Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Route Denver- Denver september 2018

Discussie gestart

Tanja Spoelder

Hoi, wij hebben 2 campers gehuurd om met de familie naar Amerika te gaan. Pick up en drop off is 7/28 september 2018.
Wat mijzelf betreft ken ik Grand Canyon, Bryce, Zion en Monument Valley, maar de rest van de familie is nog nergens geweest. Ik heb een grof opzetje en zoek tips voor de meest mooie en logische route. Wij zijn geen echte wandelaars, een korte hike naar een uitzichtpunt of een kortere loop wandeling is voor ons genoeg, wel zijn we gewend  veel km's te maken...
De voorbeeld route van Cees is aardig wat we willen:
De basisroute:   (afstanden en rijtijden zijn weergegeven om u een idee te geven hoeveel tijd u die dag over heeft voor andere activiteiten)
1   Amsterdam            --   Denver         
2   Denver                  --   Estes Park            145 mls - 235 km - 4.00 uur rijden   
3   Estes Park (bezoek Rocky Mnts.nat.park)         
4   Estes Park              --   Custer                 340 mls - 550 km - 5.30 uur rijden
5   Custer         
6   Custer (bezoek Badlands)     
7   Custer                   --   Sheridan              270 mls - 435 km - 4.30 uur rijden
8   Sheridan                --   Cody                   145 mls - 235 km - 3.00 uur rijden
9   Cody                     --   Gardiner               135 mls - 215 km - 3.30 uur rijden
10  Gardiner               --   West Yellowstone    53 mls -  85 km - 2.00 uur rijden
11  West Yellowstone     (of Old Faithful)         
12  West Yellowstone  --  Jackson                  125 mls - 200 km - 3.00 uur rijden
13  Jackson                --  Salt Lake City         280 mls - 450 km - 4.30 uur rijden
14  Salt Lake City     
15  Salt Lake City       --  Moab                      235 mls - 375 km - 4.00 uur rijden
16  Moab (bezoek Arches)
17  Moab (bezoek Canyonlands en Dead Horse Point)   
18  Moab                   --  Grand Junction        120 mls - 200 km - 3.00 uur rijden
19  Grand Junction     --   Denver                   245 mls - 395 km - 4.00 uur rijden
20 Denver
21 Vlucht
22 aankomst

Wij hebben uit en thuis 25 dagen, de campers zijn gehuurd voor 22 dagen. Wat ik denk ik Zou skippen in deze route is Badlands ( of is dat heel!!!! Mooi?, dag Salt Lake City.

Maar, en dan Komt het. Wat ik nog graag Zou zien is Antilope Canyon, Monument Valley voor de familie en we willen  de treinrit Durango -Silverton doen. Als we toch in Page zijn gaan we ook even bij Horse Shoe bent kijken en overweeg ik naar de North rim van de Grand  Canyon te rijden , dan kan de familie dit ook zien! Daar moet dN een extra dag voor gepland worden. Is er tussen of bij Page en North Rim een camping?


Ik zou de camper evt. Nog een dag langer kunnen huren, maar dat gaat ten koste van het bezoek aan Denver stad aan het einde (28/9 middag en 29/9 ochtend), ik heb echter het idee dat Denver geen must is? We hoeven niet te shoppen of de dierentuin te bezoeken....

De route van Cees heeft eigenlijk 18 "rij" dagen, daar haal ik er 2 vanaf (Salt Lake en Badlands) zit ik op 16 en ik heb er 22, dan heb ik 6 dagen nog over, evt. 7 daar moeten we toch eea in kunnen passen?

Ik hou heel erg van natuur, mooie scenic wegen en wildlife maar voor mijn man zijn leuke dorpjes onderweg een welkome afleiding!

Wie gaat de uitdaging aan en heeft een goede route voor mij??

Alvast heel erg bedankt!



#1 - 10-10-2017, 22:30 uur

Hans B

Allereerst je snelheden bekijkend denk ik dat je dit te optimistisch inschat.
60mph haal je over het algemeen lang niet, zeker niet als je door parken of over kleinere wegen rijdt.
Ga maar uit van 45 tot 50mph.

