Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Route advies

Discussie gestart

dokkers9

Hallo Amerikafans,

Over een maand gaan we onze eerste rondreis in de USA maken en we zijn druk bezig met een mooie route uit te stippelen. In de route zitten natuurlijk wel de bekende hoogtepunten, maar ik heb wat accenten proberen te leggen op de punten die ons aanspreken, namelijk steden en kust. Er zit dus bewust wat minder nationaal park in dan normaal (moet wat te wensen overblijven).

Ik heb de route samengesteld op basis van verslagen die ik op dit forum heb gezien een aantal dagen uit de Zuidwest USA route van de Lannoo reisgids. Ik wil graag mijn eerste concept aan jullie voorleggen v.w.b. haalbaarheid en tips over overnachtingen, routes en bezienswaardigheden.

vrij 30-9     Amsterdam - San Francisco, Grant Hotel (reeds geboekt)
za 1-10     San Francisco, Grant Hotel
zo 2-10     San Francisco, Grant Hotel
ma 3-10     San Francisco, Grant Hotel
di 4-10     San Francisco - Montery/Carmel, overnachting ?
wo 5-10     Montery/Carmel - Santa Barbara, overnachting ?
do 6-10     Santa Barbara - Los Angeles, Hollywood Orchid Suites?
vrij 7-10     Los Angeles, Hollywood Orchid Suites?   
za 8-10     Los Angeles, Hollywood Orchid Suites?   
zo 9-10     Los Angeles - Furnace Creek, Furnace Creek Inn
ma 10-10     Furnace Creek - Las Vegas, Boardwalk Hotel?
di 11-10     Las Vegas, Boardwalk Hotel?
wo 12-10     Las Vegas - Springdale (Zion), overnachting?
do 13-10     Springdale - Ruby (Bryce), Ruby's Inn?
vrij 14-10     Bryce - Kayenta, overnachting?
za 15-10     Kayenta- Grand Canyon, overnachting?
zo 16-10     Grand Canyon - Palm Springs, overnachting?
ma 17-10     Palm Springs - San Diego, overnachting?
di 18-10     San Diego, overnachting?
wo 19-10     San Diego, overnachting?
do 20-10     San Diego -  Los Angeles, Four Points Sheration LAX
vrij 21-10     Los Angeles - Amsterdam
#1 - 01-09-2005, 09:12 uur

Jez

Waarom wil je naar Kayenta?

Van de Grand Canyon naar Palm Springs is een behoorlijk eind; ca. 700 km. Dat wordt racen........ Wij hebben het niet gehaald op 1 dag, en wij rijden toch veel!
#2 - 01-09-2005, 09:32 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

dokkers9

Geen speciale reden om naar Kayenta te gaan. Ik zoek vooral naar een aardige route om van Bryce naar de Grand Canyon te gaan. Als dat rechtstreeks kan, biedt dat weer ruimte om een extra overnachting tussen Grand Canyon en Palm Springs in te bouwen, waardoor dit niet zo'n lang stuk rijden wordt.
#3 - 01-09-2005, 09:50 uur

Jez

Kayenta is geen bal aan, en de overnachtingen zijn er duur. Dit is nl. DE overnachtingsplek vóór Monument Valley. Je zou dan beter voor een overnachting in Page kunnen kiezen. De weg hiernaartoe, vanuit Bryce, is echter niet makkelijk. Daar is o.a. hier: Rondreis Canyonlands ook over geschreven.

Je kunt ook nog verder doorrijden, naar Grand Canyon Village. Maar voor een overnachting daar is het wel verstandig te reserveren.
#4 - 01-09-2005, 10:01 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

sweatbox

Het eerste deel van jullie reis hebben wij in mei gedaan. Wij hebben toen ook overnacht in het Grant Hotel (of heb je dat adres uit mijn bericht  :) )
Wij hadden een auto bij Hertz gehuurd en konden deze bij het hotel om de hoek ophalen, Mason str. Van hieruit is het Geary afrijden tot aan de oceaan en dan naar links richting Monterey.

Carmel is een beetje truttig, ik zou een motel zoeken in Monterey. Geen noodzaak om vooraf iets te regelen.

Wij hadden ook nog overnacht in Morro Bay, nadat we Hearst Castle bezocht hadden. We zaten hier in het Best Value motel. Goedkoop en daarmee is ook alles gezegd, geen aanrader.

