Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis zuidwest usa maart - april 2011. Graag tips!

Discussie gestart

Maikel

Hallo Allemaal,

Wij, Maikel en Tanja, zijn nieuw op dit forum dus bij deze stel ik ons meteen even voor.
Wij zijn de afgelopen jaren al een aantal keren samen naar amerika geweest wat op ons een behoorlijk verslavende werking heeft gehad.
Onze 1e reis usa was Florida en dan met name orlando en miami.
De 2e keer hebben we een georganiseerde reis gemaakt door het zuid westen.
De 3e keer hebben we een reis gemaakt van Memphis naar Miami en de laatste keer (sept.- okt. 2008) hebben we een fantastische reis gemaakt van Seatle naar New York.
Hopelijk kunnen we met onze ervaringen dus een beetje mee gaan praten en tips geven op dit forum  :afro:

Zoals hierboven verteld hebben we eerder een fantastische reis gemaakt door het zuidwesten (de standaard reis van los angeles naar san francisco). Omdat deze reis georganiseerd was hebben we helaas niet alles kunnen zien wat we hadden wilen zien.
om deze reden hebben we besloten om volgend jaar de laatste week van maart en de eerste 3 weken van april wederom een reis te gaan maken in deze streek. Deze keer zullen we de reis echter niet meer georganiseerd maar lekker op eigen houtje gaan doen.
We zijn intussen natuurlijk al fanatiek op zoek naar plaatsten en parken die we niet willen missen. Hieronder een schema van de planning zoals we die nu hebben.
Het aantal dagen dat we in Amerika te besteden hebben is ook nog behoorlijk flexibel. Evt. een paar dagen korter of langer is geen probleem.
We zijn heel erg benieuwd wat jullie van deze reis vinden. Alle reacties en tips zijn natuurlijk meer dan welkom!!!

Dag 1:      Amsterdam / Brussel   -   New York
Dag 2:      New York
Dag 3:       New York
Dag 4:      New York                 -    Los Angeles
Dag 5:      Los Angeles
Dag 6:      Los Angeles         -   Joshua Tree n.p.
Dag 7:       Joshua Tree N.P.      -   Organ Pipe cactus n.m.
Dag 8:      Organ Pipe cactus N.M.   -   Nogales Mexico & Tucson
Dag 9:      Tucson            -   Tombstone
Dag 10:      Tombstone         -   Saguaro N.P.
Dag 11:      Saguaro N.P.         -   Coal Mine Canyon & Monument Valley
Dag 12:      Monument Valley      -    Canyonlands N.P. ,  Horseshoe Bend  & Dead
                                                                         horse point state park
Dag 13:      Horseshoe Bend      -   Arches N.P.
Dag 14:      Arches N.P.         -   Goblin Valley state park & Bryce canyon N.P.
Dag 15:      Bryce Canyon N.P.      -   Capitol reef N.P. & Cedar Breaks N.M.
Dag 16:      Capitol Reef         -   Zion N.P.
Dag 17:      Zion N.P.                 -       Wahweap Hoodoos, Antilope canyon &    Horseshoe Bend.
Dag 18:      Horseshoe Bend      -   Grand Canyon N.P.
Dag 19:      Grand Canyon N.P.      -   Las Vegas
Dag 20:      Las Vegas
Dag 21:      Las Vegas         -   Hoover Dam & Death Valley N.P.
Dag 22:      Death Valley         -   Sequoia N.P.
Dag 23:      Sequoia N.P.         -   Yosemite N.P.
Dag 24:      Yosemite N.P.
Dag 25:      Yosemite N.P.         -   San Fransisco
Dag 26:      San Francisco
Dag 27:      San Francisco
Dag 28:      San Francisco         -   Amsterdam / Brussel


#1 - 07-06-2010, 11:57 uur

Hans B

Hallo Maikel en Tanja,
een mooie route, maar natuurlijk wel enkele opmerkingen die wel persoonelijk zijn, want voor ieder is het anders.
2 dagen NYC is wel erg weinig hoor. Ik zou het liever bij de rondreis trekken en NYC in een combinatie met een oostelijke trip samenvoegen.
In en om Tucson zijn veel mooie dingen te zien, hier hun je best 2 a 3 dagen verblijven.
Mission San Xavier del Bac, Old Tucson, Arizona Desert museum, Pima air en space museum, Saguaro East en West, Tombstone had je al, maar iets verder op ligt Bisbee, leuke stadje met de Queen copper mijn.
Ook in Arches waar de verschillende delen ver uiteen liggen ben je minimaal 2 dagen nodig. Probeer bijvoorbeeld de zonsondergang bij de Delicate Arch mee te pikken. Zion idem ook minimaal twee dagen, prachtige wandelingen.

