Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Route door het Zuidwesten van de USA

Discussie gestart

DirkD

Hallo iedereen,

Ik en mijn vrouw plannen een rondreis in Zuidwest-USA volgend jaar, naar grote waarschijnlijkheid in april.
Hieronder onze eerste draft van onze route.
Hoewel we reeds door sommigen aangeraden zijn om geen volledige cirkel te maken (maar bv te starten aan kust en eindigen in Phoenix), zullen we waarschijnlijk toch voor de cirkel gaan, gezien we toch van alles wat willen proeven.. dat betekent dat wel dat we natuurlijk bij sommige zaken iets minder lang kunnen stilstaan...

Alle feedback wordt dankbaar gelezen! :)

1   Aankomst LA
2   Los Angeles
3   LA - San Diego
4   San Diego - Laughlin of Kingman
5   Kingman - Grand Canyon
6   Grand Canyon
7   Grand Canyon - Monument Valley  --|
8   Monument Valley                               |
9   Monument Valley - Page                    |--> Op een van deze plaatsen een volle dag verblijven, voorlopig ingepland op Monument Valley,
10   Page - Bryce                                      |      maar misschien is Page of Zion leuker?
11   Bryce - Zion         -----------------------|
12   zion - Las Vegas
13   Las Vegas
14   Las Vegas - Death Valley
15   Death Valley - Three Rivers of Oakhurst
16   TR of Oakhurst -Yosemite
17   Yosemite
18   Yosemite - San Francisco
19   SF
20   SF                                                   |-> mogelijk wordt deze dag geknipt
21   SF - Morro Bay
22   Morro Bay - Santa Barbara of Santa Monica
23   Santa Barbara of Santa Monica- LA + terugvlucht (in de namiddag)


Alvast bedankt!


Groetjes,

Dirk
#1 - 19-07-2010, 09:36 uur



estel

Hoi,

Zo ongeveer ons rondje in 2007!
Mooie route maar krappe planning; je bent maar heel kort in San Diego en moet een lange dag reizen om vandaar in Kingman te komen. Om deze reden hebben wij toen San Diego moeten schrappen. Ik kan je niet zeggen of je dat moet doen (ben er immers niet geweest maar lijkt me erg fantastisch). Inmiddels is wel een tweede reis in de planning waar we juist die dingen gaan zien die we gemist hebben. LA hebben we trouwens maar twee dagen gedaan, misschien kun je een dag van LA pakken en die bij SD plakken?

Het wordt vast geweldig!
#2 - 19-07-2010, 11:18 uur

Marianne

Hallo Dirk,

Zoals Estel ook al zegt is het nauwelijks de moeite om San Diego op deze manier mee te nemen. Die dag kun je ergens anders beter gebruiken denk ik. Als je van LA naar de Grand Canyon rijdt, bezoek dan Joshua Tree. Het zou me niet verbazen als de cactussen in die periode in bloei staan. Maar ook zonder bloeiende cactussen zal het heel mooi zijn daar en aangenaam van temperatuur.
Ik had al eerder aangegeven dat een volle dag Monument Valley niet nodig is. Bij Page is genoeg te doen, of neem voor Zion een volle dag, zeker als je graag wandelt is dat een prima keus. In die tijd van het jaar lijkt Zion mij heel mooi.
Als het kan zou ik ook een extra overnachting bij Sequoia of Yosemite plannen. Ik heb het waarschijnlijk al eerder gezegd, maar Yosemite is prachtig in april met de watervallen. Bezoek ook daar of in Sequoia NP de sequoiabomene. En kijk eens naar hetch hetchy. De kans is niet zo groot, maar als de Glacier Point road open is, is dat ook een must. En boek op tijd voor accommodatie in de vallei, zelfs in april zal dat lastig worden! Als je er vroeg bij bent heb je nog kans op een betaalbare kamer in Curry Village, of een cabin with bath.

Marianne
#3 - 19-07-2010, 12:40 uur

DirkD

Hoi Estel,

Tof te horen dat nog mensen die route doorlopen hebben  :)
En is deze goed meegevallen?

