Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis Yellowstone & ZW 2018 (incl. Dreumes)

Discussie gestart

Janzwart86

Beste forumleden,

Op dit moment zijn wij onze reis voor in mei 2018 aan het plannen. Inmiddels hebben wij de Truck Camper (T17) vastgelegd, de vliegtickets volgen over circa anderhalve maand.

In onze eerdere reizen naar Amerika waren wij met z'n tweetjes en boekte de vliegtickets, huurauto, sliepen we in Cabins/tent en hadden we een globale route die we uit hadden gestippeld. Dat zal volgend jaar anders zijn gezien onze smurf, dan 1,5 jaar, met ons mee zal gaan  ;D.

De route die we nu hebben opgesteld gaat door Yellowstone en het Zuid-Westen en bevat eigenlijk alle highlights die we al een keer hebben mogen bewonderen. Hier willen we graag nog een keer naar terug, en is wel zo relaxed om naartoe te reizen met de kleine omdat we de omgevingen (aanhalingsteken openen) kennen (aanhalingsteken sluiten) en weten hoe het is om daar rond te reizen.  :afro:

De route is als volgt;
17 mei | do | Amsterdam - Salt Lake City
18 mei | vr | Salt Lake City - Pocatello (camper ophalen)
19 mei | za | Pocatello - Yellowstone West
20 mei | zo | Yellowstone West - Yellowstone North
21 mei | ma | Yellowstone North - Yellowstone East
22 mei | di | Yellowstone East - Grand Teton
23 mei | wo | Grand Teton - Vernal (*lang rijden)
24 mei | do | Vernal - Moab
25 mei | vr | Moab
26 mei | za | Moab
27 mei | zo| Moab - Monument Valley
28 mei | ma | Monument Valley - Grand Canyon
29 mei | di | Grand Canyon
30 mei | wo | Grand Canyon - Page
31 mei | do | Page
1 juni | vr | Page
2 juni | za | Page - Zion
3 juni | zo | Zion
4 juni | ma | Zion
5 juni | di | Zion - Bryce Canyon
6 juni | wo | Bryce Canyon - Provo
7 juni | do| Provo - Salt Lake City (camper inleveren)
8 juni | vr | Salt Lake City - Vliegen
9 juni | za | Vliegen - Amsterdam

Nu zit ik met volgende vragen:
* Is het handig om Yellowstone aan het begin te doen?
* Laatste maandag in mei is het Memorial Day, hoe handig is het om van Monument Valley naar Grand Canyon te gaan en in/nabij Grand Canyon te overnachten?
* en schiet maar met opmerkingen en tips   ;)
#1 - 03-05-2017, 11:14 uur
2010: NY - LA - SF - Wa / 2012: Route 66 / 2013: Denver - Badlands - Yellowstone - Las Vegas - DV - Yos - SF / 2014: Denver - Yellowstone - ZW - Denver / 2015: Calgary - Vancouver Movie / 2016: Denver - Las Vegas Movie

USA Roadtrip Playlist: Play - Blog: Bekijk

Cees A

Ik heb ook een vraagje:
Ben je ervoor te porren om wat "oude bekenden" te laten vallen en in plaats daarvan wat nieuwe dingen in te voegen ?
Als je bijvoorbeeld nou eens Mon.Valley, Page, Grand Canyon, Zion en Bryce schrapt ? Is dat bespreekbaar ?
Als je dat doet wordt je route compacter en heb je meer tijd voor Yellowstone en Grand Teton.

Je hoeft de ritten van Grand Teton naar Vernal en van Vernal naar Moab dan ook niet af te raffelen, maar je hebt dan (meer) tijd voor Flaming Gorge en Dinosaur national monument.

Je kunt dan ook, voordat je naar Moab gaat eerst nog een dagje in Colorado national monument besteden.
En tussen Moab en Salt Lake City kun je langs Goblin Valley rijden en een paar dagen Capitol Reef aan je route toevoegen.
PS: Misschien heb je na Colorado NM ook nog tijd voor een rondje langs Black Canyon of the Gunnison, de Million Dollar Hwy en Mesa Verde.

Yellowstone in mei:
Afhankelijk van de komende winter KUN je volgend jaar mei nog te maken krijgen met afgesloten wegen en trails.
Ik was er vorig jaar in de week vóór memorial day en toen was de zuidelijke ingang (bij Grand Teton) net 1 week open.
De weg over de Dunraven Pass in het noord-oosten van Yellowstone was nog gesloten, maar die zou vrijdag voor het memorial day weekend open gaan.

Daar hadden wij niets aan, want wij verlieten Yellowstone op die vrijdag.   Achteraf gezien maar goed ook trouwens.
Als je zag wat voor lange file met campers en en suv's met aanhangers vol kampeerspullen er toen richting Yellowstone reed waren we blij dat we net voor die drukte weg waren.

