Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis West USA juli - augustus 2008

Discussie gestart

GuidoWater

Hallo We hebben vorige week onze vakantie voor deze zomer geboekt. We hebben via exitreizen een rondreis geboekt. incl. auto en vlucht.

Na heel wat gespeurd te hebben op dit forum vroeg ik me af of jullie naar aanleiding van onze route ideeen hebben waar we heen kunnen gaan?

Het is onze eerste keer in amerika dus we willen ons goed voorbereiden.

eerst maar eens onze route :

2 nachten - Los angeles
1 nacht - Pismo beach
3 nachten - San Fransisco
1 nacht - Lake Tahoe
1 nacht - Fresno
1 nacht - Bakersfield
2 nachten - Las Vegas
1 nacht - st. georgo
1 nacht - Page
2 nachten - Grand canyon
1 nacht - Scottsdale
1 nacht - Palm Springs
2 nachten - San Diego
2 nachten Los Angeles

Wat vinden jullie van onze route? beetje goede keuzes gemaakt?

Enkele vragen van mij :

- is het mogelijk om in 1 dag via de "bright angel trail" in de grand canyon naar de rivier te lopen en weer terug omhoog? ons hotel ligt aan de grand canyon dus
  we hebben echt de heele dag de tijd.

- Is het noodzakelijk voor de volgende dingen vooraf kaarten te boeken? Alcatrez, Hooverdam, nationale parken pas?

Nou hopelijk hebben jullie leuke reacties
#1 - 21-01-2008, 23:02 uur
Voor al onze avonturen zie www.vandewateropreis.nl

Marianne

Hallo Guido,

Je hebt al geboekt, dus het is waarschijnlijk te laat om nog wat wijzigingen aan te brengen, maar houdt er rekening mee dat je erg snel langs sommige parken gaat. Jammer dat je eerst boekt en dan pas vraagt of het een goede keus is.
Als je nog wat kunt wijzigen zou ik Lake Tahoe laten vallen. In deze route moet je in 1 dag van Lake Tahoe naar Fresno en dan is het de bedoeling dat je dan ook nog Yosemite bezoekt. Dit is een van de mooiste en grootste parken en het enige wat je kunt doen is er doorheenrijden. Boek densoods zelf een overnachting in het park en rijdt er rechtstreeks vanuit San Francisco naar toe. Die ene nacht in Lake Tahoe zul je echt niet missen.

Ook St George vind ik niet handig; als je Zion bezoekt moet je weer terugrijden naar St George. Een motel in Springdale is veel handiger. En is het de bedoeling om ook nog Bryce te bezoeken?

Je schrijft niet wanneer je gaat, maar het wordt in de hete zomermaanden afgeraden om in 1 dag naar beneden te hiken in de GC. Als de temperatuur redelijk is en je conditie goed, dan kan het. Je kunt altijd een stuk doen en kijken hoe het gaat. Reken er op dat je omhoog 2 keer zo veel tijd kwijt bent als naar beneden, en dat het door de hitte extra zwaar is. In de ochtend zal het wel meevallen, je moet in elk geval erg vroeg vertrekken. Google eens op hike en Grand Canyon, dan vind je meer dan genoeg info.

Een nationale parkenpas (heet tegenwoordig America the Beautiful) kun je bij het eerste park kopen dat je bezoekt.Alcatraz is wel verstandig om van te voren te boeken.
Wannneer wou je de Hooverdam doen, vanuit Las Vegas of als je onderweg bent? In beide gevallen een beetje jammer van de tijd.

Marianne
#2 - 22-01-2008, 08:06 uur

GuidoWater

Hoi marianne,

Bedankt voor je reactie. Even over de datum, we gaan op 14 juli en komen aan in nederland op 5 augustus.

