Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

rondreis westen 2016

Discussie gestart

roseline

Na 5 rndreizen in het westen, plannen we volgend jaar terug te gaan. Wij hebben 15 nachten en zouden opnieuw Yellowstone, Moab, monument Valley willen aandoen. Ook de canyon de chelley staan nog op ons lijstje (Death Valley, Yosimite hebben we reeds voldoende bezocht ...)
Kan iemand nuttige tips geven . Ik dacht te landen op Salt Lake city en terug te vertrekken in Las Vegas of Phoenix. Wat wij nog niet gezien hebben van het westen is de kuststrook tussen Los Angeles en San Francisco. Wij maken graag lange dagen en kijken op geen km omrijden...

bedankt,
#1 - 13-07-2015, 13:37 uur

Marianne

Met de wensen die je hebt zou het begin van de reis er zo uit kunnen zien:

1   naar      Salt Lake city
2   Salt Lake city    -   Yellowstone
3   Yellowstone   
4   Yellowstone   
5   Yellowstone    -   Grand Teton/Jackson
6   Grand Teton    -   Vernal
7   Vernal    -   Moab
8   Moab   (Arches)
9   Moab   (Canyonlands, Dead Horse Point SP)
10   Moab    -   Monument Valley
11   Monument Valley    -   Canyon de Chelly
12   Canyon de Chelly    -   
...


De kustroute lijkt me zo niet in te passen. Begrijp ik goed dat je al eerder in Yellowstone en Moab bent geweest? Hoevele tijd zou je daar dan nu voor uit willen trekken?
Wil je voor Las Vegas tijd uittrekken? Of wellicht naar Sedona?
Ben je al eens naar Capitol Reef geweest? Of Mesa Verde?
In welke tijd van het jaar wil je gaan?

Marianne
#2 - 13-07-2015, 16:57 uur

Hans B

Ondanks dat je graag mag autorijden en rijden in de USA is inderdaad een feest, vind ik je ideeen voor 15 dagen wel erg ambitieus.
Zoals Marianne de eerste dagen heeft opgesteld helemaal prima, maar waar wil je dan de LA - SF route doen.

Omdat je aangeeft op verschillende plaatsen al geweest te zijn, zou ik voor iets nieuws kiezen en daar een route omheen breien. Een noord zuid langs de kustlijn zou best kunnen. Seattle - San Diego of zo. Met enkele uitstapjes naar het binnenland. MtStHelens, Olympic, MtRainier, Crater Lake, coastal redwoods, Lassen Vulcanic om maar wat te noemen.
#3 - 13-07-2015, 18:59 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

roseline

Met de wensen die je hebt zou het begin van de reis er zo uit kunnen zien:

1   naar      Salt Lake city
2   Salt Lake city    -   Yellowstone
3   Yellowstone   
4   Yellowstone   
5   Yellowstone    -   Grand Teton/Jackson
6   Grand Teton    -   Vernal
7   Vernal    -   Moab
8   Moab   (Arches)
9   Moab   (Canyonlands, Dead Horse Point SP)
10   Moab    -   Monument Valley
11   Monument Valley    -   Canyon de Chelly
12   Canyon de Chelly    -   
...


De kustroute lijkt me zo niet in te passen. Begrijp ik goed dat je al eerder in Yellowstone en Moab bent geweest? Hoevele tijd zou je daar dan nu voor uit willen trekken?
Wil je voor Las Vegas tijd uittrekken? Of wellicht naar Sedona?
Ben je al eens naar Capitol Reef geweest? Of Mesa Verde?
In welke tijd van het jaar wil je gaan?

Marianne


We zouden gaan in juni. Mesa verde hebben we gedaan, Sedona en Capitol Reef niet. Las Vegas vonden we een fijne belevenis en zouden we gerust nog eens overdoen
#4 - 13-07-2015, 21:40 uur

roseline

Dit jaar zijn we gestart in San Franciso en naar het noorden getrokken tot mount Rainier,en teruggereden via Yakima, Bend, Crater Lake, Lassen Volcanic, Lake Tahoe en Yosimite naar San Francisco
#5 - 13-07-2015, 21:42 uur

Marianne

Juni is een prachtige periode; wij zijn net afgelopen juni in onder andere Yellowstone geweest. Misschien heb je iets aan ons reisverslag. Wat ons wel tegenviel was dat het al zo druk was in Yellowstone.
In het voorstel wat ik heb gegeven zou je Capitol Reef kunnen toevoegen, en een nacht Sedona:

1   naar      Salt Lake city
2   Salt Lake city    -   Yellowstone
3   Yellowstone   
4   Yellowstone   
5   Yellowstone    -   Grand Teton
6   Grand Teton    -   Capitol Reef
7   Capitol Reef    -   Moab
8   Moab   
9   Moab   
10   Moab    -   Monument Valley
11   Monument Valley    -   Canyon de Chelly
12   Canyon de Chelly    -   Sedona
13   Sedona    -   Las Vegas
14   Las Vegas    -   Las Vegas
15   Las Vegas

Een extra dag Yellowstone zou ook mooi zijn, maar ik vermoed dat je 2 dagen voldoende vindt als ik kijk naar jullie reistempo.


