Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis westkust met kinderen?

Discussie gestart

Tatjana29

Hallo

Ik ben eigenlijk een beetje op zoek naar tips.Wij willen al heel lang een rondreis maken langs de westkust van amerika.Kindjes zijn al een tijdje uit de luiers(9,6,7 jaar)en wij europa onderhand een beetje zat :).
Dus zijn we een beetje aan het rondneuzen op internet.Tja wat willen we?San francisco zien en los angeles en uiteraard een uitstapje naar las vegas.
Maar goed wat is wijsheid?Liefst met een camper uiteraard...maar waar boek je die? Websites zat maar kan je beter alles apart boeken?Dus vlucht apart en camper apart? Liever een all-in pakket??Misschien hebben jullie wat ideetjes?? Een paar betrouwbare websites met goede service??En wat voor een prijskaarte hangt eraan vast??En is zo een trip wel leuk voor kinderen??
Sorry voor mijn vele vraagjes maar ik zou niet weten waar ik moet beginnen...:)


groetjes
#1 - 05-03-2011, 21:59 uur

Marianne

Hallo Taatjana,

Willen jullie dit jaar gaan? Ik heb geen ervaring met campers, maar ik weet wel dat hoe vroeger je boekt, hoe goedoper het is. Ik zou als ik jullie was wat offertes aanvragen, bijvoorbeeld bij Tioga tours (vlucht en camperhuur).
Je hebt het over San Francisco, Los Angeles en Las Vegas. Willen jullie geen parken beoeoken? Als het vooral om de steden gaat is een camper niet handig, dan kun je beter een auto huren en in motels/hotels aan overnachten. Misschien sowieso niet gek om ook een offerte voor een auto aanvragen.

Misschien heb je iets aan onze reisverslagen; in 2002 en 2004 hadden onze dochters ongeveer dezelfde leeftijd als julie kinderen.

Marianne
#2 - 05-03-2011, 23:21 uur

Tatjana29

Jawel we willen zeker ook parken bezoeken.Ik noem alleen maar wat steden zodat jullie weten welke kan op ik bedoel :)
Voor dit jaar hebben we al geboekt...het is voor volgend jaar...

Zal je verslag even gaan lezen

thx
#3 - 06-03-2011, 07:06 uur

Truus

Hallo Tatjana,

leuk zulke plannen maken. Wij gaan dit jaar in mei, met een camper, maar hebben dit uiteraard vorig jaar al geboekt. Kijk eens op de de site van Travelhome. Wij hebben verschillende offertes aangevraagd en naast elkaar gelegd. Een hele uitzoek klus. Wij hebben vlucht en camper los geboekt maar voor een,heel, klein bedrag is het een pakketreis geworden. Geeft iets meer zekerheid en rust. Maar er zijn mensen die alles los boeken. leg de verschillen naast elkaar en doe wat goed voelt. Onze reden om een camper te boeken is dat wij niet iedere dag koffer in en uit willen pakken en ieder kopje koffie moeten kopen. Doe dit eens met 3 kinderen.Een camper is misschien iets duurder maar je hebt wel meer vrijheid om b.v. ergens een dag langer te blijven staan.

succes met planne, erg leuk.je hebt nog even te gaan.
Tips heb ik nog niet echt wij gaan nu voor de eerste keer en struin het forum dagelijks af naar tips en uiteraard, en zeker die van Marianne, reisverslagen lezen. Dit is erg leuk en bijna versalvend om te doen.

Truus
#4 - 06-03-2011, 08:21 uur

mirjam08

Wij gaan deze zomer met 4 kinderen (11,9,7,6). Ik wist ook niet waar ik moest beginnen en heb daarom bij Jan doets geboekt voor vlucht, camper en eerste hotelovernachtingen (in november gedaan). Nu ik veel meer ben ingelezen denk ik dat we het ook makkelijk zelf los hadden kunnen regelen. Nu waarschijnlijk wat duurder uit, maar dit gaf wel rust. Ben nu wel alle campings zelf aan het reserveren. Dat inlezen op welke route je gaat doen (en hier op het forum zetten natuurlijk), wat je allemaal wilt zien en op welke campings je wilt staan kost nu ook erg veel tijd, maar is ontzettend leuk om te doen. Het zorgt er in ieder geval voor dat de reis je eigen reis wordt. Ik heb dus eerst geboekt en ben daarna gaan verdiepen. Jij hebt meer tijd en kunt het misschien beter andersom doen. Wat betreft de vlucht was het voor ons wel voordeliger om het voor half december te boeken, dat scheelde nogal in de kosten. En dat gold ook voor het huren van de camper, dat is dus wel iets om rekening mee te houden. En volgend jaar goed opletten wanneer je Yosemite moet boeken als je daar heen wilt. Door de tip van Marianne kan ik nu nog op tijd boeken (op 15 maart boeken voor 14 augustus), anders was ik daar misschien wel later achter gekomen. De overige campings zijn tot nu toe geen probleem om te boeken. Ik probeer voor de kinderen wel regelmatig gedurende de reis op een camping te staan met een zwembad (vaak de wat luxere KOA-campings) omdat ze dat altijd heerlijk vinden. Na deze zomervakantie kan ik je hopelijk vertellen hoe geweldig het is om met de kinderen deze reis te maken en welke leuke avonturen we allemaal beleefd hebben  ;D
Succes met voorbereiden,
Mirjam
#5 - 06-03-2011, 11:49 uur

Tatjana29

Ohh hartstikke bedankt allemaal.Ik hoop datjullie straks ook jullie verhalen hier neer willen zetten en misschien nog de een en andere tip hebben ..

Groetjes >:D
#6 - 07-03-2011, 20:40 uur

mirjam08

nog even een aanvulling: ik heb als eerste een presentatie over camperreizen bij gewoond. Dat ging vooral over hoe het is en werkt om met een camper op reis te gaan en tevens werd het e.e.a. van de USA geshowd. Dat gaf mij wel een goede indruk van het vakantievieren op die manier. Wij hebben uiteindelijk een camper van Road Bear, maar die keuze was puur om de manier waarop de campers waren ingedeeld en toch ook wel een beetje de grootte (niet te groot dus, maar wel geschikt voor 6). En ook de mogelijkheid van een groot zonnescherm wat me in de zomer geen overbodige luxe lijkt. Wij hebben gekozen voor San Francisco als start- en eindpunt. Dat scheelde weer in de kosten voor de camper.
#7 - 07-03-2011, 22:25 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15