Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

rondreis West Amerika - tips zijn welkom

Discussie gestart

Makap

Hallo , mijn naam is Marcel.

Ik ga samen met mijn gezin (vrouw, zoon 18 + zoon 16) dit jaar Amerika (Wilde Westen ) ontdekken.
Dit is de 1e keer in Amerika.  We willen graag veel zien, maar we gaan geen uren wandelen, dit trekken de beide zonen niet  ;D

We gaan 3 weken , net 1 dag na laatste examens van beide zonen vertrekken we en zijn 1 dag voor de examen-uitslag weer in NL terug !!

De vlucht en auto zijn al geboekt , net als de 1e  2 dagen in San Fransisco, de rest ga ik de komende week boeken.
Nu zit ik al met een " probleem"  met dag 3 , 4 en 5  , we willen graag zoveel mogelijk zien (Sequoia bomen + ....)

Wie heeft er tips hoe ik dag 3  , 4 en 5 het beste kan indelen (evt ook plaats voor overnachting) ??   


Andere tips over de rest van de geplande route zij ook welkom  !!  Alvast bedankt... :afro:

Amerika 2017
Periode: 24 mei t/m 13 juni

Woensdag  dag 1 (24 mei):    Vlucht Amsterdam - San Fransisco , aankomst 14.45 uur

Donderdag dag 2 (25 mei):  Bezichtiging stad San Francisco                                                   

Vrijdag dag 3 (26 mei)   San Francisco - Yosemite (310 km)   

Zaterdag dag 4 (27 mei)   Yosemite N.P.

Zondag dag 5 (28 mei)   Yosemite - Mammoth Lakes  (300 km)

Maandag dag 6 (29 mei)   Mammoth Lakes - Death Valley  ( 250 km)

Dinsdag dag 7 (30 mei)    Death Valley  - Las Vegas (± 280 km)

Woensdag dag 8 (31 mei)   Las Vegas (overdag naar Hoover Dam + ...)

Donderdag dag 9 (1 juni)    Las Vegas - Zion (267 km)

Vrijdag dag 10 (2 juni)    Zion   (park ontdekken)

Zaterdag dag 11 (3 juni)   Zion - Bryce Canyon – Page - (240 km)

Zondag dag 12 (4 juni)   Page - Monument Valley (205 km)
 
Maandag dag 13 (5 juni)   Monument Valley - Grand Canyon - (254 km)   

Dinsdag dag 14 (6 juni)   Grand Canyon- Kingman (270 km)

Woensdag dag 15 (7 juni)   Kingman – Los Angeles (513 km) !!

Donderdag 16 (8 juni)   Los Angeles bezichtigen

Vrijdag dag 17 (9 juni)   Los Angeles - Santa Barbara  (± 150 km)   

Zaterdag dag 18 (10 juni)   Santa Barbara -  San Simeon -  213 km

Zondag dag 19 (11 juni):       San Simeon – San Fransisco (342 km) langs Highway 1 (pacific Coast Highway)

Maandag dag 20 (12 juni)   Vlucht San Francisco → Amsterdam, vertrek 13.55 uur
                       
Dinsdag dag 21 (13 juni)    Aankomst Nederland


Groet Marcel
#1 - 01-04-2017, 19:44 uur

Cees A

 
Ik wil de (voor)pret niet bederven, maar ik heb een paar waarschuwingen en opmerkingen.
Ik zie namelijk dat je 27 mei in Yosemite bent en 28 mei over de Tioga Passs naar Mammoth Lakes wil rijden.
In de meeste jaren zou dat eind mei best gekund hebben.
Met een normale hoeveelheid sneeuw opent die Tioga Pass namelijk meestal rond half mei.

Deze winter is er echter in de Sierra Nevada een recordhoeveelheid sneeuw gevallen.
In februari werd een sneeuwdek gemeten van 190% van de normale hoeveelheid. Bijna 2 keer zoveel als normaal dus.
Die situatie is vergelijkbaar met die van 2011 toen er 178% van de normale hoeveelheid sneeuw viel.
In de tabel van openingsdata zie je dat de Tioga Pass in 2011 pas op 18 juni open ging.
---> Klik hier voor de tabel van openings en sluitingsdagen
Ik zou er dan ook voorzichtig rekening mee gaan houden dat we dit jaar eenzelfde scenario krijgen.