Tsja, in LA komen we pas in de namiddag aan, dus ik weet niet of we dan nog veel gaan zien, vandaar de 2e dag in LA.
We zijn er ook nog niet uit of we al dan niet naar Universal Studios willen.. Vandaar dat we dachten: 1 volle dag LA, en de ochtend erna de stad uit..

Maar ik was al een beetje bang dat San Diego op deze manier krap zou zijn, zelfs om alleen de sfeer op te snuiven.
Ofwel moeten we zien dat we ergens een dagje afpitsen en er een volle dag kunnen blijven, ofwel SD er gewoon tussenuit knippen..

Groetjes,
Dirk
#4 - 19-07-2010, 16:00 uur



DirkD

Hallo Mariane,

bedankt voor de vele feedback!  :afro:

Ik was al een beetje bang dat San Diego op deze manier krap zou zijn, zelfs om alleen de sfeer op te snuiven.
Ofwel moeten we zien dat we ergens een dagje afpitsen en er een volle dag kunnen blijven, ofwel SD er gewoon uitknippen.

Joshua Tree willen we zeker zien, ik weet echter niet hoelang je je er kan bezighouden? In de originele route was het meer de bedoeling hier een stop van een paar uurtjes te maken, om dan door te trekken naar Kingman.
Is het de moeite om hier ergens te overnachten (29 Palms zie ik af en toe voorbijzoeven op het forum)?

We wilden wel een wandeling maken in de GC, vandaar dat we dachten een dagje daar te blijven.. maar dat is dan wat overkill?
Waar ik wat bang voor ben is om om snel de GC te zien, de ochtend erna door te rijden naar Monument Valley, dat even bekijken, en alweer weg.. maar ik begrijp uit de reacties dat die angst wat ongegrond is?

Over die overnachting in MV, Page of Zion zijn we nog niet uit, maar gezien we graag wandelen is Zion dan misschien nog geen slechte keuze.. bedankt voor de tip..

Yosemite lijkt me inderdaad prachtig, ik ben ook nog aan het bekijken of we al dan niet in het park zelf (kunnen) overnachten. Ik had ook gelezen dat het vrij veel voorkomt in die periode dat je het park niet inmag zonder sneeuwkettingen?
Bedankt voor de tip van Curry Villare, die gaan we zeker verder bekijken!

groetjes,

Dirk
#5 - 19-07-2010, 16:03 uur



Marianne

Voor de grand Canyon vind ik 2 nachten niet verkeerd hoor, het hangt er wel van af hoever je de dag er voor nog moet rijden. Bekijk het gewoon ter plekek of je in Twentynine PAlms wilt voernachten, of dat je al verder rijdt. Een paar uur is wel voldoend voor Joshua TRee, hoewel je daar natuurlijk ook heel veel kunt wandelen.

Ik denk dat het in april wel meevalt met de sneeuwkettingen in Yosemite. Probeer wel zo laat mogelijk te gaan, is mei geen optie? Je kunt ook in SF beginnen en eindigen, dan heb je Yosemite nog een paar dagen later.

Marianne
#6 - 19-07-2010, 18:26 uur

DirkD

Hoi,

Na de feedback rustig geëvalueerd te hebben, komen we als 2e versie van de route aan het volgende:

1   Aankomst LA
2   Los Angeles
3   LA - Joshua Tree NP
4   Joshua Tree NP - Laughlin of Kingman
5   Kingman - Grand Canyon
6   Grand Canyon
7   Grand Canyon - Monument Valley 
8   Monument Valley - Page
9   Page - Bryce
10  Bryce - Zion
11  Zion
12  zion - Las Vegas
13   Las Vegas
14   Las Vegas - Death Valley
15   Death Valley - Three Rivers of Oakhurst
16   TR of Oakhurst -Yosemite
17   Yosemite
18   Yosemite - San Francisco
19   SF
20   SF                                                 
21   SF - Morro Bay
22   Morro Bay - Santa Barbara of Santa Monica
23   Santa Barbara of Santa Monica- LA + terugvlucht (in de namiddag)

