Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

rondrit LA-LV-SF : April 2009

Discussie gestart

koen1969

Beste

is volgende route realistisch ?

Woe01/04: LAX aankomst ’s avond
Don 02/04: LA
Vrij  03/04: LA (Universal Studios Hollywood)
Zat   04/04: LA – Grand Canyon  : south rim : Is het misschien beter om via Las Vegas naar GC te rijden ?
Zon  05/04: Grand Canyon
Maa 06/04: Grand Canyon – Page
Dins 07/04: Page – Zion (Bryce onderweg)
Woe 08/04: Zion - Las vegas
Don  09/04: Las Vegas
Vrij  10/04: Las Vegas
Zat   11/04: Las Vegas –  Death Valley
Zon  12/04: Death Valley – Sequoia NP : Is Sequoia exht de moeite waard ? Ik heb al gelezen dat de Sequoias ook in Yosemite te zien zijn
Maa 13/04 : Sequoia NP – Yosemite NP
Dins 14/04: Yosemite NP
Woe 15/04:Yosemite NP  - San Francisco
Don  16/04: San Francisco
Vrij  17/04:San Francisco
Zat  18/04: San Francisco
Zon 19/04: SF - BXL ('s morgens)
#1 - 26-12-2008, 09:01 uur

Harry

Goedemorgen Koen, allereerst welkom hier,

Je hebt een leuke route in elkaar gezet, maar ik heb wel een paar opmerkingen, je hebt duidelijk meer tijd ingepland voor de steden dan voor de natuur, als dat ook je bedoeling is dan is het prima zo, je hebt er één erg lange rijdag tussenzitten van LA naar de Grand Canyon, maar het is wel te doen. Je hebt heel erg weinig tijd voor Zion (geen eigenlijk), en al helemaal geen tijd voor Bryce, Bryce is een park wat je prima vanaf de uitzichtpunten kunt bekijken, maar je hebt er toch echt wel een halve dag voor nodig, Zion is een park waar je echt een paar (korte) wandelingen moet maken om enigszins de natuurpracht te kunnen beleven, als je in Zion alleen naar de punten gaat waar je door de shuttlebus afgezet wordt, zul je er niet veel aan hebben.
Je zou eventueel een dag minder LA, San Francisco of Las Vegas kunnen doen om een extra dag in Zion te hebben.
Ik vind het een goed idee om naar Sequoia te gaan, de Tioga Pass is in april zeker nog gesloten, dus je kunt toch niet vanaf de oostkant naar Yosemite, ik vond het een prachtig park, maar in april moet je zeker nog rekening houden met sneeuw.

Harry
#2 - 26-12-2008, 09:47 uur

Ine

De rit LA naar Grand Canyon in 1 dag is wel erg veel. Je rijdt een hele lange dag over de saaie Interstate. Weet dat je het over zo'n kleine  800 kms hebt!!!!!!!!!
Bovendien is het laatste stuk vanaf Flagstaff voor een deel 2-baansweg en je kunt niet overal onbeperkt hard rijden.
Beter is het de dag Universal 1 dag eerder te doen en de 3e dag tot in de middag LA te bekijken en vast een stuk richting Gr. Canyon te rijden. Overnacht bijv. rond Barstow dat scheelt je al snel zo'n uur of 2 rijden die dag.
Of niet helemaal tot Gr. Canyon te rijden, maar bijv. tot Sedona, als je toch vanaf LA wilt vertrekken.

Vanaf Page even via Bryce naar Zion is ook te krap. Als je dat al doet zou ik 1 nacht Las Vegas inleveren en die in de buurt van Zion doen. Dus Pahe-Bryce- overnachten, daarna Zion bezoeken. De dag daarna in de ochtend van Zion  naar Las Vegas,.
Death Valley (absoluut reserveren, het is Pasen). naar Sequioa kan je wel rijden, ook weer een lange dag, maar je houdt geen tijd over om het park nog goed te bekijken. Dat zal je de dag onderweg naar Yosemite moeten doen.
Inderdaad is de Tiogapass vrijwel zeker nog gesloten en kan je bijna niet anders rijden.
Misschien kan je 1 dag San Francisco inleveren om net iets ruimer in je tijd te zitten.
#3 - 26-12-2008, 10:25 uur

