Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis zomer 2017, 5 weken

Discussie gestart

jacq72

Hallo allemaal,
Deze zomer gaan wij voor de 5de keer op reis in de USA, voor maar liefst 5 heerlijke weken. We reizen met onze zoon van 13 jaar en hebben een auto gehuurd.

Ons oorspronkelijke plan is redelijk spontaan (impulsief?) veranderd toen wij lazen over de zonsverduistering deze zomer: we hebben daarom Yellowstone aan ons programma toegevoegd, terwijl we dit eerder hadden geschrapt i.v.m. 'te ver uit de route'. De vluchten waren toen al gepland, achteraf zou ik het anders willen doen, maar ja....

We vliegen 22-7 op San Francisco, en vliegen 25-8 terug vanaf Los Angeles. Allereerst wil ik jullie mening vragen over onze volgorde en bestemmingen, voor ik mijn roadbook meer gedetailleerd ga invullen qua dagen. Er zijn al een paar overnachtingen geboekt (Yosemite en Yellowstone).

San Francisco
Lassen
Yosemite
Sequoia
Death Valley
Grand Canyon North Rim (we zijn vorige keer aan de South Rim geweest, vandaar deze keuze)
Page/Antelope Canyon/lake Powell
Monument Valley
Mesa Verde
Moab/Arches/Canyonlands
Capitol Reef
Bryce
Zion
Salt Lake City
Yellowstone
Grand Teton
Daarna op terugweg naar LA eventueel nog Havasu Canyon.

Ik hoop dat jullie weer met ons mee willen denken en jullie waardevolle ervaringen willen delen! Alle tips zijn uiteraard welkom!
Groetjes,
Jacqueline
#1 - 21-03-2017, 21:38 uur

Cees A

Ik denk dat je al veel tips en informatie kunt halen bij de topics van onze 2 voorbeeldroutes.
Je vindt er tevens PDF kaarten van de parken waarop je kunt zien waar alle bezienswaardige punten liggen.
Je moet bij sommige kaarten wel even inzoomen voor grotere lettertjes en meer details
Klik hier voor de voorbeeldroutes

Je route.
Lassen valt in jouw route een  beetje uit de toon. Lassen ligt nogal (flink) uit de richting.
De geothermische activiteit in Lassen is bovendien niks vergeleken bij die van Yellowstone.
Als je straks bij het verdelen van je dagen tijd tekort gaat komen (en dat ga je gegarandeerd) schrap dan Lassen.

Ik hoop dat je genoeg tijd hebt gereserveerd voor Moab ? 2 volle dagen heb je hier echt nodig.
De meesten gaan naar Moab voor Arches. Arches is het hoofddoel van hun verblijf in Moab.
Ik wil hier een lans breken voor Canyonlands.
Dit park wordt minder druk bezocht dan Arches en dat is eigenlijk onterecht.
Er zijn zoveel mooie dingen te zien in Canyonlands en zoveel mooie hiking trails.
Bij beide voorbeeldroutes vind je informatie over Canyonlands.
 
Maak tussen Moab en Capitol Reef een korte tussenstop in Goblin Valley.
Zie voorbeeldroute Denver-Yellowstone voor meer info.

In veel routes is Capitol Reef niet meer dan een overnachtingsplaats tussen Bryce en Moab.
Blijf eens 1 (of 2) extra dag(en) in Capitol Reef. Ik weet zeker dat dit park je aangenaam zal verrassen.
Meer info over things to do in dit park bij de voorbeeldroute zuid-west

Voor Salt lake City geldt hetzelfde als Capitol Reef.
Men blijft er 1 nachtje slapen op weg naar, of komend vanaf, Yellowstone en that's it.
Geef deze stad eens wat meer tijd en ga naar Temple Square en het Capitol.
Als je er op een zondagochtend bent, ga dan om 09.00 uur naar de tv-opname van het beroemde Tabernacle Choir.
In de rustige maanden is dat in het akoestisch perfecte Tabernacle en dat is echt een kippenvel-ervaring.
In de drukkere zomermaanden wijkt men uit naar het grotere Conference center
Ga op Temple Square naar de bovenste verdieping van het Church Office Building en geniet van het uitzicht over SLC.
En bezoek tegenover Temple Square het conference center met 21000 zitplaatsen en een erg mooie (en grote) daktuin,
Zowel Office Building als het Conference center zijn gratis te bezoeken.
Bij binnenkomst krijg je in beide gebouwen een prive gids die je alles laat zien.
Ook leuk is het Family Search Center waar je (een deel van) je stamboom kunt uitzoeken.

