Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Route is bekend

Discussie gestart

ManuelaEnNigel

Is het schema staan wat dingen vermeld die we zouden kunnen bezichtigen, maar zoals bijv Disney gaan we niet doen...

O ? Niet naar Disney ?  Waarom staat dan op dag 17 dat je naar Anaheim gaat ? Anaheim = Disney

we gaan van 20.04.2017 tot 13.05.2017 

Dan doet zich een nieuw probleem voor.  In die periode is de kans groot dat de Tioga Pass nog is afgesloten.
Je kunt dan niet van Death Valley via Bishop en de Tioga Pass naar Yosemite Valley, maar je moet via Bakersfield en Fresno naar Yosemite.
In plaats van Bishop als (extra) overnachtingsplaats moet je dan bijvoorbeeld naar Ridgecrest.

PS: Jammer dat je ook nu weer niet ingaat op de andere genoemde problemen in je schema.
PS 2:  Je mag me nu gerust een ouwe zeurkous vinden, maar bedenk wel dat het jouw (duurbetaalde) vakantiereis is.
Je hebt er zelf het meest belang bij dat die reis een succes wordt.
Als we daar ons steentje aan kunnen bijdragen ......... Fijn.
Als je dat niet wil ........... Ook goed.

Nee hoor. ..vind niemand een oude zeurkous maar ben zelf ook wat dingen aan het uitzoeken en ben nog niet zo ver met alles .
Zo merk ik ook dat op 2 dag van SF naar SB een beetje ver is en er waarschijnlijk een tussenstop ergens gemaakt gaat worden.
De reden dat Sedona als "uitvalsbasis " is gekozen is omdat de hotels bij GC  hoog os prijs liggen ...gisteren ben ik op Expedia een hotel tegen gekomen die dus niet zo ver van de GC ligt en qua prijs hetzelfde is als het hotel in Sedona . Daar ga ik dus ook even achteraan. (Mn reisadviseuse komt 6 juli terug van vakantie )
#31 - 28-06-2016, 06:29 uur

Cees A

Als je op dag 4 in jouw schema in Page overnacht kun je op dag 5 van Page naar Grand Canyon rijden (= 2½ uur)
Je hebt dan, als je een beetje vroeg vertrekt uit Page, ¾ dag voor Grand canyon en dat is tijd genoeg voor alle uitzichtpunten en voor een korte wandeling langs de rim.
Eind van de middag rij je door naar Williams (= 1 uur rijden) voor je overnachting.
In Williams zijn de hotels een heel stuk goedkoper dan bij Grand Canyon.
Kijk bijvoorbeeld maar eens bij Expedia.com voor 24 april 2017, de dag dat jij daar zou zijn. Ik zie de volgende prijzen per kamer per nacht:
Motel 6: 46 $
Howard Johnson: 93 $
Comfort Inn: 85 $
Super 8: 81 $

Sommigen zullen zeggen dat je dan de zonsondergang en/of zonsopkomst bij Grand Canyon mist, en dat is ook zo.
Maar dat is de keuze die je maakt en die keuze is aan jou.
OF je kiest voor duur overnachten bij Grand Canyon met zonsondergang/zonsopkomst
OF je kiest voor een goedkope overnachting in Williams op 1 uur rijden van de Canyon zonder zonsondergang
#32 - 28-06-2016, 08:07 uur

ManuelaEnNigel

Het liefst zie ik de zonsopgang wel bij de GC .
Ik kwam volgend hotel tegen
https://www.expedia.nl/Grand-Canyon-Hotels-Yavapai-Lodge.h9769422.Hotelinfo?mdpcid=NL.META.TRIVAGO.HOTELSCORESEARCH.HOTEL&paandi=true&chkout=25-04-2017&mctc=5&mdpdtl=HTL.9769422.GRAND%20CANYON&rm1=a2&chkin=24-04-2017&rateplanid=204863330&langid=1043&trv_dp=144&trv_curr=EUR&chid=8a49f0c7-25c6-426e-a5c5-43ad528f64d1&&interceptor=true

Het is wat aan de hoge kant maar terug rijden kost ook benzine .
Overigens is het van Sedona 1.5 uur rijden naar de GC heeft ze me verteld .
Ligt er een beetje aan welke zijde je inkomt ?
Maar denk dar bovengenoemd hotel zeker een optie is ?!
#33 - 28-06-2016, 08:43 uur