Verder is het een prima route.
#2 - 11-10-2017, 01:55 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Van harte welkom op dit forum.
De voorbeeldroute is eigenlijk opgezet als een auto/hotels reis.
Nou maakt dat in principe niet zoveel uit, maar er zijn toch wel een paar dingen die bij een camperreis anders zijn.
De overnachtingsplaatsen bijvoorbeeld zijn in de voorbeeldroute allemaal plaatsjes met veel hotels.
Als je met een camper reist geef je waarschijnlijk de voorkeur aan overnachten op campings in de nationale parken.

Als je die regio kent zie je het ook aan het reistempo.
Een auto is nu eenmaal sneller dan een camper.  Laat staan twee campers die rekening met elkaar moeten houden.
Neem de opmerking van Hans dus ter harte en stel de reistijden naar boven bij.

Waar je ook aan kunt zien dat het een autoreis is, is aan het ontbreken van de verplichte "rustnacht".
Een huurauto haal je meteen na aankomst op, je rijdt naar je hotel en de volgende ochtend begin je vroeg aan je trip.
Een huurcamper kun je pas ophalen op dag 2. Met een early pick-up in de ochtend, anders in de middag.
Incl boodschappen doen valt voor jullie dag 2 dus al grotendeels af. Die dag kom je niet zo ver meer.

Ik ben van mening dat je het invoegen van de lus langs Mon.Valley, Page, Grand Canyon en Durango beter kunt vergeten.
Deze lus kost je teveel dagen en je hebt maar 22 of 23 camperdagen.
Schrappen van Badlands en Salt Lake City is niet alleen eeuwig zonde, het zet ook geen/onvoldoende zoden aan de dijk.
Verdeel de dagen die je nu over hebt als extra dagen voor Rocky Mnts, Black Hills en Yellowstone/Grand Teton.
Je bent immers op vakantie, niet op de vlucht ...............

Als je nu nog wat extra vakantiedagen bij elkaar zou kunnen sprokkelen  innocent  zou de lus er zo uit kunnen zien.
1: Salt Lake City - Cedar Breaks
2: Cedar Breaks - North Rim
3: North Rim - Page
4: Page - in de middag naar Monument Valley
5: Mon. Valley - Durango
6: Treinrit Durango - Silverton
7: Durango - Moab
 
#3 - 11-10-2017, 09:06 uur

TravelTon

Die van Cees "je bent op vakantie niet op de vlucht" neem ik ook mee in mijn planning, leuk
#4 - 11-10-2017, 11:09 uur

Old Faithful


Wij hebben uit en thuis 25 dagen, de campers zijn gehuurd voor 22 dagen. Wat ik denk ik Zou skippen in deze route is Badlands ( of is dat heel!!!! Mooi?, dag Salt Lake City.
Ik vind Badlands N.P. zeker de moeite waard om te bezoeken. Het zou in mijn ogen dan ook zonde zijn om het over te slaan als je toch zo dicht in de buurt bent. Ik ben geen liefhebber van steden. Daarom zou ik me voor kunnen stellen dat je aan een avond en een ochtend in Salt Lake City genoeg zou kunnen hebben, maar dat kan voor jullie anders zijn.

Maar, en dan Komt het. Wat ik nog graag Zou zien is Antilope Canyon, Monument Valley voor de familie en we willen  de treinrit Durango -Silverton doen. Als we toch in Page zijn gaan we ook even bij Horse Shoe bent kijken en overweeg ik naar de North rim van de Grand  Canyon te rijden , dan kan de familie dit ook zien! Daar moet dN een extra dag voor gepland worden. Is er tussen of bij Page en North Rim een camping?
Ik zou de camper evt. Nog een dag langer kunnen huren, maar dat gaat ten koste van het bezoek aan Denver stad aan het einde (28/9 middag en 29/9 ochtend), ik heb echter het idee dat Denver geen must is? We hoeven niet te shoppen of de dierentuin te bezoeken....
De route van Cees heeft eigenlijk 18 "rij" dagen, daar haal ik er 2 vanaf (Salt Lake en Badlands) zit ik op 16 en ik heb er 22, dan heb ik 6 dagen nog over, evt. 7 daar moeten we toch eea in kunnen passen?
Ik zou die extra lus alleen maken als je je een week langer kunt gaan.



Wie gaat de uitdaging aan en heeft een goede route voor mij??

