Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

rondreis west

Discussie gestart

chrissan

voor het eerst naar Amerika.
wij willen zomer 2012 juli met ons gezin naar Amerika voor rondeis 23 dgn west
dag1 aankomst LA
2 LA-PS 3 PS-Lake Havasu 4 Lake Havasu- GC NP 5 GC NP 6 GC MV Page 7 8 Page BC NP Las Vegas 9  LV 10 las Vegas Bakersfield 11 Bakersfield Yosemite NP 12 13 Yosemite NP San Fransico 14 15 San Fransico- langs de kust weer naar LA om daar nog goed te vertoeven
Monterey-Santa Barbara Santa Monica Venice Beach in ieder geval strand! is dit wat of hoe lang verblijf je bij een NP of ligt dat eraan wat je daar gaat doen kinderen zijn 10 14 jaar.
alle tips zijn welkom! want het is toch niet niks vinden wij, we hebben er ontzettend veel zin in vooral omdat je nu aan het oriënteren bent, enzo maar ook komen praktische punten om de hoek kijken, waar vooral ik me druk om kan maken, zoals het rijden daar, het weer, reserveren van hotels ja/nee, bij wie en waar kun je dat het beste doen, wat schaf ik aan, koffers tassen meenemen, enz enz dus...wie wil ons op weg helpen!? :D bedankt alvast!!!
#1 - 23-01-2012, 10:39 uur

Tet14

De route is goed te doen maar ik zou de accenten iets anders leggen:
1. LA
2. LA-Joshua Tree NP
3. Joshua Tree NP-GC
4. GC.
5. GC naar Monument Valley
6. Monument Valley naar Page
7.Page
8. Page-Bryce
9. Bryce-Zion
10. Zion
11. Zion-Las Vegas
12. Las Vegas
13. Las Vegas via Death Valley naar Lone Pine
14. Lone Pine-Yosemite
15. Yosemite
16. Yosemite-San Francisco
17,18: San Francisco
19. SF-Monterey
20. Monterey-Cambria
21. Cambria-Los Angeles
22,23: Los Angeles.
Velen blijven slechts een nacht in GCNP dus dat is ook nog een optie.
Je hebt zeker reserveringen nodig voor de NP's in de zomer.
Tet
#2 - 23-01-2012, 11:56 uur

JohanenTine

Het rijden daar gaat echt veel vlotter dan in Europa. Je mag doorgaans niet zo hard rijden, maar de wegen zijn zo rechtdoor, met zoveel minder wagens op de baan dat het echt easy rijden en reizen is.

Misschien moet je ook voor jezelf uitmaken of je veel wil gaan wandelen? Dan heb je doorgaans wat meer tijd nodig in de parken. Wil je de Grand Canyon afdalen en tot op welke hoogte?
#3 - 23-01-2012, 12:11 uur

Marianne

Lees eens wat reisverslagen, daarin vind je op veel vragen al een antwoord, op basis van ervaringen van anderen kun je vaak ook zien hoeveel tijd je zelf overal nodig denkt te hebben.
Wij zijn nu 4 keer met de kinderen naar Amerika geweest (2002/2004/2006/2008), kijk eens in onze reisverslagen.
Met kinderen zou ik langer in Yosemite blijven omdat daar erg veel te doen is. Als je er zo vroeg mogelijk in de zomer naar toe gaat kun je nog raften, maar je kunt er ook fietsen, zwemmen, paardrijden, sequoia's bekijken, wandelen, etc
Wij boeken de accommodatie altijd zelf, meestal rechtstreeks bij de hotels.
Beginnen in SF kan handig zijn omdat je dan een paar dagen autohuur uit zou kunnen sparen. Ik zelf vind het echter wel zo handig om meteen de auto te hebben. Beginnen in Phoenix en eindigen in LA is ook een optie; je hebt dan niet die lange rit van LA naar de GC, en je kunt nog even Sedona meepakken (met bijvoorbeeld een beozekje aan het Slide Rock State Park). Joshua Tree is erg heet in juli, en onze kinderen vonden het niet erg interessant. We hebben wel afgelopen december daar een paar trails gedaan, maar in de zomer is dat geen pretje.
Voor informatie over de parken zie www.nps.gov en www.ontdek-amerika.nl .

Marianne
#4 - 23-01-2012, 12:24 uur

Dirc

Wat vind je zelf leuk / waar ligt jullie voorkeur? Natuur of juist steden of liever veel rijden?
#5 - 23-01-2012, 14:16 uur

Hans B

Ik zou twee zaken combineren.
De route van Tet14, maar de optie van Marianne om te starten in PHX.
Dag 01 AMS - PHX
Dag 02 PHX - Grand Canyon (reisduur 4 uur) eventueel een stop bij Slide Rock SP.
Eindigen in Sedona zou ook kunnen, maar je gaat nog erg veel mooie rode rotsen zien tijdens je reis.
Doorreizen naar Grand Canyon levert je meer 'ruimte' (op voor het vervolg van je reis.
Dag 03 Gr.C.
Dag 04 verder zie Tet14.