Ook, nee, zeker bij Yellowstone is de factor tijd van belang.
3 volle dagen is voor dit park eigenlijk het minimum en dan heb je alleen nog maar tijd voor de highlights !
Yellowstone is een groot park en alleen de weg die in de vorm van een 8 door het park loopt is al meer dan 250 km lang.
Om onnodig op en neer rijden te voorkomen zou je dan ook je overnachtingen moeten spreiden.
Bij de voorbeeldroute Denver-Yellowstone geef ik hier een voorbeeld van.
In die route komt men vanaf een andere kant Yellowstone binnen, dus de route door het park is hier anders dan bij jou.
Maar het gaat om het principe.

Ik wens je veel lees- en voorbereidingsplezier en als je nog vragen hebt hoor ik dat graag
#2 - 22-03-2017, 08:46 uur
« Laatst bewerkt op: 22-03-2017, 08:49 uur door Cees A »

jacq72

Hoi Cees,

Sorry voor de late reactie, en bedankt voor al je info! Ik was inderdaad al aan het lezen geweest bij de voorbeeldroutes, en heb daar al veel informatie vandaag gehaald. Ik merk echter dat ik soms door de bomen het bos niet meer zie...
Naar aanleiding van jouw tip hebben we Lassen in ieder geval geschrapt. Dat geeft weer een dagje ruimte!
Zodra ik meer concrete plannen heb kom ik hier weer op terug.
Nogmaals bedankt!

Jacqueline
#3 - 06-04-2017, 20:18 uur

jacq72

OK, ik ben weer een stapje verder!
Nu we Lassen gaan overslaan dacht ik meteen van SFO naar Yosemite door te gaan rijden. Maar helaas....
Allereerst zouden we dan op zaterdag in Yosemite aankomen. En jullie zijn in al je adviezen heel duidelijk: Yosemite kun je in het weekend beter vermijden. Daarnaast is het erg lastig om nu nog overnachtingen in het park te regelen.

Dus nu heb ik het volgende bedacht voor de eerste dagen:
za 22-7 aankomst SFO - Sacramento (we komen om 12.00 aan op SFO dus we komen eind van de dag in Sacramento aan verwacht ik)
zo 23-7 Sacramento - Lake Tahoe (ik lees dat Old Sacramento aardig is? hebben jullie tips qua overnachten rond Lake Tahoe?)
ma 24-7 Lake Tahoe - Lee Vining (Bodie en Mono Lake, overnachten in Lee Vining omdat er in Yosemite niets meer te krijgen is deze dag)
di 25-7 Lee Vining - Yosemite Valley (2 nachten in Half Dome Village geboekt)
woe 26-7 Yosemite
do 27-7 Yosemite - Sequaoia (hebben tijdens onze vorige reis overgeslagen ivm tijdgebrek)

Ik ben benieuwd naar jullie mening over deze start... Tips over activiteiten en overnachtingen voor Sacramento, Lake Tahoe en Lee Vining zijn welkom!
Groetjes,

Jacqueline
#4 - 07-04-2017, 15:48 uur
« Laatst bewerkt op: 07-04-2017, 15:50 uur door jacq72 »

Cees A

Ah, Sacramento. Daar ga ik eind mei / begin juni zelf ook (eindelijk) voor 2 dagen (3 nachten) naar toe.
Wordt voor mij, na een eerder vluchtig bezoekje, ook de 1e echte keer dus verwacht deze keer geen belevenissen uit eigen ervaring.
Die ervaring moet namelijk nog komen. Ik heb intussen al wel e.e.a. opgezocht om mezelf bezig te houden.
Ik laat je even meedelen:

Downtown met z'n Capitol schijnt inderdaad leuk te zijn.
Westelijk van Downtown is het ---> California Railroadmuseum
En je vindt er het ---> California Automobile Museum
Rondom Sacramento zijn diverse wijngaarden en in/rond de stad is meer dan 50 km aan fietspaden
Langs de rivier is een langgerekt recreatiegebied gecreëerd met wandel en fietspaden.
Hier een brochure met kaart van het gebied,  de ---> American River Pkwy

Bij Lake Tahoe hoef je niet te zoeken naar een hotel, in het plaatsje South Lake Tahoe wemelt het ervan.
Er is daar voor ieder wat wils.

Lee Vining is maar een heel klein dorpje en er zijn maar een paar kleinere hotelletjes.
Kijk, als je in Lee Vining niks meer kunt vinden,  eens bij het iets noordelijker gelegen Bridgeport  (vlakbij de toegangsweg naar Bodie)
#5 - 07-04-2017, 16:30 uur

jacq72

Bedankt voor je snelle reactie! Uiteraard horen we graag nog je eigen ervaringen als je terug bent...
Inmiddels ben ik weer een paar dagen verder met plannen en lezen.
Ben nu tot aan de North Rim gekomen. Ik denk dat we na het verlaten van Death Valley ter plekke moeten kijken hoe laat het is en waar we overnachten.
Zodra ik weer nieuwe vragen heb laat ik het weten!
Groetjes,
Jacqueline
#6 - 07-04-2017, 17:34 uur

Cees A

Uiteraard horen we graag nog je eigen ervaringen als je terug bent...   
Ik hou je op de hoogte over Sacramento.   Wordt wel begin juni voor ik daar ben.  Even geduld dus.

Heb je de South rim van de Grand Canyon al eens bij een eerdere tour bezocht omdat je nu naar de noordkant gaat  ?
#7 - 08-04-2017, 09:44 uur

jacq72

We wachten rustig af Cees....

Ja, we hebben de South Rim tijdens onze rondreis in 2008 bezocht. We hebben daar toen ook overnacht. We zijn nu benieuwd naar de rustigere North Rim.

Nog een andere vraag: mijn man vroeg zich nog af of we na aankomst op SFO ook eerst naar Sequoia kunnen gaan en dan naar Yosemite, dan zouden we via de Tioga Pass richting Death Valley doorrijden... Maar ik twijfel of dat een handige route is...
Wat denk jij?
#8 - 08-04-2017, 19:27 uur

Cees A

Dat kan heel goed. Van SF naar Sequoia is ongeveer even lang rijden als van SF naar Yosemite.
Als je 23-7 's morgens vroeg naar bijvoorbeeld Grand Grove bij Sequoia / Kings Canyon rijdt heb je 1½ dag voor Sequoia en Kings Canyon.
Op 25 -7 rij je dan naar Yosemite. 100 mijl, 2½ uur rijden en je bent bij de zuidelijke ingang van Yosemite.

Dat stukje reisschema wordt dan:
za 22-7 aankomst SFO
zo 23-7 San Francisco - Sequoia / Kings Canyon.  220 mijl, 3½ uur rijden
ma 24-7 Sequoia / Kings Canyon
di 25-7 Sequoia / Kings Canyon - Yosemite Valley (Die 2 geboekte nachten in Half Dome Village kunnen gewoon blijven staan)
wo 26-7 Yosemite
do 27-7 Yosemite - Via Tioga Pass naar ***** ?
 
