Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

route ca, az, ut. reisplan

Discussie gestart

demi10

Hallo,

ik heb een paar vragen...(eigelijk een een hel e hoop, maar die zullen mee en mee opduiken.
een reisplan hebben we niet. (omdat de rest van de groep, 3 man, geen zin heeft een planning in elkaar te steken).
Maar doordat ik al een tijdje meelees, heb ik begrepen dat we voor een aantal stops toch een en ander moeten reserveren.

de reis duurt van 11 juli tot 8 augustus 2007

LA - SF - Death Valley - Las Vegas - Phoenix - LA

vertrek Düsseldorf 11 juli 2007, aankomst LA rond 18.00 uur.
Eerste hotelovernachting is een must...alleen al omdat je een adres moet hebben.

als eerste moeten we naar de verscheper om te regelen dat er aankopen zullen aankomen bij hem. Paramount bezoeken.
Zondag 15 juli willen we de swapmeet in Pomona bezoeken. Dus zullen we de eerste dagen het beste in 1 hotel kunnen veblijven?!
Zondag of maandag even een kennis (79 jaar) bezoeken in Riverside.

daarna is alles onzeker....de planning is grofweg dat we terug gaan naar de kust en de 1 nemen richting San Fransico, gedacht daar 2 dagen over te doen
(alcatraz willen we zeker bezoeken)
-- hoeveel dagen adviseren jullie te blijven?!

door Death Valley (we willen die temperaturen eens meemaken) en er overnachten (volgens jullie de moeite waard)
Las Vegas (verblijf 1 dag...is genoeg voor ons)
Grand Canyon (deze zal zeker weer bezocht worden)
deel Route 66 (al is er niet veel meer van de oude aanwezig)
Phoenix (bezoek van een schoolvriend...die mij niet vroeg genoeg verteld had dat ie 4 dagen voor onze aankomst in LA in Vegas gaat trouwen)

een paar dagen voor ons vertrek naar NL moeten we bij de verscheper zijn voor alles te regelen (controle of er alles is en shipping list maken)
Aankomst in LA zal dus 6 augustus zijn.

wat denken jullie? is dit redelijk voor 4 weken....zonder in tijdnood te komen als we eens ergens iets langer blijven plakken?

En wat adviseren jullie mbt de reservering van Alcatraz en de overnachting in Death Valley ?

voor de rest willen we gewoon op de bonnefooi gaan. we weten niet wat we allemaal tegen komen aan winkels/sloperijen waar we stoppen.

mvg Michael

2 jaar geleden in 3 weken 10.000 mijl gereden...(5 x LA <--> PH)


#1 - 04-02-2007, 14:34 uur

Tekkel

Een bezoekje aan Boyd?
Zijn wij in December 2005 geweest, erg leuk om eens te zien.
Er was in die tijd, elke 2e zaterdag van de maand open huis, maar ik kan op de site niet vinden of het nog zo is.

Bart
#2 - 04-02-2007, 15:28 uur
Visum Australia granted; 12-01-2009

Hans B

(alcatraz willen we zeker bezoeken)
-- hoeveel dagen adviseren jullie te blijven?!

is dit een serieuze vraag  ;)

Hans
#3 - 04-02-2007, 15:46 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

demi10

hahaha...klinkt inderdaad een "beetje" raar....(kan zijn dat we per toeval eentje van de groep achter laten....)

vraag beter geformuleerd: hoeveel dagen adviseren jullie voor SF?

mvg Michael
#4 - 04-02-2007, 15:50 uur

Bonnie

Als je een credit card heb , gewoon lekker online kaarten voor alcatraz bestellen. Ergens anders op het forum staan hier al veel tips over.

Wij vonden 2 dagen genoeg voor San Francisco. Het was bij ons het einde van de reis, dus dat zou wellicht kunnen schelen. De afstanden zijn zo goed te doen, dat je veel op 1 dag kan doen. Alcatraz is echt erg stoer, maar na een paar uurtjes ben je daar weer van terug.