Nog een paar twijfelpunten waar we zelf de knoop nog moeten doorhakken:
- effectief een overnachting bij Joshua Tree NP (29 Palms of zo), of ineens door naar Kingman?
- effectief een dagje blijven in de GC? we zouden ergens toch eens een stop van een dag willen maken om de reis wat te breken, en hiervoor dachten we aan de GC. Gezien we graag wandelen kunnen we ons hier wel bezighouden?
Als we op een van die 2 plaatsen een nachtje knippen, kunnen we inderdaad een dagje langer bij Sequoia of Yosemite blijven hangen..
Langs de andere kant wilden we onze reis rustig starten, en niet onmiddelijk lange afstanden afleggen..
Merk op dat we ook van de Route 66 willen genieten, vandaar dat we toch wat tijd willen voorzien voor de route van JT NP naar GC..

choices choices  :)

Misschien best inderdaad een paar dagen openlaten, en ter plaatse zien hoe we ze invullen...

Er nog eens een nachtje over slapen  :D
#7 - 20-07-2010, 09:31 uur



Marianne

Ik ben niet zo voor een rustige start; dat betekent dat je op het eind moet haasten. Goed verdelen is belangrujik. In het begin ben je vroeg wakker en nog fris. Ik zou er echt niet langer dan 2 volle dagen over doen om naar de GC te rijden. Met twee stops en ook nog 2 nachten in de GC ben je op het eerste stuk erg veel tijd kwijt die je ergens anders goed kunt gebruiken. Page is daaroor een mogelijkheid, en Sequoia/Yosemite ook. Het lastige is, dat het weer onvoorspelbaar is; maar een reden te meer om wat ruimte en flexibiliteit in te bouwen.
Je hoeft ook nu nog niet vast te leggen of je bij JT of bij Kingmanof ergens anders gaat overnachten. Dat kun je ook ter plekke bekijken. Overweeg ook eens om meteen na aankomst te gaan rijden en de dag LA voor het laatst te bewaren. Als je overal snel doorheenrijdt heb je op die manier nog lekker de tijd bij LA. Nu is dat wel krap met die terugvlucht.

Een paar mogelijkheden voor het eerste stuk met globale tijden:

dag 2. LA - Twentynine Palms (door JT, 3 uur)
dag 3.Twentynine  palms - Grand Canyon Village (6 uur)

Of:
dag 2. LA - Needles (door JT, 5 uur)
dag 3. Needles - Grand Canyon Village (4 uur)

Marianne
#8 - 20-07-2010, 10:01 uur

DirkD

Hoi Marianne,

Bedankt voor de tip!
Misschien nog niet zo'n slecht idee om in Needles te overnachten, en zo een dagje te winnen..

Een tip die herhaaldelijk terugkomt op het forum, is om een extra overnachting in Page in te lassen.. wat is er daar allemaal te doen?
Op een gegeven moment dachten we zelfs van Monument Valley naar Bryce in één dag door te rijden, met korte tussenstop in Page (maar da's waarschijnlijk geen goed idee?)..
Ik zou dan eerder opteren voor een dagje Sequoia of Yosemite extra?

Groetjes,

Dirk
#9 - 20-07-2010, 10:21 uur



Hans B

De eerste dagen ben je vrijwel zeker erg vroeg wakker. Hoe laat kom je aan? Vroeg op de middag?
Wellicht is het een optie om na je vlucht de auto te nemen en alvast in westelijke richting te rijden (Interstate-10). Je zou zelfs tot Palmsprings kunnen (=2 uur), vlak voor Joshua Tree.
En de volgende dag naar de Grand Canyon (uurtje of 7), daar een extra dag plannen (wandelen + shuttle naar Hermit's rest). Je houdt enkele dagen over voor de rest van je trip.
#10 - 20-07-2010, 15:41 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

DirkD

Hoi Hans,

We zouden inderdaad in principe rond de middag aankomen (12:40 als ik me niet vergis).
Dan nog door immigrations, douane, om vervolgens auto op te halen en naar het hotel te trekken (we dachten het Beverly Garlands te boeken).. en waarschijnlijk nog ergens een Wallmart zoeken..

