Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis Zomer 2017

Discussie gestart

Wop

Hi,

Ik zou sowieso een dag Death Valley Skippen, dat kan makkelijk, en deze toevoegen rondom dag  26-27-28.  Je kan ook kiezen voor een extra dag Moab (Lees Canyonland, Arches, Death Horse Point, etc)

Vanag Page naar Zion hou je voldoende tijd over. Zion - Bryce is ook "maar"een klein stukje. Wellicht dat je een dag (dag 17, Zion) op een andere plek kan invoegen. (SF, verdient wel een extra dagje!)

Verder zou ik zo mee willen  ;)
#16 - 07-12-2016, 07:34 uur

Cees A

Zo, er zijn inmiddels nogal wat berichten bijgekomen.
Ik zie trouwens dat je nog steeds moeite hebt met het inschatten van de grootte van nationale parken en de tijd die je voor een park nodig hebt.

Oké, een voorbeeldje, Yellowstone: 
Yellowstone is bijna 9000 km² groot. Dat is ongeveer 1/3 van Belgie !!
Er loopt een weg in de vorm van een 8 door het park langs alle bezienswaardige punten en alleen die weg is al meer dan 250 km lang.
Vanwege de grootte en uitgestrektheid van dit park is er in het voorbeeldschema 3 volle dagen gereserveerd voor Yellowstone.
En geloof me, die 3 dagen heb je alleen al nodig om alle highlights van het park te bekijken.

Ander voorbeeldje, Bryce:
Bryce is slechts 145 km² groot. Dat scheelt nogal een pak met de 9000 km² van Yellowstone.
De parkroad die door Bryce loopt langs alle uitzichtpunten is ook maar 25 km lang.
Je moet deze weg heen en terug rijden, je kunt er geen rondje rijden.
Begin je te begrijpen waarom wij zeggen dat je Bryce in ½ tot ¾ dag kunt bekijken ?

Wat vaak wordt onderschat, maar in deze ook meespeelt is de reistijd die nodig is om bij een park te komen.
Komend van Zion heb je slechts 2 uurtjes nodig om in Bryce te geraken.
Nou, dat komt in dit geval mooi uit, want dan is de rest van de dag voldoende om Bryce te bekijken.
Komend van Zion heb je dus aan 1 overnachting bij Bryce genoeg om dit park te bekijken.

Bij het maken van een reisschema hou ik altijd zowel rekening met de grootte van een park als met de reistijd om er te komen.
Als er dus ergens één of meerdere dagen extra worden geadviseerd kan dat liggen aan de grootte van een park, maar ook aan een te lange reistijd
Bij de voorbeeldroute worden daarom ook de afstanden en rijtijden tussen de plaatsen of parken gegeven.

Jij rekent steeds met het aantal nachten dat je ergens slaapt en dat geeft een verkeerd beeld
In bericht nummer 14 schrijf je bijvoorbeeld dat je 2 dagen San Francisco en 4 dagen Yosemite hebt.
Da's helemaal niet waar.
Dag 1 van je vakantie gaat grotendeels op aan de vlucht, immigratie en douaneformaliteiten, auto ophalen en je hotel opzoeken.
Dag 2 heb je voor San Francisco, maar op dag 3 vertrek je alweer uit San Francisco.
In mijn opinie heb je dus maar 1 dag voor San Francisco
Hetzelfde met Yosemite. Als je in dagen rekent en de reistijd eraf trekt heb je maar 2½ dag voor Yosemite

