Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

route van san fransisco naar death valley maar tioga pass is afgesloten

Discussie gestart

marijkehagen

wij gaan over 1 1/2 week naar amerika!!
Heel veel zin in en druk aan het voorbereiden.
we willen van san fransisco via yosemite naar death valley en daarna naar vegas.
We wilden via de tioga pass maar die is zeer waarschijnlijk nog dicht.
Tijd voor plan B dus.....
Tips? eerst nog een stukje highway one volgen tot watsonville en dan het binnenland in, via Fresno naar yosemite?
of wel gewoon direct vanaf SF naar het oosten...
Alvast bedankt voor je reactie!
#1 - 04-04-2017, 20:14 uur

Chris RTA

Je kunt nog steeds Yosemite doen, maar zul je onderlangs via Bakerfield of boven langs naar Death Valley moeten.

#2 - 04-04-2017, 20:20 uur

Cees A

Precies wat Christian schrijft, Yosemite Valley is, komend vanaf San Francisco,  bereikbaar. (wel Hwy 140 nemen, Hwy 120 is dicht)
Pas als je na je Yosemite bezoek binnendoor naar de andere kant van de bergen wil kom je voor die gesloten Tioga Pass.
Hoe je dat het beste oplost (onderlangs of bovenlangs) hangt af van het vervolg van je reis en hoeveel tijd je (over) hebt
Als je naar Death Valley en Las Vegas gaat is onderlangs de kortste weg.

Hou er rekening mee dat over 1½ week de normale zomeractiviteiten in Yosemite nog tot een minimum beperkt zijn.
Naast de Tioga Road zal ook de Glacier Road nog dicht zijn.
Mariposa Grove is bovendien dicht wegens herinrichtingswerkzaamheden
Je kunt dus niet naar dat mooie uitzichtpunt bij Glacier Point en niet naar de grote Sequoia's bij Mariposa Grove.
In feite beperkt je bezoek zich tot het bekijken van de watervallen in Yosemite Valley.

Als je vanaf San Francisco naar Yosemite Valley rijdt, rij dan NIET via Groveland en de 120, maar via de 140.
Bij de "Park-alerts" op de website van Yosemite heb je al kunnen lezen over "stormschade" aan die 120 tussen de Valley en Crane Flat.
Op ---> deze foto zie je dat die 120 deels is verdwenen.
Uit die foto kun je al opmaken dat herstel van die 120 nog wel even gaat duren.

Kijk om te zien waar genoemde wegen liggen op ---> deze kaart
#3 - 05-04-2017, 09:00 uur

Old Faithful

Op deze site kun je checken welke wegen afgesloten zijn. Ga er maar van uit dat je bovenlangs via de Carson Pass (88 invullen) zult moeten, omdat de Tioga Pass (20), Sonora Pass (108) en Ebbetts Pass (4) nog dicht zullen zijn.
Je kunt daar ook checken of de weg naar Bodie (270 invullen) al open is. Op dit moment is die nog dicht.  De 395 is wel open, zodat bijvoorbeeld Mono Lake wel bereikbaar is.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#4 - 05-04-2017, 13:47 uur
Groet,

Old Faithful

Cees A

@Old Faithful :     Ook in ---> dit topic heb je je voorkeur al uitgesproken voor de noordelijke route.
Ik dacht toen:  "erop rekenen dat dit jaar eind mei Sonora open is, is wel optimistisch, maar theoretisch niet onmogelijk".
V.w.b. dit topic echter vind ik je voorkeur voor de noordelijke route moeilijker te begrijpen.
Maar misschien mis ik iets en kun je eens uitleggen waarom je in dit specifieke geval voor de noordelijke route zou kiezen ?

Ik wil alvast wel even motiveren waarom mijn voorkeur, zeker in dit geval,  niet uitgaat naar die noordelijke route.
Marijke gaat al over anderhalve week naar Amerika en zoals je zelf schrijft zullen Tioga, Sonora en Ebbetts nog dicht zijn.
De noordelijke route via de Carson Pass is 150 meer km en 3 uur langer rijden dan de zuidelijke route.
Nu voer jij steeds Bodie aan als reden voor de noordelijke route, maar over 2 weken is die 270 bijna 100% gegarandeerd nog dicht.
 
Er is, en dat weet jij ook wel, de afgelopen winter in de zuidelijke Sierra Nevada een recordhoeveelheid sneeuw gevallen.
Iedereen verwacht dan ook een late opening van Tioga, Sonora en Ebbetts.
Ik reed in 2011 (na een winter met ook aardig wat sneeuw) van Reno naar Bishop en toen, het was al half mei, was de 270 nog dicht.
Ook Sonora en Ebbetts waren toen trouwens nog dicht.
No way  dus dat met het record-snowpack van afgelopen winter Hwy 270 al half / eind april open zal zijn.

Bovendien is op dit moment Bodie zelf  gesloten vanwege herstelwerkzaamheden na een aardbeving.
Zie deze tekst op hun website:
The park will be closed due to the recent earthquake in Hawthorne NV.
We are assessing any damage that may have occurred in the park and will reopen as soon as possible.