Eric

LA- GC in 1 dag is geen enkel punt.
Dit doe je inclusief wat korte pauzes in circa 7 uur. Als je vroeg weg gaat kan je zelfs door Joshua Tree park rijden wanneer je zin hebt.
Flagstaff hoef je niet eens te komen als je al eerder omhoog gaat voorbij Williams, dan rijd je denk ik zo je eindbestemming tegemoet richting GC village.
Je hebt dan zie ik de volgende dag de gehele dag de tijd om zowel de South Rim west als oost te bekijken.

Verder kan ik kort zijn over Bryce en Zion in 1 dag, niet doen heeft geen enkele zin, zie al eerder genoemde redenen.

Je moet wel inderdaad via Sequoia want in April is de Tioga Pass nog dicht. Geen straf hoor...prachtig stukje natuur.

Wat wil je gaan doen in Page? Als je zorgt dat je circa 11:30 uur bij Antelope Canyon bent, kan je de beste tour doen (kijkend naar de stand van de zon). (dus wel vroeg opstaan). Wanneer dit niet op je lijstje stond kan je ook gelijk van GC naar Bryce  gaan, meen ik.

Succes verder.
#4 - 26-12-2008, 11:14 uur

hdeweert


Hallo Koen

Zo te zien ben je geen natuur liefhebber maar doe je de parken aan om er toch geweest te zijn
Los Angeles /Grand Canyon is 800km  dat is een heel eind rijden, theoretisch is het 7 uur rijden zonder stop etc. In de praktijk is dat even anders. Door Snelheidsbeperkingen files, weg werkzaamheden en rust pauzes kan dat oplopen tot 9 a 12 uur afhankelijk van de situatie.
Overweeg de volgende mogelijkheid eens
Woe01/04: LAX aankomst ’s avond
Don 02/04: LA
Vrij  03/04: LA (Universal Studios Hollywood)
Zat   04/04: LA – Las Vegas
Zon  05/04: Las Vegas - Zion
Maa 06/04: Zion - Bryce
Dins 07/04: Bryce - Page
Woe 08/04: Page - Grand Canyon
Don  09/04: Grand Canyon - Las Vegas
Vrij  10/04: Las Vegas
Zat   11/04: Las Vegas –  Death Valley
Zon  12/04: Death Valley – Sequoia NP :
Maa 13/04 : Sequoia NP – Yosemite NP
Dins 14/04: Yosemite NP
Woe 15/04:Yosemite NP  - San Francisco
Don  16/04: San Francisco
Vrij  17/04:San Francisco
Zat  18/04: San Francisco
Zon 19/04: SF - BXL ('s morgens)
Wil je langer ergens blijven dan kun je elders nog een dag verwijderen.Wil je b.v. Langer in Las Vegas verblijven, dan kun je Bryce schrappen. Wil je een extra dag in Brice, Zion Of Page dan kun je rustig een dag minderen in LA of SF.

Harm
#5 - 26-12-2008, 12:02 uur

Coyote

Een leuke route. Het volgende stuk zou je wellicht anders kunnen doen:

Citaat
Vrij  03/04: LA (Universal Studios Hollywood)
Zat  04/04: LA – Grand Canyon  : south rim : Is het misschien beter om via Las Vegas naar GC te rijden ?
Zon 05/04: Grand Canyon
Maa 06/04: Grand Canyon – Page
Dins 07/04: Page – Zion (Bryce onderweg)
Woe 08/04: Zion - Las vegas
Don 09/04: Las Vegas

Het is al geopperd, misschien kun je de laatste nacht in Los Angeles inleveren voor een nacht in een plaats wat al op de route naar de Grand Canyon ligt. E.e.a. is natuurlijk wel afhankelijk van hoe laat je Universal Studios op de 3e verlaat. Anders gewoon heel vroeg op de 4e vertrekken. Als je je erop instelt valt het vaak ook wel mee is mijn ervaring. Je kunt dan in de 2e helft van de middag bij de Grand Canyon zijn.