Ik zou de anderen maar gaan overtuigen dat je toch iets van een reisplan moet gaan maken, wil je geen gave dingen missen, kaarten kunnen bestellen en eventuele overnachtingen boeken . Dat is mijn mening, maar ik leef dan ook van planningen  :D

groeten Bonnie
#5 - 04-02-2007, 23:00 uur

Hans B

Ik mag zelf ook graag van het voren de zaken plannen en ik zou je net als Bonnie ook willen adviseren dat te doen. Achteraf zou het jammer zijn om moeten constateren : 'we zijn er langs gereden en hebben het niet eens gezien'.

Plan een beetje, hoeft niet tot achter de komma, maar bereid je iets voor.

Hans
#6 - 05-02-2007, 09:38 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

dimi_usa

Ben het volledig met Hans eens:
Amerika is een heel gemakkelijk land om te reizen en te overnachten. Maar in sommige streken, zoals death valley, zijn motels uiterst zeldzaam. Wil je jezelf een pak kilimoters en frustratie besparen, dan zijn een paar boekingen op voorhand geen luxe.
#7 - 05-02-2007, 15:11 uur

demi10

Heb lang niets meer geschreven, maar ik had geen tijd om verder aan de planning te werken....wordt nu wel erg kort-dag, dus moet er toch weer eens verder mee...


wat vinden jullie hiervan?


Woensdag 11 juli   Los Angeles   
Donderdag 12 juli   Los Angeles   
Vrijdag 13 juli   Los Angeles   
Zaterdag 14 juli   Los Angeles                       Vertrek 0.00 uur richting Pomona
Zondag 15 juli   Pomona                       Overnachting Erica
Maandag 16 juli   Riverside                       Vertrek na de middag richting kust
Dinsdag 17 juli   HW 1 SF   
Woensdag 18 juli   HW 1 SF                        met bezoek San Jose
Donderdag 19 juli   San Fransisco   
Vrijdag 20 juli   San Fransisco   Bezoek Alcatraz
Zaterdag 21 juli   Richt Death Valley   200 miles tot Yosemite park
Zondag 22 juli   Richt Death Valley   250 miles tot Sequoia national park, 400 tot DV
Maandag 23 juli   Death Valley               Doorrijden naar las vegas (150 miles)
Dinsdag 24 juli   Las Vegas   
Woensdag 25 juli   Las Vegas                        Vertrek 300 Miles tot Grand Canyon
Donderdag 26 juli   Grand Canyon   
Vrijdag 27 juli   Flagstaff                         Route 66
Zaterdag 28 juli   Stukje route 66   150 miles tot Phoenix
Zondag 29 juli   Payson                         Afgeven kentekenplaat in Rye
Maandag 30 juli   Phoenix   
Dinsdag 31 juli   Phoenix   
Woensdag 1 augustus   Phoenix   
Donderdag 2 augustus      
Vrijdag 3 augustus      
Zaterdag 4 augustus   Vertrek richting Los Angeles  ‘smorgens misschien nog een garage-sale
Zondag 5 augustus   Blythe                            Afhankelijk hoe vol de auto is tussenstop bij het route 66 museum
Maandag 6 augustus   Los Angeles            Verscheper…..
Dinsdag 7 augustus   Los Angeles                           Evt. nog naar San Juan de Capistrano LA à SJdC  = 50 Miles dan overnachting in die regio
Woensdag 8 augustus   Los Angeles                           Vroeg vertrek richting LA, afgeven auto, Vertrek vliegtuig 15.10 dus tegen 12.30 uur op vliegveld
      
      
vanaf zondag 15 juli kan er nog gewijzigd worden....de eerste dagen niet.
route 22 juli is te veel....dat zullen 2 dagen worden...(even erbij vermelden dat we géén wandelaars zijn...zullen dus niet uren gaan lopen)

bedankt alvast....
#8 - 30-05-2007, 00:19 uur

USofA

Hoi Michael,

Ik en 2 vrienden van me gaan 1 september ongeveer dezelfde reis maken. Onze start begint in San Francisco.
Mijn vraag is: Wat is er in Phoenix te doen dat jullie 3 dagen gaan? Ben wel benieuwd, want misschien is 't wel de moeite waar  1smile

