Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Route West Amerika 2016

Discussie gestart

Iris.

Ik ben van heel veel in 19 dagen proppen naar wat minder in 19 dagen proppen gegaan. Wij hebben bewust Death Valley eruit gelaten. We moeten hier beide achter staan natuurlijk. Ik ben al lang blij dat ik mijn droom eindelijk waar kan maken :)

Ik zoek nog iets tussen Yosemite en Las Vegas. Want het blijkt dat dit niet in 1 dag te doen is? Heeft iemand er ervaring mee?

Ik had eerst het idee om 1 extra dag in Joshua Tree in te plannen maar iemand anders gaf me weer de tip dat zoiets niet nodig is?

1.   Amsterdam – San Fransisco
2.   San Fransisco
3.   San Fransisco – Yosemite National Park
4.   Yosemite National Park
5.   Yosemite National Park - xxx
6.   Xxx – Las Vegas
7.   Las Vegas
8.   Las Vegas – Zion
9.   Zion
10.   Zion – Bryce Canyon
11.   Bryce Canyon – Page
12.   Page – Grand Canyon
13.   Grand Canyon – Joshua Tree National Park
14.   Joshua Tree National Park – San Diego
15.   San Diego
16.   San Diego – Los Angeles
17.   Los Angeles
18.   Los Angeles – Amsterdam
19.   Amsterdam

#1 - 19-05-2015, 21:43 uur



Old Faithful

Ik zoek nog iets tussen Yosemite en Las Vegas. Want het blijkt dat dit niet in 1 dag te doen is?
Optie 1: Mammoth Lakes als je niet door Death Valley wilt rijden, je kunt die dag eventueel nog naar Bodie en Mono Lake.
Optie 2: Lone Pine, als je wel door Death Valley wilt rijden en daar bij enkele bezienswaardigheden kort wilt stoppen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#2 - 20-05-2015, 00:14 uur
Groet,

Old Faithful

Iris.

Wel erdoorheen anders is het volgens mij best een eindje als je er niet door wilt.
#3 - 20-05-2015, 19:01 uur



Marianne

Volgens Googlemaps is het boven DV langs ongeveer en kwartier sneller dan door DV. Maar dat laatste is veel mooier.

Marianne
#4 - 20-05-2015, 22:27 uur

Old Faithful

Als je niet in Death Valley wilt stoppen om het en ander te bezichtigen en je wilt wel naar Bodie en Mono Lake, dan zou ik overnachten in Lee Vining of Mammoth Lakes.
Wil je niet in Death Valley overnachten maar er wel wat tijd besteden, dan zou ik overnachten in Lone Pine. Ik denk niet dat je dan nog (veel) tijd voor Bodie hebt. Mono Lake zou moeten lukken. Daar kom je langs en je hebt er niet zo veel tijd voor nodig.
En om het nog moeilijker te maken  ;): Bij Lone Pine heb je ook nog de Alabama Hills
Kortom: Ik zou de overnachtingsplaats af laten hangen van je plannen op dat stuk.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#5 - 21-05-2015, 00:13 uur
Groet,

Old Faithful

Iris.

Dan denk ik dat we voor dat extra kwartriertje kiezen en er doorheen rijden.
Dan hebben we ook nog wat te zien :)

Iemand zei al dat ik dan het beste naar Yosemite Lone Pine kon rijden en daar de overnachting te doen. Om vervolgens de volgende dag door te rijden naar Las Vegas.

Dan nog het stuk tussen Grand Canyon en San Diego. Is het te doen met een tussenstop in Joshua Tree?
#6 - 21-05-2015, 11:33 uur
« Laatst bewerkt op: 21-05-2015, 11:34 uur door Iris. »



Yessica

Dan nog het stuk tussen Grand Canyon en San Diego. Is het te doen met een tussenstop in Joshua Tree?

Op één dag bedoel je? Dat is echt te ver. In je oorspronkelijke planning ging je van GC naar Joshua Tree en dan de volgende dag naar San Diego. Dat is wel te doen. Maar op één dag dan vraag je echt te veel van jezelf.
#7 - 21-05-2015, 20:56 uur



Iris.

Klopt! Wou ook JT aanhouden tenzij iemand iets anders weet?
#8 - 22-05-2015, 09:48 uur



Terpies

Misschien moet je er over nadenken om je route iets minder ambitieus te maken voor 19 dagen.

Het lijkt nu wel alsof je alles wel wilt zien maar niet wilt bekijken.

Je kunt dan beter wat bezienswaardigheden skippen en bewaren voor een volgende reis.

Op mij komt het nu een beetje over als: stop de auto, iedereen uitstappen, statief klaarzetten, iedereen op de foto met zelfontspanner, terug de auto in en weer verder reizen.

Beetje zoals de Amerikanen in twee weken Europa 'zien'.