Ik heb hieronder een poging gewaagd en een route gemaakt die je als uitgangspunt zou kunnen nemen. Daarbij heb ik Rocky Mountain National Park aan het eind van de route gezet. Je bent dan al meer gewend aan hoogtes KLIK HIER en je kunt komende van Grand Junction aan de zuidwestingang van RMNP (Grand Lake) overnachten. Tussen Denver en de Black Hills heb ik een overnachting ingelast. Je zult die dag niet ver kunnen rijden, omdat je de camper op moet halen en je zult waarschijnlijk ook boodschappen willen doen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

6-09-17   Vlucht naar   -   Denver
7-09-17   Denver   -   Cheyenne
8-09-17   Cheyenne   -   Black Hills
9-09-17   Black Hills   -   Black Hills
10-09-17   Black Hills   -   Black Hills
11-09-17   Black Hills   -   Sheridan
12-09-17   Sheridan   -   Cody
13-09-17   Cody   -   Yellowstone
14-09-17   Yellowstone   -   Yellowstone
15-09-17   Yellowstone   -   Yellowstone
16-09-17   Yellowstone   -   Yellowstone
17-09-17   Yellowstone   -   Grand Teton
18-09-17   Grand Teton   -   Grand Teton
19-09-17   Grand Teton   -   Salt Lake City
20-09-17   Salt Lake City   -   Salt Lake City
21-09-17   Salt Lake City   -   Moab
22-09-17   Moab   -   Moab
23-09-17   Moab   -   Moab
24-09-17   Moab   -   Grand Junction
25-09-17   Grand Junction   -   Grand Lake
26-09-17   Grand Lake   -   Estes Park
27-09-17   Estes Park   -   Estes Park
28-09-17   Estes Park   -   Denver
29-09-17   Denver   -   Terugvlucht
30-09-17   Weer thuis   -   
#5 - 11-10-2017, 14:12 uur
Groet,

Old Faithful

Cees A

Ah, hoogteziekte of hypobaropathie, mijn favoriete onderwerp.   :dance:
Ik heb jarenlang zelf gevlogen en vanuit die opleiding weet ik iets meer van hypobaropathie.
Tot 8000 ft (2400 meter) is hypobaropathie voor normale, gezonde mensen geen issue.
Pas boven de 3500 meter kunnen inspanning leverende, onvoldoende geacclimatiseerde en/of overgevoelige personen er last van krijgen.
De kans op het krijgen van hoogteziekte tijdens een autorit over de Trail Ridge Road, wat de meesten doen, is minimaal.
Het Alpine Visitorcenter ligt op 3595 meter en het hoogste punt van de Trail Ridge Road is 3713 meter.
Maar net boven de grens waarop hypobaropathie optreedt.
Natuurlijk merk je tijdens inspanningen op die hoogte dat je minder zuustof krijgt, maar iets merken is wat anders dan er ziek van worden.

Het advies om ter voorkoming van hypobaropathie Rocky Mts. nat. park tot het laatst te bewaren is ongefundeerde bangmakerij.
Eerst je hele route rijden op veel lagere hoogtes en dan naar Rocky Mnt heeft geen enkele zin.
Om echt te acclimatiseren moet je namelijk een paar weken (!!) doorbrengen op grote hoogte.
Nou, die paar weken heb je als toerist niet. Het enige wat je kunt doen is je inspanningen aanpassen aan de hoogte.

Op de pagina waar Old Faithful naar linkt staan onderaan een paar reacties van mensen met COPD.
Als je COPD hebt is Rocky Mnts duidelijk niet de beste plaats voor je, maar anders ?
Ik zou zeggen, als je normaal gezond bent pas dan je inspanningen een beetje aan aan de hoogte, Have fun en laat je niet bang maken.

Mijn mening:
Als je in de zomer zou gaan zou het me niet uitmaken of je Rocky Mnt aan het begin van je route zou zetten of aan het einde.
Als je, zoals jullie nu, in september gaat zou ik Rocky Mnts aan het begin van je route zetten.
Eind september kun je in de bergen namelijk al met sneeuw te maken krijgen.
Van sneeuw kun je meer last hebben dan van hoogte"ziekte" .............   wink
#6 - 11-10-2017, 15:54 uur

Tanja Spoelder

Nou, veel, heel veel met de route bezig geweest en enkele overnachtingsplekken gereserveerd:
6/9 1 nacht Baymont Inn  & Suites
7/9 2 nachten Moraine Park campground
14/9 2 nachten Canyon campground in Yellowstone

Waar ik echt niet uitkom is de rijtijd/duur van de verschillende dagen, ik heb nu een schema gemaakt met mijlen en kilometers en rijtijd daarvan, maar dat is met gewone auto (google maps).  Het ligt natuurlijk heel erg aan het gebied terrein waar je doorheen rijdt....
Is er iemand die het aandurft de rijtijden met een camper erachter te zetten? We zijn met 2 campers, maar rijden niet perse achter elkaar aan....

