Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis Westen voor de 1e keer!

Discussie gestart

Bianca Stripes & Stars

Hoi allemaal
Bij deze mijn voorlopige route. :)


dag 1   16sept      aankomst San Francisco
dag 2   17      san Francisco
dag 3   18      San Francisco
dag 4   19      San Francisco
dag 5   20      auto ophalen –>  Monterey  ( langs highway 1)
dag 6   21      Santa Barbara  (langs Solvang)
dag 7   22      Anaheim = Disneyland
dag 8   23      Anaheim = Disneyland
dag 9   24      Los Angeles = Hollywood etc
dag 10    25      Los Angeles = Universal Studios
dag 11   26      Los Angeles
dag 12   27      needles? of Kingman? ( onderweg Calico ghosttown)
dag 13   28      Tusayan=Grand Canyon
dag 14-         29      Tusayan
dag 15   30      Page
dag 16   1      Page
dag 17   2      Bryce
dag 18   3      Zion
dag 19   4      zion
dag 20   5      Las Vegas- Valley of Fire
dag 21   6      Las Vegas - relaxen
dag 22   7      Las Vegas - shoppen
dag 23   8      Las Vegas– Hooverdam
dag 24   9      Death Valley
dag 25   10      Lone Pine
dag 26   11      Yosemite- waarschijnlijk lee vining - bodie
dag 27   12      yosemite
dag 28   13      yosemite
dag 29   14 okt      SFO - Terug naar Nederland

Bij deze mijn voorlopige route  :)

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties en opmerkingen. Zelf twijfel ik of ik monument valley nog moet toevoegen en San Diego. ( is dit leuk naar toe te gaan?)

Ik heb nu een soort evenwicht tussen stad en natuur. We vinden het namelijk heel leuk om te winkelen en naar pretparken te gaan zoals Disneyland. En in Las Vegas heb ik ook wat extra nachten om te winkelen en te relaxen aan het zwembad bijvoorbeeld ;) (de hotels zijn daar niet zo duur en het lijkt me wel leuk om daar rustig aan te kunnen doen)

De parken lijken me ook heel bijzonder om te bekijken, we zijn geen hikers maar vinden het wel leuk om te wandelen en veel te zien.

Oja, hebben jullie nog tips voor leuke plaatsen aan de kust?

Alvast heel erg bedankt!
#1 - 12-06-2011, 15:46 uur
Reis mee door Amerika! Blogs, Info, Tips & Roadtrip Tricks op www.stripesandstars.nl

Marianne

Hallo Ginamaria,

Als ik jou was zou ik de route andersom doen, dan heb je Yosemite eerder, dus minder kans op sneeuw, en msischein nog wat meer water in de watervallen.

Je kunt de route beter opschiven met begin- en eindpunt erbij zodat je beter kunt zien waar je wel en niet een volle dag hebt. Zo heb je in jouw geval geen 2 volle dagen DL want je moet er nog vanuit sSnta Barbara naar toe rijden.
Als er nog iets vrij is zou ik voor de GC in Grand Canyon village gaan overnachten en niet in Tusayan. zie voor de mogelijkheden www.xanterra.com .
Je kunt naar de Hooverdam, maar met de tijd die jullie voor Page hebben zou je ook kunnen overwegen om daar de Glen Canyon dam te bezoeken.
Death Valley - Lone Pine is nie zo ver, dus je zou ook wel verder kunnen rijden. Maar je hebt op deze manier wel lekker veel tijd voor DV. Bij de 11e heb je Yosemite staan, maar zo te zien rij je dan van Lone Pine naar Lee Vining? En wanneer vlieg je terug? De 14e? Dan kun je toch niet die dag uit Yosemite vertrekken? Ik denk dat er dan maar heel weinig tijd voor Yosemite overblijft.

Marianne

PS Het is handiger om je berichten in hetzelfde topic te houden, dan weten we wat er al eerder is gezegd.
#2 - 12-06-2011, 22:05 uur

Hans B

Zoals de route er nu staat, vind ik het niet slecht ingedeeld.
Wel zou ik de tip van Marianne (andersom) ter harte nemen.
Disneyland moet je al helemaal gek van zijn om er heen te gaan, want het is nauwelijks anders dan in Parijs.
Persoonlijk zou ik veel liever naar SeaWorld San Diego gaan.

Yosemite - SFO - Nederland op één dag zou kunnen als je een avondvlucht hebt (1700 / 1800 uuur).
Het is een uurtje of 5 rijden.

Draai je het rondje om, zou je vanaf Monetery kunnen komen.

Succes met de planning.
#3 - 13-06-2011, 09:15 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Bianca Stripes & Stars

Hoi Marianne en Hans, bedankt voor de info!