Hoeveel dagen heb je trouwens om van Yosemite via Death Valley in Las Vegas te komen ? 2 of 3 ?
Met 2 dagen plan je een overnachting in Bishop of Lone Pine.
Dag 1 wordt dan Yosemite - Via Tioga Pass en Mono Lake naar Bishop (of Lone Pine)   
Dag 2 Bishop (of Lone Pine) - Via Death Valley naar Las Vegas

Met 3 dagen heb je tijd voor Bodie, Mono Lake en Alabama Hills en meer tijd voor Death Valley
Dag 1: Yosemite - Mammoth Lakes
Dag 2: Mammoth lakes - Death Valley. Kijk eens naar: ---> http://www.panamintsprings.com/
Dag 3: Door Death Valley naar Las Vegas
#9 - 08-04-2017, 20:57 uur

jacq72

Bedankt weer voor het meedenken! We hebben er even over nagedacht en gaan jouw voorstel inplannen. Tenslotte stonden Sacramento en Lake Tahoe oorspronkelijk niet op onze wensenlijst. En dan nemen we liever rustig de tijd om wel onze wensenlijst in te plannen.
Volgens mij hebben we de ruimte om voor jouw 3-daagse optie te gaan. Is het aan te raden om Panamint Springs ruim tevoren te reserveren?
We gaan dan van Death Valley door richting de North Rim, waarbij we zullen overnachten in Kanab of Jacob Lake. Helaas was er aan de North Rim geen overnachting meer te boeken.
We zijn van plan om Las Vegas over te slaan, oftewel: er alleen langs of doorheen te rijden. We zijn in 2008 in Las Vegas geweest en we kwamen tot de conclusie dat dit niet 'onze stad' is.

Wij puzzelen nog even verder, hopelijk heb ik dit weekend dan een complete planning om mee terug te komen...
#10 - 13-04-2017, 22:00 uur

Cees A

De 3 daagse optie geeft je inderdaad wat meer rust en tijd voor Bodie, Mono Lake en Alabama Hills.
Van die 3 dingen kost Bodie je het meeste tijd. Reken, incl. het er naar toe rijden, op ongeveer 3-4 uur
Als je al naar Bodie gaat op de dag dat je vanaf de Tioga Pass komt zou je voor die avond ook een overnachting in Bridgeport kunnen overwegen in plaats van Mammoth Lakes.
Bridgeport ligt dichter bij de toegangsweg naar Bodie.
Info over Bodie, Mono Lake en Alabama Hills vind je bij onze voorbeeldroute.

Ik zou Panamint Springs inderdaad maar snel reserveren.
Overnachtingsruimte in nationale parken is altijd beperkt (zoals je ook gezien hebt bij Grand Canyon)
Bij Death Valley komt daar nog bij dat andere Death Valley accommodaties in Furnace Creek en Stovepipe Wells peperduur zijn.
Panamint Springs is zowel door z'n ligging als door z'n gunstige prijzen een gewilde locatie.
Als Panamint Springs vol zit, probeer dan iets te boeken in Lone Pine.
#11 - 14-04-2017, 08:14 uur

jacq72

Zo, het ei is gelegd (het is tenslotte bijna Pasen....).
De concept-route staat op papier, met een apart document met een schat aan informatie uit o.a. jullie voorbeeldroutes. Ik heb de afstanden/rijtijden wel in mijn overzicht, maar hier voor het gemak niet overgenomen.
Wij denken dat deze planning haalbaar is, er zitten nog een aantal dagen 'speling in', zoals tussen Salt Lake City en Jackson.  We willen ook graag flexibel blijven om onderweg eens ergens een dag extra te blijven. En er zitten een aantal lange afstanden in die we desgewenst in 2 dagen kunnen doen.

De dagen rond Yellowstone zijn misschien niet zoals we het graag zouden willen, maar het was een drama om rond Yellowstone + weekend + zonsverduistering een hotel te vinden.