Marianne
#6 - 13-07-2015, 22:59 uur

roseline

bedankt,

Enkele jaren terug waren we ook in juni in Yellowstone, maar 2 nachten daar was zo kort, alles moest zo vlug gaan, vandaar dat we er nog eens willen terugkomen . De States zijn zo boeiend dat we overal wel eens zouden willen teruggaan, met meer tijd....
Bedankt voor de info
#7 - 14-07-2015, 08:26 uur

Cees A

Je hinkt een beetje op 2 gedachten.
Je wil op zoveel mogelijk plaatsen geweest zijn, maar je wil toch ook wat zien van de parken en plaatsen die je bezoekt.
Die twee gaan niet goed samen, dat heb je bij je vorige, veel te korte, bezoek aan Yellowstone kunnen zien.
Ik denk dat je duidelijke keuzes moet maken.
Of je blijft reizen op de manier zoals je voorheen deed.
Ik omschrijf dat (ietwat overdreven, ik weet het) als:  "we zijn overal geweest maar hadden geen tijd om iets te zien"
Of je gooit het roer om, je beperkt het gebied en het aantal parken dat je bezoekt en neemt daar wat meer tijd voor.
Ik ben voorstander van het laatste. je bent immers op vakantie, niet op de vlucht ................
De parken/plaatsen waar je nu niet komt lopen niet weg, die bewaar je gewoon voor een volgende reis
#8 - 14-07-2015, 12:05 uur

roseline

Capitool Reef kunnen we ook bezoeken en Sedona is ook nieuw voor ons. Als we vertrekken in Salt Lake City en dan Yellowstone en Jackson, hoe plannen we dan best verder ? Wij zouden 2 nachten in Moab blijven, Monument Valley nog eens aandoen, de route tussen Gunnisson en Durango vonden we ook heel mooi, maar ik weet niet hoe we dit best inplannen .....
#9 - 15-07-2015, 12:10 uur

Old Faithful

1   Vlucht naar   -   Salt Lake City
2   Salt Lake City   -   Yellowstone
3   Yellowstone   -   Yellowstone
4   Yellowstone   -   Yellowstone
5   Yellowstone   -   Grand Teton
6   Grand Teton   -   Capitol Reef
7   Capitol Reef   -   Moab
8   Moab   -   Moab
9   Moab   -   Moab
10   Moab   -   Montrose
11   Montrose   -   Monument Valley
12   Monument Valley   -   Sedona
13   Sedona   -   Las Vegas
14   Las Vegas   -   Las Vegas
15   Las Vegas   -   Las Vegas

Deze route lijkt heel veel op die van Marianne. Ik heb alleen Canyon de Chelly vervangen door Montrose, zodat je op dag 11 de Million Dollar Highway kunt rijden (ik neem aan dat je dat bedoelt met "de route tussen Gunnison en Durango").
Net als Marianne kies ik ook voor twee hele dagen, dus drie overnachtingen, in Moab. Die heb je m.i. wel nodig.
Op dag 10 zou je kunnen kiezen tussen een bezoek aan Colorado N.M. of Black Canyon Of The Gunnison N.P. Rij die dag in ieder geval via Ut-128.
Je kunt ook een dag Las Vegas minder doen en die ergens anders inzetten.

Succes en veel plezier met de voorbereiding.
#10 - 15-07-2015, 13:02 uur
Groet,

Old Faithful

roseline

Ben eens aan het kijken. Wat als we starten in Phoenix, zo omhoog naar Sedona, Canyon de Chelly , Monument Valley, Moab, via Vernal naar Yellowstone, dan terug via Jackson, Salt lake City, Capitol Reef, Bryce en zo terug naar Las Vegas ?????
#11 - 15-07-2015, 13:04 uur

Marianne

Kijk wat je graag wilt doen; je hebt zelf aangegeven dat je al eens te weinig tijd had voor Yellowstone. Wil je nu weer overal te weinig tijd hebben? Waarom niet wat minder dingen doen, en die dan goed bekijken? En de volgende keer weer iets anders? Nu doe je alles, en van alles te weinig, en de volgende keer doe je dat alles weer opnieuw omdat je overal te weinig tijd had.

