Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis West-Amerika/Canada 08-2004

Discussie gestart

Jikkie

Wij gaan begin augustus a.s. met een huurauto een rondreis maken door Canada en Amerika (Seattle-Vancouver-Rocky Mountains-Calgary-Salt Lake City-Las Vegas-San Francisco).

Heeft iemand van jullie tips over bijv. interessante bezienswaardigheden, (goedkope) overnachting in motels ?
#1 - 27-06-2004, 18:13 uur

thebes

Wat een mooie reis hebben jullie in het vooruitzicht!

Wij hebben zowel ZW-Canada als ZW-USA bezocht en een paar hoogtepunten voor ons waren:

in Canada:
-  Moraine Lake in Banff NP.  Vlakbij het  bekendere Lake Louise maar véél.  Er loopt een mooi wandelroute (half) omheen.
- de Icefields Parkway tussen Lake Louise en Jasper.  Neem daar de tijd voor, want er is heel veel te zien onderweg.  Waterfowl Lakes, Mount Chepren, Crowfoot Glacier, Peyto Lake, Athabasca Falls, Colombia Icefield.
- Ook het naast Banff NP gelegen Yoho NP is erg mooi, met watervallen en turquoise meren.
- Heb je iets meer tijd, dan kun je ook Well's Gray NP bezoeken. Dit is maar zeer beperkt met de auto toegankelijk dus zeer rustig. Je kunt er prachtige wandelingen maken door een nog woest gebied.

In de VS zijn we o.a. verliefd geworden op San Francisco.  Dit stad heeft echt voor elk wat wils.
Ook Las Vegas is geweldig, maar je moet  van die glitz houden.  LA valt ons erg tegen, vinden we een vieze en rommelige stad.
Qua natuur hebben we bezocht: Big Sur, Yosemite,  Sequioa,  Death Valley, Zion, Bryce, Arches, Monument Valley, Grand Canyon, Meteor Crater.
Met als favorieten de parken in Utah (vooral Zion) en Big Sur/HW1.
#2 - 29-06-2004, 09:11 uur

Norbert

In Seatlle is bijvoorbeeld het Boeing Museum of Flight een aanrader. UIteraard ook Pike Place Market, met de levendige vishandel.
Ten zuiden van Seatlle ligt Mount Rainier en Mount St. Helens, dit zijn twee prachtige natuurparken. Bij Mount St. Helens kun je nog steeds de gevolgen van de uitbarsting van 1980 zien.

Richting Canada kun je in Everett de Boeing fabrieken bezoeken, zeer interessant om te doen.

Voor Canada sluit ik me aan bij wat Thebes schrijft.

Voor wat betreft de hotels/motels zou ik gewoon ter plekke bekijken wat voor aanbod er is. Op vertoon van je ANWB-pas krijg je vaak nog korting op de prijs. Ook kun je bij restaurants en bezinestations vaak couponboekjes krijgen die recht geven op een gereduceerde prijs.
#3 - 30-06-2004, 19:44 uur
« Laatst bewerkt op: 30-06-2004, 19:46 uur door Norbert »

Jikkie

bedankt voor jullie reaktie ! Er staan zeker een paar interessante tips bij !
Kunnen jullie misschien nog vertellen of er bijzonderheden zijn bij de grensovergang van Amerika - Canada?
en is een internationaal rijbewijs nu wel of niet vereist in Canada ?

Wat is jullie ervaring hiermee ?
#4 - 03-07-2004, 21:51 uur

thebes

In Canada kun je gewoon met je Nederlandse reisbewijs terecht.  Geen enkel probleem!
Zo''n vertaling van de ANWB (een vodje voor een heleboel geld) is absoluut niet nodig.

