Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Route rondreis california/Nevada/Oregon

Discussie gestart

E-line

Ik heb een route samengesteld voor onze rondreis Mei/Juni 2009 door west USA
Aangezien jullie er allemaal super veel verstand van hebben (en ik helaas (nog) wat minder..) zou ik het super vinden om van jullie te horen
hoe realistisch de route is, en wat jullie er nog aan toe zouden voegen of vanaf zouden laten.. Ik heb 2 spelingsdagen ingelast zodat in de tijd ervoor ter plekken kunnen beslissen om ergens langer te blijven. We zijn vooral gek op de steden die we gaan bezoeken, en wat minder natuur-mensen. We willen wel wat zien van de national parken, gewoon om het feit dat we er toch zijn en het toch wel heel bijzonder schijnt te zijn. Portland gaan we bezoeken ivm familie bezoek, en we vliegen daarna via New York naar huis. Alvast hartstikke bedankt voor jullie reacties!

De route:

Trip

(24/5)1. Amsterdam – San Francisco (we komen rond half 4 aan)
(25/5)2. San Francisco (Alcatraz, goldengate bridge, cable car, fishermans warf, union square, china town)
(26/5) 3. San Francisco
(27/5) 4. San Francisco – LA
(28/5) 5. LA    (universal studio’s, Hollywood, strand, Beverly hills)
(29/5) 6. LA
(30/5) 7. LA – San Diego  (2h.30)(Malibu/ Venice Beach,Santa Monica, Santa Barbara, Long Beach)
(31/5) 8. San Diego (zoo)
(1/6) 9. San Diego ( sea world)
(2/6) 10. San Diego – Joshua tree (2h42m)
(3/6) 11. (spelingsdag)
(4/6) 12. Joshua tree -  Las Vegas  (4hoom)
(5/6) 13. Las Vegas (Hooverdam, strip, outlet)
(6/6) 14. Las Vegas
(7/6) 15. Las Vegas – Death Valley (2h17m)
(8/6) 16. Death Valley – Yosemite (6hoom)
(9/6) 17. Yosemite
(10/6) 18. Yosemite – Portland
(11/6) 19. ?? - Portland
(12/6) 20. Portland
(13/6) 21. Portland
(14/6) 22 ? (spelingsdag)
(15/6) 23. Portland – New York
(16/6) 24. New York
(17/6) 25. New York
(18/6) 26. New York
(19/6) 27. New York
(20/6) 28. New York / Amsterdam
#1 - 18-12-2008, 23:57 uur

Marianne

Zelfs als je niets om de natuur geeft zou ik het jammer vinden om de kustweg tussen SF en LA over te slaan.
Over de route tussen Yosemite en \Portland is al wat input geleverd, ik zou 2 overnachtingen doen als je ook een stuk kust mee wilt nemen.

Las Vegas - Death vally: ik zou hier de langere route via Red Rock Canyon, Shoshone en Badwater nemen.

Death Valley - Yosemite kan in 1 dag, maar het is wel mooi om er twee dagen voor uit te trekken, dan kun je ook een bezoek brengen aan Bodie, en je hebt dan ok wat speling voor als de Tioga Pass gesloten is.

Denk eraan dat dit de mooiste tijd is voor Yosemite, het zall er druk zijn, dus reserveer alvast accommodatie in het park.

Marianne
#2 - 19-12-2008, 07:46 uur

E-line

Bedankt voor je tips! Ik ga het zeker even uitzoeken.
De kustweg gaan we sowieso rijden! (vandaar ook SF-LA) want van de kust zijn we alle 2 dan weer wel heel erg fan!
#3 - 19-12-2008, 09:51 uur

vana


De kustweg gaan we sowieso rijden! (vandaar ook SF-LA) want van de kust zijn we alle 2 dan weer wel heel erg fan!

SFA-LA ga je niet redden in één dag als je ook de kustroute wilt rijden. Twee dagen is het minimum, het is een lange bochtige weg die heel veel tijd kost.

Marjon
#4 - 19-12-2008, 11:37 uur
REISVERSLAG 2004: http://wunnik.web-log.nl/
USA ZW

LIVE VERSLAG 2006: http://backtotheusa.web-log.nl/
USA Zuid en Midwest

REISVERSLAG 2008:
http://wunnik2008.web-log.nl

Canada en NW USA

Hans B

Heb je de vlucht al geboekt ??
Van SF-LA-SD is naar het zuiden, daarna ga je terug naar het noorden, vind ik een vreemde move.
Waarom niet vliegen op SD ??
1. vliegen naar San Diego
2. San Diego (sea world)
3. San Diego (zoo)
4. San Diego - Las Vegas
5. Las Vegas
6. Las Vegas
7. Las Vegas - Death Valley
8, Death Valley - Los Angeles
9. Los Angeles
10. Los Angeles
11. Los Angeles - Monterey
12. Monterey - Yosemite
13. Yosemite
14. Yosemite - San Francisco
15. San Francisco
16. San Francisco
17. San Francisco
18. San Francisco - Noord Californië
19. Noord Californië - Portland
20. Portland
21. Portland
22. Portland - New York
23. New York
24. New York
25. New York
26. New York
27/28 vliegen New York - Amsterdam
#5 - 19-12-2008, 17:02 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Coyote

Hoewel je vraag niet over vliegtickets gaat zou ik gezien de route en plekken die je wilt bezoeken eens kijken naar de mogelijkheden voor een ticket met 'multi-city'.