Mijn gevoel zegt me dat dat herstel pas goed kan beginnen als de 270 open is voor autoverkeer.
Maar ..... die laatste zin is pure speculatie van mijn kant. Misschien heeft die aannemer wel een snowmobile met aanhanger.   :angel:
#5 - 05-04-2017, 16:22 uur

marijkehagen

dankjewel voor de tips! Dat die weg afgesloten was wist ik niet   :o
Maar als we toch de 140 moeten nemen zou het dan een optie zijn om de route langs de kust te volgen en dan via de 152 en de 140 naar Yosemite te gaan?
Ik heb de kaart van Yosemite bestudeerd maar kan de watervallen nog niet zo snel vinden, welk punt is dat?
We jammer dat er zoveel afgesloten is! Van de tioga road en galcier point pass wist ik,  Maar balen dat ook de mariposa dicht is.  Maar goed, misschien dan meer tijd voor de andere parken  ;)
Graag nog jullie tips over de route van san fransisco naar de 140  :)
#6 - 05-04-2017, 16:39 uur

Dirc


marijkehagen

Ah, het meeste in de valley dus. Die is wel bereikbaar, dankjewel!
#8 - 05-04-2017, 17:35 uur

Cees A

Kustroute:
Langs de kust rijden en dan via 152 naar de 140 kan goed.
Als je dat graag doet en er de tijd voor hebt moet je dat doen.  Echt noodzakelijk is het niet.
Als je al bij San Francisco het binnenland induikt zijn er ook genoeg mogelijkheden om op de 140 te komen.

Watervallen:
Dirc heeft je al een duidelijke kaart gegeven zie ik, dus eigenlijk is dit mosterd na de maaltijd maar ik geef de mijne toch ook maar.
Op ----> deze detailkaart van Yosemite Valley zie je de watervallen aangegeven.
Beetje inzoomen op de PDF kaart, dan zie je de details nog beter.

Mariposa:
Mariposa Grove restoration project is een langdurig project en men is hier al even mee bezig
Mariposa Grove was daarom vorig jaar ook al dicht, dus eigenlijk had je dit kunnen weten.
Dit jaar worden de werkzaamheden afgerond en in de herfst zou alles klaar moeten zijn.

Ik adviseer atijd om op de websites te kijken van de parken die je gaat bezoeken.
Op die website staan "park-alerts" als werkzaamheden, afsluitingen enz. prominent weergegeven.
Laten we als voorbeeld eens bij Yosemite kijken
Ga naar --> deze website van de NPS --> klik op een staat --> en dan op het gewenste park.
Je komt dan op ---> deze homepage van Yosemite  Op die homepage zie je al meteen de belangrijkste "Alerts"
Zo kun je ieder nationaal park opzoeken en bekijken of er belangrijke Alerts bijstaan die je reis kunnen beinvloeden.

Even terzijde:
Ben je bekend met het feit dat ook de kustweg Hwy 1 deels is afgesloten vanwege een ingestorte Pfeiffer Canyon Bridge ? 
Of komen jullie daar niet ?
#9 - 05-04-2017, 17:54 uur

Old Faithful

@Cees A Het is een misverstand dat ik een voorkeur uitspreek voor de noordelijke route. Ik wil voor de volledigheid ook de noordelijke optie vermelden. 
Ik vermeld in het door jou aangehaalde topic ook dat een open Sonora Pass geen zekerheid is en ook dat het een flinke omweg is:
Citaat
De Sonora Pass (Ca-108) zou open kunnen zijn, want die opent meestal iets eerder. Dat is echter ook geen zekerheid. De Carson Pass (Ca-88) zal wel open zijn. Die wordt de hele winter open gehouden en alleen bij zware sneeuwval tijdelijk gesloten. Het is een flinke omweg 
en in dit topic dat topicstarter hoogstwaarschijnlijk de Carson Pass zal moeten nemen, als zij bovenlangs wil.
Ik vermeld ook dat de weg naar Bodie vanwege de sneeuw nu nog afgesloten is en geef tevens aan hoe gecheckt kan worden of die weg al open is.
Citaat
Ga er maar van uit dat je bovenlangs via de Carson Pass (88 invullen) zult moeten, omdat de Tioga Pass (20), Sonora Pass (108) en Ebbetts Pass (4) nog dicht zullen zijn.

Het is niet zozeer mijn bedoeling om mijn voorkeur uit te spreken maar om zo volledig mogelijk te zijn en voor- en nadelen aan te geven zodat een vragensteller zijn of haar eigen keuze kan maken, afhankelijk van interesses en beschikbare tijd.
#10 - 05-04-2017, 18:44 uur
« Laatst bewerkt op: 05-04-2017, 18:48 uur door Old Faithful »
Groet,

Old Faithful

marijkehagen

Dankjewel Cees, ik kom er op dit forum inderdaad achter dat onze voorbereiding wel wat beter kan, gelukkig hebben we nog 1 1/2 week!
Ik had wel wat rondgekeken op de sites van de parken maar er gewoon niet bij stilgestaan dat er afsluitingen zouden zijn, alleen de tioga pass wist ik dat het afgesloten zou zijn.
Maar goed ik ga druk verder googelen, in mijn andere topic staat onze geplande route, we komen gelukkig niet bij de pfeiffer canyon bridge maar bedankt voor het waarschuwen :-)
Als je tijd en zin hebt om nog te kijken en te schieten op ons reisschema, heel graag :-)

#11 - 05-04-2017, 19:05 uur

Cees A

Het is niet zozeer mijn bedoeling om mijn voorkeur uit te spreken maar om zo volledig mogelijk te zijn en voor- en nadelen aan te geven zodat een vragensteller zijn of haar eigen keuze kan maken, afhankelijk van interesses en beschikbare tijd. 

Mooi streven.   :afro:   keep up the good work.    ;)
#12 - 05-04-2017, 19:21 uur

Cees A

Als je tijd en zin hebt om nog te kijken en te schieten op ons reisschema, heel graag :-) 
Ik heb gekeken en geschoten.  Kijk maar eens naar het resultaat en zeg maar eens wat je ervan vindt.
Veel lees- en voorbereidingsplezier en straks  zo dadelijk  een heeeeeeeeeeeeel fijne vakantie
#13 - 05-04-2017, 19:33 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15