Een stad is in mijn ogen een stad, los van het feit dat ik LA verschrikkelijk vind, maar dat terzijde. Ik zou liever een dag in een park doorbrengen dan in een stad, maar dat is mijn persoonlijke mening. Kiezen tussen death valley of Joshua Tree en bv rodeo drive is voor mij een non-issue iig.

of je moet alles in een vakantie willen stoppen, om alles te  proeven en met een lege maag en een hongerig gevoel weer naar huis te gaan.
#9 - 22-05-2015, 23:46 uur
« Laatst bewerkt op: 22-05-2015, 23:52 uur door Terpies »

Iris.

Wat zou je dan schrappen of aanpassen?
LA heb ik er in zitten omdat ik het gewoon een keer gezien wil hebben en een dag een pretpark daar wil meepikken :)
#10 - 23-05-2015, 08:47 uur



Marianne

Joshua Tree is wel leuk om mee te nemen, maar het hangt er wel van af wanneer je er bent. Ik kan dat niet terugvinden. Voor tips is het sowieso handig om even aan te geven in welke tijd van het jaar je er bent.
Je kunt ook de snelste route nemen tussen de GC en San Diego. Of iets van route 66 meenemen (en ezels kijken bij Oatman).

Op zich is je route wel te doen zo. Het is lastig om iets te schrappen. Voor mij zou SD of LA afvallen ten gunste van een stop in zowel Lee Vining/Mammoth Lakes, als in Death Valley. En ik zou een extra dag Grand Canyon doen, zeker als je wilt wandelen. Je hebt dan ook meer tijd rondom Page. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.

Marianne
#11 - 23-05-2015, 12:31 uur

Iris.

September is de planning. We zijn beide niet van die hele erge wandelaars dus dan is extra tijd in GC niet nodig.
#12 - 23-05-2015, 13:42 uur



Cees A

Ik zou de route in grote lijnen houden zoals ie is.
Je tijd voor de steden is niet overdadig, maar als het je bedoeling is om een indruk te krijgen en de belangrijkste bezienswaardigheden te zien kan het.
Voor Yosemite, Death Valley, Zion, Bryce, Page en Grand Canyon heb je ook genoeg tijd.
Ook weer niet om uitgebreid lange wandelingen te gaan maken, maar ik begrijp dat dat ook de bedoeling niet is.

Als overnachtingsplaats tussen Yosemite en Las Vegas zou je kunnen kiezen voor Lone Pine of voor Bishop.
Ik ben zelf meer gecharmeerd van Bishop omdat dit een grotere plaats is met (veel) meer hotels dan Lone Pine.
Bishop en Lone Pine liggen op 1 uur rijden van elkaar.
Ik zou zeggen, kijk zelf eens naar de hotels in beide plaatsen.
Met 1 overnachting tussen Yosemite en Las Vegas heb je genoeg tijd voor Death Valley, maar je hebt dan geen tijd voor Alabama Hills en Bodie.
Je kunt wel een korte stop maken bij Mono Lake, daar kom je sowieso langs.

Knelpunt in je route is de afstand Grand Canyon - San Diego.
Je wil een tussenstop maken in Joshua Tree, maar ik vind persoonlijk ook de afstand Grand Canyon - Joshua Tree nog te groot.
De rijtijd is bijna 6 uur. Dat is excl. rustpauzes, plaspauzes en lunch.  Ik de praktijk wordt dit dus een hele dag rijden.
De afstand Joshua Tree - San Diego is goed te doen, die is een stuk korter. Of je deze dag ook nog tijd hebt voor Joshua Tree is de vraag

Wat je zou kunnen doen is Joshua Tree schrappen en je tussenstop plannen in Needles.
Needles is een plaatsje van niks, maar het ligt wel zodanig dat de rijtijden op de 2 dagen tussen Grand Canyon en San Diego beter is verdeeld.
Je hebt dan op de eerste dag zelfs nog genoeg tijd om via de door Marianne genoemde Sitgreaves Pass en Oatman te rijden.
De 2e dag heb je allemaal snelwegen, dus dat schiet lekker op.
Zet die route maar eens uit op Google Maps en kijk maar eens naar de rijtijden en de tijdsverdeling over de 2 dagen.
#13 - 23-05-2015, 16:08 uur

Iris.

Thans. Ik ga dit eens nakijken korgen.
Decathlon Valkey staat sowieso niet op de planning :)
#14 - 23-05-2015, 17:49 uur



Marianne

Eh, je bedoelt Death Valley?
Je gaf hierboven toch aan dat je er wel doorheen ging rijden?

Kijk eens hier voor de Alabama Hils en Death Valley, en hier voor een ander deel van Death Valley.

Marianne
#15 - 23-05-2015, 20:06 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15