Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis westen, TIPS?

Discussie gestart

elliptical

Wij willen volgend jaar eind mei naar het westen van de VS gaan voor een rondreis. We hebben inmiddels e.e.a. uitgezocht en zijn tot een voorlopige route gekomen. Ik zoek alleen nog invulling voor een paar dagen vanaf Flagstaff. Wie heeft er wat tips of aanpassingen?

Zaterdag   Vertrek Schiphol
Zondag   San Francisco
Maandag   San Francisco
Dinsdag   San Francisco/Yosemite park
Woensdag   Yosemite park
Donderdag   Yosemite park
Vrijdag   Yosemite park/Death Valley
Zaterdag   Death Valley/Las Vegas
Zondag   Las Vegas
Maandag   Las Vegas
Dinsdag   Las Vegas/Zion Nat. Park
Woensdag   Zion Nat. Park
Donderdag   Zion Nat. Park/Bryce Canyon
Vrijdag   Bryce Canyon/Grand Canyon
Zaterdag   Grand Canyon/Flagstaff
Zondag   Flagstaff
Maandag   Flagstaff/Barstow
Dinsdag   ?
Woensdag   ?
Donderdag   ?
Vrijdag   Ochtend nog in te vullen/Sequoia
Zaterdag   Ochtend nog in te vullen/San Francisco
Zondag   San Francisco
Maandag   Aankomst schiphol
#1 - 11-11-2009, 08:31 uur
« Laatst bewerkt op: 11-11-2009, 08:37 uur door elliptical »

Hans B

Je zou een dag in Page (tussen Bryce en Grand Canyon) kunnen blijven.
Boottocht over Lake Powell, bezichtiging Glen Canyon dam, Antilope Canyon, Horseshoe Bend)

#2 - 11-11-2009, 09:48 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

elliptical

Bedankt voor de tip, zeker iets om in te plannen aangezien het anders erg lang rijden is naar de Grand Canyon

Vooral het laatste gedeelte van de reis, na flagstaff vind ik lastig om te plannen. Zijn de plaatsen aan de kust de moeite? We willen zeker naar Sequoia/Kings Canyon, maar hoeven niet persé naar Los Angeles want na veel verhalen gehoord te hebben vinden veel mensen deze stad vaak tegenvallen.
#3 - 11-11-2009, 10:23 uur

tino

Hallo,

De kustweg tussen Los Angeles en San F is zeker de moeite waard. Je zou daar wel 2 dagen voor kunnen gebruiken. De route is echter niet echt logisch als je na de Grand Canyon en de kustweg en Sequoia/King Canyon te gaan doen. Je zou vanaf Barstow door kunnen gaan naar Sequoia/King Canyon. Vervolgens zou je dan vanaf San Louis Obispo de kustweg kunnen oppakken naar het noorden(SFO).

Alternatief zou kunnen zijn(er van uitgaand dat je 1 extra dag doet bij page(wel een aanrader))

Dinsdag   Flagstaff-Sedona
Woensdag   Sedona
Donderdag   Sedona - Los Angeles
Vrijdag   Kustweg
Zaterdag   Kustweg - SFO
Zondag SFO

Groeten Tino
#4 - 11-11-2009, 11:00 uur

Marianne

Hallo, welkom op het forum!

Ik zou inderdaad ook een stop tussen Bryce en de Grand Canyon aanraden, zeker als je de dag erna alweer vertrekt bij de grand Canyon. Het is toch wel mooi om daar voldoende tijd te nemen, een stuk naar beneden wandelen is wel een must om een gevoel te krijgen bij de grootte - en vooral diepte - van de canyon. Ook de rit naar Hermits Rest, met de uitzichtpunten onderweg is een aanrader. En je moet natuurlijk een zonsondergang meemaken!
Wat wil je in Flagstaff doen? Als je daar niet iets speciaals gepland hebt zou ik dat laten vallen en vanuit de Grand Canyon richting Sequoia rijden. Blijf daar minstens 2 nachten om iets meer te zien dan alleen de sequoia's want die kun je ook wel in Yosemite zien (zie ons 2006-verslag voor ons bezoek aan Sequoia/Kings Canyon).

De kust is prachtig, hoewel ik moet zeggen dat ik niet veel ervaring heb met de plaatsen daar. San Simeon is een aanrader als je naar Hearst Castle wilt, Monterey is een leuke plaats, met een prachtig aquarium, een toerischtische Fisherman's Wharf, en de mogelijkheid om te gaan whale watchen. De kust bij Big Sur is prachtig, je hebt daar ook allerlei wandelmogelijkheden, bijvoorbeeld bij Pfeiffer Big Sur SP.

