Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Route july 2010 gezin met 2 kinderen.

Discussie gestart

stijweg


Hallo allemaal,
Lees al weken met veel plezier jullie berichten heb er al een hoop van opgestoken!
Wij willen drie weken door the west gaan reizen met een camper hebben een zoon van 9 en een dochter van 7 jaar.
Nu dan na veel gepuzzel  :D hebben we ook een route.

14-7 LA
15-7 LA - Joshua NP 146 mile
17-7 Joshua Np - Mesquite Creek 171 mile hebben hier voor gekozen als break onderweg
18-7 Mesquite Creek - via route 66 - Grand Canyon 230 mile
19-7 Grand Canyon - Page 135 mile
20-7 Page - Monument Valley 125 mile
21-7 Monument Valley - Moab 150 mile
22-7 Moab
23-7 Moab - Capitol reef NP 151 mile
24-7 Capitol reef NP - Bryce 127 mile
25-7 Bryce - Zion 86 mile
26-7 Zion
27-7 Zion - Las Vegas 162 mile
28-7 Las Vegas - Lee Vining of Mammoth lakes kijken hoe ver we komen. 290 mile naar mammoth
29-7 Mammoth lake - Yosemite Via de tioga pass 100 mile
30-7 Yosemite
31-7 Yosemite - Sequoia NP 192 mile
1-8 Sequoia NP - Pismo beach 200 mile
2-8 Pismo beach - Malibu 150 mile
3-8 Mailbu - LA 40 mile

Of we gaan niet naar Sequoia maar rijden na Yosemite meteen naar de kust.
Wat vinden jullie van deze route? Hoor het graag!

Anita.
#1 - 31-01-2010, 14:15 uur

Hans B

Hallo Anita,
ik rij al jaren in een camper en probeer velen te wijzen op hun over ambitieuze route.
Ik vind het jammer dat je gaat racen, terwijl er veel te zien en te wandelen is.
Wat jullie willen kan wel, maar het is wel haasten geblazen.
Als je je rondje blijft aanhouden, consenteer je op de highlights en rij er zo snel als mogelijk is heen.
Je eerste rij dag van LA naar Joshua is erg kort, dan nog een koste dag van Joshua naar Mesquite en dag 3 pas naar de Grand Canyon.
Als het moet kan het in één dag, en dan heb je meer tijd een echte "highlight" te bezoeken.
Het is niet zo dat jullie geplande route niets is, maar wat wil je "echt" zien.
Moab (Arches) 1 dag is 1 dag te weinig.
Las Vegas 1 nacht vindt ik ook 1 te weinig.
Yosemite minimaal 2 liefst 3 dagen
Sla Sequoia over en ga vanaf Montery/Carmel de kustweg volgen.
Er zijn 100den opties.
Succes.
#2 - 31-01-2010, 16:03 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Waar ligt Mesquite Creek???? Help!
#3 - 31-01-2010, 16:34 uur

Ine

Je weet dat je met een camper niet door Death valley mag rijden in de zomer? Dus neem extra tijd vanuit Las Vegas richting Yosemite.
Inderdaad laat Moab vallen, dat is teveel in die korte tijd. neem een extra dag voor Gr. Canyon, nu race je er alleen doorheen.
Bovendien kan je met een camper lang niet zo opschieten als met een auto, reken extra reistijd, kijk niet alleen naar de afstanden.
neem een extra dag in Las vegas, laat de kinderen lekker zwemmen die dag, rust zelf eens even uit. (Of bezoek div. hotels zoals de leeuwenkooi in MGM, de fonteinen bij Mirage, de flamingos in Flamingo Hotel e.d.)
Ga vanuit Yosemite meteen naar de kust, neem de Sequoadag onderweg voor meer rust in het schema.
#4 - 31-01-2010, 19:40 uur

stijweg

Dank voor de reacties!!
Rijden nu van LA naar Needles daarna door via route 66 naar Grand Canyon waar we twee nachten zullen verblijven. Hierdoor winnen wij
een extra dag. We rijden niet door Death Valley maar boven langs. Weten jullie een leuke campground in Monument valley en Moab? Willen
dit graag reserveren.
Anita  ;)
#5 - 31-01-2010, 21:41 uur