De volle dag die je op de 5e hebt gereserveerd voor de Grand Canyon zou je kunnen herzien. Voor mij persoonlijk heb ik aan een halve dag genoeg bij de Grand Canyon. Die dag zou je dus ook al naar Page kunnen gaan. Als je daar Antylope Canyon wilt doen komt dat misschien niet zo goed uit omdat je daar pas rond 11.30 uur hoeft te zijn. Of je moet besluiten dat over te slaan en direct naar Bryce Canyon NP te rijden en daar te slapen. Anders zou ik overwegen om Bryce Canyon NP in dit schema te schrappen. Een prachtig park maar voor dit schema heb je daar te weinig tijd voor in mijn ogen. Voor Zion NP moet je zoals gezegd, echt even tijd voor uittekken omdat het park anders wel eens heel erg tegen kan vallen.

Het zou er ook als volgt uit kunnen zien:

Vr  03/04: Los Angeles (Universal Studios Hollywood) - Victorville/Barstow
Za  04/04: Victorville/Barstow – Grand Canyon NP
Zo  05/04: Grand Canyon NP - Bryce Canyon NP (hierbij sla een event. bezoek aan Antylope Canyon dus over)
Ma 06/04: Bryce Canyon NP - Zion NP (Springdale is een perfecte locatie om te overnachten)
Di  07/04: Zion NP
Wo 08/04: Zion NP - Las vegas
Do 09/04: Las Vegas

Succes met je planning!!

Roland
#6 - 26-12-2008, 12:43 uur


Lees mijn reisverslagen op: www.rschotanus.com

Hans B

Hallo Koen,
zijn de tickets al besteld??
Zo niet, dan kun je je route beter omdraaien.
SF - Yo - Hwy1 - LA - LV - Zion - Bryce - Page - Gr.C. - PHx.
Volgens mij is dat handiger en heb je ook meer tijd omdat je geen dubbele afstanden rijdt.

succes, Hans
#7 - 26-12-2008, 16:20 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

koen1969

Alvast dank voor de vele nuttige bijsturingen

Mijn vluchten zijn reeds geboekt (aankomst LAX en Vertrek in SFO)

Klopt het dat op nieuwe voorgestelde routes tussen LA en GC dit NIET naar de South Rim gaat ?

Vr  03/04: Los Angeles (Universal Studios Hollywood) - Victorville/Barstow
Za  04/04: Victorville/Barstow – Grand Canyon NP
Zo  05/04: Grand Canyon NP - Bryce Canyon NP


Kom ik dan in GC in de North of East  Rim ? Deze info is belagrijk voor mij in functie van keuze hotel (of moet ik die periode geen hotel op voorhand boeken ?)

Koen
#8 - 26-12-2008, 16:48 uur

Marianne

Je komt langs de Sout Rim. Kijk eens op de site van de NPS voor meer informatie  (kaarten, openingstijden etc): zie www.nps.gov .
De South Rim is verdeeld in een oostelijk en westelijk deel. Het westelijk deel kun je vanaf Grand Canyon Village (boek daar accommodatie via www.xanterra.com ) met de shuttlebus bezoeken. Buiten het seizoen ook met je eigen auto geloof ik. De West Rim kun je bekijken op weg naar Page/Bryce.
In Page kun je de Lower Antelope Canyon doen, daar is het precieze tijdstip wat minder belangrijk.
De North Rim is tot half mei gesloten, het heeft dus geen zin om daar naar toe te rijden (je komt daar via Jacob Lake).

Ik zou LA - GC in 1 dag doen, een stop in Barstow is alleen handig als je dat doet in de plaats van de laatste overnachting in LA. doe dan de eerste dag Univesral, en de tweede dag wat andere beizenswaaridheden.
Je kunt ook makkelijk in 1 dag van LA tot bijvoorbeeld Williams rijden, dan heb je de volgende dag voldoende tijd voor de GC. Ik vind een volle dag niet gek, zorg dat je een zonsopgang en/of ondergang meemaakt, bezoek het visitor center, loop een stuk naar beneden en doe de westrim tot aan Hermits Rest.

