Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Route Sep/Okt 2010

Discussie gestart

emporionelis

Daar gaan we weer.. :D
Ook ik wil graag onze route met jullie delen :afro:
Dankzij het forum hebben wij al behoorlijk wat aangepast maar ik ben nog niet helemaal zeker van onze route.

20-sep   Brussel - San francisco
21-sep   San Francisco
22-sep   San Francisco
23-sep   San Francisco - San Simeon
24-sep   San Simeon - Los Angeles
25-sep   Los Angeles
26-sep   Los Angeles - Grand Canyon
27-sep   Grand Canyon
28-sep   Grand Canyon - Bryce Canyon
29-sep   Bryce Canyon
30-sep   Bryce Canyon - Zion Park
1-okt   Zion Park
2-okt   Zion Park - Las vegas
3-okt   Las Vegas
4-okt   Las Vegas - Lone Pine
4-okt   Lone Pine -  White Wolf
5-okt   White Wolf
6-okt   White Wolf - San Francisco
7-okt   San Francisco - Brussel

De tickets en het hotel in SF zijn al geboekt, verder staat alles open. :afro:
San Simeon en White wolf zijn voorbeelden, op de dag zelf zien we wel waar we stranden.

Wij willen wel graag een beetje rust houden (voor zover mogelijk) daarom heb wij tussen twee ritten meestal een dag "vrij".
Als de route bekend is wil ik ook jullie vragen of jullie tips hebben voor :

- Hotel / motel / lodge
- activiteiten
- shoppen
- bijzonderheden
- etc...

Wij zijn benieuwd naar jullie mening en tips ;)

Bij voorbaat dank

Groet Suus en Niels
#1 - 30-01-2010, 21:09 uur



Hans B

Helaas zijn de tickets alweer geboekt.
Dus heb je volgens mij toch niet voldoende info van dit forum gehaald.
Voor een 20 daagse reis (uit en thuis) is het veel handiger om een 'enkele' rit te maken, waarin alle hoogtepunten zitten en je een betere indeling van je tijd kunt maken, waardoor je je niet zo hoeft te haasten. Je bent nu verplicht enkele lange ritten te maken en mist een aantal essentiele punten.
Toch veel succes.
#2 - 31-01-2010, 09:23 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

emporionelis

Helaas zijn de tickets alweer geboekt.
Dus heb je volgens mij toch niet voldoende info van dit forum gehaald.
Voor een 20 daagse reis (uit en thuis) is het veel handiger om een 'enkele' rit te maken, waarin alle hoogtepunten zitten en je een betere indeling van je tijd kunt maken, waardoor je je niet zo hoeft te haasten. Je bent nu verplicht enkele lange ritten te maken en mist een aantal essentiele punten.
Toch veel succes.

Normaal gesproken zou dit idd makkelijker zijn, maar de route die wij nu hebben is doelbewust.
Dit zijn de punten die wij graag willen zien en dan maak je al snel een rondje ;)
#3 - 31-01-2010, 09:33 uur



Hans B

Dat begrijp ik wel, maar je hebt zo veel minder tijd om al het moois te zien.
Kijk maar even naar onderstaande route, dan zie je alles.

PHX - Grand Canyon - Page - Bryce - Zion - LV - DV - Yosemite - SF - kustweg - LA
of in omgekeerde volgorde.
#4 - 31-01-2010, 09:40 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

emporionelis

Wij willen graag in SF beginnen  en dan ben je al gauw verplicht om het zo te doen.
Maar niet getreurd er zullen nog heel veel mogelijkheden volgen >:D

Is het verder wel "te doen"??  het is voor ons de eerste keer dat wij naar het westen gaan.
 patriot
#5 - 31-01-2010, 10:04 uur



Marianne

Het is een prima route, met voldoende tijd voor alles. LA-GC is een lange dag, maar wel te doen. Hou er rekening mee dat de Tioga Pass wel eens tijdelijk gesloten kan zijn dus neem voldoende tijd voor dat stuk. White Wolf is in juli al erg koud, dus in oktober zal het helemaal koud zijn, maar goed, er is een kachteltje in de tenten. Overnacht ook in de vallei, minder koud en veel centraler gelegen.
Ik zou een dag minder voor Bryce/Zion nemen en dan een overnachting in DV plannen (hier is reserveren misschien wel nodig) en dan vlak voor Yosemite nog een stop.
Beste overnachtingstip voor Zion: de Desert Pearl Inn in Springdale.

Marianne
#6 - 31-01-2010, 14:36 uur

emporionelis

Het is een prima route, met voldoende tijd voor alles. LA-GC is een lange dag, maar wel te doen. Hou er rekening mee dat de Tioga Pass wel eens tijdelijk gesloten kan zijn dus neem voldoende tijd voor dat stuk. White Wolf is in juli al erg koud, dus in oktober zal het helemaal koud zijn, maar goed, er is een kachteltje in de tenten. Overnacht ook in de vallei, minder koud en veel centraler gelegen.
Ik zou een dag minder voor Bryce/Zion nemen en dan een overnachting in DV plannen (hier is reserveren misschien wel nodig) en dan vlak voor Yosemite nog een stop.
Beste overnachtingstip voor Zion: de Desert Pearl Inn in Springdale.

Marianne

Beste Marianne<

Dank voor de info!!!

Volgend op jouw bericht heb ik nog wel wat vragen.
De afsluiting van de Tioga pas is bij ons bekend, ik heb inmiddels aardig wat gemaild met  de verschillende parks en normaal gezien zou dit niet afgesloten moeten zijn... dus wij zien wel!!.. ::)

Bedoel je eigenlijk dat wij Bryce en Zion moeten combineren? dus 1 dag minder "moeten"spendere" in Zion of Bryce??
Heb je misschien een tip voor in de vallei? plaats, lodge, etc,, ;)

Desert pearl had ik idd al op mijn lijstje staan.
 >:D
Alvast bedankt.

Groet Niels


















#7 - 31-01-2010, 22:58 uur



Hans B

Grand Canyon - Page
Page - Bryce Canyon
is een betere verdeling
#8 - 01-02-2010, 08:49 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Grand Canyon-Page en Page-Bryce is zeker een verbetering. Van Page naar Bryce is 3 uur rijden, dan heb je nog de rest van de dag en de volgende morgen. Is meestal wel genoeg voor Bryce. Dan 's middags naar Zion en de volgende dag in Zion.  In october zou ik zeker overwegen om in Death Valley te overnachten. www.xanterra.com De kans op afsluiting van Tioga Pass begin october is gering, maar je weet maar nooit. Verder zou je kunnen overwegen om SF tot het eind van je vakantie te bewaren. Dus overnachten bij SFO, en dan door naar San Simeon/Cambria. SFO ligt al een beetje op weg.
Tet
#9 - 01-02-2010, 10:40 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15