Een mogelijke invulling voor het laatste stuk:

Zaterdag   Grand Canyon
Zondag   Grand Canyon - Barstow/Bakersfield
Maandag   Barstow/BakersfieldBakersfield - Sequoia/Kings Canyon
Dinsdag   Sequoia/Kings Canyon
Woensdag   Sequoia/Kings Canyon - Cambria/San Someon
Donderdag   San Simeon - Monterey
Vrijdag   Monterey - SF
Zaterdag   San Francisco
Zondag   San Francisco
Maandag   Aankomst schiphol

Je hebt dan nog ruimte voor een dag tussen Bryce en de GC, of voor een extra dag tussen Yosemite en Death Valley. Dit is weliswaar in een dag te rijden, maar je mist dan veel. De oostkant van Yosemite is prachtig, je zou naar Bodie kunnen gaan, Mono Lake bezoeken, de Alabama Hills bij Lone Pine, en je wilt ook in Death Valley nog wat tijd hebben om de viewpoints te bekijken. Ook heb je kans dat de Tioga Pass nog gesloten is, en in dat geval heb je echt meer tijd nodig om een andere route te nemen.

Reserveer nu voor Yosemite, want dat zit echt heel erg vol al. Desnoods iets reserveren wat niet heelmaal naar je zin is, en regelmatig kijken of er iets anders vrijkomt.( Dat gebeurt wel regelmatig.)

Marianne
#5 - 11-11-2009, 11:10 uur
« Laatst bewerkt op: 11-11-2009, 11:11 uur door Marianne »

Bas_en_Es

Misschien heb je het al ergens gelezen, maar mijn tip zou zijn om de route andersom te doen. dus eerst van SFO naar LA (of die kant op) en als laatste Yosemite en dan weer terug naar SFO. De route langs de kust is dan namelijk mooier/handiger, want je zit aan de goede kant van de weg (handig voor foto's maken). Ook heb je meer kans dat de tioga pass open is. die kan namelijk nog wel eens dicht zijn en dan moet je een heel eind om rijden voordat je in Yosemite Valley bent. Wij hadden mazzel dit jaar, hij was net open eind mei  ;D
Wij hebben 1 nachjt in LA geslapen en had het toch niet willen missen (vantevoren ook wat bibberig)
succes!
Groetjes,
Bas en Es.
#6 - 11-11-2009, 13:39 uur

elliptical

Vanuit Flagstaff willen we naar Sedona en Oak creek Canyon, of is dat niet de moeite?

Ik wilde eigenlijk persé eerst yosemite doen omdat dit mij het mooiste park lijkt. Ik wil niet het risico lopen om al een 'overkill' aan parken gehad te hebben. Dat de Tioga pass gesloten kan zijn is dus een gok.

Wilde in 1 dag van Yosemite naar Death Valley rijden om hier een dag te winnen.
Lange ritten raden jullie dus af, beter een extra tussenstop?

#7 - 11-11-2009, 15:45 uur

Marianne

Ik raad niet altijd lange ritten af, beter eens een keer een lange rit en dan meer tijd waar het echt de moeite waard is, dan elke dag een klein stukje rijden. Maar tussen Yosemite en DV is nog veel te zien, vandaar dat ik er een stop zou nemen. Kijk anders eens in onze 20064 en 2006 verslagen voor de route. In beide gevallen hebben we Bodie niet bezocht, maar als je dat wilt doen ben je minsten 3 uur extra kwijt. Vergeet niet dat een heel groot deel van Yosemite op deze route ligt, en dat mis je als je daar in 1 dag langs moet rijden.
Als je naar Sedona wilt, waarom dan niet daar overnachten? Dat bespaart je heen en weer rijden naar Flagstaff.

Marianne
#8 - 11-11-2009, 20:12 uur
« Laatst bewerkt op: 12-11-2009, 15:19 uur door Marianne »

Porphyria

Hallo!

