Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis Westen voor de 1e keer!

Discussie gestart

Steson

Wij zijn in september 2010 dit 'rondje' gaan rijden, maar dan tegen de klok in. We waren de 3e week van september in Yosemite en hadden prachtig weer, maar de watervallen staan inderdaad wel bijna droog (ook in Zion). Wij hebben overnacht in El Portal: Yosemite View Lodge. Prachtig plekje aan de Merced River en echt dichtbij Yosemite zelf ! De zonsondergangen over de Merced River zijn magisch en de kamers zijn erg ruim en van alle gemakken voorzien. Het hotel heeft ook zwembaden, whirlpools en een winkeltje. Het restaurant is goed en er is ook een pizzeria.

Wij hebben overnacht in Death Valley (een verademing na Las Vegas, want daar waren wij in een weekend en gingen gillend weg) en daarna zijn we doorgereden tot Lee Vining. We hebben dezelfde dag nog Bodie bezocht, dus het kan allemaal heel goed ! Wij waren rond 14:00 uur in Lee Vining.
Vergeet niet even langs de Nederlandse bakker te gaan in Bishop: Erick Schat's Bakery !

In Page hebben wij de Lower Antilope canyon bezocht rond 16:00 uur. De zon was al wel te ver gezakt om echt mooie 'beamers' te krijgen in de canyon, maar we hadden wel een private tour ! Bij de Lower loop je ook zelf een spleet in de grond in, trappetje af en je staat in een compleet andere wereld !!
Enne..... inderdaad 1 mile voorbij Page richting Grand Canyon is de Horse Shoe Bend: niet missen !!!! Dat vond ik echt indrukwekkend.

Wij hebben zelf Monument Valley niet bezocht en ik probeer die nu in te plannen voor volgend jaar, maar dit is inderdaad iets wat eigenlijk een must-see is !! Ik heb er zelf in ieder geval spijt van dat ik niet vanuit Page Monument Valley heb bezocht !

Ik heb nog veel meer tips voor je, zoals ghosttown Crafton en Knights Ferry (gewoon leuke dingen waar je langs komt), maar check anders onze reisverhalen op http://steson-goes-usa.reismee.nl !  Helaas zonder foto's, omdat ik de weblog over moest zetten omdat de andere ermee stopte !

ps. wij zijn ook bepaald geen hikers en meer wandelaars, als het maar niet te ver is. In Bryce hebben we de Navajo Loop Trail gedaan. Erg goed te doen en prachtig !! Alleen moet je wel een keer weer naar boven, valt niet mee.... In Yosemite in Mariposa Grove zijn we langs een aantal beroemde Sequoias gelopen, mooi hoor. Dat treintje vonden wij een aanfluiting (gelukkig niet zelf gedaan), want die dendert echt met een snelheid overal voorbij en kost je nog 25 dollar !
#16 - 05-07-2011, 20:37 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Bianca Stripes & Stars

Hoi Allemaal!

Bedankt voor de berichtjes patriot

Ik ga zoveel mogelijk gebruiken voor mijn route.
Hieronder heb ik mijn voorlopige route geplaatst. Zoals jullie zien heb ik de boel omgedraaid. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en of ik misschien iets kan verbeteren.

De bedoeling was eerst om in death valley en bij de grand canyon te overnachten maar dit is nogal prijzig, dus heb ik hier in gesneden.
:(

Wel heb ik een overnachting in het wawona hotel in Yosemite. (Ik weet niet zo goed of el Portal een betere uitvalsbasis is eigenlijk. Dit zou nog veranderd kunnen worden)

Steson, zoals je ziet lijkt Las Vegas mij wel geweldig ;) en ik ga zeker je reisverslag lezen
Marianne, bedankt voor de links :)  Curry village heb ik wel gezien maar is niet echt iets voor ons  embarressed
Lijkt me wel een beetje eng die beren om je heen. maar bedankt voor alle tips.
En Hans, bedankt voor de verduidelijking  ::)


Dag 1   16 september = aankomst    San Francisco
Dag 2   17 sept = sf
Dag 3   18 sept= sf
Dag 4   19 sept= sf
Dag 5   20 sept = San Francisco – yosemite ( auto ophalen)
Dag 6   21 sept= yosemite
Dag 7   22 sept = yosemite - lee vining
Dag 8   23 sept = lee vining -  lone pine ( Bodie )
Dag 9   24 sept = lone pine – Las Vegas ( Death Valley )
Dag 10   25-sept = Las Vegas - winkelen
Dag 11   26 sept = las Vegas – valley of fire
Dag12    27 sept = las Vegas - hooverdam
Dag 13   28 sept = las Vegas- relaxen
Dag 14   29 sept = las Vegas- relaxen
Dag 15   30 sept = las Vegas - zion
Dag 16   1 okt = zion
Dag 17   2 okt zion – bryce
Dag 18   3 okt bryce – page (monument valley)
Dag 19   4 okt page – williams ( Grand Canyon)
Dag 20   5 okt Williams – Laughlin ( Grand Canyon)
Dag 21   6 okt Laughlin – Anaheim ( disney ?)
Dag 22   7 oktAnaheim (Disney)
Dag 23   8 oktAnaheim - Hollywood
Dag 24   9 oktHollywood
Dag 25   10 okt Hollywood ( Universal Studios )
Dag 26   11 okt  Hollywood -Pismo Beach ( Via Santa Barbara, Solvang )
Dag 27   12 okt Pismo Beach – Monterey
Dag 28   13 okt monterey – Sfo ( via de kust route )
Dag29   14 okt SFO - AMS

alvast bedankt!
x

#17 - 06-07-2011, 12:19 uur
Reis mee door Amerika! Blogs, Info, Tips & Roadtrip Tricks op www.stripesandstars.nl

Steson

Zijn de rest van je overnachtingen al bekend ??
Anders heb ik zeker een paar aanradertjes:
Bryce : iets verderop in Tropic is een hele leuke en kleine B&B; Bryce Trails B&B.
Zion : absoluut Desert Pearl Inn !
Page : Days Inn (geheel gerenoveerd en hele mooie ruime kamers !)
SF : Columbus Motor Inn (gratis parkeren en op loopafstand van Fishermans Warf)
LV : Dus niet het MGM, lelijk volgepropt zwembad en vergane glorie op de kamers. Ergens gelezen dat het nieuwe hotel  Cosmopolitan erg mooi is met balkon bij de kamer en zicht op de fonteinen van Bellagio.
#18 - 06-07-2011, 19:55 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15