Nu mijn schema:
1   Van Brussel   –    San Francisco
2   San Francisco
3   San Francisco   –    Three Rivers (ligt tegen de zuidelijke ingang van Sequoia)
4   Three Rivers   –    Je rijdt door Sequoia naar Grand Grove. Je hebt een hele dag voor Sequoia
5   Grand Grove   –    Je bezoekt eerst Kings Canyon. In de namiddag naar Oakhurst (zuidingang Yosemite)
6   Oakhurst   –    Bezoek vandaag eerst Mariposa Grove en Glacier Point. Kamperen in Yosemite Valley
7   Yosemite
8   Yosemite
9   Yosemite   –    Je verlaat Yosemite via de Tioga Road. Bekijk Mono Lake en overnacht in Mammoth Lakes of Bishop
10   Mammoth Lakes/Bishop   –    Death Valley.    Bezoek onderweg  Alabama Hills bij Lone Pine.
11   Death Valley   –    Las Vegas. Je hebt vandaag nog minstens ½ dag voor DV.    Van DV naar LV is maar 2 uur rijden
12   Las Vegas
13   Las Vegas   –    Zion  (als je zin hebt zou je vandaag evt. via Valley of Fire kunnen rijden)
14   Zion
15   Zion   –    Bryce
16   Bryce   –    Capitol Reef
17   Capitol Reef
18   Capitol Reef   –    Moab. Maak onderweg een stop bij Goblin Valley.
19   Moab (bezoek aan Arches)
20   Moab (bezoek aan canyonlands en Dead Horse Point)
21   Moab   -   Mon.Valley.   **** Zie opmerking onderaan dit schema *****
22   Mon.Valley   –    Page
23   Page (bezoek Antelope Canyon, Horseshoe Bend en Lake Powell)
24   Page   –    Grand Canyon
25   Grand Canyon
26   Grand Canyon   –    Lake Havasu City. In dit dorpje vind je London Bridge. Huh ? London Bridge ? Ja, London Bridge !
27   Lake Havasu City   –    Joshua Tree
28   Joshua Tree   –    Los Angeles
29   Los Angeles
30   Los Angeles   –    Brussel
31   Aankomst in Brussel

Voordelen van dit schema:
Doordat je begint en eindigt in Californie hoef je geen drop-off kosten te betalen voor je huurauto.
Deze kosten, varierend tussen 150 en 400 euro zou je wel hebben bij beginnen in San Francisco en eindigen in Salt lake City.
Je kunt hier en daar nog wat dagen winnen en/of ruilen.
Je zou bijvoorbeeld best in één dag van Moab via Mon.Valley naar Page kunnen rijden. Heb je een extra dag voor LA.
Mon.Valley heb je in een paar uur wel gezien en bovendien krijg je er die dag ook nog eens 1 uur bij wegens andere tijdzone.
Je zou ook Sequoia/Kings Canyon kunnen schrappen en rechtstreeks van San Francisco naar Yosemite gaan.
Win je 2 dagen mee die je ergens anders in kunt zetten.
Affijn, kijk maar eens wat je ervan vindt.
Uitgebreidere info over bezienswaardige punten en PDF kaarten van de parken vind je bij de voorbeeldroute.
Reageer niet te snel, maar ga er eens rustig voor zitten en lees eerst de info eens door.       

Succes met plannen,  Cees
PS: Heb je al naar (de kosten van) de huurauto en de underage fee gekeken ?
#17 - 07-12-2016, 10:05 uur

Dirc

Citaat
ofwel: LA-SF-Yosemite-Death Valley (14 uur rijden)
In dit geval ga je naar de oost kant van Yosemite via de Tioga pass en heb je ook nog eens Highway 1 erbij.

Citaat
ofwel: SF - Yosemite - LA - Death Valley (13 uur rijden)
Je slaat H1 over en ik neem aan dat je vanuit de Valley of El Portal rijdt en dus het halve park mist.
#18 - 07-12-2016, 10:12 uur

Cees A

Beginnende Amerikareizigers die moeite hebben om zich de grootte van Amerika voor te stellen  zouden eens op deze pagina moeten kijken.
Linkje: ----->  https://mapfight.appspot.com/

Je kunt op die pagina steeds 2 landen  (of 1 land en 1 Amerikaanse staat) selecteren en die over elkaar projecteren.
Als je bijvoorbeeld Belgie en Californie over elkaar projecteert zie je dat alleen Californie al bijna 14 keer zo groot is als Belgie.
Zie; ---->  https://mapfight.appspot.com/california-vs-be/california-us-belgium-size-comparison
#19 - 07-12-2016, 10:57 uur