Hans B

JA de Yavapai Lodge is natuurlijk helemaal prima, maar ten opzichte van een motel 6 in Williams scheelt het je wel € 100.
#34 - 28-06-2016, 08:56 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

ManuelaEnNigel

JA de Yavapai Lodge is natuurlijk helemaal prima, maar ten opzichte van een motel 6 in Williams scheelt het je wel € 100.
Dat klopt maar vergeleken met het hotel in Sedona is het qua prijs niet zo heel veel meer . Heb gehoord dat je de zonsopgang echt moet meemaken .
Mn zoon zal niet zo vroeg op pad kunnen maar omdat het niet zo heel ver is kan ik altijd alleen gaan en hem daarna ophalen.
#35 - 28-06-2016, 08:59 uur

ManuelaEnNigel

Vanaf de GC naar LV is wel goed te doen ?
En evt van San Francisco naar Santa Barbara...Daar wil ik zowieso nog een tussenstop maken.
Nog tips ?
#36 - 28-06-2016, 10:22 uur

Dirc

Vanaf de GC naar LV is wel goed te doen ?
En evt van San Francisco naar Santa Barbara...Daar wil ik zowieso nog een tussenstop maken.
Nog tips ?
Je kunt dit zelf invoeren op Google Maps toch?

Dit is 4,5 uur pure rijtijd zonder stops. Wil je nog een stukje route 66 meepakken dan is dit minder.
Daarnaast wil je nog stoppen bij de Hoover Dam neem ik aan. Overnacht je in bv. Williams zoals hierboven aangegeven, dan bespaar je ruim een uur op je weg naar Vegas.

SF naar SB is ruim 5 uur rijden. Je rijdt over Highway 1 waar je zeker zeer regelmatig wilt stoppen. Ik zou ook langs Monterey willen rijden en evt. de 17 mile drive bij Carmel willen doen.
Dus een tussenstop in Carmel is wel handig.

#37 - 28-06-2016, 11:41 uur

Cees A

Het liefst zie ik de zonsopgang wel bij de GC . 
Oké. Een paar berichten geleden waren de kosten nog een probleem, vandaar de aangedragen alternatieven
Maar als die kosten nu geen probleem meer vormen moet je die Yavapai Lodge nemen.

Het is wat aan de hoge kant maar terug rijden kost ook benzine . 
In dit geval kost de rit naar Williams je niks extra, want als je van Grand Canyon naar Las Vegas rijdt kom je door Williams.
Je moet het stuk Grand Canyon - Williams zoals Dirc ook al benadrukt sowieso rijden.
In mijn voorbeeld rij je dat stuk op dag 5, overnacht je in Williams en rij je op dag 6 door naar Las Vegas. 
In jouw voorbeeld overnacht je in de Yavapai Lodge en rij je op dag 6 van Grand Canyon via Williams naar Las Vegas.

Overigens is het van Sedona 1.5 uur rijden naar de GC heeft ze me verteld .
Ligt er een beetje aan welke zijde je inkomt ?   
Het is al 1,5 uur rijden van Flagstaff naar Grand Canyon. Voor Sedona - Flagstaff mag je ook nog gerust ruim ½ uur rekenen
Volgens Google Maps is het 2.05 uur van Sedona via Tusayan naar GC Village.
Rij je van Sedona via de oostelijke ingang bij Desert View naar Grand Canyon zodat je langs alle uitzichtpunten komt dan is het 2.45 uur
Die tijden moet je bovendien dubbel nemen, want als je in Sedona overnacht moet je ook weer terug naar Sedona.
Je bent bij overnachten in Sedona dus grofweg al een halve dag kwijt aan op en neer rijden.
Kortom: (maar we vallen in herhaling) Dagtochten vanuit Sedona is geen goed plan.


 
#38 - 28-06-2016, 11:46 uur
« Laatst bewerkt op: 29-06-2016, 09:41 uur door Cees A »

ManuelaEnNigel

Het liefst zie ik de zonsopgang wel bij de GC . 
Oké. Een paar berichten geleden waren de kosten nog een probleem, vandaar de aangedragen alternatieven
Maar als die kosten nu geen probleem meer vormen moet je die Yavapai Lodge nemen.