Ook je route zit niet helemaal super in elkaar, je gaat eerst via Monument Valley naar Arches en later kom je bij Horseshoe en Antilope Canyon. Volgens mij kun je dan beter eerst van Tucson naar Page en dan door naar Mon.Val / Arches. Op weg naar Las Vegas doe je Bryce en Zion aan.

Je hebt nog voldoende tijd bekijk het nog eens. SUCCES
#2 - 07-06-2010, 12:13 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Hallo Maikel en Tanja,
Welkom op het forum!
Hans zegt het al, de route is niet helemaal logisch. Capitol reef ligt tussen Moab en Bryce als je via Goblin Valley rijdt. De plaatsen die julie noemen zijn ook geen overnachtingsplaatsen neem ik aan? Schrijf de route eens uit met overnachtingsplaatsen erbij, want dan kun je zien hoe veer je elke dag moet rijden.
Ik vind ook dat jullie erg weinig tijd voor sommige parken uittrekken, zoals het uitstapje naar Zion. Dit heeft niet zoveel zin op deze manier. Ook 1 nacht Sequoia is te weinig. Hou er ook rekening mee dat het park mischein niet toegankelijk is zo vroeg in het jaar.
Misschien is het verstandiger om Sequoia en Yosemite en SF niet te bezoeken en meer tijd voor de parken in Utah en NM te besteden gezien het weer in die periode.

Marianne
#3 - 07-06-2010, 12:28 uur
« Laatst bewerkt op: 07-06-2010, 12:35 uur door Marianne »

ronald-s

Dag 9:      Tucson            -   Tombstone
Dag 10:      Tombstone         -   Saguaro N.P.
Dag 11:      Saguaro N.P.         -   Coal Mine Canyon & Monument Valley
Dag 12:      Monument Valley      -    Canyonlands N.P. ,  Horseshoe Bend  & Dead
                                                                         horse point state park
Dag 13:      Horseshoe Bend      -   Arches N.P.
Dag 14:      Arches N.P.         -   Goblin Valley state park & Bryce canyon N.P.
Dag 15:      Bryce Canyon N.P.      -   Capitol reef N.P. & Cedar Breaks N.M.
Dag 16:      Capitol Reef         -   Zion N.P.
Dag 17:      Zion N.P.                 -       Wahweap Hoodoos, Antilope canyon &    Horseshoe Bend.
Dag 18:      Horseshoe Bend      -   Grand Canyon N.P.
Dag 19:      Grand Canyon N.P.      -   Las Vegas
Dag 20:      Las Vegas
Dag 21:      Las Vegas         -   Hoover Dam & Death Valley N.P.
Dag 22:      Death Valley         -   Sequoia N.P.

Hallo Maikel en Tanja, 4e keer op reis en dit keer een een trip voor "vergevorderden" lees ik :) Smaken verschillen, zo te zien aan de reacties van Hans en Marianne. Overigens zit iedereen met dezelfde issues die en GC en Page en MV en het Arches gebied wil bezoeken! GC, Page, MV, Moab zou praktischer zijn.
Canyonlands is overigens een behoorlijk groot park, zoals je vast al gelezen hebt bestaat het uit Islands in de Sky en Needles, daarnaast is het nogal een stukje rijden, kost je bijna een dag per onderdeel. Ik ben zelf niet zo weg van Canyonlands maar het Needles Overlook point is, ondanks de lange rit vanaf de hoofdweg er naar toe, erg de moeite waard, sterker nog 1 van de mooiste uitzichtspunten in West Amerika denk ik. Daarnaast heb je voor Arches ook bijna een hele dag nodig, je moet er iets van een wandeling doen om echt wat te zien. DHSP etc red je in een halve dag wel. In Moab natuurlijk wel even eten en drinken (eigen brouwerij)  bij Henry Mc Stiffs :)

De route via Goblins, via Capitol Reef, naar Bryce is erg mooi en redelijk goed te doen. Overigens vind ik alleen de route door Zion al de moeite waard..natuurlijk nog mooier als je ook nog tijd hebt om enkele trails te doen.

Normaal gesproken zou je vanuit de South Rim van de GC langs Hoover Dam komen, maar dat zal nu wel een ochtend tripje worden vanuit Las Vegas? Denk eraan dat als je naar Death Valley gaat je wilt mooie foto's vanaf Dantes View dat je vroeg moet vertrekken anders is de lucht erg vertroebeld door de hitte.