Cees A

Als het schrappen van Yellowstone blijft knagen, hier nog een alternatief reisschema MET Yellowstone, maar ZONDER Californie.
Zie voor uitgebreide info over genoemde parken de voorbeeldroute met Denver-Yellowstone-Salt Lake City-Moab
1   Brussel   –    Salt lake City
2   Salt lake City   –    Yellowstone
3   Yellowstone
4   Yellowstone
5   Yellowstone
6   Yellowstone   –    Grand Teton
7   Grand Teton
8   Grand Teton   –    Vernal (rij via Flaming Gorge)
9   Vernal   –    Moab  (rij via Dinosaur national monument)
10   Moab
11   Moab
12   Moab   –    Mon. Valley
13   Mon. Valley   –    Page
14   Page
15   Page   –    Grand Canyon
16   Grand Canyon
17   Grand Canyon   –    Las Vegas
18   Las Vegas
19   Las Vegas   –    Zion
20   Zion
21   Zion   –    Bryce
22   Bryce   –    Capitol Reef
23   Capitol Reef
24   Capitol Reef   –    Salt lake City
25   Salt lake City
26   Salt lake City  Als je 2 dagen SLC teveel vindt (wat het volgens mij niet is) kun je een dagtocht maken naar Antelope Island
27   Salt lake City   –    Brussel
28   Aankomst Brussel

Als je er een 30 daags schema van wil maken kun je bijvoorbeeld 1 (of 2) extra dag(en) Yellowstone toevoegen
Of je frommelt Mesa Verde national park tussen Moab en Monument Valley
Of je blijft een extra dagje in Vernal om meer tijd te hebben voor Dinosaur national monument
Of je rijdt van Vernal eerst naar Colorado national monument en daarna naar Moab

Maar je kunt dit schema ook al in het begin uitbreiden met 2 dagen door bijvoorbeeld dit te doen:
1   Brussel   –    Salt lake City
2   Salt lake City   –    Twin Falls
3   Twin Falls -  Via Craters of the Moon naar Idaho Falls
4   Idaho Falls - Yellowstone

Je ziet, ook op dit schema zijn diverse variaties mogelijk.
#20 - 07-12-2016, 13:09 uur

Arthur Van Den Broucke

Allen

Hartelijk dank voor de hulp, ik heb het gevoel dat ik naar een schema kom die me helemaal aanspreekt :) vooral uw voorlaatste schema @Cees A ! Het lijkt een klein beetje op het schema die ik voorstelde in reactie 15 dus daar kan ik me zeker in vinden! De route van Yellowstone lijkt me ook de moeite, en hoewel Yellowstone laten vallen pijn doet, zou Yosemite dit ook zijn, kiezen is verliezen, helaas :)

Ik denk dat ik de route zelf grotendeels ga behouden, ik zou juist nog een vraag willen stellen: Als u persoonlijk deze route zou moeten doen, zou u deze zo behouden, of zou u effectief van SF naar Yosemite rijden en drie dagen winnen, en indien u dat laatste zou doen, waar zou u die drie dagen plaatsen? Ik vind het niet per se nodig om te veranderen, maar ik hoor graag jullie mening. Zo dacht ik (kan mis zijn) dat een extra dagje Zion geen overbodige luxe zou zijn? Natuurlijk zullen die drie dagen die er nu inzitten (Three Rivers,  Sequioa, Grand Grove,  Oakhurst) ook wel hun charme hebben, dus ik probeer de afweging te maken.

Ivm de huurauto: ik heb morgen normaal gezien een afspraak met de reisorganisatie voor studenten, ik hou jullie op de hoogte indien ik meer weet :)
#21 - 07-12-2016, 13:42 uur

Arthur Van Den Broucke

Ik zie die extra dagen eventueel zo: een extra dag LA en een extra dag Zion, want nu zie ik dat we niet zoveel tijd hebben in LA, al is dat ook te zien hoe laat onze vlucht zou zijn.
#22 - 07-12-2016, 14:05 uur

Cees A

Geen wonder dat mijn schema op jouw eigen schema lijkt. Ik ben daar namelijk bewust dichtbij gebleven
Ik ben er vanuit gegaan dat jij jouw schema niet voor niets zo had gemaakt.
Daarom heb ik er zo min mogelijk aan gewijzigd en heb eigenlijk alleen de volgorde van de te bezoeken parken veranderd.