Bijvoorbeeld:
- Amsterdam - Los Angeles/San Diego
- San Francisco - Portland
- Portland - New York
- New York - Amsterdam

Scheelt je 2 tot 3 dagen rijden van San Francisco naar Portland waardoor je langer bij je familie kunt blijven of meer tijd kunt besteden in het zuidwesten.

Zo kom ik op www.cheaptickets.com al een vlucht met American Airlines (via bovengenoemde route) tegen voor USD 890 (= ± EUR 640) p.p. tegen.

Roland
#6 - 20-12-2008, 12:38 uur


Lees mijn reisverslagen op: www.rschotanus.com

E-line

Bedankt voor de tips..
Ik heb m'n ticket al geboekt dus aan het drastisch veranderen van de route tips heb ik helaas niks!
#7 - 21-12-2008, 10:16 uur

Ine

Ik vrees dat je veel te optimistische bent met de rijtijden en wat je onderweg kunt doen. Lang niet overal kan je snel doorrijden e.d. Sommige zaken zijn gewoon niet haalbaar helaas...

(24/5)1. Amsterdam – San Francisco (we komen rond half 4 aan)
(25/5)2. San Francisco (Alcatraz, goldengate bridge, cable car, fishermans warf, union square, china town)
(26/5) 3. San Francisco
(27/5) 4. San Francisco – LA

In 1 dag van SF naar LA is zelfs over de Interstate amper te doen. Wil je over de kustweg dan minstens 2 dagen uittrekken. Het is een 2-baansweg met veel verkeer, veel bochten e.d. Je kunt echt niet opschieten.
Het eventueel geplande bezoek op dag 7 naar Santa barbara (wat echt een flink eind van LA ligt!) kan je op de kustweg wel inplannen, maar nogmaals in 2 dagen !

(28/5) 5. LA    (universal studio’s, Hollywood, strand, Beverly hills)

(29/5) 6. LA
Ik zou die dag ergens anders inplannen. Voordat je naar SAan Diego vertrekt kan je nog een stuk LA doorrijden eventueel.
(30/5) 7. LA – San Diego  (2h.30)(Malibu/ Venice Beach,Santa Monica, Santa Barbara, Long Beach)
Zonder Santa Barbara dus, dat ligt gigantisch uit de route!)

(31/5) 8. San Diego (zoo)
(1/6) 9. San Diego ( sea world)
(2/6) 10. San Diego – Joshua tree (2h42m)
Erg optimistisch gerekend.
(3/6) 11. (spelingsdag) 
zie de aan bevelingen voor de kustweg route, die heb je daar minstens nodig!

(4/6) 12. Joshua tree -  Las Vegas  (4hoom)
(5/6) 13. Las Vegas (Hooverdam, strip, outlet)
(6/6) 14. Las Vegas
(7/6) 15. Las Vegas – Death Valley (2h17m)
(8/6) 16. Death Valley – Yosemite (6hoom)
die 6.00 uur zal je minstens nodig hebben, maar reken op meer!

(9/6) 17. Yosemite
(10/6) 18. Yosemite – Portland
Zoiets moet ook minstens in 2 dagen!   Lev er hiervoor 1 dag Portland in!

(11/6) 19. ?? - Portland
(12/6) 20. Portland
(13/6) 21. Portland
(14/6) 22 ? (spelingsdag)
(15/6) 23. Portland – New York
(16/6) 24. New York
(17/6) 25. New York
(18/6) 26. New York
(19/6) 27. New York
(20/6) 28. New York / Amsterdam

Persoonlijk denk ik dat je te veel mijlen wilt maken en vergeet dat als je van A naar B rijdt je ook onderweg regelmatig wilt stoppen. Bovendien worden de wegen in de zomer onderhouden, dus kan je her en der files verwachten. Je rijdt op sommige stukken door toeristische gebieden met andere toeristen en snelheidsbeperkingen en ook door bergen e.d.
#8 - 21-12-2008, 10:37 uur

Coyote

Bedankt voor de tips..
Ik heb m'n ticket al geboekt dus aan het drastisch veranderen van de route tips heb ik helaas niks!

Aha, dat had je niet gezegd.  ;)

Tja, dan wordt het zo een druk schema.

Ik zou dan persoonlijk heel San Diego eruit laten. Hoewel de Zoo en Seaworld absoluut de moeite waard zijn te bezoeken, is het voor je schema beter om wat ruimte te creëren zodat je wat meer rust inbouwt en meer kunt genieten van de prachtige dingen die je tegenkomt. San Diego is in mijn ogen dan het meest geschikt om over te slaan.

