Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

rondreis westen 2010 met de kinderen

Discussie gestart

robertqu

Wij willen in augustus een rondreis doen met onze kinderen(7 en 8 jaar oud).
Dit is onze voorlopige route die wij met een huurwagen willen doen:
San Francisco
San Franciso - Yosemite
Yosemite - Death valley
Death Valley - las vegas
Las Vegas - Zion - Bryce canyon
Bryce Canyon - Capitol Reef
Capitol Reef - Moab
Moab - Arches NP
Moab - Canyon Lands NP
Moab - Mesa verde
Mesa Verde - Monument Valley
Monument Valley - Grand Canyon
Grand Canyon - Las Vegas
Las Vegas - LA
LA - San Francisco via de kustroute in 3 à  4 dagen.

Wij heben de volgende vragen :
de route van Yosemite nar Death Valley (525 km) lijkt ons veel te lang om met twee kinderen te doen. Waar zouden wij daar nog een voor kinderen interessante tussenstop kunnen inlassen ?
#1 - 04-11-2009, 13:23 uur
« Laatst bewerkt op: 04-11-2009, 13:25 uur door robertqu »

Marianne

Hallo,
Welkom op het forum!

Prachtige route!
Yosemite- Death valley is inderdaad wel lang voor 1 dag. Wij hebben dat stuk al een paar keer gereden en tussendoor in Mammoth Lake overnacht (zie ons 2004 en 2006 verslag). Dat geeft je de tijd om het oostelijk deel van Yosemite te bekijken, of een bezoek aan Bodie te brengen. Lee Vining is ook een prima tussenstop, dan kun je Bodie in de ochtend doen (het kan daar erg heet zijn) en dan doorrijden naar DV.
Hoeveel tijd hebben julie voor de route? Is het de bedoeling om Las Vegas - Zion - Bryce in 1 dag te doen? Onze kinderen zijn veel meer gecharmeerd van Zion dan van Bryce. Er zijn ook meer korte wandelingen te doen, en een tochtje door de Narrows is zeker aan te raden.
Mesa Verde is erg interessant en prima als je volodende tijd hebt, maar of het voor de kinderen leuk is vraag ik me af, want ze zullen waarschijnlijk van de rondleidingen niet zo veel begrijpen.
Misschien hebben jullie ook nog iets aan ons 2008-verslag (Moab, Mesa Verde, Monument valley).

Marianne
#2 - 04-11-2009, 13:43 uur

Hans B

Als je je niet vastlegt met betrekking tot h(m)otels heb je wat meer speling.
Ik ben afgelopen zomer 2 maand in de VS geweest en heb ook alle door jou genoemde dingen bezocht.
Ik ben het eens met Marianne dat Mesa Verde iets minder voor de kleintjes is. Het ligt ook iets uit de route.
Page met de Antilope Canyon, Horsehoe Bend, Glen Canyon dam, met een Houseboat over Lake Powell kan een goed alternatief zijn.
Route ziet er verder goed uit. Ik zou het per dag gaan uitschrijven.
Op verschillende plaatsen is het zeer de moeite waard langer te blijven.
Krijg je een beter overzicht + inzicht in dagen en tijd.
#3 - 04-11-2009, 15:44 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

hdeweert

Ik ben al even uit de kinderen dus heb er niet veel verstand van, maar als de kids een treinreisje leuk vinden is de treinrit tussen Durango en Silverton aan te bevelen.
http://www.usa4every1.nl/usa1/index.php?option=com_content&view=article&id=55:durango-silverton-per-trein&catid=41:colerado&Itemid=60

Harm
#4 - 04-11-2009, 18:42 uur

robertqu

Bedankt voor de hulp.
Wij willen 2 nachten blijven in SF,1 overnachting in Bodie,2 nachten in Las Vegas,2 nachten in Zion,2 nachten in Moab(om Arches en Canyon lands te bezoeken)en bij ons 2de bezoek aan Las Vegas nogmaals 2 nachten.
Is er op de route Grand Canyon-Las Vegas nog iets die we zeker moeten doen??
Wij hebben ongeveer 1 maand de tijd maar willen in het begin van de reis 5 dagen NY doen.
#5 - 05-11-2009, 08:55 uur

robertqu

Dit is dus onze aangepaste route:

San Francisco:arrival
SF
SF
SF-Bodie
Bodie-Death Valley
Death Valley-Las Vegas
Las vegas
Las Vegas-Zion
Zion
Zion-Bryce
Bryce-Capitol Reef
Capitol Reef-Moab
Moab
Moab-Mesa Verde
Mesa Verde-Monument Valley
Monument Valley-Grand Canyon
Grand canyon-Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas-LA
LA
LA-SF via de kustroute(3à4 dagen)


#6 - 05-11-2009, 09:44 uur

Marianne

Bodie is een spookstadje, daar kun je niet overnachten. Gaan jullie niet naar Yosemite?
Ik vind het erg veel rijden zo, persoonlijk zou ik Moab er uit laten, want dat kost erg veel tijd die je ook voor Yosemite zou kunnen gebruiken. Mesa Verde zou ik zeker laten vallen ten gunste van Yosemite. Met kinderen is Yosemite een aanrader, kijk maar eens in onze reisverslagen. Het enige park waar je zwembaden hebt, je kunt er varen, in de rivier pootjebaden, paardrijden, fietsen en geweldig wandelen.
Waarom zou je weer via Las Vegas rijden als je naar LA gaat? Het is om, het is toch relaxter om je dagen in Las Vegas achterelkaar te plannen. Je kutn heir een stuk van route 66 meeneemn, een beozek aan Oatman is aardig (met wilde ezels in het dorp) of je rijdt via Sedona. Het Slide Rock SP is leuk voor de kinderen, maar via Sedona ben je wel meer tijd kwijt.