Zo is nu het schema:
22-jul   San Francisco  -  Modesto?  (we zien deze eerste dag wel tot hoever we komen)
23-jul   ??  -  Sequoia
24-jul   Sequoia/Kings Canyon
25-jul   Sequoia  -  Yosemite (Half Dome Village geboekt)
26-jul   Yosemite (Half Dome Village geboekt)
27-jul   Yosemite  -  Lee Vining (Via Tioga Pass, Bodie)
28-jul   Lee Vining  -  Death Valley (Panamint Springs geboekt)
29-jul   Death Valley  -  ?? (Via Stovepipe wells- Badwater)
30-jul  ?? (Valley of Fire, wat is handige plaats om hotel te zoeken?)
31-jul   ??  -  Kanab /Jacob Lake
1-aug   North Rim  -  Page (is heen en weer naar North Rim en dan einde van dag naar Page haalbaar?)
2-aug   Page (Antelope Canyon en Horseshoe Bend)
3-aug   Page  -  Monument Valley (Lake Powell (kajak? Rondvaart?))
4-aug   Monument Valley  -  Cortez (Monument Valley)
5-aug   Cortez (Mesa Verde)
6-aug   Cortez  -  Moab (Arches, evt dag ervoor al naar Moab rijden)
7-aug   Moab  (Canyonlands)
8-aug   Moab  Moab (Canyonlands/Needles)
9-aug   Moab  -  Capitol Reef (via Goblin Valley, Capitol Reef)
10-aug    Capitol Reef  -  Bryce (Via Highway 12, Bryce)
11-aug    Bryce  -  Zion
12-aug          Zion
13-aug         Zion  -  Salt Lake City
14-aug        Salt Lake City
15-aug        Salt Lake City  -  ??
16-aug     ??  -  Jackson
17-aug       Jackson  -  Gardiner (via Grand Teton/Yellowstone)
18-aug    Gardiner  -  Cody (Yellowstone, hotel = geboekt)
19-aug    Cody (Yellowstone, we realiseren ons de extra kilometers, hotel = geboekt)
20-aug    Cody (Yellowstone, we realiseren ons de extra kilometers, hotel = geboekt)
21-aug        Cody  -  Saint Anthony (Zonsverduistering! Aan rand Jackson Lake?, hotel = geboekt)
22-aug    Richting zuiden
23-aug    Richting zuiden
24-aug           Richting zuiden
25-aug    16.50 vlucht naar huis

Alle suggesties ter verbetering zijn welkom!
#12 - 15-04-2017, 21:02 uur

Cees A

Ik wil niet je hele schema overhoop halen, maar ik zou persoonlijk een paar dingen anders doen
Ik zal ze, met mijn motivatie, hieronder aan je voorleggen.
Eerst het gewijzigde stukje schema:

29 jul:   Death Valley –    Las Vegas
30 jul:   Las Vegas   –    Zion (via Valley of Fire)
31 jul:   Zion
01 aug:   Zion  –  Jacob Lake
02 aug:   Jacob Lake  (bezoek aan Grand Canyon North Rim)
03 aug:   Jacob Lake –  Page
04 aug:   Page
05 aug:   Page   –  Cortez  (via Monument Valley)
06 aug:   Cortez   (Mesa Verde)
07 aug:   Cortez   –  Moab  (via Needles district)
08 aug:   Moab  (Arches)
09 aug:   Moab  (Canyonlands Island in the Sky)
10 aug:   Moab   –  Cap.Reef
11 aug:   Cap.Reef - Bryce
12 aug:   Bryce
13 aug:   Bryce   -   Salt Lake

Motivatie voor de wijzigingen.
29 jul; Ik weet dat je niet naar Las Vegas wil, maar Las Vegas is wel de meest logische overnachtingsplaats na Death Valley.
Las Vegas is groter dan alleen de Strip.  Je hoeft niet op de drukke strip te slapen als je dat niet wil.
Las Vegas heeft ook heel veel rustige wijken en daar zijn ook hotels.

30 jul; Het is maar 2 uurtjes rijden van Las Vegas naar Zion. Tijd genoeg om deze dag ook Valley of Fire te bezoeken.
In de buurt van Valley of Fire zijn alleen maar een paar kleine motels in Moapa valley.
Zoals je ziet heb ik Zion naar voor gehaald. Waarom zou je dit park niet nu al bezoeken ? Nu kom je er langs !