Als je nu al ziet dat je te weinig tijd hebt voor LA moet je Sequoia / Kings Canyon gewoon schrappen.
Het schema biedt er ruimte toe en grote Sequoia bomen kun je in Yosemite ook zien (in Mariposa Grove)
Geen man overboord dus.
Eerlijk gezegd was mijn eerste schema-schets ook zonder Sequoia, maar toen had ik dagen over.
Vandaar dat ik er toen Sequoia nog even tussengefrommeld heb.
Als je nog ergens 1 dag nodig hebt kun je die bij Monument Valley halen, dat weet je hé

Misschien handig om je voorafgaande aan je bezoek aan je reisbureau een beetje voor te bereiden.
Goed geïnformeerd dat bureau binnenstappen is beter dan je onwetend een te dure of verkeerde auto in de maag te laten splitsen.
Er zijn vele websites waar je zelf een auto-huur-prijsberekening kunt maken.
Lees dit artikel eens:  http://www.verenigdestaten.info/verzekeringen-autohuur-amerika/
Het artikel gaat over benodigde autoverzekeringen (ook nuttige info trouwens) maar onderaan dat artikel vind je een heel rijtje websites waar je prijzen kunt berekenen.

Let op wat ik eerder schreef. 
Grootste struikelblok bij keuze van een auto is de grootte van de kofferbak. Zeker als je met 4 personen bent
Probeer maar eens 4 grote koffers + 4 handbagagekoffertjes + je kampeermateriaal in de kofferbak van een sedan te persen.
Ik wens je veel succes ................
Kies dus voor een minivan of een SUV. Een minivan en de grote modellen suv hebben een 3e bankrij die kan worden neergeklapt.
Hiermee vergroot je de bagageruimte aanzienlijk. Bovendien kun je je bagage in dergelijke auto's hoger stapelen dan bij een sedan.
#23 - 07-12-2016, 15:10 uur
« Laatst bewerkt op: 07-12-2016, 15:16 uur door Cees A »

Arthur Van Den Broucke

Bedankt @Cees A, schema begint stilaan vorm te krijgen en kan me er volledig in vinden! Enige waar ik nog niet over uit ben is het Sequoia-gedeelte, al zal ik dit waarschijnlijk ook laten afhangen van wanneer de terugvlucht valt. Voor de rest denk ik wel dat ik materiaal heb om naar het reisbureau te gaan.

Ik zal die artikels lezen en sowieso geen overhaaste beslissingen nemen met het huren van een auto. Ik heb inderdaad al op verschillende plaatsen gelezen dat een grote auto meestal geen overbodige luxe is. Bedankt!

Misschien nog een algemene vraag naar camping ed: In de grote steden (SF, LA, LV) is een hotel/motel wel logisch denk ik, maar bij de parken zouden we liefst zoveel mogelijk in een tent slapen (vooral om de kosten wat te drukken), is er hier veel mogelijkheid toe, of is dit ook prijzig en kan je voor dezelfde prijs beter een motel boeken?
#24 - 07-12-2016, 16:17 uur

Cees A

Kamperen in of in de buurt van een nationaal park is verreweg de goedkoopste overnachtingsmogelijkheid.
Hotels / motels bij de parken zijn vrij duur (kijk maar eens op een hotel-zoek-website)
En voor Lodges en cabins in de parken vraagt men ook vaak de hoofdprijs.