Ondanks dat we 3 weken weg gaan kan je natuurlijk niet alles zien. Hier zijn we ons ook van bewust. De bewuste dag die jij bedoeld van lake tahoe naar fresno willen we over de tioga pass rijden. je rijd dan toch de heele dag door yosemite park heen. En er zijn zoveel nationaal parken dat je gewoon een keuze moet maken. We hebben ook geen vaste tijden waarop we in de hotels moeten zijn dat is wel makkelijk. We kunnen rustig s'ochtends om 8 uur wegrijden en 's avonds om 10 uur in het hotel aan komen. Voor mij zijn de hotels puur om te overnachten. Dat hebben we toch een heele dag de tijd om het park te bekijken.

Over st george heb je inderdaad gelijk hier hadden we misschien beter een ander hotel kunnen kiezen. Ik had er niet bij stil gestaan dat je terug moest rijden naar st. george dit is jammer maar op zich ook geen probleem denk ik. We zullen inderdaad wel moeten kiezen tussen zion en bryce canyon maar zoals ik al zei we kunnen toch niet alles zien. En je moet wensen overhouden voor de volgende reis lijkt me.

We waren van plan om de hooverdam te doen op de dag dat we in las vegas zijn. Heb van vrienden gehoord dat las vegas overdag niet echt geweldig is en dat de stad vooral 's avonds tot leven komt. Maar dit willen we ter plekke bekijken. De hoover dam zal vast ook niet de heele dag in beslag nemen. Waarom vind u dit zonde van de tijd als ik vragen mag? misschien betere ideeën voor deze dag?

Ik heb een foto gevonden van iets dat ik wil bezoeken maar ik weet niet exact waar het is. Het ligt bij page in de buurt maar kan er maar weinig over vinden. het heet volgens mij "antilope canyon". Ik heb hieronder een link naar een foto :

http://www.esthervanderzouw.com/2007/foto's/IMG_2571_resize.JPG

Misschien iemand meer informatie hierover?

Ik heb geen idee hoe warm het is in deze periode en bij ons bezoek aan grand canyon zal ik daar ook zeker rekening mee houden wat je zei. Ik denk dat we het beste ter plekke kunnen beoordelen hoever we erin lopen.

Wat voor kleding zal u adviseren voor deze periode? ik heb zelf het idee dat ik niet eens lange broeken mee hoef te nemen of zit ik er helemaal naast?

Nou bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel  >:D
#3 - 22-01-2008, 19:33 uur
Voor al onze avonturen zie www.vandewateropreis.nl

jerbia

Ik heb een foto gevonden van iets dat ik wil bezoeken maar ik weet niet exact waar het is. Het ligt bij page in de buurt maar kan er maar weinig over vinden. het heet volgens mij "antilope canyon". Ik heb hieronder een link naar een foto :

http://www.esthervanderzouw.com/2007/foto's/IMG_2571_resize.JPG

Misschien iemand meer informatie hierover?

Antelope Canyon is een zg. 'slotcanyon'. Je kunt de upper of de lower canyon bezoeken. Bij de upper canyon wordt je begeleid door een gids, bij de lower niet. Je kunt zelf naar de parkeerplaats bij Antelope Canyon rijden (milemarker 299 aan de AZ-89), en daar de kaartjes kopen waarna je met een jeep naar de Canyon wordt gebracht, of je reserveert kaarten voor een jeeptour vanuit Page.

Citaat
We waren van plan om de hooverdam te doen op de dag dat we in las vegas zijn. Heb van vrienden gehoord dat las vegas overdag niet echt geweldig is en dat de stad vooral 's avonds tot leven komt. Maar dit willen we ter plekke bekijken. De hoover dam zal vast ook niet de heele dag in beslag nemen. Waarom vind u dit zonde van de tijd als ik vragen mag? misschien betere ideeën voor deze dag?

I.p.v. de Hooverdam kun je ook de Glen Canyon Dam bij Page bezoeken, minstens zo mooi. Om de Hooverdam te bezoeken ben je veel tijd kwijt. Ze zijn daar druk bezig met werkzaamheden waardoor er veel opstoppingen onstaan.