Ik denk dat ik de hele dag in Bryce eruit haal, zal aan een halve dag genoeg hebben....evt. Kunnen we de volgende ochtend nog even rondkijken....we zullen geen lange/ grote wandelingen gaan maken....dat geldt voor overal....

De eerste kolom is de afstand in mijlen, daarachter de rijtijd daarvoor (auto) en daarachter afstand in km met daarachter uitgerekend de gemiddelde snelheid daarvoor in mijlen en km's, maar dat moeten wij dus aanpassen. Meegenomen is niet de stops/ fotomomenten/ koffie/ lunch etc.   We ontkomen er niet aam om op een paar dagen een grote afstand te rijden zoals op dag 18/9, maar wellicht rijden we op 17/9 einde middag naar Bear Lake zodat we iets inlopen op de afstand en op 18/9 iets meer tijd hebben om even het centrum van SLC te bekijken....en op 19/9 zulken we dan niet de scenic route (Weg 12) rijden....

Dag 20 hall ik er dus uit.....ten gunste van ??  Ergens aan het einde?

Ter verduidelijking vanaf 27/9 staan de dagen dubbel omdat ik nog niet weet wat het beste is, eigenlijk wil ik nl. In Colorado Springs een museum bekijken met koetsen ( El Pomar)....en eigenlijk ook in Cedar City, misschien moet ik daar due extra dag van Bryce voor gebruiken.....

Moeilijk, moeilijk....
De camper kunnen we trouwens vroeg halen maar moeten hem voor 1100 inleveren op 29/9, dus heb dan 1/2 dag + avond voor Denver, de terugvlucht gast om 1100 op 30/9.

Route
7/9 ​Cruise America- Walmart Broomfield​​6 mijl, 10min​​9.6km ​36mph/58km pu
​Broomfiled- Nederland ​​​​30 mijl, 50min​​48km ​36mph/58km pu
​Nederland- Moraine Park camping​​45 mijl, ​1.10min​72km​39mph/62km pu​
8/9​RMNP
9/9​Moraine Park camping- Cheyenne museum​111 mijl, 2 uur​​178km​56mph/89km pu
​Museum- Guernsey​​​​96 mijl, 90 min​​154km​90mphk/103km pu
​Guernsey- Fort Laramie​​​​13 mijl, 13min​​21km​60mph/96km​ pu
Fort Laramie- Lusk​​​​57 mijl, 56min​​92km ​61mph/98km pu
10/9​Lusk- Custer State Park via Hotsprings​​128 mijl, 2.13 min​205km​58mph/93km pu
11/9​Custer State Park & Mount Rushmore​​
12/9​Mount Rushmore/Keystone- Devils Tower​120 mijl, 2.18min​192km​52mph/84km pu
​Devils Tower- Ranchester scenic route​​186 mijl, 3.07 min​298km​60mph/96km pu
13/9​Ranchester- Cody​​​​131 mijl, 2.30 min​210km​52mph/84km pu
14/9 ​Cody- Canyon camping Yellowstone​​93 mijl, 2.04 min​149km​45mph/72km pu
15/9 ​Yellowestone
16/9 ​Canyon camping- Cros Ventre camping​​113 mijl, 2.33 min​181km​45mph/71km pu
17/9 ​Grand Teton/Jackson of Bear Lake?
18/9​Gros Ventre camping- SLC​​​290 mijl, 5.05 min​464km​57mph/91km pu
19/9 ​SLC- Ruby’s Inn Bryce​​​​267 mijl, 4.09 min​427km​65mph/103km pu
20/9 ​Bryce ???
21/9​Ruby’s Inn- Page​​​​150 mijl, 2.37 min​240km​57mph/92km pu
22/9​Page
23/9​Page- Grand Canyon South Rim​​​133 mijl, 2.23 min​213km​56mph/90km pu
24/9​Grand Canyon- Monument Valley​​176 mijl, 3.03 min​282km​58mph/92km pu
​Monument Valley- Bluff​​​47 mijl, 52 min​​75km​54mph/87km pu
25/9​Bluff- Moab​​​​​100 mijl, 1.44 min​160km​58mph/92km pu
26/9​Moab
27/9​Moab- Black Canyon Gunnisson​​​184 mijl, 3.07 min​295km​59mph/95km pu
27/9​Moab- Glenwood Springs​​​188 mijl, 3 uur​​300km​63mph/100km pu
28/9 ​Black Canyon- Colorado Springs​​​228 mijl, 4.18 min​365km​53mph/85km pu
28/9 ​Glenwood Springs- Cherry Creek Denver​160 mijl, 2.52 min​256km56mph/90km pu
29/9​Colorado Springs- Cruise America​​80 mijl, 1.12 min​128km​67mph/107km pu
29/9​Cherry Creek- Cruise America​​​14 mijl, 21 min​​23km​40mph/64km pu.     Hotel Denver nog zoeken
30/9 ​vlucht
1/10 ​thuis
 
