Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Route Las Vegas - Lee vining

Discussie gestart

Henk Koenen

Hallo, een vraagje; ik twijfel namelijk over mijn route van LV naar LV (rond 19 juni)
En aan de laatste LV zitten we niet persé aan vast, dit mag dus ook een ander plaatsje zijn in de buurt van Yosemite ingang.

We reizen met een camper en we hebben 2 dagen de tijd.
Ik zou graag door Death Valley heen rijden, maar in een eerder Topic las ik de discssie over de het risico van death Valley.
onze camper  huren we in juni en het is wel toegestaan om door de DV heen te reizen maar op eigen risico.

Wat is precies het risico? dat de hitte de motor lam legt? Zou het bijvoorbeeld wel een optie zijn om sochtends vroeg door het park te rijden.
(Dus bijvoorbeeld van Beaty om 6 uur naar Lone Pine) Of blijft het een te groot risico?

Of missen we niet veel aan een klein  stukje DV.
Welke route zouden jullie anders adviseren?

Groeten
Henk
#1 - 21-12-2010, 13:42 uur

Hans B

In 2009 waren wij 4 dagen in Las Vegas en hebben op één van deze dagen een auto gehuurd (±$100) en het rondje Las Vegas - Death Valley - Las Vegas (±300ml) gereden. De camper (foto) is van ons zelf en hiermee wil ik geen risiko lopen. Met een gehuurde zou ik dat ook niet willen.
Het gaat er vooral om, dat wanneer je uit de Death Valley rijdt, je enkele Mountain Ranges over moet (±1500 m dacht ik). Met een buiten temperatuur van +40°C wil je motor dan moeilijk afkoelen.
Death Valley is ondanks de verschroeiende hitte zeer de moeite.
Heel veel jaren terug (1988) dachten wij ook de hitte voor te blijven door om 6 uur te vertrekken en de rit van Lake Isabelle - Death Valley - Las Vegas te maken. Maar zodra de zon op komt gaat de temperatuur als een razende omhoog en een uurtje later was het al zeer heet. We hadden destijds een Van.
#2 - 21-12-2010, 15:04 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Wat Hans bedoelt is het stukje van Stovepipe Wells naar Panamint Springs. SPW ligt op zeenniveau en je klimt eerst naar ca 5000' over een vrij rechte weg die vrij steil is.  Langs de kant van deze weg vind je borden met "Radiator Water"  en dat slaat niet op een ghosttown ;)  Ik kan me nauwelijks voorstellen dat een goede RV hier moeite mee heeft, maar het mag nu eenmaal niet. Een truc is om de a/c uit te schakelen en de verwarming aan (heerlijk met 100+F...) als de motor te warm wordt. Een alternatief is om van Beatty naar Tonopah en dan naar Lee Vining te rijden. Er is nog een andere weg van 95 naar 395 via Big Pine maar het stuk in Califonia is smal, steil en bochtig en ik zou die weg niet aanraden met een RV.
Tet
#3 - 21-12-2010, 16:10 uur

koosv

Als de verhuurder het toelaat, is het wel mogelijk om met een RV de DV in te gaan, er zijn zelfs RV parks waaronder bij Furnace Creek. Het is niet waar dat het altijd verboden is om met een gehuurde RV naar DV te gaan.
Verhuurder CruiseAmerica schrijft hierover:

Vehicles may be operated with EXTREME CARE in Death Valley and other desert areas during the months of July and August. In Summer, renters visit these areas at their own risk and Cruise America will not be held responsible for extraordinary vehicle recovery and other charges. During certain periods these areas are not habitable and could pose a danger to the driver and passengers.
Verhuurder Rent4Less spreekt zelfs helemaal niet over risico's.

Je moet genoeg brandstof en water bij je hebben uiteraard.
De wagen moet in goede staat zijn, en stel dat de koelwatertemperatuur gaat oplopen bij het stijgen, dan zal je de airco moeten uitzetten, en zoals Tet al schreef, desnoods de verwarming aan, maar dat zal ikzelf nooit doen.
Als de RV het begeeft, dan zal je hulp moeten zoeken. Je telefoon, voorzover je die al hebt, zal het op de meeste plekken niet doen.

In het uiterste geval kost bij een ordinaire personenwagen wegslepen al gauw $1000 à $1500, heb ik me laten vertellen, bij een RV weet ik het niet. Maar je moet wel heel veel pech hebben, wil het voertuig worden weggesleept.
No guts, no glory !
DV is zeer indrukwekkend, maar dat geldt alleen als je er de tijd voor neemt, en vantevoren weet wat je wilt gaan zien.
#4 - 21-12-2010, 16:45 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15