Je zou kunnen overwegen om vanaf Las Vegas een bezoek te brengen aan het Valley of Fire SP.

Citaat
Wat voor kleding zal u adviseren voor deze periode? ik heb zelf het idee dat ik niet eens lange broeken mee hoef te nemen of zit ik er helemaal naast?

Wij zijn vorig jaar in dezelfde periode in het Zuidwesten geweest. Temperaturen van rond de 40 gr. waren geen uitzondering! Alleen in San Francisco was de temperatuur wat aangenamer (rond de 23 gr.)

#4 - 22-01-2008, 20:38 uur
« Laatst bewerkt op: 22-01-2008, 20:50 uur door jerbia »

Pepijn

1 nacht - Pismo beach

tijdig een plaats reserveren: op het laatste moment aankomen lukt (meestal) niet. Wij moesten uiteindelijk het binnenland in om nog te kunnen overnachten. Eigenlijk geldt dat voor alle campings langs de kust, dus ook San Diego.

Wij hebben 2005 een dergelijk reis gemaakt, kijk voor ons verslag op
http://kings2005usa.web-log.nl/kings2005usa/
#5 - 22-01-2008, 21:32 uur

GuidoWater

Bedantk voor de reacties.

Die entylope canyon wil echt zeker bezoeken heb inmiddels wel een goede site hierover gevonden met duidelijke aanwijzingen waar het is.

Wat de hooverdam betreft zal ik het wel jammer vinden om die niet te kunnen bezoeken. Ik ben iemand erg geintereseerd in techniek en het schijnt dat je in de hoover dam echt geweldige rondleidingen kan krijgen.

De valley of fire ziet er erg mooi uit inderdaad maar ben bang dat het dan een beetje teveel word van hetzelfde. maar ik zet het op mijn lijstje misschien dat we straks iets anders kunnen laten afvallen ofzo.

Gelukkig hebben we alle overnachtingen nu al geboekt dus we hoeven niet bang te zijn dat er geen plek is op de plaatsen waar we langs komen. Trouwens wel een erg leuke site. Staan wel leuke ideeen op en leuke foto's.

Weet iemand toevallig waar in sequila national park het punt ligt waar je door die boom kan rijden? en ergens ook onder een omgevallen boom door?


#6 - 22-01-2008, 22:12 uur
Voor al onze avonturen zie www.vandewateropreis.nl

Marianne


Weet iemand toevallig waar in sequila national park het punt ligt waar je door die boom kan rijden? en ergens ook onder een omgevallen boom door?

Kijk eens hier: www.nps.gov/seki/faqtunnel.htm

Marianne
#7 - 22-01-2008, 23:10 uur

GuidoWater

hoi marianne, Zo dit wist ik dus echt niet. Dit vind ik wel echt jammer leek  me wel een leuke vergelijking om op een foto te kunnen laten zien hoe groot de bomen echt zijn. Wist eigenlijk niet eens dat de boom niet eens in sequila had gestaan.

Maar moeten we maar weer verder zoeken naar goede ideeën om te doen. Iemand nog suggesties?
#8 - 23-01-2008, 19:01 uur
Voor al onze avonturen zie www.vandewateropreis.nl

allard

Citaat
- is het mogelijk om in 1 dag via de "bright angel trail" in de grand canyon naar de rivier te lopen en weer terug omhoog? ons hotel ligt aan de grand canyon dus
  we hebben echt de heele dag de tijd.

Dit wordt over het algemeen sterk ontraden. Zeker midden in de zomer. Bedenk dat je op het meest hete deel van de dag weer omhoog moet. Weinig tot geen schaduw. Lees hier een officieel standpunt. Lees hier een kort verslag van een paar wandelfreaks. Zelf hebben we deze tocht niet gemaakt hoewel we het wel sterk hebben overwogen. We hebben er daarom veel over gelezen. Uit allerlei verslagen komt naar voren dat het laatste stuk in de inner canyon ook niet het meest boeiende deel van de tocht is. Het wordt vooral gedaan om er "geweest" te zijn.