Santa Barbara is erg gezellig in het weekend. Daarom zijn hotelkamers schaarser en duurder op vrijdag en zaterdag. Op woensdag kun je gewoon State str. op en neer rijden met de coupons in de hand.

In Santa Monica hebben we overnacht in het Bayside Hotel (www.baysidehotel.com). Sober, maar redelijk goedkoop voor de locatie. 100m van het strand, nabij 3rd str Promenade en de restaurantjes op Main str. en gratis parkeren voor gasten.
#5 - 01-09-2005, 17:26 uur
« Laatst bewerkt op: 01-09-2005, 17:28 uur door sweatbox »

dokkers9

Sweatbox,

bedankt voor de tips. Grant Hotel komt niet uit jouw bericht, maar ik hoop dat het een aardig hotel is. Wij halen onze auto op bij Dollar, ik moet nog even uitzoeken waar die zit in downtown SF.

V.w.b. het tweede deel van de route zijn we nog wat aan het puzzelen. Ik zit nu op de volgende mogelijkheid:
vrij 14-10    Bryce - Grand Canyon Village, overnachting?
za 15-10     Grand Canyon Village - Phoenix/Scottsdale, overnachting?
zo 16-10     Phoenix/Scottsdale - Palm Springs, overnachting?
ma 17-10    Palm Springs - San Diego, overnachting?
di 18-10      San Diego, overnachting?
etc.

Dit mede op basis van de reactie van Jez over de grote afstand. Ben wel benieuwd of Phoenix of Scottsdale de moeite waard zijn voor een stop. Wellicht nog andere tips voor een betere stop. Andere tips voor overnachtingsplekken blijven zeer welkom.
#6 - 02-09-2005, 19:57 uur

sweatbox

Sweatbox,

bedankt voor de tips. Grant Hotel komt niet uit jouw bericht, maar ik hoop dat het een aardig hotel is. Wij halen onze auto op bij Dollar, ik moet nog even uitzoeken waar die zit in downtown SF.


Ik vroeg het me af, het was de eerste keer dat ik het Grant Hotel voorbij zag komen. De meeste hotels die op dit forum geboekt worden zijn van een van de grote ketens.

Het is een erg eenvoudig hotel. Niet nieuw, wel schoon. Van het ontbijt moet je je niet te veel voorstellen. Dat is een muffin en een bak slappe Amerikaanse koffie. Prettig is de internet-pc in de lobby.

Bij Macy's op Union Sqr (ligt om de hoek) krijg je trouwens als Non Bayside Area Resident 11% korting.
#7 - 05-09-2005, 08:03 uur

Bart

Geen speciale reden om naar Kayenta te gaan. Ik zoek vooral naar een aardige route om van Bryce naar de Grand Canyon te gaan. Als dat rechtstreeks kan, biedt dat weer ruimte om een extra overnachting tussen Grand Canyon en Palm Springs in te bouwen, waardoor dit niet zo'n lang stuk rijden wordt.

Wij willen wel graag naar Kayenta (inderdaad voor de marlboro pictures), maar vragen ons af of het te rijden is van Kayenta naar Bryce op een dag, maar dan via de noordelijke route  (dus niet via page).... de routeplanners varieren van 6 uur (dus erg goed te doen), tot 10 uur (minder goed te doen, zeker als je ook nog af en toe wil stoppen om iets te zien)...  Iemand ervaring hiermee ?
#8 - 06-09-2005, 09:48 uur

Bart


Dit mede op basis van de reactie van Jez over de grote afstand. Ben wel benieuwd of Phoenix of Scottsdale de moeite waard zijn voor een stop. Wellicht nog andere tips voor een betere stop. Andere tips voor overnachtingsplekken blijven zeer welkom.


Over de omgeving van sedona en montezuma castle/jerome hoor ik erg veel positieve verhalen, alleen al het erdoor rijden en kort bekijken (montezuma schijn je in een uurtje helemaal gezien te hebben) schijnt al meer dan de moeite waard te zijn. Als je idd 2 dagen hebt voor het stuk Grand Canyon-Palm Springs moet dat in te plannen zijn...  
#9 - 06-09-2005, 09:51 uur

Jez

Geen speciale reden om naar Kayenta te gaan. Ik zoek vooral naar een aardige route om van Bryce naar de Grand Canyon te gaan. Als dat rechtstreeks kan, biedt dat weer ruimte om een extra overnachting tussen Grand Canyon en Palm Springs in te bouwen, waardoor dit niet zo'n lang stuk rijden wordt.

