Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Route San Diego -> Las Vegas

Discussie gestart

Pieter II

Hallo beste mensen!

Ik zit begin maart voor zowel zakelijk als privé in het westen van Amerika. Ik moet eerst naar Seattle en vlieg een paar dagen later door naar San Diego voor een andere afspraak. Nu moet ik een paar dagen later in Las Vegas zijn voor een conferentie. Hiertussen heb ik een aantal dagen vrij en moet ik mijzelf vermaken. Wat geen probleem moet zijn in dit gedeelte van het land :)

De auto is reeds gehuurd en heb 3 dagen om van San Diego in Las Vegas te komen. Mijn vraag is eigenlijk heel simpel. Wat is de mooiste/leukste route? De snelste route is volgens Google "maar" 5 a 6 uur, dus ik kan een flinke omweg maken om wat moois te zien. Ook ben ik nog vrij wat slaapplaatsen betreft, dus ik ben helemaal vrij met mijn route. Noord, Oost en West, want veel zuidelijker kan ik niet :)

Dus als iemand tips heeft, dan hou ik mij aanbevolen. In ieder geval alvast bedankt!

Pieter II
#1 - 10-02-2016, 21:03 uur

Cees A

Ik zou het niet te ver gaan zoeken.
San Diego zelf heeft al heel veel te bieden.  Genoeg om je minimaal 1 dag bezig te houden.
Dan kun je via een mooie scenic route, de Palm to Pines Hwy, naar Palm Springs rijden en Palm Springs verkennen (Indian Canyons en Mt.Jacinto)
En de laatste dag bezoek je het vlakbij Palm Springs gelegen Joshua Tree en daarna rij je door naar Las Vegas.

Klik voor meer info over genoemde plaatsen op de link hieronder.
Linkje: ---> http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/msg136280/#msg136280
#2 - 10-02-2016, 21:40 uur

Pieter II

Hoi Cees,

Dank voor de informatie. Ik ga zeker eens kijken naar Palm Springs en Joshua Tree. Ik denk dat de route op zich al de moeite waard is.

Wat San Diego betreft. Ik ben er al een keer eerder geweest. Coronado, Balboa Park, USS Midway. Ik land er alleen maar, ontmoet een klant en ben dan van plan richting het noorden te gaan. Dus in dit geval in de richting van Palm Springs.

Had ik die afspraak nu niet gehad in San Diego, dan had ik waarschijnlijk op LAX geland. Want daar ben ik dus nog nooit geweest :)

In ieder geval, bedankt!!
#3 - 11-02-2016, 21:38 uur

Terpies

Aan LAX mis je sowieso niks, gewoon another Airport..... Over LA zijn de meningen verdeeld....ikzelf vind het echt 1000x niks.....maar goed, ieder zijn ding.

San Diego is imho een heerlijke stad met een geweldige sfeer...iets wat ik in LA volledig mis.

Het ontbreken van een echt centrum, de vele files, de enorme omvang en het feit dat er weinig echt leuks in de stad is qua bezienswaardigheden maken het voor mij tot een van de meest overgewaardeerde en onaantrekkelijkste steden in de USA.
#4 - 11-02-2016, 22:39 uur

Pieter II

Aan LAX mis je sowieso niks, gewoon another Airport..... Over LA zijn de meningen verdeeld....ikzelf vind het echt 1000x niks.....maar goed, ieder zijn ding.

Weet ik dat ook weer. Dank voor de info. Nu prijs ik mij gelukkig met de landing in San Diego ;)

Ik zag trouwens dat bier en San Diego goede vrienden zijn. Wellicht bezoek ik wel een brouwerij als ik daar toch in de buurt ben. Altijd geďnteresseerd in buitenlandse biersoorten.
#5 - 11-02-2016, 22:55 uur

MiamiHeat

-Off Topic- Ik weet het niet maar Venice Beach, Santa Monica, Hollywood, Sunset Blv, Griffith Park....dit ligt toch ook in LA?
#6 - 12-02-2016, 19:54 uur

Terpies

-Off Topic- Ik weet het niet maar Venice Beach, Santa Monica, Hollywood, Sunset Blv, Griffith Park....dit ligt toch ook in LA?

Ja! Dus? De stranden langs de hele pacific coast , BV. in San Diego (la jolla) vind ik minstens net zo mooi.

Santa Monica is leuk om gezien te hebben, maar niet spectaculairder dan een aantal andere stranden (BV. monterey...?), de pier in Santa Cruz vond ik ook prachtig.

Hollywood is leuk vanwege de letters in de heuvels, net als het uitzicht over LA...maar ik zou er niet honderden kilometers voor rijden....universal studio's is wel leuk en een bezoek waard, maar dat vond ik ook van Seaworld in San Diego of San Diego zoo!

Sunset boulevard en een georganiseerde trip door Beverly Hills zijn in mijn ogen een echte tourist trap ( je ziet tijdens een Tour door Beverly Hills weinig meer dan de grote hekken en hoge muren waarachter dan de huizen van de sterren moeten staan)....en vooral op Sunset boulevard stikt het van de bedelaars en de zwervers.... Zelfs Rodeo Drive lijkt geweldig om te gaan kijken, maar is in feite gewoon een relatief klein winkelstraatje met te dure winkels.

Dan nog het feit dat de wegen in en rond LA ronduit slecht zijn, er altijd file staat en ze er altijd wel ergens aan de weg bezig zijn en het een gigantische grote, drukke stad is...

Dan vind ik persoonlijk een heel groot aantal steden veel mooier dan LA.

Om met de woorden van @Cees A te spreken : LA staat op mijn lijstje bijna bovenaan als je het lijstje op zijn kop houdt....
#7 - 13-02-2016, 18:44 uur

MiamiHeat

Ik begrijp dat LA niet je meest favoriete stad is (understatement) maar om dan mijn reactie met "Ja! Dus?" af te doen....alsof ik geen reactie mag geven?
#8 - 14-02-2016, 11:24 uur
« Laatst bewerkt op: 14-02-2016, 12:37 uur door MiamiHeat »

Terpies

Tuurlijk, mij "ja dus?" ging over je opsomming....alsof het mij niet bekend is dat die plekken in LA liggen......

 :o :o
#9 - 14-02-2016, 16:10 uur

MiamiHeat

Maar Pieter II misschien niet....de persoon die deze topic gestart is. Ik heb er geen moment aan gedacht dat jij dat niet zou weten.
#10 - 14-02-2016, 17:54 uur

Hans B

Route
anza borrego, salton sea, joshua tree
lake havasu, needles, oatman, kingman
hooverdam, lake mead
#11 - 18-02-2016, 21:09 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Terpies

Maar Pieter II misschien niet....de persoon die deze topic gestart is. Ik heb er geen moment aan gedacht dat jij dat niet zou weten.

Sorry I got carried away  :D :D :D
#12 - 18-02-2016, 21:40 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15