( ik heb een nieuwe topic gemaakt om het een beetje overzichtelijk te houden, kan het nu maar beter zo laten toch?) zal er in het vervolg aan denken :)

hier mijn route een beetje verduidelijkt en enigzins aangepast:

dag 1   16      aankomst San Francisco
dag 2   17      San Francisco
dag 3   18      San Francisco
dag 4   19      San Francisco
dag 5   20      San Francisco (auto ophalen) naar:Monterey  ( langs highway 1)
dag 6   21      Monterey -   Santa Barbara  (langs Solvang)
dag 7   22      Santa Barbara -   Anaheim = Disneyland
dag 8   23      Anaheim = Disneyland
dag 9   24      Anaheim -   Los Angeles = Hollywood etc
dag 10    25      Los Angeles = Universal Studios
dag 11   26      Los Angeles
dag 12   27      Los Angeles - needles? of Kingman? ( onderweg Calico ghosttown)
dag 13   28      Needles of Kingman - Grand Canyon
dag 14-     29      Grand Canyon - Page
dag 15   30      Page
dag 16   1      Page - Bryce
dag 17   2      Bryce - Zion
dag 18   3      Zion
dag 19   4      Zion - Las Vegas – Valley Of Fire
dag 20   5      Las Vegas-
dag 21   6      Las Vegas - relaxen
dag 22   7      Las Vegas - shoppen
dag 23   8      Las Vegas - Death Valley
dag 24   9      Death Valley - Lone Pine of Bishop
dag 25   10      Lone Pine - Lee Vining - Bodie
dag 26   11      Lee Vining - Yosemite
dag 27   12      yosemite
dag 28   13      yosemite - San Francisco
dag 29   14      San Francisco - auto inleveren  SFO - Terug naar Nederland

Ik vind het lastig kiezen hoe we de route gaan rijden maar ik ga er zeker over nadenken om de boel om te draaien. Zijn er nog meer voor en nadelen?

Alvast heel erg bedankt :)
#4 - 13-06-2011, 12:22 uur
Reis mee door Amerika! Blogs, Info, Tips & Roadtrip Tricks op www.stripesandstars.nl

Marianne

Je hebt aardig veel tijd voor de steden. Als je geen specifieke plannen hebt voor LA zou het met een dag mninder kunnen, maar er is natuurlijk meer dan genoeg te doen. Wel goed plannen, want anders weet je niet waar je moet beginnen. Misschien leuker om die dag (of een dag Las Vegas) te gebruiken om via Monument valley te rijden?

Waarom zou je niet de route andersom doen? Overwegingen kunnen zijn dat de weekenden minder gunstig vallen (Las Vegas is duur in het weekend, de parken druk), maar je kunt ook schuiven met je begin- en einddagen SF.
Er zijn mensen die het prettig vinden de kust van noord naar zuid te rijden, maar wij hebben beide gedaan en ik heb geen echte voorkeur.

Marianne
#5 - 13-06-2011, 15:18 uur

Bianca Stripes & Stars

lastig!

ik ga het in ieder geval bekijken om het om te draaien ( ligt ook aan de hotel prijzen)
zoals ik het nu heb, is er nog een kamer te boeken in yosemite; het wawona hotel
( heeft iemand daar ervaring mee?)
is het park trouwens leuk om te bezoeken in oktober of is september beter?

thanks :)
#6 - 14-06-2011, 20:11 uur
Reis mee door Amerika! Blogs, Info, Tips & Roadtrip Tricks op www.stripesandstars.nl

Marianne

Ik heb geen ervaring met Yosemite in oktober. Wel met september. Was een mooie maand qua temperatuur. Weinig water meer in de watervallen toen wij er waren, maar dit jaar is er wellicht meer dan normaal. Je kunt in oktober op de hogergelegen delen soms al sneeuw hebben, vandaar ook het voorstel om Yosemite in het begin te doen.
Kijk eens op www.yosemitefun.com om een idee te krijgen van Yosemite door het jaar heen.
Wawona ligt helemaal in het zuiden van het park, handig voor de Mariposa Grove, maar niet voor de rest van het park. Het is een oud hotel (het oudste van ....?), en het ziet er mooi uit, maar het is wel basic denk ik.
Ik ben meer voor de Lodge, of voor iets in Curry Village.

Marianne
#7 - 14-06-2011, 22:45 uur

Dirc

Ik was in 2009 halverwege september in Yosemite.

