Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Route door West America

Discussie gestart

Moontje

 Hallo allemaal,

Wij willen volgend jaar in juli een rondreis maken door West America. Wij (Paul en ik) zijn met 2 meiden van 13 en 10 jaar.
Vandaar dat we het tempo in onze reis een beetje laag  willen houden en niet te veel kilometers willen maken op 1 dag.

Helaas zijn we nog nooit in America geweest en hebben we dus geen idee of onze route een beetje klopt.

Vandaar hieronder ons idee en we zouden graag suggesties en/of opmerkingen krijgen zodat we misschien het een
en ander kunnen aanpassen :

  1 - Los Angeles
  2 - Los Angeles (Universal Studios)
  3 - Los Angeles -  San Diego (Seaworld)
  4 - San Diego - Palm Springs
  5 - Palm Springs - Phoenix
  6 - Phoenix - Sedona
  7 - Sedona - Grand Canyon
  8 - Grand Canyon
  9 - Grand Canyon - Monument Valley
10 - Monument Valley - Moab
11 - Moab (Raften)
12 - Moab - Bryce
13 - Bryce - Zion
14 - Zion - Las Vegas
15 - Las Vegas
16 - Las Vegas
17 - Las Vegas - Death Valley Furnace Creek
18 - Furnace Creek - Yosemite
19 - Yosemite
20 - Yosemite - San Fransisco
21 - San Fransisco
22 - San Fransisco

We denken er over om 3 dagen in Las Vegas te blijven, omdat we dan ook een dag lekker kunnen luieren bij het zwembad na alle
wandelingen in de natuur.

Ben benieuwd naar jullie reacties en alvast bedankt.
Monica cheerb
#1 - 01-09-2006, 10:51 uur

DennisH

Leuk, die route heb ik ook bijna zo gedaan !!

Universal kun je zo een volle dag doorbrengen. Zeker met twee kinderen.
LA naar San Diego is een paar uuur rijden, lekker langs de kust. Mooie route, Seaworld kun je in een middag doen als het niet te druk is.
SD naar Palm Springs kun je helemaal binnendoor rijden, prachtig gebied. De rit kan zo'n 6 uur duren.
In Palm Springs kun je met een gondel lift naar de top van een of andere berg, daar heb je een prachtig uitzicht en kun je (korte) wandelingen maken. De afdaling 'savonds in het donker met de gondel is zeker de moeite waard.
Palm Springs naar Phoenix kun je door het Joshua Tree NP gaan, leuk park, niet druk en heb je dan lekker de tijd voor want in Phoenix heb je niet zo veel (vonden wij).
In Zion kun je prachtige wandelingen maken  oa Angels Landing, en de Emerald Pools. AL is niet zo geschikt met kinderen Emerald Pools wel.

Hou er ook rekening mee dat je in Juli met een motorhome de deathvalley niet in mag.

Veel plezier alvast.

#2 - 01-09-2006, 11:33 uur

michelly

Hoi Monica,

Vorig jaar hebben wij ook met onze kinderen (toen 13 11 9 jaar) een rondreis door het zuidwesten gemaakt.
De kinderen vonden het geweldig. We hebben flinke wandelingen gemaakt. Bijv naar de Vernal Falls in Yosemite. Je loopt dan langs de waterval omhoog. Heel veel eekhoorntjes!! Ook in Zion is het leuk om de Narrows in te gaan. Toen wij er waren stond het water vrij hoog en moest je soms zelfs stukjes zwemmen. Heerlijk met dat hete weer. Verder vonden ze Universal Studios heel leuk. M'n zoon van 10 zit hier naast me en op de vraag wat ie nu het leukste vond: Alles!
Wat hij dan minder leuk vond: de boompjes (Joshua Tree) maar daar was het toen ook zo ontzettend heet en we hadden een wandeling gemaakt om 2 uur 's middags  :o Niet zo heel slim.
Misschien heb je wat aan onze ervaringen. We hebben een dagboek bijgehouden. www.michelly.dse.nl

Groetjes Elly
#3 - 01-09-2006, 13:06 uur
onze website www.michelly.nl

Minoes

Seaworld in een halve dag? Met kinderen? Wij hebben er een volle dag (10 uur 's ochtends tot 10 uur 's avonds) doorgebracht.
De orcashow is zo indrukwekkend dat we hem 2x gezien hebben! Neem droge kleren mee want als je wilt wordt je op zeker volkomen doorweekt (ik bedoel dan echt tot op je ondergoed)! Daarnaast zijn er 2 rides die je kunt doen en waarvoor je misschien tijd kwijt bent in de rij. Voor de shows hoef je niet in de rij te staan, je gaat net als in het Dolfinarium gewoon zitten, maar het is wel een hele planning om je dag zo in te richten dat je alles kunt zien.

