Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Route is bekend

Discussie gestart

Old Faithful

De Carson Pass (Highway 88) wordt de hele winter zoveel mogelijk open gehouden. Soms is de weg tijdelijk gesloten vanwege lawinegevaar na hevige sneeuwval. Eind april/begin mei is de kans daarop niet erg groot. Of een bepaalde weg in Californië open is, kun je zien op http://www.dot.ca.gov/cgi-bin/roads.cgi

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#46 - 29-06-2016, 17:34 uur
Groet,

Old Faithful

ManuelaEnNigel

Ik heb een en ander aangepast.
Het is nog niet zoals het helemaal gaat worden ivm de route via de Tioga Pass maar dat moet ik nog even gaan uitzoeken.

Dag 1+2 Amsterdam -Phoenix
Dag 3 Phoenix-Sedona
Dag 4 Sedona- Grand Canyon
Dag 5 Grand Canyon- Page
Dag 6+7 Page -Las Vegas
Dag 8 Las Vegas- Death Valley
Dag 9 Death Valley - Yosemite
Dag 10+11 Yosemite -San Francisco
Dag 12 San Francisco-Montery
Dag 13 Montery- Morro Bay
Dag 14 Morro Bay -Los Angeles
Dag 15+16 LA (venice beach)
Dag 17 LA-Anaheim
Dag 18-23 Anaheim-San Diego
Dag 24 San Diego-Amsterdam
#47 - 30-06-2016, 17:42 uur
« Laatst bewerkt op: 30-06-2016, 18:33 uur door ManuelaEnNigel »

Hans B

Als je vanuit Page niet doorgaat naar Bryce en Zion dan kun je beter eerst Page doen en daarna de Grand Canyon. Pak er svp eens een routeplanner bij.
Wat ga je die 5 dagen in SD doen.
#48 - 01-07-2016, 11:06 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dirc

Dag 1+2 Amsterdam -Phoenix
Dag 3 Phoenix-Sedona
Dag 4 Sedona- Grand Canyon => Sedona => Page is handiger
Dag 5 Grand Canyon- Page
Dag 6+7 Page -Las Vegas

Dag 4: Sedona - Page
Dag 5: Page
Dag 6: Page - Grand Canyon via de Rim
Dag 7: Grand Canyon - Las Vegas

Dag 8 Las Vegas- Death Valley => Je hebt dus nog geen hele dag in Vegas en wilt het alleen gebruiken als stop?
Dag 9 Death Valley - Yosemite
Dag 10+11 Yosemite -San Francisco => Je hebt maar 1 hele dag Yosemite. Dat is, zeker als Tioga dicht is, erg weinig.

Dag 10: Yosemite
Dag 11: Yosemite - San Francisco

Dag 12 San Francisco-Montery
Dag 13 Montery- Morro Bay => Waarom nog een stop?
Dag 14 Morro Bay -Los Angeles
Dag 15+16 LA (venice beach) => 2 dagen Venice Beach lijkt me wat overdreven. Dat kun je ook op Scheveningen op een zomerse dag zien. Voorbeeld:

Dag 14: Santa Barbara
Dag 15: Griffith, Walk of Fame
Dag 16: Universals of The Grove

Dag 17 LA-Anaheim => Waarom Annaheim? Ik zou ergens downtown overnachten als je niet naar Disney wilt. Velen kiezen bijvoorbeeld de Titta Inn. Eenvoudig maar betaalbaar en redelijk centraal. Annaheim ga je heen als je naar Disney wilt. Deze dag kun je gebruiken in bijvoorbeeld Page of Vegas.
Dag 18-23 Anaheim-San Diego => 5 dagen San Diego? Ik zou toch een dag of 2-3 Vegas erbij pakken.
Dag 24 San Diego-Amsterdam

Wellicht kun je je keuzes eens toelichten en je hele route van dag tot dag uitschrijven, dat leest wat prettiger. Nu weten wij niet waarom je tegen onze adviezen in toch eerst naar de GC rijdt en vervolgens op en neer naar Page. En wat je gaat doen in Morro, waarom je zo kort in Yosemite bent. Wil je Bodie meepakken? Hoe rij je door Death Valley en waar ga je slapen?

Kijk eens in een topic van mij of een voorbeeldtopic van Cees (of anderen) hoe deze de route steeds weergeven zodat het leesbaar is. Ik heb bijvoorbeeld een Excel file waar ik plaats A en B invul en het aantal km's. Eventueel wat ik onderweg wil doen. Excel maakt er dan een mooie totaallijst van.
#49 - 01-07-2016, 12:47 uur

Wop

Citaat
Ik heb bijvoorbeeld een Excel file waar ik plaats A en B invul en het aantal km's. Eventueel wat ik onderweg wil doen. Excel maakt er dan een mooie totaallijst van.

Delen!  ;D
#50 - 01-07-2016, 14:29 uur

Dirc

Citaat
Toegestane extensies: jpg, gif
Dit is Excel.
Geen idee hoelang dit werkt: https://1drv.ms/u/s!AktsOVneXVdRjIQfMeqsatc-BpbCQQ


Kolom A: Hier zet ik voor mezelf altijd de weekdag. Handig tijdens je reis als je niet meer weet welke dag het is.
Kolom B: Datum
Kolom C: Vertrekpunt
Kolom D: Aankomst
Kolom E: Opmerkingen: Ik zet meestal de reisafstand en reisduur op dezelfde regel als waar ik kolom D en E vul. Overige opmerkingen zet ik op een nieuwe regel.
Kolom F: Vult zichzelf. Als er geen Van en Naar is dan pakt hij alleen de opmerking.

#51 - 01-07-2016, 14:41 uur

Wop

Ga het even checken...
#52 - 04-07-2016, 08:51 uur

ManuelaEnNigel

Ik zal binnenkort de hele route hier wel neer zetten .
Waarom 2 dagen venice beach ? Gewoon om even bij te tanken .
San Diego hebben we 5 dagen staan , we zullen echt wel wat fan bezichtigen maar zullen zeker ook veel op het strand liggen ...
Sommigen zullen idd zeggen dat dat op Scheveningen ook kan maar vind dat toch anders en zeker niet zonde van de tijd...
#53 - 04-07-2016, 11:44 uur

Hans B

Prima dat je bewust deze keuze maakt.

Voor mij zou een middagje strand ook best kunnen, maar bij zo een exclusieve (lees dure) reis zou ik daaraan niet te veel tijd willen verspillen.
Amerika heeft daarvoor veel te veel moois te bieden dat gezien moet worden.

#54 - 04-07-2016, 15:32 uur
« Laatst bewerkt op: 04-07-2016, 16:11 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15