Wat houdt dat in voor jouw reis:
Als de Tioga Pass dicht is zul je "onderlangs", om de Sierra Nevada, via Bakersfield, naar Death Valley moeten rijden.
Boek je hotels in de omgeving van Yosemite voorlopig zodanig dat je gratis kunt annuleren.
Boeken van hotels met mogelijkheid tot gratis annuleren is trouwens sowieso een aanrader.
Het geeft je de mogelijkheid om te allen tijde, zonder extra kosten, onderweg je reis aan te passen aan de omstandigheden.

Een ander klein probleempje dat jij tegenkomt in Yosemite is dat Mariposa Grove (waar de Sequoia's groeien) tot de herfst dicht is.
Nou zijn er in Yosemite nog een paar andere plaatsen waar je die bomen kunt zien.
Zie onderaan deze pagina:  https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/mariposagrove.htm

En wat jij ook nog tegenkomt op je reis is een ingestorte Pfeiffer Canyon Bridge in Hwy 1 langs de kust.
Je kunt nu NIET van Morro Bay via die Hwy 1 naar Monterey rijden.
Nou is dit probleem gelukkig gemakkelijker te tackelen. 
Je neemt bij Pismo Beach gewoon de 101 door het binnenland.

Overnachten bij Yosemite:
In het park zelf heb je de keus van primitieve met bedden ingerichte tenten (zonder badkamer) tot de sjieke Majestic Lodge.
---> Klik hier voor de boekingsmogelijkheden
In El Portal, tegen de westelijke ingang aan gelegen, vindt je de dichtstbijzijnde hotels buiten het park.
Tegen de zuidelijke ingang ligt het plaatsje Oakhurst en op 1 uur rijden van Yosemite liggen Mariposa en Groveland

Tip: Ik zie dat je ook een overnachting in Death Valley hebt gepland.
Ik weet niet of je al naar de prijzen van parkaccomodaties hebt gekeken, maar Furnace Creek en Stovepipe Wells zijn best duur.
Veel goedkoper is het Panamint Srings Resort dat nog net binnen het park ligt: ----> http://www.panamintsprings.com/
Je kunt ook buiten het park in Lone Pine overnachten.  Of, als je om de bergen heen moet rijden, in Ridgecrest.

Edit:
Ik zie nu tot mijn grote schrik dat jullie in Yosemite zitten gedurende het Memorial Day Weekend.
Memorial Day valt op de laatste maandag in mei, is een lang weekend voor Amerikanen en velen trekken er dan op uit
Het Memorial Day Weekend is tevens de start van het vakantieseizoen in Amerika.
Bereid je maar voor op grote drukte in Yosemite. 
Filerijden en zoeken van parkeerplaatsjes zal helaas een deel van je weekend in beslag gaan nemen.
#2 - 02-04-2017, 08:31 uur
« Laatst bewerkt op: 02-04-2017, 09:26 uur door Cees A »

Old Faithful


Wat houdt dat in voor jouw reis:
Als de Tioga Pass dicht is zul je "onderlangs", om de Sierra Nevada, via Bakersfield, naar Death Valley moeten rijden.

Dat hoeft niet per se. De Sonora Pass (Ca-108) zou open kunnen zijn, want die opent meestal iets eerder. Dat is echter ook geen zekerheid. De Carson Pass (Ca-88) zal wel open zijn. Die wordt de hele winter open gehouden en alleen bij zware sneeuwval tijdelijk gesloten. Het is een flinke omweg maar wel te doen, zeker als je i.p.v. overnachten in Mammoth Lakes kiest voor Bridgeport of Virginia Creek Settlement Bekijk wat je dan aan de oostkant van de Sierra Nevada kunt doen (Bodie-Mono Lake-Alabama Hills). Je zult daar misschien niet alles kunnen doen maar de route lijkt me interessanter dan de zuidelijke variant.
Ik zou inderdaad wel kiezen voor gratis annuleerbare hotels, zoals Cees A ook al adviseert.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#3 - 02-04-2017, 12:56 uur
« Laatst bewerkt op: 02-04-2017, 12:59 uur door Old Faithful »
Groet,

Old Faithful

Dirc

Via Ridgecrest kun je, zoals Cees al aangaf ook prima rijden. Dit hebben wij gedaan 2 jaar terug. Wij hadden Yosemite niet op het programma en reden andersom. Dus Lav Vegas - Death Valey - Ridgecrest.

Je hebt dan door Death Valley de most scenic drive die je kunt rijden. Dit is in 1 (lange) dan te doen.
#4 - 02-04-2017, 20:16 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15