakt of je op SFO, LAX of LAS vliegt. Dan kun je verschillende opties bekijken.

Kijk ook eens naar onze reisverslagen vanaf 2002: wij hebben een paar keer een minivan gehuurd toen we met de kinderen reisden, dat is goed bevallen.

Marianne
#15 - 05-12-2014, 10:55 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15