Roland
#9 - 22-12-2008, 09:27 uur


Lees mijn reisverslagen op: www.rschotanus.com

E-line

Bedankt voor de tips!!
Ik heb 1 spelingsdag tussen SF & LA gedaan, zodat we de kust route rustig kunnen rijden.
Iemand een tip welk plaatsje de moeite waard is om te overnachten tussen SF & LA op de kustroute?

Bedankt!
#10 - 06-04-2009, 17:50 uur

Bas_en_Es

Wij gaan in San Simeon overnachten. Denk dat dit al een behoorlijk stuk rijden is vanuit San Francisco  :)
Groetjes,
Es en Bas.
#11 - 06-04-2009, 22:25 uur

E-line

Ok.. plannen zijn mischien gewijzigd!!
We hebben bedacht om naar Portland te vliegen ipv dat hele end te rijden, het is makkelijker, geeft ons meer tijd om andere dingen te zien,
en het is waarschijnlijk nog goedkoper ook (zitten nu niet een heel weekend in las vegas waardoor hotels minder kosten, we hoeven de auto minder lang te huren, geen benzine te betalen vanuit cali naar portland, en geen extra kosten omdat we de auto in Portland willen inleveren) Een ticket kost ons 70 euro per persoon!!

Ook hebben we de reis helemaal omgegooid zodat we een leuke afwisseling hebben van NP & steden.. Wat vinden jullie van de volgende planning tegenover de andere??

(24/5)1. Amsterdam – San Francisco
(25/5)2. San Francisco (Alcatraz, goldengate bridge, cable car, fishermans warf, union square, china town)
(26/5) 3. San Francisco
(27/5) 4. San Francisco – Yosemite (Oakhurst) 
(28/5) 5. Yosemite
(29/5) 6. Yosemite – Death Valley
(30/5) 7 Death Valley
(31/5) 8. Death Valley – Las Vegas
(1/6)  9. Las Vegas (Hooverdam, strip, outlet)
(2/6)  10. Las Vegas
(3/6) 11. Las Vegas – Yoshua Tree
(4/6) 12. Yoshua Tree – San Diego
(5/6) 13. San Diego (zoo)
(6/6) 14. San Diego ( sea world)
(7/6) 15. San Diego – LA
(8/6) 16. LA (universal studio’s, Hollywood, Disney, strand, Beverly hills)
(9/6) 17. LA
(10/6) 18. LA –  tussen LA & SF
(11/6) 19. tussen LA & SF - San Francisco – (‘s avonds vliegtuig naar Portland)
(12/6) 20. Portland
(13/6) 21. Portland
(14/6) 22  Portland
(15/6) 23. Portland – New York
(16/6) 24. New York
(17/6) 25. New York
(18/6) 26. New York
(19/6) 27. New York
(20/6) 28. New York / Amsterdam

#12 - 07-04-2009, 15:58 uur

hdeweert

De route ziet er goed uit.
Het idee om naar Portland te vliegen is niet slecht.
Als je wilt kun je de hele dag die je in Death Valley gepland hebt nog ergens anders gebruiken.
Om nou een hele dag in die hitte rond te rijden.
Harm
#13 - 07-04-2009, 16:24 uur

Marianne

Dit is heel mooi zo, zeker als je steden interessanter vindt dan natuur (wat eigenlijk wel jammer is van de geweldige natuur in het zuidwesten).
Een paar opmerkingen:
- Je kunt voor Yosemite in Oakhurst gaan zitten maar bedenk wel dat je dan 1,5 uur van de vallei af zit, en dat moet je dan meerdere keren rijden, ook als je via de Tioga Pass het park wil verlaten. Probeer iets in het park te vinden.
- Kijk of het handig is om het rondje andersom te doen, kan handig zijn als de Tioga Pass nog niet open is, of als je geen accommodaite kunt vinden eind mei.
- Neem een extra dag om de afstand tussen Yosemite en Death valley te overbruggen, dat heb je zeker nodig als de Tioga Pass gesloten is, maar het is ook handig als je wel via de Tioga Pas rijdt. Je kunt dan meer tijd nemen voor de pas zelf, en ook Bodie bezoeken.
- Voor DV is 1 overnachting wel voldoende.
- voor zowel Disney als Universal Studios heb je een volle dag nodig, voor Disney is het handig om in Anaheim te overnachten. Voor andere dingen in LA heb je dan eigenlijk geen tijd meer. Misschien kun je na het bezoek aan de Zoo alvast naar Anaheim rijden, dan win je een dag voor LA.

Marianne
#14 - 07-04-2009, 16:28 uur

E-line

Bedankt Marianne..  ik ga nog even puzzelen ;)

Nog een vraagje; Ik bedenk me opeens.. je kan natuurlijk ook camperen in de NP!
Een tentje, luchtbed, slaapzak en hops, we hebben accomodatie! Heel avontuurijk en het scheelt nog geld ook!
Ook scheelt het dat we dan IN bv yosemite kunnen blijven (aangezien alles al volgeboekt zit)

Heeft iemand nog een tip welke camping in Yosemite het beste is??

Alvast bedankt!
#15 - 07-04-2009, 23:36 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15