Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

route van las vegas naar lone Pine.

Discussie gestart

vanpoecke

Wie kan mij de beste route vertellen van las vegad door death valley naar Lone pine? Er zijn genoeg bezienswaardigheden maar ik kan nergen terugvinden hoe ik het beste kan rijden. Ik dacht het volgende: Las Vegas (over de 190) naar dantes view, dan naar zabriskie point , dan naar badwater  en als er tijd over is de trail van Cees mosaic Canyon ( wie weet hoe lang deze trail is) . Daarna moet ik nog naar lone pine en ik zal in Death valley natuurlijk niet heel vroeg in de ochtend zijn. Wie heeft suggesties wat we het best kunnen doen? 
#1 - 16-01-2014, 18:07 uur

vanpoecke

Hans ik kan de 172 niet vinden bij Pahrum op googlemaps. Kan ik aan nemen dat je de bell vista road bedoeld die uitkomt op een kruising van de 127 en 190 en volge ik dan de 190 naar Dante's view?
#2 - 17-01-2014, 14:51 uur

Cees A

Door de serververhuizing zijn mijn berichten verdwenen. Gelukkig had Wop ze bewaard.
Hieronder een herplaatsing.


Goed plan. Je komt achtereenvolgens langs Dantes View en Zabriskie Point, dan naar Badwater en Artist drive en dan langs Furnace Creek en StovePipe Wells (sand dunes) naar Panamint Springs waar je het park verlaat.

Omdat je in de zomer daar bent en de temperatuur dan tussen de 40 en 50 graden ligt zal er van wandelen niet veel komen.
Hoeft ook niet, want vrijwel alle bezienswaardigheden liggen vlakbij de weg.

De wandeling door Mosaic Canyon kun je zo kort of zo lang maken als je zelf wil.
Je loopt namelijk geen rondje. Je loopt heen en terug door dezelfde canyon.
Het begin van de wandeling, de nauwe canyon, is het mooist en da's een stukje van ongeveer 1,5 km (heen en terug)
Als de canyon wijder wordt kun je doorlopen tot zover je zelf wil en de temperatuur het toelaat maar dan wordt het minder mooi en de gehele trail is iets van 6 km (heen en terug) .
Dat lijkt me wat veel bij die temperaturen dus ik zou adviseren om alleen het stuk door de nauwe canyon te lopen.

Hier zie je een foto van Mosaic Canyon: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/nationaleparken/california/deathvalley/deathvalley.html
Scroll tot ongeveer halverwege naar beneden, daar staat een stukje informatie en een foto van Mosaic Canyon.

Wel een beetje op tijd uit Las Vegas vertrekken want je bent, inclusief de stops in DV, een hele dag mee bezig.
Als je rechtstreeks van Las Vegas naar Death Valley rijdt is het ongeveer 2 uur rijden naar de ingang van Death Valley
Maar ............ Dat op en neer rijden van de weg naar Dantes View kost je sowieso al een uur extra.
Dan wil je nog bij Zabriskie Point kijken.  Daar moet je vanaf de parkeerplaats naar toe lopen dus reken daar incl. kijken ook maar een half uurtje.


#3 - 17-01-2014, 15:00 uur

vanpoecke

NOGMAALS VOOR HANS:
Hans ik kan de 172 niet vinden bij Pahrum op googlemaps. Kan ik aan nemen dat je de bell vista road bedoeld die uitkomt op een kruising van de 127 en 190 en volge ik dan de 190 naar Dante's view?
#4 - 17-01-2014, 15:14 uur

Tet14

Er is geen 172. Moet zijn 127. Rijd naar Pahrump via 160 (Blue Diamond rd)  neem dan Bell Vista rd die in Ca Stateline rd heet. In death Valley Junction rechtsaf en dan meteen weer naar links 190 op.
#5 - 17-01-2014, 15:35 uur

Marianne

Misschien niet naar Dante's View, dat kost je redelijk veel tijd.
Zie voor Mosaic Canyon mijn wandelsite en ons 2013-verslag.
In onze verslagen van 2004 en 2006 zie je ook verschillende routes naar en door het park.
Vergeet ook niet het korte stukje naar Devil's Golfcourse - op weg naar Badwater.

Marianne
#6 - 17-01-2014, 16:44 uur

vanpoecke

Devils golfcourse waar zit dat precies marianne?
Verder wil ik het volgende doen: las vegas -dantes view -zabriskie point -badwater basin -terug langs artists drive -furnace creek (eten/lunch) dan misschien sanddunes dan  rechtstreeks naar lonepine zonder mosaic canyon is dat te doen?
#7 - 17-01-2014, 21:58 uur

Marianne

Devil's Golf Course ligt tussen Badwater en Artist Drive. Ik neem aan dat je de kaarten van de parken weet te vinden? Zie voor de kaart van DV  op www.nps.gov/deva. Bij alle parken vind je aan de linkerkant op de homepage een link naar de park map.

Volgens mij moet het goed te doen zijn; je kunt op googlemaps kijken hoeveel tijd het rijden kost. Je zult niet veel tijd buiten de auto doorbrengen.
Als je tegen de avond nog tijd hebt zou je naar de Alabama Hills kunnen rijden. Altijd mooi, maar lijkt me zeker mooi tegen zonsondergang.

Marianne
#8 - 17-01-2014, 22:06 uur

Tet14

Devils Golfcourse doe je het best voordat je bij Badwater aankomt. Daarna via Artist drive weer terug.
#9 - 17-01-2014, 23:10 uur

Hans B

Door de server verhuizing is mijn bericht weggevallen, maar je had het waaschijnlijk al gelezen. De 172 moet inderdaad de 127 zijn. Dank Tet.
#10 - 18-01-2014, 17:12 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

vanpoecke

Ja hans geregeld
#11 - 18-01-2014, 19:33 uur

vanpoecke

Zijn er veel muggen >:( in de zomer?
#12 - 18-01-2014, 19:49 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15