​Wacht in spanning af!





#7 - 08-03-2018, 20:35 uur

Cees A

Je maakt het "rijtijdprobleem" erger dan het is. 
Tel gewoon bij de personenauto-rijtijden 25% bij en je zit aardig in de richting.
Op de snelweg, waar je door kunt rijden, zal het misschien 15% zijn en op bochtige bergwegen 30%. Gemiddeld 25% extra lijkt me reeel.
Rijtijden tot op de minuut plannen is ondoenlijk want er zijn altijd onverwachte dingen zoals files, roadworks enz.
Vergeet niet de (foto)stops en plas-, rust-, en lunchpauzes mee te rekenen. Die kunnen een wat langere reisdag zomaar een paar uur verlengen

Volgens je openingspost ben je uitgegaan van onze voorbeeldroute.
Je heb nu aan die voorbeeldroute allerlei plaatsen toegevoegd, maar je bent vergeten om je vakantie te verlengen.  1smile
Je hebt nu, de dagdelen van 14/9 en 16/9 meegerekend, 2 dagen voor Yellowstone en maar 1 dag in Moab
Badlands is helemaal verdwenen van het programma.
Deze "kaasschaafmethode" (bij ieder park een dagje afschaven en dat gebruiken om andere dingen in te voegen) zorgt  voor een gehaast schema

De locatie van sommige overnachtingsplaatsen kan volgens mij beter.
Ik hou het bij 1 voorbeeldje:
Als je Nederland schrapt (is niet meer dan een gewoon bergdorp) en op 7/9 i.p.v. in Moraine Park bij Granby/Grand Lake overnacht dan kun je de volgende dag via de mooie Trail Ridge Road, die je over de hoogste bergtoppen in het park voert naar Estes Park rijden.
Nu kom je volgens mij helemaal niet over de Trail Ridge Road.

Kortom, ik word niet bepaald wild enthousiast van je wijzigingen. (sorry, kan er niks anders van maken)
De voorbeeldroute, je uitgangspunt, is een 20 daagse route. (de laatste 2 vluchtdagen niet meegerekend)
Jullie hebben 22 dagen voor deze route, want je hebt je campers 22 dagen.
Die 2 dagen gaan in het begin van je reis al op aan extra overnachtingen bij Grand Lake (of Moraine Lake als je daar aan vasthoudt) en Lusk.
Onderaan je opneningspost heb je, v.w.b. je aantal beschikbare dagen, een beetje creatief naar jezelf toegerekend.
De ruimte om zoveel parken/plaatsen toe te voegen heb je helemaal niet.
Pluspunt: in je openingspost schrijf je dat je niet zo van wandelen houdt
Komt goed uit, want met al die uitbreidingen heb je daar ook helemaal geen tijd voor.
Grote delen van je route zul je enkel zien vanachter een camperruit.
#8 - 09-03-2018, 09:58 uur