Allard
#9 - 23-01-2008, 19:26 uur

GuidoWater

Ok ik ben overtuigd om niet helemaal naar de rivier te lopen in 1 dag. Zijn er mensen die ervaring hebben om vanuit "grand canyon village" via "bright angels trail" naar "plateau point" te lopen? Dit is volgens mij ongeveer halverwege de tocht naar beneden en je hebt er volgens mij wel een fantistisch uitzicht over grand canyon. Je bent wel niet bij de rivier maar je kunt hem vanaf daar elk geval wel erg goed zien.

Weet iemand eigenlijk hoe ver het is om van "death valley village" naar "badwater" te rijden? wij willen hier op onze reis van bakersfield naar las vegas eigenlijk wel graag langs rijden. Als we door death valley rijden is het 6 en half uur rijden maar is het dan de moeite om de omweg langs badwater" te maken?

Heeft er iemand tip voor wat te doen in scotsdale en palm springs? kan hier tot nu toe weinig over vinden.
#10 - 05-02-2008, 14:59 uur
Voor al onze avonturen zie www.vandewateropreis.nl

Marianne

Kijk voor Death Valley eens op deze site: http://www.nps.gov/deva/planyourvisit/maps.htm en bestudeer de map van het park en het overzicht met routes van DV naar Las Vegas.
Er is geen Death Valley Village, misschien bedoel je Furnace Creek? Je kunt als je van Furnace creek komt (daar kun je ook het visitor center bezoeken) via Badwater naar Las Vegas rijden. zie ook ons 2006-verslag vanaf 10 augustus.
Badwater is wel aardig, en langs dezelfde weg kun je ook Devils Golfcourse en Artists Palette meenemen. Voor Zabriskie Point moet je dan een omweg maken, tenzij je de route via DV Junction neemt.

Scottsdale: geen idee, ik zou zo lang mogelijk onderweg genieten en vroeg weer vertrekken. Misschien kun je op weg naar Palm sprtings nog Joshua Tree NP bezoeken. Ik zou zelf Scottsdale overslaan en de route binnendoor via Sedona en Prescott nemen.

Marianne
#11 - 05-02-2008, 20:39 uur

ruud

Guido
Helemaal eens met Marianne. Scottsdale is niets bijzonders. Het is een luxe buitenwijk van Phoenix met veel kunst galerijen waar je een goed gevulde portemonnaie voor moet hebben. De route Sedona - Jerome - Prescott valley is vele malen mooier.
#12 - 25-02-2008, 23:07 uur

GuidoWater

We hebben inmiddels een hoop leuke dingen gevonden die we deze vakantie zouden kunnen doen. Ik heb hieronder een lijsjte gemaakt. Ik zeg niet dat we alles willen doen maar we proberen voor onszelf een lijstje te maken en dan ter plekke te kijken wat we wel kunnen doen en wat niet. Kijken wat het leukst is. Hebben jullie misschien nog tips voor leuke dingen die er niet bij staan? De overnachtingen staan allemaal vast en kunnen / willen hier niks in wijzigen. We zijn gewoon van plan om elke dag vroeg te vertrekken  rond 8 uur en we zien de hotels puur voor overnachting. Misschien op een rustige dag een keer aan het zwembad maar we vinden het zonde om hier onze tijd te verdoen als er zoveel te zien is. We hoeven ook pas laat bij het volgende hotel te zijn. Onze reis organisatie zou de hotels hier al over ingelicht hebben dus dat hoeven we zelf niet meer te doen. Hier een beetje onze planning :

14 juli : Amsertdam -> LA
aankomst 19:00 lokale tijd huurauto halen en naar hotel

15 juli : Los angeles
bezoek hollywood boulevard, sunset boulevar, walk of fame, Mann's Chinese Theatre (is dit gratis?) (hoeveel tijd hou je over als je deze dingen bezocht hebt? nog andere dingen misschien die de moeite waard zijn?)