Het memorial day weekend is overigens niet alleen een lang weekend voor Amerikanen, het is ook de start van het vakantieseizoen.
Dat betekent dat je na dat weekend meer kans hebt op drukte in de parken dan voor dat weekend.
Nou is het natuurlijk ook weer niet zo dat iedereen meteen na dat weekend in z'n auto springt om te gaan kamperen, maar je kunt wel merken dat het langzaamaan drukker wordt.
#2 - 03-05-2017, 16:23 uur

Old Faithful

* Is het handig om Yellowstone aan het begin te doen?

Ik zou Yellowstone en Grand Teton aan het einde plannen, vanwege de al door Cees A genoemde redenen.

* Laatste maandag in mei is het Memorial Day, hoe handig is het om van Monument Valley naar Grand Canyon te gaan en in/nabij Grand Canyon te overnachten?
Het gaat niet zozeer om Memorial Day maar meer om het weekend daarvoor als veel Amerikanen er een lang weekend op uit trekken. Op Memorial Day zelf gaan de meesten weer naar huis. Ik zou in ieder geval voor de vrijdag-, zaterdag-, en zondagavond zorgen voor een reservering op een camping. Verder is er een grote kans dat het druk zal zijn, maar ik vrees dat dat niet te vermijden is.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#3 - 04-05-2017, 00:47 uur
Groet,

Old Faithful

Janzwart86

We zijn ondertussen weer verder aan het plannen geslagen  8)

Alleen Goblin Valley hebben we nog niet gezien... Vorig jaar hebben we Colorado NM, Black Canyon of the Gunnison (in Montrose bij de Horsefly de allerlekkerste bbq burger ooit gegeten, zou er zo voor de derde keer naar toe gaan  ;D), Capitol Reef en oa de Million Dollar Hwy gereden. Toen zijn we van Denver naar Las Vegas gereden  ::)
#4 - 07-05-2017, 10:23 uur
2010: NY - LA - SF - Wa / 2012: Route 66 / 2013: Denver - Badlands - Yellowstone - Las Vegas - DV - Yos - SF / 2014: Denver - Yellowstone - ZW - Denver / 2015: Calgary - Vancouver Movie / 2016: Denver - Las Vegas Movie

USA Roadtrip Playlist: Play - Blog: Bekijk

Cees A

Hoi Jan,
Ik was dit topic een beetje uit het oog verloren, maar gezien je reactie was mijn vorige bericht niet bepaald relevant, laat staan nuttig.  ^-^
Ik kende bij het schrijven van dat bericht ook niet je hele vakantie-historie. Volgende keer beter zullen we maar zeggen.
Ben benieuwd naar je nieuwe routeplan.

Ik zou Yellowstone en Grand Teton aan het einde plannen, vanwege de al door Cees A genoemde redenen.   
Die door mij genoemde redenen moge voor @Old Faithful  een reden zijn om Yellowstone aan het eind van de route te zetten, ik heb daar een andere mening over..
Ik zou Yellowstone gewoon in het begin van je route laten staan

De reden ?   Het scheelt enorm in drukte of je in mei Yellowstone bezoekt of in juni.   De maand juni is twee keer zo druk.
In mei 2016 kwamen er 444629 bezoekers naar Yellowstone, in juni 2016 waren er dat 838316.
Er is zoveel te zien en te doen in Yellowstone dat ik vorig jaar die paar afgesloten wegen en trails niet heb gemist.
Het ontlopen van de drukte, het ontbreken van files in het park en het nergens hoeven zoeken naar parkeerplaatsen telde voor mij zwaarder

Bron bezoekersaantallen: ----->  http://www.yellowstone.co/stats.htm
Beetje naar beneden scrollen, het 3e tabelletje geeft de bezoekersaantallen per maand.




#5 - 07-05-2017, 15:29 uur
« Laatst bewerkt op: 07-05-2017, 18:42 uur door Cees A »

Janzwart86

Haha maakt niet uit  8)

De start ziet er nu als volgt uit...

17 mei | do | Amsterdam - Salt Lake City
18 mei | vr | Salt Lake City - Craters of the Moon (camper ophalen)
20 mei | za | Craters of the Moon (rustige dag houden ivm de kleine)
20 mei | zo | Craters of the Moon - Yellowstone
21 mei | ma | Yellowstone
22 mei | di | Yellowstone
23 mei | wo | Yellowstone - Grand Teton
24 mei | do | Grand Teton - ....

Zoals het er nu op lijkt gaan we GC schrappen.
#6 - 08-05-2017, 09:27 uur
2010: NY - LA - SF - Wa / 2012: Route 66 / 2013: Denver - Badlands - Yellowstone - Las Vegas - DV - Yos - SF / 2014: Denver - Yellowstone - ZW - Denver / 2015: Calgary - Vancouver Movie / 2016: Denver - Las Vegas Movie

USA Roadtrip Playlist: Play - Blog: Bekijk

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15