Ik vermoed dat we daarna niet veel meer van LA gaan bekijken, waarschijnlijk bekaf van de reis?

We dachten de volgende dag door te brengen in/rond LA: walk of fame enz.. (overigens lijkt in LA niet zoveel te doen, ik hoor van veel mensen dat het helemaal geen aangename stad is)..
Misschien is het een optie om die avond alvast door te rijden naar Palm Springs, als dat toch maar een tweetal uurtjes rijden is, kan dat eventueel 's avonds nog..
dan de ochten erna naar JT NP, en daarna door naar GC.. (of toch nog een stopje inlassen onderweg indien we maar 1 nacht in GC zouden blijven)..

ik heb nog andere tips gekregen om 2 overnachtingen in Page te doen ipv GC, bv:
"de break in Page doen en niet in GC. 's Avonds de zonsondergang bekijken in GC.
De dag erna smorgen een wandeling kiezen in de GC en dan langs alle viewpoints met de auto richting Page.
Daar kom je dan in de avond aan en dan de dag erna in Page naar de slot Canyons en Horseshoebend.
De dag daarna verder door naar Monument Valley en vanuit daar weer terug naar Bryce"


Lijkt dit ook wat?

Groetjes,
#11 - 20-07-2010, 16:06 uur



Hans B

Dat voorstel is ook niet verkeerd.
#12 - 20-07-2010, 19:04 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

DirkD

't is allemaal moeilijk kiezen he  :D
Gelukkig dat een mens hier zoveel tips kan krijgen, we sleutelen dagelijks aan de route :)

het zal dan inderdaad een dagje GC worden, of een dagje Page, das nog uit te maken...
#13 - 20-07-2010, 19:23 uur



estel

Dag Dirk,

Je bent al een heel end op weg!
Ziet er goed uit je reis en ik kan me helemaal vinden in de ideeen van Hans en Marianne.
Nog een paar opmerkingen n.a.v. je vragen:
- wij zijn idd. meteen na aankomst weg gegaan uit LA en de laatste dagen juist daar weer door gebracht. Dat is goed bevallen; weg uit de drukte en al die snelwegen met 6 (en soms 8 of meer) banen. Op de terug weg de boel daar bekijken.
- na JT via Needles en Kingman gereden vanwege 66 en dat was mooi. Deze route  liep door het midden van niks, voor ons een soort van all american expierience. Een lange streep voor je uit en li. re. en voor/achter niemand te bekennen. Kippenvel!
- GC hebben we een dag gehad om te wandelen en dat vonden wij erg de moeite waard, alleen vanaf de Rim naar beneden kijken is toch een andere ervaring, lijkt me. Ik zou persoonlijk wel een stuk gaan lopen daar.
- toen na MV via Page door naar Bryce (in een dag). Van Page niet zo veel gezien (en dat is jammer, lees ik nu)
- Morro Bay, hoe kom je op dat idee? Wij waren er ook en vonden het wel humor. Hadden wat zakelijke dingen te regelen en moesten toen in het postkantoor zijn (fax). Funny amerikanen ontmoet en gesprekken alla twin peaks gehad "It's the rock....", zei een man geheimzinnig n.a.v. het weer (er ligt daar dus een flinke rots in zee...) ;D
- Santa Barbera vonden wij ook erg oke. Relaxed missiestadje, mooi strand, winkeltjes.
Het wordt vast geweldig! Geniet daar!
#14 - 20-07-2010, 20:59 uur

DirkD

Hoi Estel,

Bedankt voor je feedback..
Goh, direct vertrekken uit LA, 't is een optie, maar daar zijn we nog niet uit :)

Morro Bay, eigenlijk toevallig bij een reisbureau gezien, en dat even als kapstok genomen voor tussenhalte op de kustroute :)
Vreemde jongens die daar wonen dus  ;)

we wilden ook wat gaan wandelen in de GC, vandaar die dag ter plaatse.. even genieten van het natuurschoon zullen we maar zeggen..
 waarschijnlijk gaan we Page ook skippen, een mens kan niet alles zien he..

Groetjes,

Dirk
#15 - 22-07-2010, 20:01 uur



leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15