Het is wat aan de hoge kant maar terug rijden kost ook benzine . 
In dit geval kost de rit naar Williams je niks extra, want als je van Grand Canyon naar Las Vegas rijdt kom je door Williams.
Je moet het stuk Grand Canyon - Williams zoals Dirc ook al benadrukt sowieso rijden.
In mijn voorbeeld rij je dat stuk op dag 5, overnacht je in Williams en rij je op dag 6 door naar Las Vegas. 
In jouw voorbeeld overnacht je in de Yavapai Lodge en rij je op dag 6 van Grand Canyon via Williams naar Las Vegas.

Overigens is het van Sedona 1.5 uur rijden naar de GC heeft ze me verteld .
Ligt er een beetje aan welke zijde je inkomt ?   
Dat die 1,5 uur onzin is had je zelf al kunnen zien als je Google Maps had gebruikt
Met een gewone auto en je houdend aan de snelheidslimieten is het volgens Google Maps 2.05 uur van Sedona via Tusayan naar GC Village.
Rij je van Sedona via de oostelijke ingang bij Desert View naar Grand Canyon zodat je langs alle uitzichtpunten komt dan is het 2.45 uur
Die tijden moet je bovendien dubbel nemen, want als je in Sedona overnacht moet je ook weer terug naar Sedona.
Je bent bij overnachten in Sedona dus grofweg al een halve dag kwijt aan op en neer rijden.
Kortom: (maar we vallen in herhaling) Dagtochten vanuit Sedona is geen goed plan.

Voor het hotel in Sedona betaal ik zo'n 110 euro per nacht .
De Yavapai Lodge is 145 euro dus die 35 euro moeten geen probleem zijn aangezien  we dat wellicht ook aan benzine kwijt zullen zijn.
Vandaar mogelijk deze keuze
#39 - 28-06-2016, 12:25 uur

Old Faithful

Als de overnachtingen (en de vlucht?) nog niet definitief vastliggen, zou ik gewoon opnieuw beginnen met het samenstellen van de route. Begin met vast te stellen wat je wilt bezoeken en hoeveel tijd je daar wilt besteden. Plan daarna de overnachtingen. Met inmiddels 24 dagen ter beschikking, moet je een prachtige reis kunnen maken.

Ik heb een voorbeeldroute gemaakt. Uiteraard hoef jij je daar niet aan te houden  ;), het is een voorbeeld, waar je zaken uit weg kunt laten of toe kunt voegen. In die route heb je nog enkele extra dagen die je kunt gebruiken om ergens langer te blijven of om iets toe te voegen. Je kunt daarbij denken aan Capitol Reef of Moab, al kan dat laatste wel krap worden.

Heeft jouw reisadviseuse (veel) ervaring met Amerikareizen? Het advies om voor Antelope Canyon van Sedona in één dag naar Page heen en weer te reizen, is in mijn ogen te gek voor woorden. Verder staat er een aantal onduidelijkheden in het verhaal. Bijvoorbeeld:
Citaat
Dag 8 en 9 - Las Vegas - Death Valley N.P. – Yosemite NP
Een dagje woestijn! Zorg er voor dat uw benzinetank en waterflessen tot aan de rand toe gevuld zijn. Als u rechtstreeks rijdt, is de afstand relatief kort. Een mooi alternatief leidt door de Red Rock Canyon, waar u de weg soms deelt met eigenwijze wilde ezels; niet anders dan hun Nederlandse soortgenoten. Door naar Death Valley, de vallei van tegenstellingen: van het laagst gelegen gebied in Amerika tot bergtoppen van meer dan 4.000 m hoogte. U overnacht in het Yosemite National Park, afhankelijk of de bergpass geopend is. Indien er nog teveel sneeuw ligt neemt u de Zuidelijke route en komt u uit in Fresno. Reisafstand ca. 225-325 kilometer, afhankelijk van de overnachtingsplaats.
Ga je nu in één dag van Las Vegas via Death Valley naar Yosemite of heb je nog een overnachting bij Death Valley? Zoals ik het lees overnacht je bij een open Tioga Pass in Yosemite N.P. Las Vegas - Half Dome Village is ongeveer 700km, dus heel wat anders dan 225-325km. De kans dat de Tioga Pass open is, is overigens erg klein. De Tioga Pass is sinds 1980 slechts één keer voor Mei (op 29 april) open gegaan. Het alternatief is blijkbaar Fresno; Las vegas - Fresno is een reis van meer dan 600km. Het zal toch niet de bedoeling zijn om in dat geval Yosemite N.P. heen en weer rijdend vanuit Fresno te bezoeken?  :o
Je kunt de hotels heel goed zelf boeken.