Lever een dag Las Vegas en SF in voor meer tijd bij Zion en Bryce, die parken  zijn echt de moeite waard.
Wat Sequoia betreft: het is prachtig en het is veel meer dan alleen sequoia's, maar je hebt kans op sneeuw, het is een eind omrijden als je door het park rijdt, en je houdt dan weinig tijd over voor het park zelf (je ziet de sequoia's niet vanuit de auto), dus je zou ook vanuit Death valley via Bakersfield en Fresno naar Yosemite kunnen rijden (met één overnachting onderweg, kijk gewn hoever je komt). Je kunt dan daar de sequoia's bekijken.

Marianne
#9 - 26-12-2008, 17:41 uur

koen1969

Route aangepast dankzij jullie positieve feedback

Wo 01/04: LAX aankomst ’s avonds
Do 02/04: LA (Universal Studios Hollywood)
Vr  03/04: LA - Barstow
Za  04/04: Barstow – Grand Canyon NP (South Rim)
Zo  05/04: Grand Canyon NP - Page
Ma 06/04: Page  - Bryce NP
Di  07/04: Bryce NM - Zion NP
Wo 08/04: Zion NP
Do 09/04: Zion NP - Las Vegas (Stop : Hoover Dam)
Vr  10/04: Las Vegas
Zat   11/04: Las Vegas –  Death Valley
Zon  12/04: Death Valley – Bakersfield
Ma 13/04 : Bakersfield – Yosemite NP
Di 14/04: Yosemite NP
Wo 15/04:Yosemite NP  - San Francisco :
Do  16/04: San Francisco
Vri  17/04:San Francisco
Zat  18/04: San Francisco
Zo 19/04: SF - BXL ('s morgens)
#10 - 27-12-2008, 19:02 uur

hdeweert


Hallo Koen
Je route ziet er ongeveer zo uit het stuk Barstow naar GC is nog steeds 600 km en erg veel en je bent er een hele dag van je vakantie aan kwijt.





Harm
#11 - 27-12-2008, 19:32 uur

peter1962

Heb je onderlinge afstanden er ook bij.
Ik lees namelijk mee voor onze reis in sept/okt en heb de nodige tips/aanwijzingen al bewaard.

Peter
#12 - 27-12-2008, 19:59 uur
APRIL kan niet snel genoeg komen!!

koen1969

Peter,

onderlinge afstanden kan je berekenen via maps.google.be

Harm,

bedankt voor de feedback
Heb ik volgens mijn planning dan voldoende tijd uitgetrokken voor de GC ?
#13 - 27-12-2008, 20:14 uur

hdeweert

Hallo
De tijd die je voor de diverse parken uit wilt trekken is afhankelijk van wat je er wilt gaan doen. Sommige mensen komen in een park bezoeken een paar uitzicht punten en gaan weer verder. Anderen blijven een dag en gaan een dag hiken. Aangezien ik geen echte loper ben hebben wij een wandeling langs de rim van de GC gedaan terwijl wij wel de 4 uur lange wandeling/klim naar Angels landing in Zion hebben gedaan.
Let wel dat je de zuid rim van de GC alleen per shutle bus kan bezoeken, en dat dit ook voor zion geld  dit afhankelijk van de tijd van het jaar.

http://www.de-weert.com/jl3/index.php?option=com_content&task=view&id=233&Itemid=267
http://www.de-weert.com/jl3/index.php?option=com_content&task=view&id=168&Itemid=195
Harm
#14 - 27-12-2008, 20:40 uur

koen1969

Is het een risico om niet overal reeds hotels op voorhand te boeken ?
Ik zou  sowieso reeds hotels boeken in LA - LV - SF en Yosemite

Suggesties naar hotels zijn ook steeds welkom
In Las Vegas zou ik de Excalibur boeken , daar mijn zoon van 10 jaar mee is

groeten

Koen
#15 - 28-12-2008, 10:58 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15