6 juli : Los angeles -> Pismo beach

In de ochtens rondrit door beverly hills en daarna via de 101 langs malibu beach rijden. Iemand nog tips voor bezienswaardigheden onderweg? bijv. waar we echt moeten stoppen langs de 101?

17 juli : Pismo beach - San Fransisco
Via de 101 rijden. Bezoek aan big sur, in de middag willen we de 49 mile scenic drive doen door san francisco, onderweg op deze trip willen we bij de volgende dingen stoppen, lombard street, twin peaks en we willen een rit over de san francisco oakland bay bridge maken tot aan treasure island en dan weer terug. Is dit een beetje te doen in één dag?

18 juli : San Fransisco
Met kabeltram naar fisherman's wharfs, Bezoek aan alcatraz (kaarten al besteld voor 12:00), na terugkomst china town bezoeken.

19 juli : San Fransisco
Kabeltram museum, coit tower, trans american building, verder iemand nog tips voor deze dag?

20 juli : San Fransisco -> South Lake Tahoe
Golden gate brug bezoeken en daarna richting lake tahoe. Iemand nog leuke tips voor onderweg?

21 juli : South Lake Tahoe -> Fresno
Bezoek aan mono lake daarna via tioga passnaar yosemite village, indien tijd over willen we richting glacier point rijden

22 juli : Fresno -> Bakersfield
door Sequoila park, bezoek aan general sherman three en giant forrest. zijn er nog meer leuke dingen in dit park? is kings canyon de moeite waard?

23 juli : Bakersfield -> Las Vegas
door death valley. bezoek aan badwater en zabrisky point, zijn er nog tips waar we moeten stoppen in Death valley?. 's avonds een wandeling over the strip maken.

24 juli : Las Vegas
bezoek aan de Hooverdam, in de middag en avond the strip, Stratosphere, fremont streat

25 juli : Las Vegas -> st. George
Eerst bezoek aan zion national park brengen. daarna indien tijd bezoek aan bryce canyon. terug naar st. george

26 juli : st. george -> Page
bezoek aan horseshoe bend, Entylope canyon en navajo indian bridge.

27 juli : Page -> Valle
bezoek aan monument valley. eerste indruk grand canyon

28 juli : Valle
bezoek aan grand canyon, Via bright angel trail naar plateau point lopen en terug.

29 juli : Valle -> Scottsdale
Bezoek aan Meteor crater, montezuma castle en door sedona rijden, rock slide park

30 juli : Scottsdale -> Palm Springs
We willen door Joshua tree national park rijden. Iemand nog tips voor onderweg? of in joshua tree national park?

31 juli : Palm Springs -> San diego
uss midway in san diego bezoeken. Deze dag hebben we nog weinig voor bedacht. Iemand hier nog iets leuks voor misschien?

1 aug : San Diego
bezoek aan sea world

2 aug : San Diego -> Los angeles
via 101 highway, bezoek aan long beach

3 aug : Los angeles
universal studio's ?? iemand nog andere tips voor LA?

4 aug : Los angeles -> Amsterdam

5 aug : Amsterdam
einde vakantie 
#13 - 10-03-2008, 22:03 uur
Voor al onze avonturen zie www.vandewateropreis.nl

Marianne

17 juli : Pismo beach - San Fransisco
Via de 101 rijden. Bezoek aan big sur, in de middag willen we de 49 mile scenic drive doen door san francisco, onderweg op deze trip willen we bij de volgende dingen stoppen, lombard street, twin peaks en we willen een rit over de san francisco oakland bay bridge maken tot aan treasure island en dan weer terug. Is dit een beetje te doen in één dag?


