Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis West Amerika in 26 dagen (graag hulp)

Discussie gestart

liesjea1984

Hey iedereen,
We gaan deze zomer 26 dagen rondtrekken (aankomst en vertrek zijn nog 2 aparte extra dagen) in Amerika vertrekkende vanuit Las Vegas en terug aankomend in Las Vegas.
We zijn met de auto en 2 volwassenen. De bedoeling is natuurlijk om zoveel mogelijk te verkennen want het kan zijn dat het nog wel een tijdje duurt vooraleer we nog eens terug komen.
Hieronder onze planning. Gelieve mee te denken en te kijken of dit haalbaar is?

Dag 1: Las Vegas ('s morgens vroeg vertrekken) -> Valley of Fire (volledige dag) -> Springdale (zo laat mogelijk)
Dag 2: Volledige dag Zion
Dag 3: Zion (voormiddag) -> Bryce (rond de middag rond een uur of 11)
Dag 4: Bryce (ochtend) -> Capitol Reef ( rond de middag)
Dag 5: Capitol Reef (tot een uur of 13.00) -> Goblin Valley + Little Wild Horses Canyon (halve dag) -> Moab (rond een uur of 20.00 aankomen)
Dag 6: Arches (volledige dag)
Dag 7: Dead Horse Point + Canyonlands (Isle)
Dag 8: Canyonlands (Needle) -> eventueel langs Natural Bridges -> Cortez ( rond een uur of 20.00)
Dag 9: Mesa Verde
Dag 10: Cortez -> Gooseneck + Monument Valley (rond 12.00)
Dag 11: Monument Valley -> Page: Horseshoe (rond 10.00), Antelope Canyons (rond 12.00), Lake Powell + Glen Canyon Dam -> Grand Canyon (om daar nog zonsondergang te kunnen zien)
Dag 12: Grand Canyon (zonsopgang + helikoptervlucht in de ochtend) -> Sedona + Montezuma -> Flagstaf (rond 20.00)
Dag 13: Flagstaff -> Route 66 -> San Diego (rond 20.00) + eventuele stops bij leuke plaatsjes die we tegen komen
Dag 14: San Diego (Zoo)
Dag 15: San Diego -> Los Angeles
Dag 16: Los Angeles
Dag 17: Los Angeles -> begin kustroute
Dag 18: kustroute
Dag 19: kustroute -> San Francisco
Dag 20: San Francisco
Dag 21: San Francisco (tot 17.00) -> Oakhurst of in de buurt (rond 20.30)
Dag 22: Mariposa Grove -> Yosemite -> slapen in de buurt van Yosemite
Dag 23: Yosemite -> Tiago (rond 16.00 beginnen) -> Lee Vining (rond 20.00)
Dag 24: Lee Vining -> Bodie -> Death Valley
Dag 25: Death Valley -> Badwater -> Las Vegas (rond middag)
Dag 26: Las Vegas + Hoover Dam

Alvast bedankt!
#1 - 15-04-2011, 11:45 uur

Hans B

Route ziet er goed uit, maar persoonlijk zou ik Mesa Verde eruit laten en van Canyonlands via Monument Valley naar Page rijden.
Het geeft je wat meer speling op de rest van je route, want het is wel erg druk en volgepland.
als je van de Grand Canyon via Sedona + Muntazuma maakt, zou ik niet weer terugrijden naar Flagstaff, maar doorrijden in de richting van San Diego. Overnacht bv ergens aan de westkant van Phoenix.
#2 - 15-04-2011, 14:37 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

wama

Een heel mooie route maar wel druk.
Ze gelijkt op de route die wij verleden jaar deden.
Dit jaar gaan we terug maar doen het iets rustiger.
Het blog over onze reis dat we verleden jaar bij hielden kan U hier bekijken:

http://blog.seniorennet.be/1948guido/

Nog veel succes met uw voorbereiding en een heel goede reis.
Ria en Guido
#3 - 15-04-2011, 18:16 uur

leendert en maria

Dat ziet er goed uit, hier en daar wel vol.
Dag 1: VoF heb je geen hele dag voor nodig. Ga je in hartje zomer? Het is er smoorheet, je zult waarschijnlijk maar eventjes je auto uit gaan. Wel de route, een doodlopende weg, in het park rijden en naar het visitor centre gaan (lekker koel daar en veel moois om te zien).
Dag 11 lijkt me haasten. Als je rond 10.00 bij Horseshoebend bent en je wilt om 12.00 naar Antelope Canyon, denk ik niet dat je veel tijd bij Horseshoe door kunt brengen. Vanaf de P is het nog 1,2 km lopen, het is heet en terug loop je door het mulle zand omhoog. Bij een tour naar Antelope Canyon moet je ook van te voren aanwezig zijn, ik dacht een half uur. Als je daarna naar Lake Powell gaat (relaxen, varen?) en de dam bekijken, lijkt mij te veel van het goede. Zoals Hans zegt, hier een dag extra plannen. De reis naar Grand Canyon is een mooie route, maar kost tijd. Als je de GC binnen rijdt vanuit de richting Page heb je verschillende uitzichtpunten die allemaal de moeite waard zijn voor een stop.
De Hooverdam heb ik nooit gezien maar ik lees op het forum wel dat je maar 1 van de 2  'dammen' hoeft te bekijken, kun je de Glen Canyon dam wellicht schrappen?
Veel plezier verder met voorbereiden, het wordt vast en zeker een mooie reis!
Maria
#4 - 15-04-2011, 22:14 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15