Onze reis deze zomer had wel wat weg van jullie plannen. Zo wilden wij ook heel gaag Sequoia en een stuk van de kustweg doen, maar hadden we geen behoefte om L.A. te bezoeken. We zijn zelf met de kustroute begonnen omdat het inderdaad wel handig is om ze van noord naar zuid te doen. Je rijdt aan de juiste kant van de weg voor alle stopplaatsen en hebt ook een beter uitzicht vanuit de wagen. Dat had als gevolg dat we Yosemite helemaal op het einde hadden, maar van een overkill aan natuurparken was bij ons nog helemaal geen sprake. Elk nationaal park is er zo anders en ze zijn elk op hun eigen manier helemaal de moeite waard, dus voor park-moeheid zou ik niet vrezen. Het begin van onze route zag er als volgt uit:

Brussel - San Francisco
San Francisco - Monterey (onderweg hebben we een lange stop in Santa Cruz gemaakt)
Monterey - Cambria (onze eerste plan was om tot Morro Bay te rijden, maar omdat we in de voormiddag waren gaan whale watchen in Monterey waren we al heel wat tijd kwijt en we wilden gewoon ook zo vaak stoppen omdat dit stuk route echt prachtig was! Onderweg kom je ook nog Hearst Castle tegen, maar dat hebben we niet bezocht.)
Cambria - Sequoia

Vervolgens verbleven we twee nachten in Sequoia en trokken we van daaruit verder naar Las Vegas, Grand Canyon, Page, Monument Valley, Utah (Moab, Capitol Reef, Bryce Canyon, Zion), Death Valley , Yosemite en terug naar San Francisco.
Je zou inderdaad zoals Marianne al zei nog een extra nacht kunnen inplannen tussen Death Valley en Yosemite. We hebben dat zelf niet gedaan, maar hierdoor hadden we wel geen tijd om Bodie te bezoeken.

Nog veel plezier met het plannen van jullie reis!
#9 - 12-11-2009, 14:19 uur

Bas_en_Es

Denk idd dat je niet bang hoeft te zijn voor een overkill, je kunt het ook zien als: ''het mooiste tot het laatste bewaren''  ;D ;)
wij vonden daarentegen hierdoor wel SFO tegenvallen wat we de laatste dagen bezochten. Als we het over zouden doen, zouden we SFo als eerste bezoeken..
#10 - 13-11-2009, 10:38 uur

elliptical

Na alle tips bestudeerd te hebben, heb ik ons reisschema enigszins aangepast en ben ik nu op de volgene route gekomen.

Zaterdag   Amsterdam - San francisco
Zondag   San Francisco
Maandag   San Francisco - Monterey
Dinsdag   Monterey - San Simeon
Woensdag   San Simeon - Sequoia/Kings Canyon
Donderdag   Sequoia/Kings Canyon
Vrijdag   Sequoia/Kings Canyon - BarstowBakersfield
Zaterdag   Barstow/Bakersfield - Sedona
Zondag   Sedona - Grand Canyon Village
Maandag   Grand Canyon Village
Dinsdag   Grand Canyon Village - Page
Woensdag   Page - Bryce Canyon
Donderdag   Bryce Canyon - Zion
Vrijdag   Zion - Las Vegas
Zaterdag   Las Vegas
Zondag   Las Vegas
Maandag   Las Vegas - Death Valley
Dinsdag   Death Valley - Yosemite
Woensdag   Yosemite
Donderdag   Yosemite
Vrijdag   Yosemite
Zaterdag   Yosemite - San Francisco
Zondag   San Francisco - Amsterdam


Zoals jullie zien hebben we besloten om de reis 'andersom' te doen ivm het wel of niet open zijn van de Tioga Pass. De dagen San Francisco zouden evt nog naar het einde van de reis verschoven kunnen worden en tussen Death Valley misschien nog een overnachting.

Denk dat we redelijk op de goede weg zijn zo.

De kustroute is ingeplannd vanwege de 'must see', ik vraag me alleen af wat er in deze plaatsjes te beleven is. Zijn deze plaatsjes 's avonds niet volledig uitgestorven?
#11 - 16-11-2009, 14:06 uur

Bas_en_Es

Volgens mij zijn sommige plaatsjes wel uitgestorven 's avonds, maar het mooie zie je overdag  ;D
Daarbij rijdt het erg vermoeiend (veel bochten) en zal je vast nog last hebben van het tijdsverschil. Wij moesten erg ons best doen om om 22:00u nog wakker te zijn 's avonds :D :
Groetjes,
bas en Es.
#12 - 16-11-2009, 15:43 uur

Hans B

Leuke route, veel plezier.
#13 - 16-11-2009, 16:33 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15