Op de grens van VS en Canada ligt Waterton Lakes NP. Heb ik zelf niet bezocht, maar er wel mooie foto's van gezien.
En iets westelijker ligt het Amerikaanse Glacier NP met een paar hoge bergtoppen.  Ik geloof dat Mount Rainier in dit park ligt, maar helemaal zeker ben ik daar niet van.
(in Canada is trouwens ook een Glacier NP, bij Revelstoke, een klein park en een gezellig plaatsje tussen het merengebied en de Rockies)
#5 - 05-07-2004, 11:38 uur

martin franssen

Om even terug te komen op je vraag voor interessante dingen op grens Canada/US dan zou ik zeker Waterton Lakes/Glacier NP aanbevelen. Je kunt daar prachtig wandelen en hebt grote kans op het zien van wild (heb je natuurlijk in de Rockies in Canada ook).

Ik adviseer de Going to the Sun road in Glacier te rijden en bij het visitor centre naar Hidden Lake te lopen, daar zie je veel bighorn sheeps en mountain goats. Als je meer tijd hebt (en energie) is de wandeling over de Highline Trial super. Ook naar Iceberg Lake is een mooie wandeling.

Waterton Lakes NP is hetzelfde park alleen dan het gedeelte dat in Canada ligt. Hier ben ik nog niet geweest maar het schijnt zeker zo mooi te zijn. Het is misschien wel een beetje hetzelfde als Banff en Jasper.

Vanaf Glacier naar Salt Lake City neem ik aan dat je Yellowstone bezoekt? 2 dagen is hier wel het minimum. Voor mij één van de mooiste plaatsen in Amerika.

Ik hoop dat je minimaal 4 weken gaat want de route die je rijd lijkt me erg lang. 8.000 km zul je wel makkelijk halen. Vanaf de grens via Las Vegas naar San Francisco is alleen al 3500 km.

Veel plezier.
#6 - 09-07-2004, 10:17 uur

Jikkie

Hallo,
wij zijn net een paar dagen terug van onze grote reis. Het was werkelijk geweldig, fantastisch ! :) :)

een kort verslagje;
In totaal hebben we in 22 dagen zo'n 7.250 km gereden en dit was prima te doen. Ook hebben we voldoende tijd gehad om alles goed te bekijken. In de wat grotere steden zijn we wat langer gebleven; Seattle 1 dag, Vancouver 2 dagen, Calgary 1 dag, Las Vegas 2 dagen en San Francisco 2 dagen. Salt Lake City hebben we overgeslagen, even een beetje genoeg van de drukke steden plus men zei dat SLC niet echt een bijzondere stad is.
Hiervoor in de plaats zijn we (voor de 2e keer) in Zion en Bryce geweest. Naast Las Vegas (de strip en downtown natuurlijk) is San Francisco de mooiste stad ! Over de Nationale Parken kan ik maar 1 ding zeggen; indrukwekkend. Wij hadden gedacht dat het op een gegeven moment zou gaan vervelen al dat natuurgeweld, maar alle parken zijn zo verschillend van elkaar dat het absoluut niet verveeld !
Waterton/Glacier NP op de Canadees-Amerikaanse grens een schitterend park, zo niet evenmooi als de Rockie's! Ook Yellowstone, Sequoia/Kings en Yosimite NP hebben veel indruk gemaakt. Death Valley hebben jammergenoeg over moeten slaan, wegens een grote stormbui was het overstroomd en waren alle wegen voor ca. 1 week afgesloten voor alle verkeer. Zullen we toch nog een keer terug moeten.......

Kortom, het was een geweldige reis die ons nog lang zal bijblijven.
#7 - 29-08-2004, 17:15 uur

vandammetjes

Hallo,

Wij gingen in 2001 de USA/Canada grens 2x over. Op de heenreis moesten we ruim 3 uur wachten bij een grensovergang op de hoofdweg (Seattle-Vancouver). Aangehouden werden vnl. "niet-Kaukasians" en buitenlanders. De controle stelde eigenlijk niet veel voor en was voornamelijk irritant.
Op de terugweg namen we een kleine grensovergang. Allerlei mieregen.... De douanepapieren waren niet goed vastgeniet en dat soort dingen.
Geen problemen dus, maar wel onnodige vertraging.

De reis zelf was trouwens wel geweldig!
#8 - 17-02-2005, 10:24 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15