Met wat je nu noemt zou je dit krijgen:

1   naar      Phoenix
2   Phoenix    -   Canyon de chelly (via Sedona?)
3   Canyon de chelly    -   Monument Valley
4   Monument Valley    -   Moab
5   Moab   
6   Moab   
7   Moab    -   Salt Lake city
8   Salt Lake city    -   Yellowstone
9   Yellowstone   
10   Yellowstone   
11   Yellowstone    -   Grand teton
12   Grand teton    -   Capitol Reef
13   Capitol Reef    -   Bryce
14   Bryce    -   Las vegas
15   Las vegas       

Ik had Sedona genoemd in een eerste versie omdat er toen nog ruimte was. Is die ruimte er niet dan zou ik dat laten vallen, het zou voor mij geen must zijn.
Voor Moab heb ik 2 dagen genomen: met 1 volle dag heb je daar niet veel tijd. Heb je je al ingelezen over wat daar te zien is? En wat zou je dan laten vallen als je zegt dan 2 nachten wel voldoende zijn?
Idem voor Yellowstone: 2 dagen betekent ook keuzes maken; wat wil je wel en niet doen?

Marianne
#12 - 15-07-2015, 13:58 uur

roseline

Bedankt,voor de info. We waren enkele jaren terug reeds 2 dagen in Moab en 3 dagen in Yellowstone en hebben daar reeds een en ander gedaan, vandaar...Ik lees en zoek verder op. Wil bijtijds de overnachtingen boeken voor Yellowstone, want slapen in Old Faithfull moet bijtijds aangevraagd worden , denk ik....
#13 - 15-07-2015, 14:41 uur

Hans B

Het probleem met Amerika is dat de toeristen "alles" willen zien en dat heel veel mijlen maken en maar nauwelijks de tijd hebben om rond te kijken op de plekken waar het écht te doen is.
Petrified Forest NP, Saguaro NP, Meteor Crater om maar wat te noemen, liggen gezien de afstanden in Amerika dicht bij elkaar en zijn bijzonder, maar jij rijdt er langs omdat je (weer) te weinig tijd hebt en zo zijn er heel veel mooie dingen te zien of te doen (wandelen).

Ik sluit mij volmondig aan bij de andere posters.
Maak minder mijlen en besteed meer tijd aan de bijzonderheden.

1 dag Salt Lake City - Yellowstone
3 VOLLE dagen Yellowstone is minimaal.
1 dagtocht over de Beartooth Highway.
1 dag Cody met rodeo, Buffalo Bill museum, en een gunfight
1 dag Grand Teton met enkele wandelingen en een boottocht.
1 dag Yellowstone/Grand Teton naar Salt Lake City
en je bent een week verder.

Maak de juiste keuze. Succes.
#14 - 15-07-2015, 14:48 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Enkele jaren terug waren we ook in juni in Yellowstone, maar 2 nachten daar was zo kort, alles moest zo vlug gaan, vandaar dat we er nog eens willen terugkomen .

Bedankt,voor de info. We waren enkele jaren terug reeds 2 dagen in Moab en 3 dagen in Yellowstone en hebben daar reeds een en ander gedaan, vandaar...Ik lees en zoek verder op. Wil bijtijds de overnachtingen boeken voor Yellowstone, want slapen in Old Faithfull moet bijtijds aangevraagd worden , denk ik....

Het kan zijn dat je al meerdere keren in Yellowstone bent geweest? Ik ging uit van die ene dag (2 nachten), waarvan je zelf al aangaf dat die te weinig was.
En zelfs als je er al drie dagen bent geweest is er nog meer dan genoeg te doen om je er nogmaals 3 dagen te vermaken, maar dit is helemaal afhankelijk van wat je er wilt doen. Wil je bijvoorbeeld eens een rangeractiviteit doen, of wild spotten, of een geiser uit zien barsten die een uur of 2 op zich kan laten wachten, dan gaat het echt snel met je tijd in het park.

Wij vonden bijvoorbeeld de Great Fountain Geyser zeer de moeite waard om een uur voor de wachten. Koelbox bij de hand voor de lunch, boek er bij, of gewoon gezellig kletsen met andere toeschouwers, ... Als dat je niet aanspreekt en je weet wat je allemaal wilt doen en hoeveel tijd dat kost kun je er natuurlijk voor kiezen om er minder tijd voor uit te trekken.
Hou er wel rekening mee dat in juni veel wegen nog niet lang open zijn en dat je veel tijd kunt verliezen met wegwerkzaamheden. En met bizons op de weg. Maar dat had je wellicht al in ons reisverslag gelezen.
En zoals Hans al aangeeft: mocht je naar je idee te lang in Yellowstone zitten en alles al gezien hebben dan is een uitstapje naar Cody of de Beartooth hwy een goed idee.
Als je in Old Faithful wilt zitten is op tijd reserveren aanbevolen, maar dat geldt ook voor de andere plaatsen in het park. Wij zaten dit jaar een nacht in de Old Faithful Snowlodge: een mooie, ruime cabin voor 109 dollar. Wij vonden het een aanrader, net als het eten daar.

Marianne
#15 - 15-07-2015, 15:43 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15