Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

route San Francisco - Seattle in september

Discussie gestart

leentje

Beste Forumleden,

In september wil ik samen met mijn mannetje van San Francisco naar Seattle reizen. Nu heb ik het forum afgestruind en een aantal reisverslagen gelezen en kom ik uit op de volgende route:

 1 september: vliegen naar SFO - hotel in de stad
 2 september: sfo - hotel in de stad
 3 september: camper ophalen (early bird) en richting Sequoia NP rijden (335 mijl, kijken hoever we komen volgende dag de rest)
 4 september: Sequoia NP
 5 september: Sequoia NP - Yosemite NP (190 mijl)
 6 september: Yosemite NP
 7 september: Yosemite NP via tioga naar Lake Tahoe (217 mijl)
 8 september: Lake Tahoe - Lassen Volcanic NP (160 mijl)
 9 september: Lassen Volcanic NP - Crater Lake NP (lange reisdag) (320 mijl)
10 september: Crater Lake NP - Bend (120 mijl)
11 september: Bend - Portland (160 mijl)
12 september: Portland - Mount St. Helens (106 mijl)
13 september: Mount St. Helens - Mount Rainier NP (80 mijl)
14 september: Mount Rainier NP - Olympic NP (236 mijl)
15 september: Olympic NP
16 september: Olympic NP - Seatle (85 mijl)
17 september: inleveren camper - seattle
18 september: seattle (hotel in de stad)
19 september: Seattle - Amsterdam
20 september: weer thuis

Nu willen we veel van de natuur genieten en een aantal mooie wandelingen gaan maken. Is dat met deze route qua tijd te doen?
Hebben jullie nog tips voor campings ? Sla ik op deze route geen must sees over?

Alvast hartelijk bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Heleen
#1 - 29-01-2010, 17:30 uur

Marianne

Erg mooi Heleen! Het lijkt veel op (een deel van) onze 2006-route.
Misschien is één dag Lassen niet genoeg als je wilt wandelen. Met die lange reisdag naar Crater Lake heb je eigelijk alleen maar de middag dat je van Lake Tahoe komt. Maar dat is ook een lange dag, afhankelijk van waar je zit bij Lake Tahoe.
Voor Olympic is het misschien wel handig om op verschillende campings te gaan staan, omdat de verschillende ingangen wel wat uitelkaar liggen. Maar dat hangt er natuurlijk van af welke delen je wilt beozeken.
Het zit wat voller dan onze reis, maar dat kan een bewuste keuze zijn natuurlijk. Mocht je uitgebreid willen wandelen, of dingen bekijken dan zou je misschien toch iets moeten schrappen, zoals Mt Rainier, of alleen Sequoia of alleen yosemite.
Wij hebben op een aantal KOA's gestaan (vanwege de cabins), met andere campings heb ik geen ervaring. De KOA's waren prima, alleen die aan de Columbia River Gorge was 's nachts erg rumoerig vanwege de treinen.

Marianne
#2 - 29-01-2010, 20:22 uur

Hans B

In 2002 bij Lassen geweest we stonden een uurtje rijden van het park en daar de Bumpass Trail gewandeld en rondom Reflection Lake.
Vervolgens tot Klamath Falls (OR) gereden dan ben je de volgende dag ook niet heel erg ver van Crater Lake.
Wij hebben overnacht op de KOA in Klamath Falls
#3 - 29-01-2010, 21:32 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Van San Francisco naar Three Rivers (bij de ingang van Sequoia NP) is zeker 5 uur rijden en de toegangsweg naar Sequoia gaat over een steile bochtige weg. Van Three Rivers heb je de gehele dag nodig, met  stops, om in Yosemite Valley te komen. Sequoia-Kings Canyon is een prachtig park maar wel een omweg naar Yosemite (SF-Yosemite is 4-5 uur rijden).
Portland-Mnt St. Helens is niet zo ver, dus je zou dezelfde dag nog richting Mt Rainier NP kunnen gaan. Mnt St. Helens ligt nog wel een eind van I5 af, als ik mij goed herinner zo'n 45 minuten rijden. Het visitor center hier is fraai.
Tet
#4 - 29-01-2010, 23:09 uur

leentje

Bedankt voor jullie reacties.
Laat Sequoia dan maar vallen (bewaar ik dan voor een volgende reis), en plan een extra nacht in Yosemite en Lassen Volcanic NP.
#5 - 30-01-2010, 09:37 uur

Hans B

Goed plan om Sequoia te laten vallen.
Als je reuzenbomen wilt zien, zou ik de volgende route nemen.

03-09 SF - Oahdale (bij de zuid ingang van Yosemite)
04-09 Reuzenbomen kijken en naar de valley rijden.
05-09 misschien een bustour naar Glacier Point en de Panorama trail (11km) wandelen, echt schitterend.
06-09 over de Tioga Pass en richting het noorden.
07-09 langs Lake Tahoe naar Lassen
#6 - 30-01-2010, 09:52 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15