01 aug; Kijk of je iets in Jacob Lake kunt vinden. Vanaf Jacob Lake is het al 1 uur rijden naar de North Rim.
Vanaf Kanab is het 1½ uur rijden naar de North Rim  (3 uur op en neer) en dat reduceert je tijd voor de canyon.
De North Rim heeft geen weg die langs de rand van de Canyon loopt zoals bij de South Rim.
Er is alleen de 67 die naar het visitorcenter bij Bright Angel Point loopt.
Vanaf de 67 lopen zijwegen naar Point Imperial en Cape Royal. Op weg naar Cape Royal zijn nog een paar andere uitzichtpunten.
Zie deze kaart: --->  http://npmaps.com/wp-content/uploads/grand-canyon-north-rim-map.pdf
Detail kaart Bright Angel Point: ---> http://npmaps.com/wp-content/uploads/grand-canyon-north-rim-visitor-center-map.jpg
Detailkaart Cape Royal: ---> http://npmaps.com/wp-content/uploads/grand-canyon-north-rim-cape-royal-map.jpg

03 aug; Vandaag rij je over de 89A via Marble Canyon naar Page. 
Neem bij Marble Canyon even een kijkje bij Lee's Ferry.
Net voor Page kom je langs Horseshoe Bend, dus die kun je ook meteen bekijken.

05 aug; In mijn schema bezoek je Monument Valley op doorreis van Page naar Cortez.
Waarom ? Monument Valley is een relatief klein park waar je maar een paar uur voor nodig hebt.

07 aug; Op weg van Cortez naar Moab kun je Needles District bezoeken. Nu kom je er immers zowat voorbij.

09 aug; Tip: Moab is een vrij dure plaats om te overnachten. Je zou de overnachting van 9 aug ook in Green River kunnen doen.
Hiermee bespaar je een dure Moab overnachting en Green River ligt mooi in je reisrichting voor de volgende dag naar Cap.Reef.

12 aug; Ik heb je op 12 aug een extra dag in Bryce gegeven.  je zou die dag ook in Capitol Reef kunnen besteden. Kies maar ....

13 aug; Nu rij je van Bryce naar Salt lake City en zit je weer op je eigen schema.

Vraagje:  Waarom plan je een extra overnachting tussen Salt Lake City en Jackson ?
Kun je of wil je dat stuk (4½ - 5 uur rijden) niet in 1 dag rijden ? Je hebt dan de gehele volgende dag voor Grand Teton.
En dan natuurlijk Cody.......
Ik begrijp je probleem, maar ik zou toch eens regelmatig checken of er ergens anders door annuleringen geen kamers vrijgekomen zijn.
Cody ligt op 1½ uur rijden van de ingang van Yellowstone. In jouw schema rij je dat stuk nu 6 keer ........
#13 - 16-04-2017, 10:26 uur

jacq72

Geen probleem hoor, we vragen tenslotte om suggesties. Dan moeten we ook niet klagen als we die krijgen. :)
En gezien je duidelijke motivatie kunnen wij niet anders dan concluderen dat we je suggesties overnemen. Het schema is aangepast naar jouw voorstel, en je aanvullende informatie is opgenomen in ons overzicht.
De extra overnachting tussen Salt Lake City en Jackson is niet zo gepland/bedoeld, het is eigenlijk een dag die we 'over hebben', en die we desgewenst ook in de eerste 3 weken als extra dag op een leuke plek willen inzetten. Dan schuift het hele schema gewoon een dagje op.
Inmiddels zijn we aan het onderzoeken of we die dag toch alvast kunnen inplannen, om Yellowstone al wat meer vóór het weekend te verkennen. Dat bespaart ons extra kilometers vanuit Cody naar Yellowstone en geeft ons een dagje rust in Cody. We zullen zeker de mogelijkheden rond de overnachtingen in de gaten blijven houden...

Wordt vervolgd bij nieuwe informatie!
 
#14 - 23-04-2017, 17:37 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15