Sorry mocht dit verhaal negatief klinken, dat is zeker niet de insteek. Zoals gezegd, in 24 dagen moet je een prachtige reis samen kunnen stellen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

Voorbeeld (waaraan nog van alles valt te veranderen  ;)):
1   Naar   -   Phoenix
2   Phoenix   -   Sedona
3   Sedona   -   Grand Canyon
4   Grand Canyon   -   Monument Valley
5   Monument Valley   -   Page
6   Page   -   Bryce
7   Bryce   -   Zion
8   Zion   -   Zion
9   Zion   -   Death Valley
10   Death Valley   -   Yosemite
11   Yosemite   -   Yosemite
12   Yosemite   -   San Francisco
13   San Francisco   -   San Francisco
14   San Francisco   -   Kustweg
15   Kustweg   -   Kustweg
16   Kustweg   -   Los Angeles
17   Los Angeles   -   Los Angeles
18   Los Angeles   -   Los Angeles
19   Los Angeles   -   San Diego
20   San Diego   -   San Diego
21   San Diego   -   

#40 - 28-06-2016, 13:09 uur
Groet,

Old Faithful

Dirc

Leg onze voorstellen eens voor aan die organisatie. Of maak er zelf een voor jouw ultieme reis van en leg die eens voor.
Kom daarna met iets concreets want nu pingpong je steeds tussen diverse keuzes die wij niet voor jou kunnen maken.
#41 - 28-06-2016, 13:39 uur

ManuelaEnNigel

Als de overnachtingen (en de vlucht?) nog niet definitief vastliggen, zou ik gewoon opnieuw beginnen met het samenstellen van de route. Begin met vast te stellen wat je wilt bezoeken en hoeveel tijd je daar wilt besteden. Plan daarna de overnachtingen. Met inmiddels 24 dagen ter beschikking, moet je een prachtige reis kunnen maken.

Ik heb een voorbeeldroute gemaakt. Uiteraard hoef jij je daar niet aan te houden  ;), het is een voorbeeld, waar je zaken uit weg kunt laten of toe kunt voegen. In die route heb je nog enkele extra dagen die je kunt gebruiken om ergens langer te blijven of om iets toe te voegen. Je kunt daarbij denken aan Capitol Reef of Moab, al kan dat laatste wel krap worden.

Heeft jouw reisadviseuse (veel) ervaring met Amerikareizen? Het advies om voor Antelope Canyon van Sedona in één dag naar Page heen en weer te reizen, is in mijn ogen te gek voor woorden. Verder staat er een aantal onduidelijkheden in het verhaal. Bijvoorbeeld:
Citaat
Dag 8 en 9 - Las Vegas - Death Valley N.P. – Yosemite NP
Een dagje woestijn! Zorg er voor dat uw benzinetank en waterflessen tot aan de rand toe gevuld zijn. Als u rechtstreeks rijdt, is de afstand relatief kort. Een mooi alternatief leidt door de Red Rock Canyon, waar u de weg soms deelt met eigenwijze wilde ezels; niet anders dan hun Nederlandse soortgenoten. Door naar Death Valley, de vallei van tegenstellingen: van het laagst gelegen gebied in Amerika tot bergtoppen van meer dan 4.000 m hoogte. U overnacht in het Yosemite National Park, afhankelijk of de bergpass geopend is. Indien er nog teveel sneeuw ligt neemt u de Zuidelijke route en komt u uit in Fresno. Reisafstand ca. 225-325 kilometer, afhankelijk van de overnachtingsplaats.
Ga je nu in één dag van Las Vegas via Death Valley naar Yosemite of heb je nog een overnachting bij Death Valley? Zoals ik het lees overnacht je bij een open Tioga Pass in Yosemite N.P. Las Vegas - Half Dome Village is ongeveer 700km, dus heel wat anders dan 225-325km. De kans dat de Tioga Pass open is, is overigens erg klein. De Tioga Pass is sinds 1980 slechts één keer voor Mei (op 29 april) open gegaan. Het alternatief is blijkbaar Fresno; Las vegas - Fresno is een reis van meer dan 600km. Het zal toch niet de bedoeling zijn om in dat geval Yosemite N.P. heen en weer rijdend vanuit Fresno te bezoeken?  :o
Je kunt de hotels heel goed zelf boeken.