Cees A

Ik was gisteren zo verbaasd over je schema dat ik daar niet meer inhoudelijk op heb gereageerd.
Het punt waar ik vooral moeite mee heb is de geringe tijd die je uittrekt voor Yellowstone.
Anders dan Grand Canyon, Zion, Bryce enz. ligt Yellowstone in een uithoek van Amerika waar je niet snel meer terugkomt

Als je in Yellowstone bent moet je dan ook de tijd nemen voor dit park en die tijd daar zo optimaal mogelijk benutten.
Ik vrees dat je er vanuit bent gegaan dat de tijdsverdeling van de voorbeeldroute zodanig ruim is, dat er in die verdeling tijd is voor diverse grote en lange wandelingen en dat niet-wandelaars dus best met wat minder tijd toe kunnen
Die redenering klopt niet.
Ik heb die voorbeeldroute zelf gemaakt en ook zelf gereden en ik kan je verzekeren dat in de tijdsverdeling voor Yellowstone genoeg ruimte is voor het bekijken van alle bezienswaardigheden, voor alle gangbare "toeristendingen" zoals boardwalk-wandelpaden langs de geisers en andere thermische activiteiten, maar dat er absoluut geen tijd is voor back-country wandelingen o.i.d.

Waar je je volgens mij ook op verkijkt is de grootte van Yellowstone.   Yellowstone is 6X zo groot als onze provincie Utrecht
Alleen de parkroad die in de vorm van een 8 door het park loopt is al 250 km lang.  Zijwegen van die parkroad niet meegerekend.
Jullie willen nu, in de krappe tijd die je hebt, Yellowstone gaan bekijken vanuit 1 vaste camping (Canyon)
Dat betekent veel (onnodig) op en neer rijden over smalle parkwegen die regelmatig verstopt zijn door kijkfiles (iemand wil een beer of ander wildlife fotograferen) of een kudde bison's die doodleuk de weg verspert.

Daarom ben ik ervoor om je overnachtingsplaatsen te verspreiden over het park.
Want waarom zou je, komend van Cody, in Canyon blijven hangen.    Cody - Canyon is maar 2 uur rijden.   
Waarom rij je, na het bekijken ven de Yellowstone Canyon, niet door naar Mammoth Hot Springs of Gardiner ? 
Vanaf Canyon naar Mammoth HS / Gardiner is maar 2˝ uur verder en je hebt meteen de gehele oostzijde van het park gezien.

De volgende dag kun je de Hot Springs bekijken en dan afzakken via Roaring Mnt,  Norris Geyser Basin en Paintpots naar Madison.
Blijf 2 nachten in Madison.
Die extra nacht in Madison geeft je een hele dag om alle geiservelden in het zuidwesten van Yellowstone te bekijken.
En ja, geloof me, die hele dag heb je echt nodig ......................
Op de hierboven beschreven manier zie je in een zo kort mogelijke tijd, met zo min mogelijk onnodige km zo veel mogelijk van dit mooie park.

Ik heb hieronder jouw schema in een iets aangepaste vorm vermeld en er mijn commentaar / reden van wijziging onder gezet.


07-09camperverhuur--
Moraine Lake
08-09Moraine Lakedagtocht RMNP
09-09Moraine Lake--Lusk
10-09Lusk--Custer
11-09Custer--Mt Rushmore
12-09Mt Rushmore--Ranchester
13-09Ranchester--Cody
14-09Cody--Mammoth Hot Springs
15-09Mammoth HS--Madison
16-09Madison
17-09Madison--Gros Ventre
18-09Gros Ventre--Bear lake
19-09Bear Lake--Salt Lake City
20-09SLC--Bryce
21-09Bryce--Page
22-09Page
23-09Page--Grand Canyon
24-09Gr.Canyon--Bluff
25-09Bluff--Moab
26-09Moab
27-09Moab--Black Can. ot Gunn.
28-09BC ot Gunn.--Denver
29-09inleveren camper
30-09vlucht naar huis

7/9 Over Nederland (zonde van de tijd) en je keuze voor Moraine Park heb ik al eerder geschreven.
Ik voel meer voor 1e RMNP  overnachting op 7/9 bij Granby / Grand Lake. 
Op 8/9  via de Trail Ridge Road naar (omgeving) Estes Park voor je 2e overnachting
Ben je vroeg klaar met de Trail Ridge Road dan kun je die middag nog naar Bear Lake of zo.