Na een eerste Amerika-reis volgen er vaak meer (het werkt nogal verslavend!), dus dan zou je een tweede keer Moab kunnen doen, bijvoorbeeld in combinatie met Yellowstone. Probeer niet alles in 1 reis te proppen, zeker niet met kinderen.

Marianne
#7 - 05-11-2009, 10:11 uur

robertqu

Sorry Marianne, het moet zijn:

SF-Yosemite
Yosemite-Death valley
We zijn wel van plan om Bodie te bezoeken.
#8 - 05-11-2009, 13:50 uur

Marianne

Heb je enig idee hoe groot Yosemite is en wat je er kunt doen? Je hebt er nu maar een paar uurtjes, net genoeg om te constateren dat het er druk is, en te weinig tijd om de drukte te ontlopen. De dag van Yosemite naar DV met een bezoek aan Bodie is niet haalbaar, zonder Bodie is het al erg veel.
Bedenk goed wat je wilt, wat je verwacht van een dergelijke reis, en waar je de kinderen een plezier mee doet.
Je hoeft niet iets met onze suggesties te doen, maar als er al meerdere mensen voorstellen om bijvoorbeeld Mesa Verde te laten vallen zou ik daar toch over nadenken of in elk geval aangeven waarom je iets wél wilt doen (bijvoorbeeld de 2 keer Las Vegas), dan kunnen we je ook beter adviseren.

Marianne
#9 - 05-11-2009, 15:05 uur

robertqu

De reden dat wij tweemaal Las Vegas aandoen is omdat mijn oudste zoon daar dikwijls komt voor zijn werk. Zodus kunnen de kinderen tweemaal hun grote broer zien.Wij hebben ondertussen de route aangepast.

SF:arrival
SF
SF
SF-Yosemite
Yosemite
Yosemite-Death Valley
Death Valley-Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas-Zion
Zion
Zion-Bryce
Bryce-Capitol Reef
Capitol Reef-Moab
Moab
Moab-Monument Valley
Monument Valley-Grand canyon
Grand Canyon-Las vegas
Las Vegas
Las vegas-La
LA
LA-SF via de kustroute(3à4 dagen)

Denken jullie dat we ergens nog 1 dag langer moeten blijven???
Hoe doen jullie het met de hotelreservaties??
Is het niet goedkoper om via een touroperator(Kuoni of Jetair) een pakket te nemen voor de ganse rondreis, gezien de kinderen gratis logeren in de kamer van 2 betalende volwassenen.

Ik,heb ook een gekeken om een wagen te huren en vind de formule van Alamo Gold de beste. Vinden jullie dit ook, of hebben jullie andere ervaringen????

#10 - 06-11-2009, 08:48 uur
« Laatst bewerkt op: 06-11-2009, 12:20 uur door hdeweert »

Hans B

Je zou kunnen overwegen de kustroute met een dag in te korten en een dag langer in Yosemite of Moab te blijven.
Als je niet alle h(m)otels van te voren vast legt, heb je deze speling ook.
#11 - 06-11-2009, 09:05 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Eric

2 overnachtingen tussen LA en SF zijn voldoende voor een rustige reis waar je nog veel bezienswaardigheden kunt zien, overnachtingsplaatsen bijvoorbeeld Pismo Beach of Morro Bay en Monterey.

Eric
#12 - 06-11-2009, 09:17 uur

Marianne

Zoals Hans en Eric al aangeven is het inderdaad voldoende om 2 overnachtingen tussen LA en SF te plannen. Ik zou die extra dag(en) bij Yosemite doen, en als je Bodie wilt bezoeken zul je echt ook tussen Yosemite en Death Valley een overnachting moeten nemen. Zelfs zonder Bodie zou ik dat doen.
Yosemite is veel meer een doe-park dan de andere parken, dus voor de kinderen leuker lijkt me. Als je geluk hebt staat er nog voldoende water in de Merced River, dan kun je nog raften (lijkt meer op peddelen). Echt, 2 dagen is niet te veel voor dat park, zeker als je ook nog ergens de sequoiabomen wilt zien. In de parken kun je ook aan een junior ranger program meedoen, missschein is dat oko wel iets voor de kinderen.

Voor de parken zou ik zeker zelf boeken, reisorganisaties zitten meestal buiten de parken. Boek nu al voor Yosemite, want veel accommodaite in het park is al volgeboekt. Je kunt vaak goedkoop via een organisatie boeken, maar denk er dan wel aan dat ze vaak goedkoop zijn omdat ze niet op de meest ideale locaties zitten. Je kunt eens kijken wat ze aanbieden, maar check dan wel even op het forum hoe de accommodatie is die ze voorstellen. Voor Yosemite zou ik zeker in het park gaan zitten, anders ben je erg veel tijd kwtij met heen en weer rijden.
Kinderen kunnen inderdaad gratis op een kamer, je betaalt per kamer, niet per persoon. Dit geldt ook als je zelf boekt. Met de huidige dollarkoers zou ik zeker kijken wat je zelf kwijt bent aan overnachtingen.

Marianne
#13 - 06-11-2009, 09:50 uur

hdeweert

Je route ziet er goed uit. Als je een dag over hebt kun je hem overal besteden zoals al word voorgesteld. Als je onderweg nog wat extra wild kun je tussen Moab en Monument Valley een kleine omweg nemen voor een bezoek aan Natural Bridges National Monument. Ook kun je na monument valley een uitstapje nemen naar Page en de Antylope canyon bezoeken.
Je route gaat er ongeveer zo uitzien.


 

Harm
#14 - 06-11-2009, 13:00 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15