Vrijwel ieder nationaal park heeft kampeermogelijkheden.
Dat kunnen campgrounds zijn waar je vooraf een plaats moet reserveren of campgrounds op basis van "first come, first serve"
Op de pagina van de National Park Service zie je welke types campground er zijn en wat ze kosten
Je vindt op die pagina ook hoe je moet reserveren
Ga naar: --> https://www.nps.gov/findapark/index.htm en selecteer het park van je keuze.
Je komt dan op de homepage van het gewenste park.
Kies in het menu: ---->  "Plan your visit" ----> "Eating and sleeping" en je ziet alle overnachtingsmogelijkheden.
Voor Yosemite is dat uiteindelijk deze pagina: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/campgrounds.htm

Tip: Bij de voorbeeldroute staat bij ieder park een rechtstreekse link naar de NPS homepage van het park.
Je vindt er tevens (links naar) PDF kaarten van de parken en daarop kun je zien waar de campgrounds liggen.
(soms moet je flink inzoomen op dat PDF document om details te zien)

Kampeerplekken in nationale parken zijn beperkt en snel volgeboekt.
Niet schrikken als alles uitverkocht lijkt. Vaak zijn er annuleringen.
Regelmatig kijken en toeslaan als er plaatsen zijn.
Bedenk ook dat je niet afhankelijk bent van een kampeerplek IN het park
Buiten de parkgrenzen vind je vele particuliere campgrounds.
Kijk bijvoorbeeld maar eens op deze kaart voor campings buiten Yosemite. http://jrabold.net/yosemite/campn.shtml
Kijk voor je iets reserveert wel even op Google Maps hoever je van het park af zit.
Op de kaart lijkt alles dichtbij, maar de werkelijkheid kan tegenvallen. 
#25 - 07-12-2016, 17:24 uur

Arthur Van Den Broucke

Allen

Ondertussen ben ik bij het reisbureau in de buurt langsgeweest. Er is ook een vijfde man bijgekomen waardoor een grotere wagen aangewezen werd. We lijken momenteel te kiezen voor een Dodge minivan, goed voor 7 personen en dus hebben we zeker genoeg ruimte voor bagage, dit zal ons voor een maand (4 bestuurders, alle nodige verzekeringen, toeslagen under 25,volle tank, gps, ed) 2500 euro kosten. Dit lijkt me eerder prijzig maar voor hetgeen ik online vind denk ik niet dat we veel lager zouden kunnen gaan (waren we maar 3 jaar ouder :))

Voor de rest zijn er ons ook nog motels aangereikt in de grote steden (SF, LV, LA) die ons ong 50 euro per nacht zullen kosten. Bij de nationale parken zullen we eerder kijken om daar (of in de buurt) in een tent te overnachten (bedankt voor de links!)

Nu is het wachten om onze vlucht effectief te boeken en dan kunnen we echt beginnen met de volledige puzzel in detail te maken :)

Nog opmerkingen op mijn bericht of algemene tips? Laat maar horen :)
#26 - 08-12-2016, 13:36 uur

Dirc

Een algemene tip die je van de meeste forumgenoten hier zult krijgen is om zelf aan de slag te gaan met vergelijken van tickets, hotels en autohuur. Ter vergelijking (ik heb dit al elders op het forum ook vermeld):

In mei komend jaar heb ik 4 weken lang een Dodge Durango of vergelijkbaar voor 640 dollar. Huur ik die nu dan zijn de prijzen vaak tussen de 1800 en 2500 dollar. Conclusie: Goed zoeken en op de juiste tijd toeslaan.
Kies dan ook altijd voor gratis annuleren dan kun je nog eens overstappen.
#27 - 08-12-2016, 14:49 uur

Arthur Van Den Broucke

Dirc

Niet vergeten dat ik wel voor 4 personen een vergunning wil en met de underage fee de kosten vlug oplopen. Uiteraard maak ik geen overhaaste beslissingen en blijf ik wel rondkijken! Bedankt!

#28 - 08-12-2016, 14:54 uur

Cees A

Misschien een klein detail, maar wat betaal je voor die gps ?
Huren van zo'n gps is namelijk vaak duurder dan zelf een nieuwe aanschaffen.
In Amerika koop je een Garmin Nuvi of een Tomtom voor rond de 100 $
Als je 'm in Amerika koopt zit er automatisch al de goeie (Noord-Amerikaanse) kaart in.
Omdat jullie waarschijnlijk niet jaarlijks naar de VS gaan, zet je het ding bij thuiskomst te koop en een volgende Amerikareiziger is er blij mee.
Tip: Kijk zelf ook eens op een Belgische on-line verkoopsite of er nu toevallig geen te koop staat. Zo ja, ben je gelijk klaar
Voor een nieuwe in Amerika kijk je bijvoorbeeld bij Best Buy:  (soort van Mediamarkt)    http://www.bestbuy.com/?intl=nosplash