11/9 Schrappen van Badlands nu je er zo dicht in de buurt bent is jammer omdat je hier, vanwege de afgelegen ligging, niet gemakkelijk meer terug naar toe zal gaan
Maar ..... Als het park je, om wat voor reden dan ook, niet aanstaat houdt het natuurlijk op.

14/9 Yellowstone ......... Zie hierboven ............

21/9  Die extra dag van Bryce heb ik bij Yellowstone gezet.

21/9 - 24/9 Je doet het waarschijnlijk niet, maar je zou eigenlijk die hele lus Bryce, Page, Grand Canyon, Mon.Valley moeten schrappen.
Het is vanaf SLC een enorme omweg om via al die parken in Moab te komen.
Je bent al 7X in de VS geweest dus een 8e, 9e, 10e enz reis zal er ook nog best wel een keer komen.
Die zuid-west parken zal je vast nog wel een keer in een toekomstige reis kunnen inplannen
De vrijkomende tijd kun je gebruiken voor de parken/plaatsen waar je tijd tekort komt en/of voor parken in regio's waar je niet zo snel meer terugkomt.

Net als mijn vorige bericht weerspiegelt de tekst van dit bericht mijn persoonlijke mening.
Het feit dat je niet (meer) reageert geeft aan dat je het niet met mij eens bent.  Dat kan en dat mag.
Fora als deze zijn m.i. juist bedoeld om te discussiëren over dergelijke verschillen van inzicht.
Dat je je nu onttrekt aan die discussie is jammer,  maar het is uiteindelijk jouw reis en jouw vakantiegeld.
Ik wens je hoe dan ook een fijne reis.
#9 - 10-03-2018, 13:31 uur
« Laatst bewerkt op: 11-03-2018, 10:48 uur door Cees A »

Old Faithful

Ik ben het met Cees A eens dat het schema te veel is voor de beschikbare tijd. Voor een drieweeks rondje Denver-Denver heb je in mijn ogen twee opties: Een noordelijke variant met o.a. RMNP, South Dakota, Yellowstone, Grand Teton, Moab.  Afhankelijk van de, deels noodzakelijke, tussenstops kun je kijken naar bijv Capitol Reef, Colorado NM, Black Canyon Of The Gunnison N.P., Great Sanddunes N.P. e.d.
Of je kiest voor een zuidelijke variant met o.a. Moab, Capitol Reef, Bryce, Zion, Las Vegas, Grand Canyon, Page, Monument Valley, Mesa Verde e.d. Met name in die laatste route kun je ook nog andere mogelijkheden vinden.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#10 - 10-03-2018, 15:01 uur
Groet,

Old Faithful

Cees A

Tanja,
Door een forumcrash op 19 - 03 zijn een aantal recente berichten verdwenen. Ook van jouw topic.
Volgens mij heb jij echter nog net voor de crash alle berichten kunnen lezen. Klopt dat ?
M. vr. gr.  Cees
#11 - 20-03-2018, 11:25 uur

Tanja Spoelder

Jazeker, volgens mij klopt dat!
Vervelend voor jullie!
#12 - 20-03-2018, 15:35 uur

Cees A

Vervelend voor jullie!   
Ach, voor ons viel het wel mee.  Degene die al het  werk heeft verricht is forumbeheerder @Wop  .
Wop is er anderhalve dag mee bezig geweest.   Alle eer, lof en hulde zijn dan ook voor Wop.   nlvlag
Het enige dat wij gedaan hebben is 'm af en toe een opbeurend mailtje sturen met teksten als "schiet je al op?"  of  "is 't al bijna klaar?"  :angel:

#13 - 20-03-2018, 16:07 uur

Wop

Vervelend voor jullie!   
Ach, voor ons viel het wel mee.  Degene die al het  werk heeft verricht is forumbeheerder @Wop  .
Wop is er anderhalve dag mee bezig geweest.   Alle eer, lof en hulde zijn dan ook voor Wop.   nlvlag
Het enige dat wij gedaan hebben is 'm af en toe een opbeurend mailtje sturen met teksten als "schiet je al op?"  of  "is 't al bijna klaar?"  :angel:

En halve nacht ...  ::)  ;)
#14 - 20-03-2018, 17:06 uur

Dirc

Maar wie had het nu stuk gemaakt.....
#15 - 20-03-2018, 17:30 uur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15