Sorry mocht dit verhaal negatief klinken, dat is zeker niet de insteek. Zoals gezegd, in 24 dagen moet je een prachtige reis samen kunnen stellen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

Voorbeeld (waaraan nog van alles valt te veranderen  ;)):
1   Naar   -   Phoenix
2   Phoenix   -   Sedona
3   Sedona   -   Grand Canyon
4   Grand Canyon   -   Monument Valley
5   Monument Valley   -   Page
6   Page   -   Bryce
7   Bryce   -   Zion
8   Zion   -   Zion
9   Zion   -   Death Valley
10   Death Valley   -   Yosemite
11   Yosemite   -   Yosemite
12   Yosemite   -   San Francisco
13   San Francisco   -   San Francisco
14   San Francisco   -   Kustweg
15   Kustweg   -   Kustweg
16   Kustweg   -   Los Angeles
17   Los Angeles   -   Los Angeles
18   Los Angeles   -   Los Angeles
19   Los Angeles   -   San Diego
20   San Diego   -   San Diego
21   San Diego   -

De tickets staan vast, de hotels kan ik nog switchen.
Zoals het er nu uit zit rijden we inderdaad van LV via Death Valley naar Bishop...
Dit lijkt me inderdaad wat veel rijden en kunnen we beter in de buurt van DV nog een overnachting doen.
Ze heeft 20 jaar ervaring met reizen naar Amerika, dus waarom deze route is me even onbekend.
Ga dit volgende week nog even bespreken, aangezien ze nu op vakantie zelf is...
Dank je voor de opmerking in ieder geval!
#42 - 28-06-2016, 13:44 uur

Cees A

Zoals het er nu uit zit rijden we inderdaad van LV via Death Valley naar Bishop... 

Eerder schreef ik:

Dan doet zich een nieuw probleem voor.  In die periode is de kans groot dat de Tioga Pass nog is afgesloten.
Je kunt dan niet van Death Valley via Bishop en de Tioga Pass naar Yosemite Valley, maar je moet via Bakersfield en Fresno naar Yosemite.
In plaats van Bishop als (extra) overnachtingsplaats moet je dan bijvoorbeeld naar Ridgecrest.

Helemaal opnieuw beginnen en een nieuw schema maken lijkt me ook beter.
Bekijk dan zeker ook de route van Hans B nog eens, want die vind ik persoonlijk het meest geschikt. (bericht van 27-6 om 09.54 uur)
Hou er wel rekening mee dat ook de route van Hans op een gesloten Tioga Pass stuit.
Op dag 11 t/m 13 moet je dus niet van Death Valley via Mammoth Lakes naar Yosemite, maar via Ridgcrest - Bakersfield - Fresno naar Yosemite


#43 - 28-06-2016, 14:12 uur
« Laatst bewerkt op: 29-06-2016, 09:37 uur door Cees A »

Hans B

Bericht van Cees A (27-06-2016 21:56 uur)
Bekijk dan zeker ook de route van Hans B nog eens, want die vind ik persoonlijk het meest geschikt. (bericht van 27-6 om 09.54 uur).


Mocht je mijn route als uitgangspunt nemen, dan lukt de route over de TIOGA PASS naar alle waarschijnlijkheid niet.
De sneeuw blokkeert op 3000 meter veelal nog de weg.
Bijgaande link geeft je een beeld van de eerste dag dat de TIOGA PASS open is.
https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm
De laatste jaren is er weinig sneeuw gevallen, so you never know.

Om bij Yosemite Valley te komen is onderlangs dan een optie (Bakersfield), dan mis je Mono Lake en Bodie, maar zou je een rit langs de Sequoia's kunnen maken (als het daar wel begaanbaar is).
Of je rijdt noordelijker naar bv Lake Tahoe, de bergweg is daar veelal eerder open, omdat die lager ligt en opengehouden wordt ten koste van bijna alles.
Er zijn ook nog andere pas overgangen (highway 108, 4, 88), maar of die open zijn geen idee.



#44 - 29-06-2016, 13:46 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Hans B

Even alle pasovergangen op een rijtje :

Highway 120   Tioga Pass  3030 m
Highway 108   Sonora Pass  2933 m
Highway 88     Carson Pass  2612 m
Highway 4   Ebbetts Pass  2661 m
Highway 50   Echo Summit  2249 m
#45 - 29-06-2016, 13:59 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15