Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

route mei/juni 2008

Discussie gestart

savatage24

Hoi Amerikagangers,

Mijn vriendin en ik gaan 19 mei a.s. voor 4 weken naar west usa.
Ik ben al enige tijd met de route bezig en vraag me af of 't allemaal wel haalbaar is en of iemand misschien goede tips voor deze route heeft.

19 mei  San francisco  (the wharff Inn is al geboekt)               (Vlucht vanaf Brussel via Londen naar SF)
20 mei  San francisco
21 mei  San francisco
22 mei  San francisco
23 mei  Monterey (of Pismo Beach)
24 mei  Santa Barbara
25 mei  LA  (Hollywood Orchid Suites is al geboekt)
26 mei  LA
27 mei  LA 
28 mei  LA
29 mei  San Diego
30 mei  San Diego
31 mei  Palm Springs
  1 juni Las Vegas
  2 juni Las Vegas
  3 juni Las Vegas
  4 juni Las Vegas
  5 juni Sedona
  6 juni Grand Canyon
  7 juni Grand Canyon
  8 juni Monument Valley
  9 juni Page
10 juni Bryce/Zion
11 juni Las Vegas
12 juni Bishop
13 juni Yosemite
14 juni Yosemite
15 juni San francisco
16 juni Terug vlucht San Francisco via Washington naar Brussel


Ben benieuwd naar jullie mening en kijk uit naar elke tip

alvast bedankt

Henry
#1 - 09-03-2008, 13:51 uur

jerbia

Mooie route, en lekker veel tijd!

Een paar opmerkingen:

Is er een speciale reden om van Palm Springs naar LV te rijden? Ik persoonlijk zou van San Diego, door Joshua Tree NP, naar b.v. Blythe rijden en de volgende dag vanaf Blythe via route 60/71/89 en 89a naar Sedona. Sedona is een prachtige plaats waar je veel mooie wandelingen kunt maken en waar Slide Rock SP ligt. Hier zou ik zeker 2 overnachtingen doen. LV kun je dan tussenvoegen tussen Zion en Death Valley.

Als je vroeg vertrekt uit Sedona, heb je aan 1 overnachting in de GC genoeg (tenzij je lange wandelingen wilt gaan doen). Houd er ook rekening mee dat de west rim route naar Hermits Rest gedeeltelijk gesloten is in juni.

In Zion heb je veel wandelmogelijkheden. Ik vind de tijd die je daar besteedt erg kort. Wij hebben Zion vorig jaar ook onderweg van Bryce naar LV gedaan, maar achteraf hadden we daar spijt van. Dit jaar plannen we daar dan ook 2 overnachtingen.

Ik neem aan dat jullie Death Valley meenemen op jullie route van LV naar Yosemite? Ik persoonlijk vind een overnachting en zonsondergang in DV heel bijzonder. Je zou de volgende dag via de 395 naar Lee Vining kunnen rijden. Vergeet niet om onderweg de Alabama Hills bij Lone Pine te bezoeken en Mono Lake bij Lee Vining. Ook de ghost town Bodie is beslist een bezoek waard.

Houd er overigens rekenig mee dat de Tioga Pass halverwege juni nog gesloten kan zijn. Hier kun je zien wanneer de Tioga Pass vanaf 1933 is geopend. Als de Tioga Pass nog gesloten mocht zijn, zul je je route naar Yosemite aan moeten passen.

Ik vind de tijd die je in de steden besteedt erg lang. Zowel bij SF, LV als LA zou ik er 1 dag afhalen tbv Yosemite, Zion, Death Valley en Sedona.
#2 - 09-03-2008, 15:29 uur
« Laatst bewerkt op: 09-03-2008, 15:30 uur door jerbia »

Harry

Ik neem aan dat jullie vooral voor de steden gaan, de bezoek(jes) aan de natuurparken zijn wel erg kort, eigenlijk doe je de parken al rijdend, als dat de bedoeling is prima, maar anders zou ik er toch over denken om zeker in Yosemite en Zion een dagje langer te blijven.


Harry
#3 - 09-03-2008, 15:30 uur

Hans B

Ik ben het met Harry eens.
De natuur is zoveel mooier dan de steden.
Ik zou zelf 1 dag minder in SF, LA en LV nemen en die benutten bij het natuur deel.

Hans.
#4 - 11-03-2008, 10:58 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

arizona

Als Harry en Hans: kies voor de de parken! En Jerbia's voorstel om Sedona meer aandacht te geven: zeker doen. Niet het beetje kitcherige stadje zelf (Slowdonia, zei een medewerker van het NForest me, plaats met veel pensionado's ) maar Slide Rock en Red Rock State Park. En de 89 naar Flagstaff, Oak Creek Canyon, neem daar de tijd voor: fantastisch!
Maak bv. een korte afdaling bij het Grand Canyon.
Enzovoort!
Veel plezier.
A.
#5 - 12-03-2008, 17:19 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15