2500 € voor autohuur is inderdaad een flink bedrag.
Maar zoals je zelf schrijft,  een groot deel van dat bedrag bestaat natuurlijk uit 4 keer de underage fee. Klopt dat ?
Jouw situatie is onvergelijkbaar met de autohuur  van (best wel ouwe) Dirc of  (de bijna even ouwe) Cees.    :angel:

Vraagje 1: Die 50 € per nacht voor een hotel / motel, is dat per kamer per nacht of per persoon per nacht ?
Vraagje 2: Hoeveel kamers ga je nemen ? 5 personen is namelijk een beetje ongelukkig aantal
Een standaard Amerikaanse hotelkamer heeft 1 kingsize bed (breed 2persoonsbed) of 2 double beds. 2 (redelijk smalle) 2-persoonsbedden.
In een kamer met 2 double beds kamer zou je dus, als je heel veel van elkaar houdt,    1smile  met 4 personen kunnen slapen.
Maar waar laat je dan nummer 5 ?

Kijk zelf eens op een hotelzoek-website om een idee te krijgen van prijzen. 
Zie: --->  https://www.expedia.com/ 
Of: ---->  http://www.roomkey.com/

Hou er trouwens rekening mee dat je voor een hotel IN een stadscentrum de hoofdprijs betaalt.
In zo'n centrum is het ook vaak betaald parkeren, dus veel centrumhotels rekenen ook nog eens parkeerkosten
Buiten zo'n centrum dalen de kamerprijzen met sprongen en parkeren is er meestal gratis
Als je het niet erg vindt om buiten het centrum te slapen zou je daar veel op kunnen besparen.
 
#29 - 08-12-2016, 15:21 uur

Arthur Van Den Broucke

@Cees A Ik heb gevraagd aan het reisbureau om eens door te sturen wat allemaal inbegrepen zijn in de kosten en als er opties zijn om sommige dingen weg te laten (door evt zelf voor een GPS te zorgen op de manier die u zei, bedankt daarvoor!)

Dan zal ik waarschijnlijk ook te zien krijgen welk deel effectief in de underage fee kruipt, maar het reisbureau maakte ook duidelijk dat dit inderdaad het grootste deel zou zijn (ondertussen heb ik een mailtje gehad en bedraagt de prijs 2300).

Op een antwoord te geven op uw vragen:
1: Das is 50 euro per persoon in een jeugdhostel (in een dorm room waar er dus 8 bedden staan, dus kunnen we makkelijk met 5 in) ontbijt inbegrepen. Weet niet als dit een standaardtarief is (ze vertelden me dat SF duurder is naar logement toe dan LA). Sowieso zoek ik hier zelf nog wel wat verder op door.
2: We houden zeer veel van elkaar :) Nee, wat dichter liggen zou geen probleem zijn, maar idd dit is niet het ideale aantal naar kamerverdeling toe. Natuurlijk als we in een hostel in zo'n dorm room slapen, is dit geen probleem. In 'normale' hotels/motels denk ik dat we zullen (moeten) gaan voor 1 kamer van 2 en dan een kamer van 4 waar we slechts met 3 inliggen.

Bedankt voor de sites! Natuurlijk is dit geen must om in het centrum te logeren. In SF zullen we waarschijnlijk trouwens pas onze auto huren wanneer we de stad uitrijden, dus dan is het misschien wel wat praktischer om meer in het centrum te zitten. Al zal openbaar vervoer ons ook wel kunnen helpen. Maar aangezien ik via uw site nu wat info heb over de gangbare tarieven, kan ik, met dat in mijn achterhoofd, beginnen vergelijken.

Nog een vraagje van mijn kant uit: Een tent: koop je die best daar of neem je die mee vanuit België?
#30 - 08-12-2016, 20:29 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15