Ik kan natuurlijk niet vergelijken met hoe het park in het voorjaar is (dat ga ik in 2012 meemaken!) maar het was in ieder geval de moeite waard.
Watervallen waren wel wat klein, maar alles was wel mooi groen!
#8 - 15-06-2011, 09:20 uur

petravv

Tip voor als je in page bent, ga echt de Antelope Canyon bekijken, voor ons twee jaarterug echt hét hoogtepunt van de vakantie.
Neem de tour die om 10.30 start vanaf Page dan ben je met de mooiste lichtval in de Canyon, reserveer al voor je gaat online want hij zit altijd vol!
#9 - 15-06-2011, 17:27 uur
http://amerika--2009.blogspot.com/   let niet op de typefouten haha  Het Zuid Westen

http://vanvliet-amerika2010.blogspot.com/

De Zuidelijke staten

Amerika/Canada 2012 http://amerikavanvliet2012.blogspot.nl/

Bianca Stripes & Stars

Bedankt allemaal :)

Petra; lijkt me zeker mooi zo'n tour. ik ga het bekijken :)

Trouwens, over Page..hoeveel nachten raden jullie aan? 1 of 2?

groetjes
x
#10 - 16-06-2011, 13:34 uur
Reis mee door Amerika! Blogs, Info, Tips & Roadtrip Tricks op www.stripesandstars.nl

Hans B

Gina,
in jouw schema lijkt mij één overnachting voldoende.
dag 14 - op weg naar Page kom je langs de Horse Shoe Bend (±2 ml voor de stad), klein uurtje wandelen en kijken.
dag 15 - Page (Antilope Canyon tussen 10.00 en 13.00, Glen Canyon dam self guided tour, Lake Powell zwemmen?) vanaf Wahweep Marina is het nog een uurtje of 2 2½ naar Bryce
 
#11 - 16-06-2011, 13:58 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Bianca Stripes & Stars

Dankjewel Hans :)

ik heb nog een vraag over het overnachten bij yosemite.
wat is de handigste plaats voor het verkennen van het park?

in the village gaat waarschijnlijk niet lukken.. is erg duur. een aantal opties zijn: het Wawona hotel, Oakhurst, Mariposa, of Buck Meadows of El Portal.

Misschien een domme vraag.. maar ik heb echt geen idee wat het beste is :P

alvast bedankt!
#12 - 18-06-2011, 17:53 uur
Reis mee door Amerika! Blogs, Info, Tips & Roadtrip Tricks op www.stripesandstars.nl

Old Faithful

De afstanden tot Yosemite Village:

El Portal            23 km
Wawona           43 km
Buck Meadows  60 km
Mariposa           70 km
Oakhurst           75 km

Marianne, onze grote Yosemite promotor, adviseert regelmatig te kijken of er door annuleringen niet iets beschikbaar komt in Yosemite Village of in Curry Village.

Succes en vel plezier bij de voorbereiding.
#13 - 18-06-2011, 18:47 uur
Groet,

Old Faithful

Bianca Stripes & Stars

hoi allemaal

mijn planning vordert en ik heb nog wat vraagjes:

is het te doen om van Bishop via  Death Valley naar Las Vegas te rijden en op deze dag Death Valley te bekijken?

en

is het te doen om vanaf Page ( met overnachtig in Page) eerst de bezienswaardigheden in Page te bekijken en daarna naar Monument Valley te rijden en weer terug naar Page? ( is er dan uberhaupt tijd om alles te kunnen zien?)

Alvast bedankt!

groetjes,
x

#14 - 02-07-2011, 19:30 uur
Reis mee door Amerika! Blogs, Info, Tips & Roadtrip Tricks op www.stripesandstars.nl

Hans B

Ja beide kan best.
Bishop - Lone Pine - Panamint Springs - Stovepipe Wells - Furnace Creek (visitor center).
Hier vandaan zou je naar Zabriskie Point en Dante's View kunnen rijden, dan terug naar vis.cent.
Vervolgens naar Artist Drive (eenrichting) heel erg mooi qua kleuren dan Badwater en weg vervolgen naar Shoshone - Pahrump en Las Vegas.
Het is 300 mile en ongeveer 6 uur rijden, de rest van de tijd kun je besteden aan zien, wandelen, "genieten van de hitte".

In Page kun je 's morgens rustig aan doen, tussen 1100 en 1400 naar de Antilope Canyon. Het is er veelal druk, dus zult je moeten wachten. Daarmee ben je tussen de 1 en 2 uur kwijt. Dan rijden naar Monument Valley. Zo'n 120 mile dus ruim 2 uur en ook weer terug.
De volgende dag zou je de Glen Canyon dam kunnen bekijken (ongeveer een zelfde dam dan de Hooverdam bij Las Vegas), verder kort na de dam heb je een gravelweg die naar een uitzichtpunt leidt voor een blik over Lake Powell. Iets verder heb je een afslag naar de marina (haven) aan het meer. Het rijden naar Bryce is ± 150 mile, dus een uurtje of 3.
#15 - 03-07-2011, 08:41 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15