Hans B

Moab : Canyonlands is een campground met nog wat schaduw. Niet echt goedkoop, maar dat is Moab in z'n geheel niet.
#6 - 01-02-2010, 08:26 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Je zal wel merken dat je tijd in Moab veel te kort is.  Als je op weg naar GC van LA wat verder rijdt dan Needles bv naar Kingman, dan heb je iets meer tijd voor R66 en GC. Die R66 tussen Kingman en Seligman is niet veel bizonders alhoewel Hackberry een leuke stop is. Van Kingman naar GCNP is 3 uur rijden. Bij Seligman kan je van I40 af en dan zou je alleen daar kunnen stoppen (aanbevolen). Stock up in Williams (en de tank vullen) en dan naar GC.  Als je om bv 2pm in GC aankomt heb je de rest van de dag, en dan nog de volgende morgen om langs east rim te rijden naar desert View en daarna naar Monument Valley. Dan heb je een dag voor Moab gewonnen.
Las Vegas-Lee Vining via Beatty en Tonopah. Is een hele rit. Vul de tank in Beatty en neem broodjes en water mee.  Als het allemaal te veel wordt overnacht dan in Tonopah.
Van Yosemite naar Sequoia-Kings Canyon NP en een bezoek neemt de gehele dag. De afdaling naar Visalia (het is leuk om even de murals in Exeter te zien) is bochtig en steil. Wees voorzichtig en gebruik een lage versnelling. Als je de kustroute wil doen rijd dan naar Monterey van Yosemite en hw1 langs de kust, ook bochtig....
En nu weet ik nog steeds niet waar Mesquite Creek ligt. De enige die ik kan vinden is bij de Apache Trail ten oosten van Phoenix. Je gaat er wel niet meer naar toe maar ik zou toch graag willen weten wat je bedoelde.
Tet
#7 - 01-02-2010, 10:29 uur

stijweg

 
Wat een gepuzzel, maar fijn om jullie reacties te lezen! :)

Het is dus mogelijk om vanuit LA in een keer door te rijden naar Kingman? Hoeveel uur bedraagt dit ongeveer? Er vanuit gaande dat we om 12.00 uur kunnen vertrekken.

We hebben nog een extra dag gewonnen dus jullie raden aan die ook aan Moab te besteden?

En zeggen jullie Sequoia overslaan? En dan de kust te pakken naar Montery?

Nieuwe Route
15-7 LA-Kingman
16-7 Kingman- Grand Canyon
17-7 GC
18-7 GC - Page
19-7 Page - Monument Valley
20-7 Monument Valley - Moab
21-7 Moab
22-7 Moab -Capitol Reef
23-7 Capitol Reef - Bryce
24-7 Bryce - Zion
25-7 Zion
26-7 Zion - Las Vegas
27-7 Las Vegas - Mammoth lake
28-7 Mammoth - Yosemite
29-7 Yosemite
30-7 Yosemite - kust of Sequoia??
31-7
1-08
2-08
3-08 camper om 11.00 inleveren!
#8 - 01-02-2010, 17:12 uur

Tet14

Ik geef het op ;)
#9 - 01-02-2010, 17:21 uur

stijweg

sorry Tet,
Had nog geen antwoord gegeven, Mesquite creek ligt onder Bull head city rechts van de 95 iets boven Mohave valley
waarschijnlijk is het niets maar dat had ik als tussenstop genomen. >:D
Anita.
#10 - 01-02-2010, 17:23 uur

stijweg

 Wat geef je op? ???
#11 - 01-02-2010, 17:24 uur

stijweg

ja, ja ik snap het ik stel vragen waar je al antwoord op had gegeven. ;)
Dus Sequoia eruit halen en de kust doen? Is moeilijk keuzes maken.
 :D
#12 - 01-02-2010, 17:28 uur

Hans B

ja, ja ik snap het ik stel vragen waar je al antwoord op had gegeven. ;)
Dus Sequoia eruit halen en de kust doen? Is moeilijk keuzes maken.
 :D
Ja, Sequoia weg en vanaf Yosemite South Entrance naar Monterey reizen.
#13 - 01-02-2010, 18:10 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

stijweg

Ok dan gaan we de kust doen heb al zitten kijken,hebben jullie misschien dan leuke tips of campgrounds aan/op
het strand?  :-\
#14 - 01-02-2010, 19:21 uur

Tet14

Als je boven langs Death Valley rijdt kom je niet in Mammoth tenzij je de woestijnwegen 266 en 168 neemt. Deze verlaten wegen zijn wel verhard maar de reis duurt ook langer. Het snelst is via Tonopah te rijden en dan in Lee Vining te overnachten. Van Yosemite naar Monterey, dan door naar Cambria of verder naar bv Pismo Beach en daarna naar Los Angeles. Ik had je al verteld over Moab nietwaar?
Campgrounds kan ik je niet geven want wij reizen nooit met een RV. Wellicht kan Hans je helpen.
Ik ken de omgeving van Bullhead vrij goed. Ik denk dat dat Mesquite Creek bij de uitbreiding van de nieuwe golfbaan behoort. Maar dat is nu niet meer belangrijk.
Reken tussen LA en Kingman op 6 uur rijden, afhankelijk van het verkeer, maar om 12.00 weggaan is een goed idee omdat het dan rustiger  op de LA wegen kan zijn. Voor de rit via Oatman zal je denk ik geen tijd meer hebben.
Tet
#15 - 01-02-2010, 22:15 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15