Ik neem aan dat je Hwy 1 bedoelt en niet de 101. Die laatste loopt niet langs de kust.
Vanuit Pismo Beach naar SF ben je al 5 uur kwijt zonder uitstapjes, wordt een drukke dag dus.

20 juli : San Fransisco -> South Lake Tahoe
Golden gate brug bezoeken en daarna richting lake tahoe. Iemand nog leuke tips voor onderweg?

21 juli : South Lake Tahoe -> Fresno
Bezoek aan mono lake daarna via tioga passnaar yosemite village, indien tijd over willen we richting glacier point rijden

Ik heb het al vaker gezegd, maar ik wil het toch nog eens zeggen: sla Lake Tahoe over. Het is aardig, maar niet bijzonder, en je hebt daardoor geen tijd voor Yosemite. Voor tips: lees eens ons reisverslag 2006, vanaf 1 augustus.

Van South Lake Tahoe naar Fresno via Yosemite is 6.30 uur rijden. Dan heb je nog geen pauzes gehad, geen Mono Lake gezien, niets in Yosemite gezien behalve dat wat je van de weg af hebt gezien. Voor Glacier Point moet je 2 a 3 uur extra rekenen. Tijd voor een andeling zie ik niet in dit schema.
Je zegt dat je hotels alleen beschouwt als overnachtingsplaatsen, maar dat geldt voor iedereen hier; iedereen neemt de tijd voor de parken en gaat bij de adviezen er ook van uit dat je niet uren op je hotelkamer gaat zitten.

22 juli : Fresno -> Bakersfield
door Sequoila park, bezoek aan general sherman three en giant forrest. zijn er nog meer leuke dingen in dit park? is kings canyon de moeite waard?

Ja, Kings Canyon is ook de moeite waard. Wij vonden de Kings Canyon scenic byway prachtig. Zie ook hiervoor ons reisverslag 2006.

23 juli : Bakersfield -> Las Vegas
door death valley. bezoek aan badwater en zabrisky point, zijn er nog tips waar we moeten stoppen in Death valley?. 's avonds een wandeling over the strip maken.

Rijd langs het visitor center en informeer naar de mogelijheden. Je krijgt er een kaart van het park zodat je kunt bekijken wat er op je route ligt. Badwater ligt op de route naar Shoshone, mar Zabrikie Point ligt op een andere route. Het zal krap worden.
Kijk ook hiervoor in ons reisverslag 2006, vanaf 11 augustus.

25 juli : Las Vegas -> st. George
Eerst bezoek aan zion national park brengen. daarna indien tijd bezoek aan bryce canyon. terug naar st. george


Bryce gaat echt niet lukken, zelfs als je alleen maar door Zion heen rijdt. Stop in Zion, neem de shuttlebus en maak wat wandelingen. Bryce is ruim 2.30 uur rijden (en weer terug). gaat echt niet lukken. Je wint een paar uur als je St George verandert in Kanab (voor 60 dollar heb je al een kamer). Ook de volgende dag scheelt het je 2 uur.

Marianne
#14 - 10-03-2008, 22:48 uur

Hans B

Pismo Beach - San Francisco
San Francisco - Lake Tahoe
Lake Tahoe - Fresno
St.George - Page
Page - Mon. Val - Grand Canyon
Grand Canyon - Scottsdale
Scottsdale - San Diego

Gelukkig gaat de zon al rond 06.00 uur op en pas om 21.00 uur onder, dus je hebt 15 uur per dag te besteden.
Wellicht dat je voor een aantal dagen nog wat tijd te kort komt, maar dan kun je altijd in het donker nog rijden.

't Misschien wat scherp gezegd, maar ik zou nog eens goed kijken naar alles wat je wilt en hoeveel tijd je er aan kunt besteden.
Beter enkele dingen niet gezien dan overal langs racen.

Hans.
#15 - 11-03-2008, 10:53 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15