Veel plezier!
#4 - 07-06-2010, 13:13 uur

Marianne

Smaken verschillen inderdaad, maar het heeft toch niet zoveel met smaak te maken om te zeggen dat je van Moab naar Bryce beter eerst naar Capitol Reef kunt gaan?
En als je geen sneeuwkettingen hebt wordt Sequoia en Yosemite echt lastig. Cedar Breaks zal ook niet lukken in maart.
Wat het eten in Moab betreft: ik vond de Brewery een aanrader, terwijl EdMc Stiff wat tegenviel.

Marianne
#5 - 07-06-2010, 15:44 uur

ronald-s

Smaken verschillen inderdaad, maar het heeft toch niet zoveel met smaak te maken om te zeggen dat je van Moab naar Bryce beter eerst naar Capitol Reef kunt gaan?
En als je geen sneeuwkettingen hebt wordt Sequoia en Yosemite echt lastig. Cedar Breaks zal ook niet lukken in maart.
Wat het eten in Moab betreft: ik vond de Brewery een aanrader, terwijl EdMc Stiff wat tegenviel.

Marianne

De verschillen gingen me over hoelang je in Sequioa danwel Zion verblijft :)

Overigens als je vanaf Moab naar Bryce/Zion wilt en je wilt ook langs Goblins dan kom je eigenlijk automatisch (via de 24 en 12) langs Capitol Reef. Ik vind die route, hoewel vermoeiend, wel goed te doen, btw: over de 12 door escalante rijden is prachtig!
#6 - 07-06-2010, 16:58 uur

Maikel

Het is duidelijk dat we inderdaad nog wat beter naar de route moeten kijken.
Om echt de overnachtingsplaatsen al te gaan plannen is wat lastig omdat we meestal ter plekke op zoek gaan naar een motel. Wat  meer tijd in de parken inderdaad waarschijnlijk wel nodig als we ook flink wat trails willen doen.

Hans, ik heb Bisbee eens opgezocht. Ziet er erg leuk uit! Bedankt voor de tip!
Ronald:De laatste keer dat wij in Death valley waren was deze overstroomt  :-\ Had dus geen idee dat je daar vroeg moet zijn voor mooie foto's. Bedankt!
Marianne: Zijn sequoia en Yosemite echt nog zo slecht half april? Had eigenlijk wel verwacht dat het ergste dan voorbij zou zijn!

In ieder geval bedankt voor jullie reacties!!
#7 - 07-06-2010, 21:33 uur

Marianne

Ik bedoelde ook niet dat je al overnachtingplaatsen moet gaan vastleggen of zo (dat zou ik zelfs afraden, zorg dat je flexibel bent), maar pak een plaats op de route om de route en de afstanden te kunnen bepalen. Bij dead HorsePoint SP kun je bijvoorbeeld niet overnachten, en bij Arches ook niet tenzij je gaat kamperen. Je zult dus voor die parken in Moab overnachten.
En schrijf het dan in de goede volgorde op, dus eerst Moab, dan Capitol Reef en dan Bryce.
Ook voor Bryce geldt trouwens dat je daar een grote kans hebt op sneeuw. Kijk vhiervoor eens op de NPS-site. Er is natuurlijk niets van te zeggen, maar in Yosemite zijn zeker de Tioga Road en de Glacier Point road afgesloten in april. Of de rest toegankelijk is, is afwachten. Het lijkt me wel erg mooi! Maar je hebt kans op sneeuw.

Marianne
#8 - 07-06-2010, 22:49 uur

ronald-s

Ronald:De laatste keer dat wij in Death valley waren was deze overstroomt  :-\ Had dus geen idee dat je daar vroeg moet zijn voor mooie foto's. Bedankt!

Ik had niet opgemerkt dat je in maart zou gaan :D In september 2008 was ik overigens in Death Valley net op het moment dat er ee koufront vanuit het westen overtrok..bibberen in death valley..nog nooit meegemaakt! Vervolgens zat Tioga pass dicht..hadden we nog mazzel hij ging een half uur voordat we aankwamen daar weer open..prachtige plaatjes met sneeuw gemaakt! Van 43 graden naar -3 in halve dag!

#9 - 08-06-2010, 18:06 uur

shari.

Misschien is het een optie om eerst direct naar LA te vliegen en op de terugreis NYC aan te doen.
NYC is heel anders dan de westkust en daarnaast heb je bij terugkomst minder last van een jetlag (6 ipv 9 uur).
#10 - 11-06-2010, 19:29 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15