Een dag extra Yosemite, Las Vegas en/of San Francisco kan geen kwaad.
23 Dagen uit en thuis is echt opschieten.
Succes.
#6 - 24-01-2012, 16:52 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Bas_en_Es

Eens met bovenstaande opmerkingen.
Nog klein dingetje: Lake Havasu vonden wij niets. Het was even lekker om het water in te gaan, maar dan nog was het er zooo heet en dit was in mei :)
Joshua Tree vonden wij wel leuk (was ook eerste park, daarna volgden nog mooiere dingen  ;D), maar zelfs om 9:00u 's ochtends leek een hike ons geen goed idee. Dus even lekker doorheen gereden en wat foto's gemaakt was genoeg.
Succes verder!
Gr,
Es.
#7 - 08-02-2012, 21:39 uur

Marianne

Ik ben benieuwd of Sandra nog meeleest, en iets aan onze tips heeft gehad.

Marianne
#8 - 08-02-2012, 22:54 uur

chrissan

hoi hoi,

ja lees nog steeds mee hoor?
staat ontzettend veel op deze site en inmiddels hebben we alles vastgelegd om van de zomer naar de states te gaan,
we hebben er zin in. :D

groetjes en bedankt voor de vele tips!! hebben er zeker wat aan gehad.
#9 - 09-02-2012, 11:41 uur

TondeG


 inmiddels hebben we alles vastgelegd om van de zomer naar de states te gaan,

Hoi Sandra, mag ik dan zo vrij zijn om te vragen wat de route is geworden! Hier kunnen anderen ook weer van leren. 

Ton
#10 - 09-02-2012, 14:53 uur

chrissan

Dat mag je zeker vragen... We gaan georganiseer met arke!
Dit kwam voor ons het beste uit en het voordeligste, het was aan de ene kant heel spannend om het allemaal zelf te organiseren, dus vandaar dat het voor ons allemaal gepland is, wel zo makkelijk, en was zal het niet de laatste keer zijn als ik de verhalen zo allemaal lees dus we zullen eerst eens ervaring opdoen. Het is wel de route geworden zoals beschreven heerlijk 23 dagen!
Weet iemand of je makkelijk een dvd speler mee in het vliegtuig kan nemen als handbagage? En daar in de auto zijn dat gewone sigaretten aanstekeraansluitingen? :-*
#11 - 11-02-2012, 16:45 uur

Marianne

De meeste mensen die hier op het forum komen regelen de reis zelf en dat is niet voor niets. Jammer dat je niet wat meer tijd hebt genomen om hier wat vragen te stellen. Iedereen is hier heel behulpzaam, en ik durf wel te stellen dat we hier meer ervaring hebben dan de mensen van Arke.
Je bent misschien goedkoper uit (hoewel ik me dat afvraag) maar als het goedkoper is, dan is dat omdat je in plaatsen overnacht waar niets te beleven is, en waar je ver van de parken af zit. Ik hoop dat in de Arke-reis ook voldoende rekening wordt gehouden met de wensen van de kinderen, en dat je voldoende tijd hebt voor de parken.
Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed dat je wel eerst advies komt vragen hier en dan zomaar iets boekt; ik kan me heel goed voorstellen dat er dingen in de reis zitten die met een simpele aanpassing beter hadden gekund; geloof me, daar hebben we ervaring mee.
Je zult ongetwijfeld een mooie reis maken, maar bedenk dat het zelf regelen veel meer voldoending, voorpret, en kennis geeft dan het boeken van een standaardreis.

Ik heb even naar Arke gekeken, en ik zie bij de 23-daagse reis staan dat het geschikt is voor stellen. Wat is anders zou doen - en misschien kun je dat nog aanpassen - is 2 nachten Zion en 1 nacht Bryce ipv andersom. En waarom wilen jullie midden in de zomer een dag in Phoenix zitten? Die tijd kun je beter in Yosemite of tussen Yosemite en Death Valley gebruiken.

Marianne
#12 - 11-02-2012, 23:38 uur

Tet14

Aanstekeraansluitingen zijn in alle autos gelijk.
#13 - 12-02-2012, 00:28 uur

chrissan

hallo marianne,

ik heb ook geen moment getwijfeld dat de mensen van dit forum weinig tot geen ervaring zouden hebben anders had ik hier ook niet ingeschreven, maar ervaring moet ieder voor zichzelf opdoen en die kan ik niet meenemen, de ervaring van anderen wel de tips, en die zal ik ook gebruiken, en daar heb je wat aan, en zoals ik al schreef we gaan eerst de ervaring op doen, wij hebben denk ik...voor ons de goede keus gemaakt om dit zo te boeken, nogmaals bedankt voor de tips!! en het zal best goed komen daar ben ik van overtuigd.
groetjes Sandra.
#14 - 13-02-2012, 07:02 uur

Freddytex

Wat betreft je vraag of het gemakkellijk is om een dvd speler mede te nemen .Bedoel je een draagbare dvd speler of een kleine dvd speler om op tv aan te sluiten. Mede nemen is geen probleem . Ikzelf heb steeds mijn laptop bij terwijl mijn vrouw evetueel een dvd speler bij heeft .Hou echter rekening met de aansluitingen op de amerikaanse TV.(ATSC systeem) geen scart aansluiting hebben maar wel een HD of/en DVI aansluiting hebben
#15 - 13-02-2012, 14:02 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15