Minoes
#4 - 13-09-2006, 09:54 uur

Lind@

Veel van de plaatsen die wij vorig jaar gedaan hebben, staan nu ook in jullie route. Is denk ik zeker goed te doen, ook met kinderen. Ook ben ik in Seaworld geweest, vond er zelf niet zo bijzonder veel aan (m.u.v. het Dolphin Interaction Program waar ik aan meegedaan heb) maar ik denk dat het voor kinderen wél heel erg leuk is. Begon trouwens al goed, we waren daar erg vroeg (ivm de dolfijnen) en bij de opening werd het volkslied gedraaid en iedereen met z'n op de borst. Wel leuk om mee te maken, al sta je daar dan een beetje onwennig tussen. Er wordt ook heel veel aandacht geschonken aan militairen, die krijgen ook een speciale ketting om (samen met hun familieleden). Dit geldt ook voor "buitenlandse" militairen (en ja hoor......mijn vader is militair). Voordeel is wel dat je daarmee korting kunt krijgen. Overigens hebben we daar 's avonds de dinershow bijgeboekt, dan krijg je een soort van "prive" show (niet voor jou alleen, maar een kleine groep). Als je dat doet, hou er dan ook rekening mee dat je zeik en zeiknat kunt worden, hangt er vanaf waar je gaat zitten. Was wel leuk om mee te maken, maar valt onder de categorie "hoeft niet nog eens". Maar ook hier weer; voor kinderen wel heel leuk denk ik. En dit kun je gewoon via hun site boeken.  Ach en t is ook maar net waar je van houdt! De een vind het niks, de ander vind het helemaal super. Ook Universal zijn we geweest en zou ik nog wel een keer heen willen, vond het helemaal geweldig! Omdat wij toen ongeveer in dezelfde periode waren als jullie volgend jaar gaan, hebben we Death Valley overgeslagen... Het was gewoon TE heet. Als ik zelf had mogen kiezen waren we er misschien wel heen gegaan, maar de temperatuur in die periode is zeker wel iets waar je van tevoren rekening mee moet houden. Monument Valley en de Grand Canyon spreken voor zich, Moab vond ik zelf een heel erg leuk plaatsje. Een beetje het amerikaans dorpje zoals ik me dat van tevoren had voorgesteld, al moet je me niet vragen waarom  ;)
Las Vegas zal ik verder ook geen woorden aan vuil maken, we gaan daar volgend jaar tenslotte voor de tweede keer heen dus dat zegt genoeg! Daar hebben we nog een rit door een limousine geboekt (was een cadeau voor mijn ouders, die toen 25 jaar getrouwd waren). Ook erg leuk! Ik zou daar ook zeker een aantal dagen blijven, omdat er zoveel te zien en te doen valt. En het is ook wel lekker dat je je daar niet hoeft te haasten en rustig kunt genieten van alles. Ook als je geen gokker bent, is het prachtige stad. San Francisco vond ik vooral heeeeeeeeeeel erg koud (we waren daar in augustus), ik heb het tijdens die dagen daar niet meer warm gehad, echt verschrikkelijk  :o   O.a. een tocht naar Alcatraz stond op het programma. Wat me vooral opviel aan SF, voor zover ik daar nog op gelet heb met die kou  1white , was dat de stad echt leeft! Het ademt sfeer, energie uit. Leuk om een aantal dagen door te brengen en er is ook genoeg te doen!
#5 - 30-10-2006, 19:26 uur
Live every day like it is your last one

Marianne

Death Valley is inderdaad erg heet, maar dat maakt het juist zo bijzonder. Wij zijn er ook met onze kinderen geweest. Je moet geen wandleingen gaan maken, maar even naar het uitzichtspunt bij Zabriskiepunt lopen is nog te doen. Er overnachten is een belevenis op zich. Lekker zwemmen 's avonds met de vleermuizen die over je hoofd scheren.

Neem voldoende tijd voor Zion, de wandeling door de Narrows is aan te raden. 

Wat wij in LA ook erg leuk vonden was de tour bij Warner Bros. Als jullie meiden ook gek zijn op Friends is dit echt een must! Zie ook ons laatste reisverslag op www.vanneck.web-log.nl

Wij zijn nu 3 keer met onze kinderen naar Amerika geweest en we zijn allemaal verslaafd!

Marianne
#6 - 30-10-2006, 22:06 uur

danny debals

In Death Valley zeker naar Dante's view rijden. Is een heel stuk er naar toe, maar het uitzicht is ongelooflijk.. we waren er zo rond 8 uur 's ochtends. Dat en Zabriskie point zijn echt de moeite om zien.
#7 - 31-10-2006, 08:31 uur
Danny Debals

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15