Wij willen wel graag naar Kayenta (inderdaad voor de marlboro pictures), maar vragen ons af of het te rijden is van Kayenta naar Bryce op een dag, maar dan via de noordelijke route  (dus niet via page).... de routeplanners varieren van 6 uur (dus erg goed te doen), tot 10 uur (minder goed te doen, zeker als je ook nog af en toe wil stoppen om iets te zien)...  Iemand ervaring hiermee ?

Dus dan wil je via Moab? Vergeet het maar, dat lukt je niet op 1 dag. En waarom zou je ook; de omgeving is hier erg mooi en er is zoveel te zien en te doen. Als je hier in 1 dag doorheem wilt sjezen, huur dan liever een video van de States..................
#10 - 06-09-2005, 20:11 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Bart

Bedoel via de 95, glenn canyon.... Is deze route niet mooier dan die via page/bigwater ? Page komen we ook al eerder (op weg vanaf de grand canyon naar kayenta, dus zijn op zoek naar een andere route naar bryce.  Volgens de rand-mc nelly zou deze route (via Hanksville) ongeveer 7,5 uur zijn (dus met wat stoppen enzo erbij (en het is geen wedstrijd)) dachten we dat we dat als we rond 8 uur vertrokken, tegen de avond in bryce zouden moeten kunnen aankomen.

In Bryce hebben overigens meerdere overnachtingen, dus we hoeven van bryce niets meer te zien op dezelfde dag (en Monument Valley hebben we waarschijnlijk ook al bezocht voordat we richting Bryce gaan.

Iemand deze route wel eens gedaan, en is dat te doen met een "normale" auto ?
#11 - 07-09-2005, 15:39 uur
« Laatst bewerkt op: 07-09-2005, 15:47 uur door Bart »

Jez

Ben bang dat weinigen ;) deze route vanaf Kayenta heeft gereden; de meesten zullen Moab ingeplanned hebben.

Zo ook wij; 1e dag van Kayenta naar Moab, 2e dag van Moab via Hanksville naar Torrey, 3e dag van Torrey via Bryce en Zion naar St. George. De route over de 12 is trouwens erg mooi!

Het zou wel in 1 dag te doen moeten zijn, maar dan moet je niet teveel stoppen onderweg.

Wij zijn toen vanuit Moab vertrokken, eerst naar Arches en Canyonlands geweest, geluncht, om 12 of 1 uur via Hanksville tot Torrey gekomen. Toen was het een uur of 5, 6 denk ik. Dus als je 's ochtends op tijd vertrekt, lukt het wel; jouw route is ca. 80 mile langer.
#12 - 07-09-2005, 16:54 uur
« Laatst bewerkt op: 07-09-2005, 23:41 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Bakvet

Citaat
Ben bang dat niemand deze route vanaf Kayenta heeft gereden; de meesten zullen Moab ingeplanned hebben.

'scuse me 8)

Heb highway 95 nl. tweemaal in de tegenovergestelde richting gereden. Vond het echt een superroute, kilometerslang rijd je slingerend min of meer over de bodem van een canyon. In die tijd was het een perfecte geasfalteerde route. Je komt uiteindelijk uit bij the Valley of the Gods (daar begin je dus mee als je de andere kant uit rijdt), helemaal super, zoals je daar over het indianenland uitkijkt. Maar die weg was een paar mijl lang onverhard, daar moest je echt niet harder dan 15 mph rijden.

Highway 12, de weg naar Bryce, is nog spectaculairder. Je rijdt die grotendeels bovenop een bergrug. Ook die weg was verder prima berijdbaar met een sedan.

Ik ben wel helemaal over de hoofdwegen gereden Bart, ik weet niet of jij van plan was om het via een binnendoorroute af te snijden.
#13 - 07-09-2005, 22:04 uur

Jez

You're excused; my message has been changed  :-[ :-[ :-[
#14 - 07-09-2005, 23:42 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Bart

Citaat
Ben bang dat niemand deze route vanaf Kayenta heeft gereden; de meesten zullen Moab ingeplanned hebben.

Ik ben wel helemaal over de hoofdwegen gereden Bart, ik weet niet of jij van plan was om het via een binnendoorroute af te snijden.

Ik was van plan het niet spectaculairder te maken dan het al is ; : ;D, ik hou me bij de hoofdwegen (met een volle tank benzine).. Het staat allemaal wel redelijk aangegeven ? (Zeker met hulp van gps......)
#15 - 08-09-2005, 08:54 uur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15