Groetjes,

Michael
#9 - 30-05-2007, 12:49 uur

demi10

Hallo naamgenoot,

In Phoenix woont een schoolvriend van me....Heeft voor de rest niet veel te bieden om er meer dan 1 dag te blijven.
(of je moet van autosloperijen houden....er zijn er een paar waar je meer dan 4 uur rond kunt dwalen)

Als je vliegtuigen interesseert, moet je naar Tuscon, vliegtuigmuseum en  http://www.pimaair.org/index.php?option=com_content&task=view&id=48&Itemid=232 .

Je moet alleen van te voren informeren of je je moet aanmelden als je de tour wilt maken. Was bij ons 2 jaar geleden noodzakelijk.

mvg Michael
#10 - 30-05-2007, 20:04 uur

USofA

Dan sla ik Phoenix gewoon over  ;D
#11 - 31-05-2007, 08:28 uur

vana

Hoi Michael.

Mooie reis. Ik heb wel een paar tips:

Citaat
Zaterdag 21 juli   Richt Death Valley   200 miles tot Yosemite park
Zondag 22 juli   Richt Death Valley   250 miles tot Sequoia national park, 400 tot DV
Maandag 23 juli   Death Valley               Doorrijden naar las vegas (150 miles)

Ik zou zelf Sequoia overslaan, Yosemite bezoeken en dan via de Tiogapass naar Death Valley rijden. Je hebt namelijk veel te weinig tijd om in 3 dagen zowel Yosemite als Sequoia als Death Valley te bekijken.

Dus dan zou de route als volgt worden:
21 juli SF -Yosemite.
22 juli Yosemite- Tiogapass- overnachten omgeving Lone Pine
23 juli Lone Pine- Death Valley- Las Vegas.


Citaat
Donderdag 26 juli Grand Canyon   
Vrijdag 27 juli   Flagstaff                         Route 66
Zaterdag 28 juli   Stukje route 66   150 miles tot Phoenix
Zondag 29 juli   Payson                         Afgeven kentekenplaat in Rye
Maandag 30 juli   Phoenix   

Een hele mooie route van Flagstaff naar Payson is de alt 89a via Sedona en Cottonwood. De omgeving van Sedona is echt heel erg mooi. Daarna kun je via de 260 naar Camp Verde en Payson.
Vanaf Payson kun je de schitterende Apachetrail rijden naar Phoenix. http://www.americansouthwest.net/arizona/apache_trail/

Het verslag van onze route via Sedona en van Yosemite-Tiogapass- Death Valley naar Las Vegas maar dan andersom kun je hier vinden: http://wunnik.web-log.nl/ ( dag 10 en 11 en dag 18 en 19)
   

Het verslag van de Apache Trail kun je hier vinden : http://www.backtotheusa.web-log.nl/ (dag 3)

Veel plezier

Marjon



Citaat
Citaat
#12 - 02-06-2007, 12:33 uur
REISVERSLAG 2004: http://wunnik.web-log.nl/
USA ZW

LIVE VERSLAG 2006: http://backtotheusa.web-log.nl/
USA Zuid en Midwest

REISVERSLAG 2008:
http://wunnik2008.web-log.nl

Canada en NW USA

demi10

Hallo Marjon,

heb je tips in de route ingepast....Bedankt.

Maar is de Apachetrail  te rijden met een MPV (we hebben vermoedelijk een 8 pers. van)?
(gezien dat er ook onverharde wegen zijn.)

mvg Michael
#13 - 04-07-2007, 15:42 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15